در مسابقهٔ U-Drag، آیا جولیا کوادریفولیو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت در برابر CT5-V بلکوینگ با ۶۶۸ اسب بخار قدرت شانسی خواهد داشت؟
کادیلاک CT5-V بلکوینگ و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو هرچند هردو سدانهای اسپرتی هستند ولی در یک سگمنت قرار ندارند و از لحاظ قدرت هم اختلاف زیادی باهم دارند. بااینحال، مسابقات درگ بین خودروهای اسپرت همیشه جذاب است خصوصاً اگر این درگ از نوع رفت و برگشتی یا U-Drag باشد که طی آن خودروها پس از پایان ۴۰۰ متر ترمز میگیرند، دور میزنند و به خط شروع بازمیگردند. ادموندز این مسابقه را بین خودروها دو بار برگزار میکند که در دومی رانندهها جابجا میشوند تا همهچیز عادلانه باشد.
پیش از آنکه سراغ تماشای این رقابت جذاب برویم، بهتر است ابتدا مشخصات فنی خودروها را مرور کنیم. زیر کاپوت کادیلاک یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ سنتی آمریکایی قرار گرفته است که ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. از سوی دیگر، آلفارومئو از یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی اصیل ایتالیایی استفاده میکند که ریشههای آن به پیشرانهٔ V8 فراری بازمیگردد. جولیا با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور، بسیار از رقیب آمریکایی ضعیفتر است و هرچند ۱۳۵ کیلوگرم وزن کمتری دارد ولی به نظر نمیرسد این وزن سبکتر برای جبران اختلاف ۱۵۸ اسب بخاری قدرت کافی باشد. این سدان ایتالیایی همچنین از لانچ کنترل هم بیبهره است.
بنابراین، از همین اعداد روی کاغذ مشخص است که جولیا در برابر کادیلاک شانسی ندارد و با آغاز مسابقه، این موضوع در واقعیت هم خود را نشان میدهد زیرا CT5-V با غرش V8 و سوت سوپرشارژر، از همان ابتدا کاملاً جلو میافتد و حتی با اینکه هنگام ترمز گیری کمی عقب میافتد ولی اختلاف آنقدر زیاد است که کاری از دست آلفا برنمیآید. در این رقابت، جولیا ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۱۲.۵ ثانیه طی میکند درحالیکه این اعداد برای کادیلاک به ترتیب ۳.۹ ثانیه و ۱۱.۶ ثانیه هستند. CT5-V بلکوینگ کل مسیر U-Drag را هم در ۳۴.۲ ثانیه طی میکند و بسیار زودتر از رقیب ایتالیایی به خط پایان میرسد که این کار را در ۳۷.۰ ثانیه انجام میدهد.
مشخصات فنی
آلفارومئو جولیا کوادریفولیو | کادیلاک CT5-V بلکوینگ | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۶۶۸ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۸۹۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۳۵ کیلوگرم | ۱۸۷۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۸۱,۳۵۵ دلار | ۹۶,۹۹۰ دلار |
قیمت تستشده | ۸۶,۷۸۰ دلار | ۱۳۲,۴۱۰ دلار |
Taha Ayoobi
۲ آبان ۱۴۰۳جولیا چون لانچ کنترل نداره توی درگ ها حرفی نداره.
Nismo
۲ آبان ۱۴۰۳بلک وینگ مثل موشک میمونه، اون موتور حجیم و قدرتمند با گشتاور بالا، لانچ کنترل دقیق و گیربکس سریع، ترمزهای کربن سرامیکی
هندلینگ فوق العاده. واقعا بهترین سدان دنیاست
جولد هابکینگز
۲ آبان ۱۴۰۳من اگر تو آمریکا زندگی میکردم و پول خرید تسلا S پلد داشتم بی برو و برگشت کادیلاک انتخاب میکردم.
(Ali(chevynova
۲ آبان ۱۴۰۳ماشالاه سازنده الدورادو ۷۲
ماشالاه مخترع استارتر برقی
ماشالاه موتور ۴۷۲
اصالتت چی میگه با پشتوانه
۱۲۲ سال قدمتت تو رو پیروز هر میدانی میکنه
amirkhanzadeh
۲ آبان ۱۴۰۳چرت ترین درگ
کلاس متفاوت و همچنین
جولیا قدیمی تره
(Ali(chevynova
۲ آبان ۱۴۰۳شکست ناراحتی نداره
amirkhanzadeh
۳ آبان ۱۴۰۳در مورد سال ساخت خودرو اطلاعی نداری ناراحتی نداره
شکست در تمام پیست ها به اروپایی ها ناراحتی نداره
آمار فروش پایین ناراحتی نداره
فروش سهام به چین و دستکاری آمار فروش ناراحتی نداره
وام گرفتن از دولت و ورشکستگی ناراحتی نداره
کمک گرفتن از آلمانی ها و چین ناراحتی نداره
بازم داستان بگو بخندیم چون تو سایت تنها کاربری که وظیفش اینه تو هستی
Taha Ayoobi
۳ آبان ۱۴۰۳علی شوی، دلش خیلی پره.
Kamran Aghaei
۲ آبان ۱۴۰۳درسته و عجیبه که نداره !
پیام
۲ آبان ۱۴۰۳هیچ وقت کادیلاک رو با چنین اسباب بازی عوض نمی کنم!
Nismo
۲ آبان ۱۴۰۳اسباب بازی که ماشینای کره این نه آلفا
hosen
۲ آبان ۱۴۰۳درگ عادلانه ای نبود ولی خب کادیلاک ct5 واقعا جذابه. اون ناله سوپرشارژش هرکسیو دیوونه میکنه.
OM.01
۲ آبان ۱۴۰۳درگ ایونیک 5 با کادیلاک CT5 BW کادیلاک تایم 33.6 ثبت کرد اما این سری 34.2 ثانیه یعنی 0.6 ثانیه اختلاف
درگ قبلی آلفا رومئو جولیتا با M4 آلفارومئو 35.5 ثانیه زد اما الان37 ثانیه زده😂
شرایط جوی حال حوصله راننده ها سلامت پیشرانه برند لاستیک مقدار بنزین در باک و ده ها پارامتر روی تایم ها بستگی داره نمیشه واقعا نتیجه گیری کرد
در روایات اومده که CT5 BW بهترین خودروی این کلاس هست و خیلی جذابه ما هم فعلا به روایات رو گوش میکنیم تا زمانی که تجربه کنیم
به شخصه جولیتا هم دوست دارم، سرویس های دوره هارو به موقع انجام بدیم دختر/پسر حرف گوش کنی هست مشکلی بر نمیخوره، فقط بالای 220 ها صدای باد یه کم زیاد، زیاد میشه!
سوشیانت
۲ آبان ۱۴۰۳دقیقا هم مهارت راننده هم شرایط آب و هوایی رو پرفورمنس تاثیر داره البته بعضی از اساتید عادت دارن قوانین فیزیک رو عوض کنن
الان تو درگ m4 کامپتیشن با همین آلفارومئو، بی ام و باید ۳.۵ میزد ولی ۳.۸ زد یا الان کادیلاک باید ۳.۴ میزد ولی ۳.۹ زد
Nismo
۲ آبان ۱۴۰۳کسی که بنظرش یه ماشین بنزینی 1000 اسبی 1.6 شتاب میزنه درحالیکه تمام برقیها و هایپرکارهاش با قدرت های بالای 1000 اسبی تو زیر 2 ثانیش موندن چیزی از فیزیک میفهمه؟
Taha Ayoobi
۲ آبان ۱۴۰۳1.6 نمیتونه، 1.66.
سوشیانت
۲ آبان ۱۴۰۳اینو برو به nhra بگو که قطعا از تو راجب فیزیک بیشتر میفهمه
ali_x76
۲ آبان ۱۴۰۳الفا رومئو جولیا بیشتر رقیب CT4-V Blackwing هست تا CT5.
بین امریکاییها که عموما مشهورن به ماشینای انالوگ با تجهیزات قدیمی، CT5V با پیشرفته ترین و به روز ترین سیستمها، ترمزای کربن سرامیکی (که بجز اون فقط کوروت تو امریکاییا داره) فنرای تطبیقی، کیت بدنه کربنی و … واقعا تو یه لیگ دیگهست.
یه جورایی بهترین فاکتورهای اروپا و امریکا رو توی بحث سوپرسدان توی خودش جمع کرده.
R@min
۲ آبان ۱۴۰۳پلتفرم استثنایی آلفا هم بهش اضافه کن.
ćơr̾o̾l̾l̾a̾
۲ آبان ۱۴۰۳۲.۹ لیتری V6 توئین توربو
VS
۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
🙂
Nismo
۲ آبان ۱۴۰۳کلا مقایسه اش اشتباه بود
سگمنت ها اشتباه بودن
آلفا باید با ct4 مقایسه میشد
Siyavash
۲ آبان ۱۴۰۳کادیلاک رو باید با bmw m5 یا e63s مقایسه شه نه با آلفا که یه کلاس پاینتر هست
Lamberto
۲ آبان ۱۴۰۳الان این مسخره بازیا یعنی چی کجا کلاس این دوتا ماشین یکیه و کدوم ویژگیشون شبیه همه که بخوان درگ مسخره باهم بزارن
هیچ آمریکایی نمیتونه به لذت و روح خالص رانندگی آلفارومئو نزدیک بشه نه تنها الان بلکه در کل تاریخ طلایی آلفا
Taha Ayoobi
۲ آبان ۱۴۰۳بر عکس گفتی
حسن
۲ آبان ۱۴۰۳کادیلاک CT5-V بلکوینگ سلطانه
بهترین و جذابترین سدان دف عقب بازار
Taha Ayoobi
۲ آبان ۱۴۰۳الحق که جانشین خوبی برای نسل های قبلشه
Nikan
۲ آبان ۱۴۰۳درگ ناجوانمردانه ای بود ولی عاشق این کادیلاکم(کلا عاشق کادیلاکم) یه سدان پیشرفته با یه انجین آمریکایی شاهکار
Taha Ayoobi
۲ آبان ۱۴۰۳شاهکار تو شاهکار
علی منصوری
۲ آبان ۱۴۰۳چه اصراری این جولیتا با این و اون درگ میندازن…البته ک بلک وینگ شاهکاریه
ابوالفضل
۲ آبان ۱۴۰۳کادیلاک محشره
قابل مقایسه با آلفا نیست
چه عملکردی چه ظاهری
M power
۳ آبان ۱۴۰۳دلم واسه الفا سوخت همش با ماشینای قویتر از خودش مسابقه میده