آلفا رومئو

سرعت 270 کیلومتر بر ساعت آلفارومئو استلویو در اتوبان

آلفارمئو تولیدکننده یکی از زیباترین کراس‌اوورهای سایز متوسط بازار است. این شاسی‌بلند ۵۵۰ اسب بخاری در یک ویدئوی جدید به حداکثر سرعت خود می‌رسد.

آلفارومئو یکی از آن برندهایی به شمار می‌رود که برای برقی‎‌شدن عجله چندانی ندارد. ایتالیایی‌ها حتی علاقه‌ای به پلاگین‌هیبریدها نشان نداده‌اند و قرار است مستقیم به سراغ نمونه‌های تمام برقی بروند؛ بنابراین خبری از پلاگین‌های جولیا و استلویو نخواهد بود. قدرتمندترین خودروهای کنونی ابن برند هم فعلا با موتورهای درون‌سوز کار می‌کنند و از هیچ‌گونه کمک‌پیشرانه برقی بهره نمی‌برند.

آلفارومئو استلویو QV فیس لیفت

از دید برخی از خریداران، موتور ۲.۹ لیتری v6 موجود در بزرگ‌ترین و قوی‌ترین شاسی‌بلند کنونی این شرکت، استلویو کوادریفولیو، کمی قدیمی بوده و با استانداردهای کنونی بازار خودروهای درون‌سوز هم از مد افتاده به شمار می‌آید اما مسلما زمانی که با یک نمونه تمام برقی جایگزین شود، جای خالی آن به‌خوبی احساس خواهد شد.

کوادریفولیویی که در فیلم شتاب‌گیری منتشر شده، یک نمونه عادی نیست و ظاهرا مالک، چند بهبود نرم‌افزاری را روی آن اعمال کرده است. جزئیات این بهبودها مشخص نیست چراکه مالک کانال یوتیوبی منتشرکننده این ویدئو، علاقه‌ای به افشای جزئیات ندارد. بر پایه اطلاعات منتشر شده، این آلفارومئو ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۶ نیوتن‌متر گشتاور دارد. در مقام مقایسه می‌توان به نمونه‌ تقویت‌نشده استلویو QV اشاره کرد که از موتور به‌روزشده خود برای بازار آمریکا، ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را بیرون می‌کشد.

آلفارومئو استلویو QV فیس لیفت

سازنده مدعی شده این شاسی‌بلند چهارچرخ محرک با مشخصات بازار آمریکا می‌تواند تنها در عرض ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. اگر قدرت اضافه ناشی از بهبودهای نرم‌افزاری خودروی درون ویدئو را درنظر بگیریم، احتمالا با ۳.۴ ثانیه زمان سروکار داشته باشیم. حداکثر سرعت آن هم باید حدودا ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت باشد.

در این ویدئوی شتاب‌گیری که در اتوبان بدون محدودیت سرعت ضبط شده، استلویو QV به حداکثر سرعت ۲۷۳ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. از آنجا که جاده اتوبانی لزوماً برای شتاب‌گیری اینچنینی مناسب نیست، می‌توان گفت که راننده به سرعت خوبی دست پیدا کرده است؛ هرچند که این رقم از حداکثر سرعت اعلام شده توسط سازنده کمتر محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی علی وحیدی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    آلفارومئو فقط آین و 4c و tz3

    موافقم 17
  2. ^MSP^

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    چرا از ۲۱۰ ۲۲۰ به بعد صداش اینطوری شد

    1. R

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      صدا باده

    2. Python

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      چی میگین
      افغانیا یه هایپر کار ساختن ۸۰کیلومتر بر ساعت سورعت داره🗿

      موافقم 8
      مخالفم 5
  3. امیر

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    عایق بندی کابین افتضاح هست !! از سرعت ۲۱۰ به بعد صدای باد به شدت تو مخ هست و اصلا اون حس امنیت و آرامشی که توقع داشتم رو بهم منتقل نکرد ( از اونجایی که یک محصول پرفورمنس هست ، باید پایداری بیشتری توی سرعت های بالا از خودش نشون میداد )

    موافقم 7
    مخالفم 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا