آلفارومئو پس از سالها یک سوپراسپرت بیمانند را تولید کرد و همه را در بهت فرو برد.
خودروسازی ایتالیایی آلفارومئو حدودا یک سال گذشته از سوپراسپرت مدرن خود با نام ۳۳ استراداله رونمایی کرد. این سوپراسپرت خوشآتیه که از سوی بسیاری مورد تحسین قرار گرفت، به یک پیشرانه ۳ لیتری V6 مجهز شده بود که ۶۱۲ اسب بخار قدرت تولید میکرد. آلفارومئو برای هماهنگی بیشتر با ترند روز، یک نسخه برقی از این سوپراسپرت را هم رونمایی کرد که از نمونه درونسوز قویتر بود و ۷۴۰ اسب بخار قدرت داشت. هر چند برخی از متمولان به سراغ این نمونه خواهند رفت اما گمان میرود که طرفداران حقیقی این برند که توان مالی زیادی دارند، حتما به خرید نسخه بنزینی رویخواهند آورد.
از آنجا که بخش مهمی از یک خودروی درونسوز، صدای پیشرانه و اگزوزهای آن است، آلفارومئو اعلام کرده است که صدای ۳۳ استراداله مانند ملودیهای موسیقی کلاسیک باشکوه، یکدست و سرشار از پیچیدگی خواهد بود. به همین دلیل، تیزر ویدئویی که از این سوپراسپرت در حال حرکت ضبط شده است، با یک قطعه کلاسیک پیانو آغاز میشود و فضا را برای غرض ۳۳ استراداله آماده میکند. در ادامه ویدئو میبینید که خودرو با تکیهبر جعبهدنده ۸ سرعتی دوکلاچه خود دندهها را تعویض میکند و صدای پیشرانه را بهشکلی پویاتر به گوش شنونده میرساند.
آنچه از صدای این سوپراسپرت تازهنفس میتوان برداشت کرد این است که پیشرانه به فشارهای آنی پدال گاز پاسخ مناسبی میدهد. صدای ۳۳ استراداله را میتوان ترکیبی از صدای هوادار توربو و پیشرانه درونسوز دانست اما خوشبختانه حالت هوادار بر آن غلبه نشده است؛ البته ضرباتی که تعویض دندههای بالاتر شنیده میشود، نشان از فناوری تزریق اجباری سوخت دارند.
آینده آلفارومئو چه خواهد بود؟
چندی پیش شرکت مادر آلفارومئو، استلانتیس، به دنبال تعطیلی برندهای ضررده بود و اعلام کرد که هیچ از برندهای زیرمجموعهاش مانند آلفارومئو و دوج از این قاعده مستثنا نخواهد بود. کمی بعدتر مسئولان شرکت یادشده اعلام کردند که هر ۱۴ برند زیرمجموعهشان امنیت اقتصادی دارند؛ اما برای اثبات ارزش خود ۱۰ سال زمان دارند. برند آلفارومئو هم در تلاش برای بقا در بازار پرتبوتاب خودروها، از مدلهای بهروزی رونمایی کرده است.
از دیگر برنامههای این خودروساز ایتالیایی، معرفی یک جایگزین برای ۳۳ استراداله است که عمر آن هنوز به ۵ سال هم نرسیده است. مشخصا مسئولان این برند با تکیهبر تاریخچه غنی شرکت و طرفدارانی که در دنیای خودرو دارند، بهدنبال نامآوری هستند تا با عرضه مدلهای خاص و استراتژیهای گوناگون بتوانند بهعنوان برندی سودده در گروه استلانتیس باقی بمانند. نظر شما درباره آینده این برند مشهور چیست؟ آیا آلفارومئو از چرخه تولید کنار خواهد رفت؟ در ادامه میتوانید تیزر رسمی ۳۳ استراداله را تماشا کنید.
Taha Ayoobi
۱۸ مرداد ۱۴۰۳چرا فکر کردم مازراتیه
HELLO.BROTHERS
۱۸ مرداد ۱۴۰۳از بابت پیشرانه آره،۶سیلندر ۳۰۰۰سی سی،اوج مزخرف بودن یه اتومبیل،فقط طراحیش خیلی خوبه بقیش کشک بادمجان.
محمدهادی
۱۹ مرداد ۱۴۰۳اشتباه کردی عزیزم
آلفا خودش پدر اسپرت های ایتالیاییه
اونموقه مازراتی کجا بود
این یک آلفارومئوی خاص و اصیله
نااااب ایتالیا🔥🔥
جرمی کلارکسون
۱۸ مرداد ۱۴۰۳این کمپانی خیلی خاصه همه ماشین هاشون روح دارن عاشقشم ❤️💯
amirkhanzadeh
۱۹ مرداد ۱۴۰۳دقیقا
میشه تو ماشین روح خودرو های دهه 30 و 60 آلفارومئو رو توش دید
ای کاش برنامه گرند تور منحل نمی شد
این ماشین توسط جرمی بررسی می شد💔
𝐀𝐥𝐢
۱۸ مرداد ۱۴۰۳خیلی خاصه صداش هم عالیه از نظر من
amirboss
۱۸ مرداد ۱۴۰۳بعد از 8C که البته بیشتر یه خودرو اسپرت بود تا یه سوپر اسپرت،استرادله واقعا روح آلفارومئو رو زنده کرد.
واقعا با دیدن سانت به سانت بدنه و طراحی این خودرو لذت میبرم.
یه آلفارومئو اصیل در قاب مدرنیزه
HELLO.BROTHERS
۱۸ مرداد ۱۴۰۳مگه اتوموبیل توربوشارژر چنین صدایی داره،مگر این که صداش مصنوعی باشه،خیلی واقعا زحمت کشیدن با این دست گل زیبا😂😂😂😂
Lamberto
۱۸ مرداد ۱۴۰۳تو چی از انجین ماشین میدونی اخه اومدی اینجا داری فشار میخوری از ابهت آلفارومئو
amirkhanzadeh
۱۹ مرداد ۱۴۰۳صد در صد آمریکایی فنه
اونا اکثرا ……… هستند
JaMsHiD_R1988
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ببخشید زنگ میزنم از فردا شما تحت عنوان مهندس ارشد بخش تولید صدا و سیستم اگزوز آلفا رومئو فعالیت کنید
Moein
۱۹ مرداد ۱۴۰۳تو بزن آب یخ فعلا تا بعدش ببینیم چی میشه
محمدهادی
۱۹ مرداد ۱۴۰۳من فقط موندم ازون کسایی که تو رو لایکت کردن!!
قطعا از دارو دسته امریکایی فن خودتن
آخه مرد حسابی صدای پرتنین موتور خشک رو نمیشنوی؟
این کجاش شبیه توربو شارژر هاست؟؟!
عججب
ehsan
۱۸ مرداد ۱۴۰۳چقدر خاصه این ماشین 🤩🤩
محمدهادی
۱۹ مرداد ۱۴۰۳چه شلاق های آتشینی پشت گیرچنجینگ هاشه
به به🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Ferrari
۱۸ مرداد ۱۴۰۳صدای زیبای داشت
🏆Lamborghini🏆
۱۸ مرداد ۱۴۰۳عالی بود
علی Shelby
۱۸ مرداد ۱۴۰۳شبیه فراری های قدیمی نیست ؟
ولی مدرن تر
Lamberto
۲۰ مرداد ۱۴۰۳آلفا دیسکو ولانته رو مثال میزنی بابا اینا به همراه 8c نسخه های دست ساز لیمیتد ادیشن بودن اصن این جواهراتو داری با کدوم برندای دیگه مقایسه میکنی
بدنش شاهکار شرکت تورینگ سوپرلگراعه
الان همین مدل ۳۳ رو میخوایی بگی چون نتونستن زیاد بسازن پس موفقیت آمیز نیس و صرفا شوخی بوده!؟؟
ARIAN
۱۸ مرداد ۱۴۰۳واسه شیش سلیندر بودن زیادی جذابه هم ظاهرش هم صداش😍
mehran911
۱۸ مرداد ۱۴۰۳“شاید” اگه فیات به چندبار درخواست فولکس برای خرید آلفا پاسخ مثبت میداد اوضاع آلفا از این بهتر بود
و اگه اینجوری میشد احتمالا سئات کاملا تبدیل به کوپرا نمیشد و الان برند مستقل کوپرا نداشتیم…
! i M α η δ υ α R
۱۹ مرداد ۱۴۰۳فیات مشکل کمبود سرمایه نداره که بخواد تاریخچه موتور اسپورت ایتالیا رو بفروشه …
فیات کج سلیقه است …
کج سلیقه گی ، وقتی با غرور و ثروت بی پایان همراه بشه ، میشه فیات …
mehran911
۱۹ مرداد ۱۴۰۳منم با فروشش موافق نیستم اما اوضاع الانش هم اصلا خوب نیست نه آلفا نه مازراتی…
.
اگه فکری به حال آلفا و مازراتی نشه شاید چینیها بهتر بتونن از این جواهرات پول در بیارن…( امیدوارم هیچوقت این اتفاق نیوفته)
.
فیات مشکل داره کم هم نه هم ساختار مدیریتی هم فروش هم بازار محدود و…
همه چیز خانواده آنیلی نیست!
! i M α η δ υ α R
۱۹ مرداد ۱۴۰۳مهران عزیز ارادت …
اوضاع الان آلفا خوب نیست ، چون تصویر برند آلفا در ذهن خریداران در دنیا ، دهه هاست که خوب نیست …
مشکل آلفا پیچیده است ، پیچیدگی ، به قدمت تاریخ …
مازراتی هم اوضاعش خرابه اما زمین تا آسمون از آلفا ، حالش بهتره …
هیچ نقشه راه درست درمونی پیش روی آلفا نیست …
حقیقتا آخرین آلفای خوبی که ساختند رو من به یاد ندارم …
از دیسکو والانته و بررا و 159 تا 4C و 8C … همشون مضخرف بودن ، بدون تعارف …
در مورد فیات هم حتما شما بهتر از من می دونی که تا قدرت و اختیار دست تخم و ترکه آلکانها باشه ، خاندان آنیلی فقط افتخار حمالی این یهودی ها رو خواهند داشت تا مدیریت کسب و کار خانوادگی 120 ساله …
مال دزدی به کی وفا کرده که به آلکانها وفا کنه …
Lamberto
۱۹ مرداد ۱۴۰۳این چه نظریه که میدی
آلفا حتی در دوران ضعیف مالیش هم شاهکار داده بیرون
استلویو جولیا بهترین های بازار هستن که میگی آخرین ساخته خوب آلفارو به یاد ندارم
جولیتا میتو بهترین هاچبک های اسپرت بازار بودن
4C از بهترین اسپرت های ۴ سیلندره با شاسی فوق پیشرفته ای که داره
8C که از بهترین های تاریخه و اوج مهندسی و کلکسیون توشه
! i M α η δ υ α R
۱۹ مرداد ۱۴۰۳اونها هیچ کدوم آلفا خالص نبودن …
با انجین فراری و یه چراغ و یه رینگ ، ماشین آلفا نمیشه …
عاشق برندهای ایتالیایی هستیم اما تعصب بیجا که نداریم روی هر محصولی …
جولیتا و میتو و جولیا کوادروفولیو و استلویو ، به اندازه کافی خیلی خوب نیستن که اونقدر پر فروش باشن تا بازار رو بگیرن و برند آلفا رو بکشن بالا …
4C و 8C هم یه شوخی بودن …
تولیدشون به نسل دوم هم نرسید …
داداش اوضاع آلفا ، بحرانیه ، تعارف که نداریم …
آخرین آلفای خالص ، همون دیسکووالانته بود که اون هم گل نکرد و نشکفت …
هر چند که کلارکسون عاشقش بود …
Lamberto
۲۰ مرداد ۱۴۰۳رفیق باید مکانیکی و علمی بررسی کنی خودتم میدونی نقد های مجری های فیک و مجلات و سایتا دوهزار ارزش نداره اونا بخاطر تبلیغ و پول هر کاری میکنن
اینکه آلفا فروشش کمه دلیلی بر بد بودنش نیس فروش و بازاریابی به کلی عوامل سیاسی و اقتصادی و کشور های مورد نظر برای صادرات خودرو بستگی داره
یه کمپانی آشغال میسازه میبینی فروش بالایی هم تجربه میکنه مثل کره ای ها و چینیا و تسلا چرا چون اینا به فکر گجتی کردن ماشینان اما امثال آلفا دوس دارن اتومبیل واقعی بسازن نه آیپدی که چهار تا چرخ بهش وصله البته زور آلفا هم به شرایط روزگار کنونی نمیرسه چون مشتری ها عقل تو سرشون نیس
آلفا هم مثل بقیه تمرکزشو میزاره رو بازار مزخرف آمریکا که صرفا بزرگه ولی مشتریا دوهزار از خودروهای ایتالیایی سر درنمیارن
جولیا از بهترین سدان های پرفورمنس شش سیلندره که رقیبش m3 عه و اونو میتونه شکست بده نسخه Gta هم که بماند رقیب نداره
استلویو بهترین شاسی بلند پرفورمنس شش سیلندره که تنها رقیبش ماکانه و هندلینگ و موتور بهتری هم داره استلویو
آلفا و مازراتی در اختیار فیات بودن اشتراک گذاری انجین ایتالیایی کجاش بده مازراتی هم همینطور بور مهم اینه مهندسی ایتالیایی پشتش
آلفا 4c هیچ چهار سیلندر اسپرتی پیدا نمیشه که لذت خالص رانندگی 4c رو نمایش بده ثابت شدس اصن بهترین رقیبش کیمنه که کیمن تو آپشن برتری داره ذات 4c فقط پیست محوره
8c که هم یه نمونه لیمیتد ادیشن بود که الان همشون کلکسیونی و گرونن 8c رو انگار نمیدونی چه ماشینیه از بهترین های تاریخ خودروسازیه تقصی توش نیس
آلفا 4c همه نتونستن درکش کنن و بازار آمریکای لعنتی خرابش کرد
! i M α η δ υ α R
۲۱ مرداد ۱۴۰۳با بخشی از حرفات موافقم ، اما در نهایت فروش هست که متاسفانه حرف آخر رو می زنه …
با در نظر گرفتن تمام حقایقی که گفتی ، اما اوضاع مازراتی و آلفا در فروش اصلا خوب نیست …
امیدوارم در آینده با تزریق سرمایه بیشتر و ارائه یه برنامه درست و جامع ، این دو تا برند به موفقیت های گذشته برسند …
مثل کاری که فولکس واگون داره با لامبورگینی میکنه …
Ferrari
۱۸ مرداد ۱۴۰۳از اون ماشین هاس که جرمی کلارکسون عاشقش میشه
مهردادکمال
۱۸ مرداد ۱۴۰۳با اینکه مازراتی برند لوکستر و سطح بالاتریه ولی من الفارومئو رو بیشتر دوست دارم. طراحی های اون در گذر زمان ماندگارتر هست.
قطعا این الفا در آینده ارزش بالایی بدست میاره.
Lamberto
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ایتالیا انقدر باید سرمایه داشت که فقط جواهر دست ساز تولید محدود تولید میکرد
نه مثل آلمان آمریکا که فله ای ماشین پلاستیکی میدن بیرون
علیزاده
۱۹ مرداد ۱۴۰۳الفارمئو برند محبوب جرمی کلارکسون
HFball
۱۹ مرداد ۱۴۰۳طراحی کلیش باعث شد کلا نظرم راجب آلفارومئو عوض بشه🤤
صداشم واقعا خفن بود به نسبت 6 سیلندر و 3 لیتری بودنش
B
۱۹ مرداد ۱۴۰۳شراب ایتالیایی 😀
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۹ مرداد ۱۴۰۳موتور ۶ سیلندر به بعضی ماشینها نمیشینه به بعضی بهتر از هر موتوری جوابه.مثال نیسان gtd رو نمیشه با وی۸ یا وی۱۰ تصور کرد چون دلت میخواد صدای خاصش رو بشنوی.بیمر هم رو نسخه ۳ چه سدان کوپه چه کراس دلت میخواد ۶ خطی زیرش ببینی.ولی ماسل کار رو جز وی۸ نمیشه تصور کرد.الان چارجر نسخه درون سوزش ۶ خطیه و من بررسی ها رو دیدم واقعا موتور محشریه ۵۴۰ اسب رو رم عرضه میکنه و ممکنه رو چارجر قویتر هم باشه ولی هیچ ارزشی نداره
۱۹ مرداد ۱۴۰۳بی ریخت زشت…
علی ولی زاده
۲۰ مرداد ۱۴۰۳کسی که آلفا میخره حتما عاشقیه با قلبی بینهایت بزرگ