آلفارومئو از شرکت مادر خود استلانتیس و دوج به خاطر عرضهٔ کراساوور جدید توناله در قالب هورنت بسیار عصبانی است. البته فهمیدن دلیل این عصبانیت سخت نیست چون توناله محصول بسیار مهمی برای آلفارومئو محسوب میشود. هرچند سدان جولیا و کراساوور استلویو بسیار تحسین شدهاند اما فروش بالایی ندارد. به همین دلیل، آلفا امید زیادی به توناله دارد تا در بخش محبوب کراساوورهای کامپکت با اولین قوای محرکهٔ هیبریدی این برند بتواند خریداران را به سمت خود جلب کند؛ اما استلانتیس که به دوج اجازه داده هورنت را با هزاران دلار قیمت کمتر به بازار عرضه کند، امیدهای آلفارومئو را کمرنگ کرده است.
به گزارش The Drive، برند ایتالیایی اصلاً از این موضوع خوشحال نیست. منبعی در آلفارومئو در گفتگو با این وبسایت گفته است که توناله بهعنوان پروژهای برای آلفارومئو متولد شد اما توسط دوج ربوده شد تا راهی برای کاهش میانگین مصرف سوخت سبد محصولاتش باشد. بااینحال، اگر واقعگرا باشیم، کاملاً منطقی است که استلانتیس بخواهد از پتانسیل توناله بیشترین بهره را ببرد و دوج که بشدت به یک کراساوور مدرن و کممصرف نیاز دارد کاندیدایی عالی برای این کار محسوب میشود. علاوه بر این، ارزش برند دوج برای استلانتیس بیشتر از آلفارومئو است و ۱۴ هزار پیشفروش هورنت ظرف تنها ۲۴ ساعت نشان میدهد که این استراتژی جواب داده است.
بااینهمه، چرا این دو خودرو باید اینقدر شبیه به هم طراحی شوند؟ با این شرایط، چرا خریداران باید چندین هزار دلار بیشتر برای خودرویی بپردازند که میتوانند همان را با قیمت ۳۰ هزار دلار از نمایندگیهای دوج بخرند؟ این در حالی است که اگر هورنت نبود، توناله با قیمتی همسطح رقبای لوکسی مثل بامو X1 و آئودی Q3 به بازار عرضه میشد و میتوانست بهراحتی نظرات را به خود جلب کند. به گفتهٔ منبع مذکور، بودجهٔ کافی بهمنظور ساخت پانلهای بدنهٔ فلزی جدید برای این دو خودرو وجود نداشته است و به همین دلیل تفاوتهای آنها صرفاً به چراغها، سپرها، جلوپنجره و داشبورد محدود شده است.
وی دراینباره گفته است:
حاشیهٔ سود در سگمنت C خصوصاً در بخش غیر لوکس اندک است و به همین دلیل سازندگان تجهیزات روی پانلهای فلزی جدید بسیار محدود عمل میکنند زیرا این به سرمایهگذاری بزرگی نیاز دارد
البته اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، توناله و هورنت تنها خودروهایی نیستند که DNA مشترک آنها کاملاً قابلمشاهده است. بهعنوانمثال، هرچند گروه فولکسواگن معمولاً در متمایز کردن خودروهایی با قطعات یکسان استاد است اما مدلهای الکتریکی کوپرا بورن و فولکسواگن ID.3 تقریباً غیر از چراغها و سپرها کاملاً باهم یکسان هستند. فراتر از این، تویوتا bZ4X و سوبارو سولترا هم فقط در لوگوها باهم تفاوت دارند.
اما تفاوت بزرگ اینجا است که در این موارد قیمت خودروها یکسان است و انتخاب یکی از آنها به سلیقهٔ خریداران بازمیگردد که مثلاً ظاهر تیز و زاویهدار کوپرا بورن را ترجیح میدهند یا فرم منحنی و دوستانهٔ فولکسواگن ID.4 را و یا به برند تویوتا بیشتر علاقه دارند یا سوبارو را دوست دارند. این در حالی است که آلفارومئو قصد دارد توناله را بهعنوان یک خودروی لوکس به بازار عرضه کند اما دوج با هورنت بهطورجدی در این برنامهریزیها مشکل ایجاد خواهد کرد.
abbas
۳ شهریور ۱۴۰۱این کاری که دوج کرده بهش میگن دزدی حالا هر چی ک میخوایین اسمشو بزاری
ادمو یاد کفتار میندازن شیره با بدبختی میره شکار میکنه
کفتار با لاشخور بازی طعمه رو مال خودش کرده
NAVID۰۰۹۸
۳ شهریور ۱۴۰۱وقتی بین فرزندان یک خانواده تفاوت قائل بشوند ، در آن خانواده هرجومرج و تفرقه پیش میاد که تقصیرکار پدر اون خانواده هست !
وقتی مدیر احمق استلانتیس نمیتونه تفاوت ارزش برندها را تشخیص بده پس بهتره اون برند را بفروشه اگر ضرر میده و دلیلی برای نگهداشتنش هم نیست و مطمئناً برندهای بسسسسسیار ارزشمندی چون آلفا تو هوا قاپیده میشوند توسط آلمانیها ، چه برسه به چین و هند که خوب جواب پس دادهاند در زنده کردن برندهای نامدار !
درسته که صنعت خودرو نیاز به پول داره و دوج هم نیاز به یک کراساوور ارزان !
اما آلفا یه برند اقتصادی همچون ژاپنیها یا آمریکاییها نیست که دوج بخواهد برایش نسخه بپیچد !
مثل همان کاری که با محصولات مازراتی کردن و در کواتروپورته اومدن از ارزانترین متریال استفاده کردن در حالی که پول bmw سری ۷ و بنز S را میگیرند و خُب مشخصه که افت قیمت وحشتناکی داره و فروش نمیره !
ایتالیاییها باید دست مدیریت آلمانیها بیوفتن تا بفهمید برند ایتالیایی یعنی چی 👑 !!!!!!
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱این داستان یک نکته ی مهم داره اینکه سازندگان چجوری از مردم “پول برند” رو می گیرن. ایتالیایی ها، مخصوصا، با توجه به سابقه ی قدیمی در برندسازی و “پول برند گیری” استاد این داستان ها هستن. گوچی، دی اند جی، فندی و … همه برندهای مطرح ایتالیایی ان.
آلفا هم میخواد این ماشین رو صرفا به خاطر آرم روی کاپوتش در حالی که پیشرانه عیناً یکیه (حتی قدرت اعلام شده توسط دوج بیشتر از آلفاست) و تفاوت ها بسیار جزئی در حد چراغ و سپر هستن، تکرار میکنم، فقط و فقط و فقط و فقط به خاطر آرم روی داشبوردش 30 هزار دلار بیشتر، یعنی بیش از قیمت یک تویوتا Rav4 تو پاچه ی مشتری کنه.
من خودم جنس برند رو دوست دارم چون اعتبار یک نام بزرگ پشتشه. ولی برای اینکه پول برند بگیری حداقل به چیزی فراتر از بقیه باید ارائه بدی. دیسک های ترمز و پنل های زیر چرخ های لامبورگینی اونتادور هم آرم فولکس و made in germany دارن ولی کسی نمیاد بگه لامبورگینی همون فولکسه؛ چون تفاوت از زمین تا آسمونه.
ولی آلفا یک ماشین کاملا معمولی رو به قیمت یک اسپرت لوکس میخواد تو پاچه ی مردم کنه. داج هم که انسانیت به خرج داده و میخواد به قیمت واقعیش بفروشه عصبانی شده
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱این داستان آلفا منو یاد اینایی میندازه که از فروشگاه های بالا شهر میرن شلوار لی دیزل و لوئی ووئیتون 5 میلیون تومنی به اسم برند فرانسوی و ایتالیایی میخرن در حالی که اون شلوارها رو یک کارگاه محقر در داخل کشور خودمون تولید کرده و آرم برند خارجی چسپونده بهش.
خیلی هم فیگور میگیرن که “دادا من فقط برند میپوشم” :)))
دم داج گرم؛ خودروساز با انصاف و دوست داشتنی
akrh78
۳ شهریور ۱۴۰۱کجا 30 هر دلار اختلاف؟ اصلا اگه فراری هم میخواست اینو عرضه کنه عقلانی نبود اینقد گرونتر از داج قیمت بزاره
تو عکس پست هم زده که اختلافشون 9 هزار دلاره
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱۱۰ هزار دلاره درست میگی شما؛ بی دقتی من بوده.
در اصل موضوع توفیری ایجاد نمیشه؛ برای چهار تا تیکه پلاستیک اضافه و پنل بی کیفیت که ۱۰۰ دلار هم ارزش پولی ندارن نباید ۱۰ هزار تا بگیره
پویا
۳ شهریور ۱۴۰۱والا دوج همچیم برند کم ارزشی هم نیست
هرچی باشه قطعا تاریخ پرافتخار تری نسبت به الفا داره
datsun
۳ شهریور ۱۴۰۱حتما یه تجهیزاتی یا متریال به کار رفته تو آلفا تفاوت داره ،الکی که نمیشه پول برند بگیره هرچی باشه واسه رقابت با رقبای گردن کلفتی ساخته شده و به عنوان یه خودرو لوکس شناخته میشه.
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱اونایی که شلوار لی ۲۰۰ هزار تومنی رو ۵ میلیون میخرن هم همین “حتما یه چیزی داره که قیمتش اینقدره” رو میگن
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳ شهریور ۱۴۰۱گیر دادی به شلوار
phonix
۳ شهریور ۱۴۰۱دوج در داخل کابین تمام ماشین هاش پلاستیک فراوان استفاده میکنه مثل تویوتا چون اقتصادی کار میکنه اما الفا چرم و چوب استفاده میکنه جیر استفاده میکنه چون برند لوکس به حساب میاد تفاوت رو فهمیدی ؟
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱بااینهمه، چرا این دو خودرو باید اینقدر شبیه به هم طراحی شوند؟ با این شرایط، چرا خریداران باید چندین هزار دلار بیشتر برای خودرویی بپردازند که میتوانند همان را با قیمت ۳۰ هزار دلار از نمایندگیهای دوج بخرند؟ این در حالی است که اگر هورنت نبود، توناله با قیمتی همسطح رقبای لوکسی مثل بامو X1 و آئودی Q3 به بازار عرضه میشد و میتوانست بهراحتی نظرات را به خود جلب کند. به گفتهٔ منبع مذکور، بودجهٔ کافی بهمنظور ساخت پانلهای بدنهٔ فلزی جدید برای این دو خودرو وجود نداشته است و به همین دلیل تفاوتهای آنها صرفاً به چراغها، سپرها، جلوپنجره و داشبورد محدود شده است.
علیآقا
۳ شهریور ۱۴۰۱آخه کی گفته این دوتا ماشین یکی هستن؟ کی گفته تفاوتش فقط در چراغ و سپر است؟
از کجا معلوم داخل دوج پلاستیکی نباشه و داخل آلفا تماما چوب و چرم و فلز؟ آیا این تفاوت کمی هست؟
از کجا معلوم حجم مواد صداگیر و ایزولاسیون آلفا دو برابر دوج نباشه؟
از کجا معلوم گارانتی آلفا بیشتر از دوج نباشه؟
و…
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱چون متن رو نمی خونید:
“با این شرایط، چرا خریداران باید چندین هزار دلار بیشتر برای خودرویی بپردازند که میتوانند همان را با قیمت ۳۰ هزار دلار از نمایندگیهای دوج بخرند؟ این در حالی است که اگر هورنت نبود، توناله با قیمتی همسطح رقبای لوکسی مثل بامو X1 و آئودی Q3 به بازار عرضه میشد و میتوانست بهراحتی نظرات را به خود جلب کند. به گفتهٔ منبع مذکور، بودجهٔ کافی بهمنظور ساخت پانلهای بدنهٔ فلزی جدید برای این دو خودرو وجود نداشته است و به همین دلیل تفاوتهای آنها صرفاً به چراغها، سپرها، جلوپنجره و داشبورد محدود شده است.”
عکسای داخل هر دوشون در اینترنت هست می تونید ببینید از چیزایی که می گید خبری نیست. اصولا اگر بود آلفا اینقدر ناراحت نمیشد چون میدونست ماشینش ارزش پول بیشتر رو داره
ولی میدونه که نداره و ارزش واقعی توناله همون قیمتی هست که هورنت داره
aliHOZA
۵ شهریور ۱۴۰۱یعنی میگی آلفا قرار بوده با داشبورد پلاستیکی و بدون امکانات سطح بالا بره به جنگ بنز و بامو؟ اونم با همون قیمت بنز و بامو؟
رضا
۳ شهریور ۱۴۰۱۴۰ سال پیش از میتسوبیشی پلتفرم دزدید که از بحران نفت عبور کنه
۲۰ سال پیش از دایملر پلتفرم دزدید هزار تا مدل با هزار تا سوپرچارج بست روش هنوز که هنوزه ول نکرده
همون موقع از لامبورگینی موتور دزدید بست رو وایپرش
حالا پلتفرم آلفارومئو دزدیده
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱موتور وی10 وایپر بر روی بلاک موتور V8 LA خود داج توسعه یافته بود. لامورگینی اون زمان مال کرایسلر بود و کسی از جیب خودش نمیتونه دزدی کنه
corvette
۳ شهریور ۱۴۰۱اون موتور وایپر پایه اش برای خود داجه
لامبو توسعه داده اون رو
اون پلتفرم هم برای زمان اتحاد دایملر کرایسلره
اسمش هم دزدی نیست
آلفا فشار خورده سر این که مردم داج رو بیشتر از آلفا دوست دارن
چرا مرسدس اعتراض نکرد ؟
چرا لامبو اعتراض نکرد؟
چرا جیپ رو پژو کراس اوور زد پژو اعتراض نکرد؟
آلفا حقیرشده یکم
Shahrukh
۳ شهریور ۱۴۰۱معلوم نیس بعضیارو تو ماشینای داج،باهاشون چیکارکردن که اینقدر هیت میدن😂
رفیق گذشته ها گذشته دیگه.حالا یه اتفاقی برات افتاده،اینقد فشاری نباش از داج😆
Keep Calm and Love Dodge , Son🤞
phonix
۳ شهریور ۱۴۰۱این دزدیه
اگه در توسعه شریک بود یه چیزی
نه اینکه بیای بشینی شر میز فقط بخوری الفا خودش مشکل کم نداره به هزار جور سلام و صلوات پول در میاره حالا پول توسعه اینو هم داده دوج هم یه اب خورده روش
با این رویه استالینتا محکوم به فناس
امیر
۳ شهریور ۱۴۰۱Phonix عزیز
اگه میزان فروش و سوددهی دوج رو با الفا مقایسه کنین، متوجه میشین ک دوج به مراتب بازدهی بیشتری برای شرکت مادر و در آخر برای کل گروه داره!
این قضیه هم جدای از قیمت، دلیلش محبوبیت بالای دوج نسبت به الفا در امریکاس
الفا قبلا هم شرایط خوبی نداشت و با معرفی mc20 نشون داد ک هنوزم قصد نداره خوب باشه!
phonix
۳ شهریور ۱۴۰۱دزدی چه ربطی شرایط الفا داره؟
اگه پول رو استالینتا داده که هیچ ولی اگه الفا از جیب پلتفرم رو توسعه داده و استالینتا اومده برداشتش دادتش به دوج این دزدیه
AMIN (M.A.S)
۳ شهریور ۱۴۰۱پول های داج و رم رو که خوردن و همجین چیزایی ساختنو بهشون برگردونن باشه دزدی نمکنن
اسم این کار ریبجه نه دزدی
یعنی از یه برند که قدرت و نفوذش تو بازار زیاده استقاده کنی تا ماشین( واسه داج بدبخت بخونید بنجل هاتو) باهاش بفروشی مردمو متقاعد کنی واسه این برند بخرنش
حتی موپار فنا هم دید مثبتی به این ماشین ندارن
ولی ببین مردم عادی 14 هزار نفر واسش صف کشیدن این همون نفوذ برنده
در ضمن اینکه الان الفا و حتی مازراتی یه کم بلند شدن ودارن مثلا با المانیا رقابت میکنن و ادم شدن رو مدیون داج و رم و سود خالصین که به جای رفتن به جیب خود داج و رم رفته تو جیب اینا که با این وضع فروش و محصولاتشون حتی به گذشته پرافتخارشونم پشت پا میزنن و بدتر داج رو به این وضع اسفناک رسوندن
مقصر اسلانتیس و قبلش فیات کرایسلره که به خاطر سود هم برند و میراث داجو داره خراب میکنه و ظرفیت های تولید و مهندسیشو نابود میکنه هم فروش و حتی برند الفا و مازراتی رو(همه ما الفا رو با محصولات اسپرت لذت بخش میشناسیم نه با توناله!)
چقدر بدبخت شده داج که به یه مجموعه نون میده اخرسر بهش تف و لعنت میکنن و بنجلاشونو با برندش میفروشن
Mad.z.Max
۶ شهریور ۱۴۰۱اول دو خط پشت سر هم بنویس «استلانتیس» بعد نظر کارشناسی بده
Si
۳ شهریور ۱۴۰۱آلفا و مازراتی با اینکه اصلا مشتری ندارن و هی حق دوج رو میخورن، باز اعتراض دارن 😐عجب
iman
۳ شهریور ۱۴۰۱در این مورد اصلا نمی تونم اصلا نمی تونم نظری بدم چون هم عاشق دوج هستم هم آلفارومئو
MOHAMMAD.DEMON
۳ شهریور ۱۴۰۱توی متن توضیح داده
((علاوه بر این، ارزش برند دوج برای استلانتیس بیشتر از آلفارومئو است ))
آلفارومئو اصلا در حدی نیست که بشه با دوج مقایسش کرد این همه پول ریختن تو این برند های ایتالیایی چی شد جز اینکه توی فروش شکست خوردن
هر برندی اعتماد به نفس آلفارومئو و مازراتی رو داشت الان یه چیزی شده بود
پول سوپر اسپورت آلفارومئو رو میدادن دوج الان برای محصولی که دوج ساخته بود صف کشیده بودن
حیف اون پول هایی که صرف این برند ها شد
با اون پول ها میشد آینده چلنجر و چارجر تا ۱۰ سال تامین کرد اعتبار استلانتیس تا ۱۰ سال تامین میشد
corvette
۳ شهریور ۱۴۰۱میدونی چرا داج زیاد میفروشه بر عکس آلفا ؟
چون داج طرفدار زیادی داره
تو متن هم اشاره شد
((((علاوه بر این، ارزش برند دوج برای استلانتیس بیشتر از آلفارومئو است))))
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳ شهریور ۱۴۰۱ببینید دوستان وقتی تو ایران همه به حماقت مدیران فیات پی بردن قطعا بقیه دنیا هم متوجه این داستان شدن.در حالی که داج فقط با 3 مدل ماشین که دوتاش سدان و کوپه هست که تو دسته ماشینهای کم فروش جهانی قرار دارن و یه شاسی بلند سه ردیفه بزرگ که اونم تو کلاسیه که پر فروش نیست پشت هم موفقیت کسب کرده ولی بازم مدیران احمق فیات میرن برا مازراتی و آلفا که هیچ مشتری براشون پیدا نمیشه هزینه میکنن پس وقتی میبینن مردم متوجه این حماقت شدن لومدن این بازی رو راه انداختن.خوب یکی نیست بگه احمقها حداقل یک ساله که قراره این اتفاق بیوفته پس آلفا میتونست قبلا اعتراض کنه نکته بعدی این دوتا در اصل رو پلتفرم جیپ کامپاس دارن تولید میشن پس اصلا دلیلی نداشت این کار رو بکنن حداقل برای آمریکا چونکه میشد کامپاس رو با این امکانات و موتورها عرضه کرد که بدون شک بهتر عمل میکرد.خلاصه کاش داج یه با غیرت داشت لین کاسه توالت رو پرت میکرد جلو مدیران آلفا
phonix
۳ شهریور ۱۴۰۱ما هعی به کره فنا هیت میدم وقتش برسه خودمون میزنیم به سیم اخر
طرف چون طرف لامبو دوست داره خوبی استون و نمیبینه بدی های اوروس رو نمیبینه چون یارو آمریکا دوست داره الفا رو با برندی که تو بهترین زمانش فقط موتور های قوی توسعه میداد پایین میاره
به ژاپنی فنه میگی لکسوس فلان مشکل رو داره فحش میخوری به کره فنه میگی فحش میخوری عجب روزگاری شده
بسه دیگه
احمدرضا
۳ شهریور ۱۴۰۱لعنت به استلانتیس
لعنت به سیاست های مدیران احمق
آلفا دوباره داشت با توناله جون میگرفت اومدن یه از رو یه ماشین لوکس یه ماشین ساختن که از جلو زشت تو کابین بی کیفیت اما از لحاظ ظاهری شبیه و عقب کپی همون با قیمت کمتر دادن تا بازار آلفارومئو رو کور کنن
همیشه فروش بیشتر رو فدای کیفیت کردن
سطح مازراتی رو هم با قطعات اشغال گروه کرایسلر نابود کردن
اگه یادتون باشه
corvette
۳ شهریور ۱۴۰۱کرایسلر برای فیاته
خود فیات قطعات داج رو میزاره تو کرایسلر
احمدرضا
۳ شهریور ۱۴۰۱بحث مازراتی بود نه کرایسلر
corvette
۳ شهریور ۱۴۰۱قطعات داج رو میزاره تو مازراتی
این منظورم بود
آرین
۳ شهریور ۱۴۰۱معمولا ایتالیاییها از ادوات لوکس بیشتری استفاده میکنن که اختلاف قیمت رو میتونه توجیح کنه.
درسته داج تونسته استلانتیس رو متقاعد کنه و این پلتفرم و بدنه رو برداشته ولی آلفا هم میتونه به روز سیاه بشوندش.
اگر من بودم همین کار رو میکردم حتا اگر به نابودی کل استلانتیس منجر بشه.
JDM lover
۳ شهریور ۱۴۰۱به نظر من توناله تو سطح دیگه ای قرار داره و با رقبای لوکس رقابت میکنه در حالی که دوج با قیمت کمتر و متریال ارزونتر در سطح پایینتری قرار داره و خریدارای خودش رو داره
ممکنه رو فروش توناله تاثیر بزاره اما نه تا اون حد که بازارشو خراب کنه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳ شهریور ۱۴۰۱ولی این اتفاق یه چیزی رو خوب نشون داد که حداقل تو آمریکا فقط اسم داج کافیه تا کاسه واجبی توناله رو در یک ساعت 14 هزار دستگاه پیش فروش کرد.وای که اگر عقل داشتن نسل جدید چلنجر چارجر دورانگو رو میساختن یه کراس اوور پرفورمنس بر اساس پلتفرم دف عقب با انجین هوریکورن میساختن نسل جدید کرایسلر 300 رو به یه کراس اوور لوکس وی8 میساختن و برای توت فرنگی کیک نسل جدید وایپر رو عرضه میکردن به راحتی بازار این کلاس ها رو قیضه میکردن.نمونش چلنجر که تو تعداد فروش موستانگ رو تحت فشار گذاشته در حالی که موستانگ نسل جدید با انجین وی8 جدید و تکنولوژیهای نو داره رو میکنه ولی داج ناگهانی چلنجر رو میخواد به دیوار بکوبه.
وحید اسماعیل نسب
۳ شهریور ۱۴۰۱دوستان من توی مقایسه این دو ماشین کامنت گذاشتم که هر دو ماشین کپ همن ولی کسی توجه نکرد
علی
۳ شهریور ۱۴۰۱فقط باید گفت خاک بر سر مدیران استلانتیس با این مدیریتشون!!!! هم آلفا را دارن نابود میکند و هم دوچ را !
A1
۴ شهریور ۱۴۰۱واقعا فیات کرایسلر و بعدشم استلانتیس نشون دادن مدیریت بحثش با شرایط مالی خوب و بد متفاوته همیشه اینا داستان دارن بعضی وقتا آدم فک میکنه اگه هرکدوم از این برندا جدا یک مالک داشتن شاید اوضاع بهتری داشتند قبول دارم که داج ارزشش تو این گروه از آلفا بیشتره ولی خود داج هم انقد ارزش داشت که این محصولش که احتمالا پرفروش هم میشه اسمش یه آلفا ریبج شده نباشه
....
۴ شهریور ۱۴۰۱آلفارومئو: بابا کارلوس!بابا کارلوس!،دوج اسباب بازی منو گرفت!😭😭😭😭
کارلوس تاوارز:کدوم یکیو باباجان؟😇😇
آلفارومئو:تونالهرو!😥😥
کارلوس تاوارز:ایراد ندارد بابا جان!😊
دوجِ بابا،چرا اینگونه کردی،هان؟😡
دوج(که پسر بزرگتر،زورگو و بیادب خانواده است):خوب کردم،به آلفا چه مربوطه؟
و…..
ولی جداً این باید باشه تا رقابت رخ بده!
رقابت نباشه رفاقتی هم نیست!
آلفارومئو با این کار میگه ای استلانتیس! عَدَمَت به ز وجود!
پدرام
۴ شهریور ۱۴۰۱ری بج کردن در تمام دنیا مرسوم هست اما وقتی خود آلفا اعتراض می کنه یعنی بدون هماهنگی باهاش این اقدام صورت گرفته و از جهت دیگه اصلا این فرم بدنه با برند دوج که اون رو با ماشین های قدر قدرت و عضلانی می شناسیم هماهنگی نداره