آلفا رومئو

معرفی آلفارومئو جولیا با ظاهر مدرن کلاسیک و 562 اسب بخار قدرت!

تغییر چهره‌ی مدل ۲۰۲۲ به جولیا کلاسیک و تولید ۵۶۲ اسب بخار از موتور بهبودیافته، یک مجموعه‌ی جذاب برای علاقه‌مندان آلقارومئو خواهد بود.

شرکت اِره‌اِره (یا همان RR) در سال ۲۰۲۲ برای یک دستگاه جولیا کوادریفوگلیو لباسی نو را آماده کرد. سازنده در ابتدا اعلام کرده بود که این خودرو، خروجی مشابه آلفارومئو جولیا اصلی خواهد داشت اما اخیرا با حضور در نمایشگاه خودروی ژنو، از شگفتانه‌های تازه‌ای پرده‌برداری کرد. راننده تست ارشد و مدیر این برند ایتالیایی، «جیانلوکا روباتو»، در مصاحبه با رسانه تاپ‌گیر اعلام کرده که RR فوریسِری به یک موتور ۲.۹ لیتری V6 تویین‌توربو مجهز خواهد شد که توان تولید ۵۶۲ اسب بخار قدرت را دارد.

تکمیل کننده پکیج RR، یک جعبه‌دنده دستی است که به‌گفته روباتو به‌عنوان یک ۶ سرعته دستی ارائه خواهد شد و لذت بیشتری را در اختیار خریداران مشتاقش قرار خواهد داد. او در این‌باره می‌گوید:

البته که آلفا کوادریفوگلیو را با دنده دستی به فروش نمی‌رساند پس اگر مشتری جعبه‌دنده خودکار بخواهد، کار برای ما هم راحت‌تر می‌شود. اما می‌دانیم که دنده دستی برای سنت‌گراها چه معنایی دارد پس تلاش می‌کنیم تا روند استفاده و تهیه آن را آسان‌تر کنیم.

از دیگر تغییرات فوریسری می‌توان به فنربندی‌های برند «بیلستِین» و اگزوز‌های «کاپریستو» اشاره کرد که به‌صورت اختصاصی برای این خودرو توسعه پیدا کرده‌اند. روباتو از زمان معرفی اولیه این خودرو، بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر تست را با این خودرو (که در گالری انتهای متن مشاهده خواهید کرد) به اتمام رسانده است و حال می‌تواند به‌خوبی تغییرات تازه آن را نسبت‌به خودروی اولیه شرح دهد:

با کوادریفوگلیو کاملا متفاوت است. حتی از نسخه سفت‌وسخت GTAm هم قدرت بیشتری دارد و به‌لطف همراهی فنربندی جدید و ترمزهای کربن سرامیکی در پیچ‌ها مسطح‌تر رفتار می‌کند.

اما سوال اصلی این است که چرا روباتو در وهله نخست تصمیم گرفت یکی از بهترین سوپرسدان‌های حال حاضر بازار را دستخوش تغییر قرار دهد؟

وقتی تصمیم گرفتیم یک خودرو را بازسازی می‌کنیم، قرار گذاشتیم یک خودروی مدرن را به‌عنوان شالوده کارمان در نظر بگیریم تا در بحث عملکرد، ایمنی و… با مشکل مواجه نشویم. بعد هم تصمیم گرفتیم که به سراغ یک سدان می‌رویم پس انتخاب کوادریفوگلیو طبیعی به نظر می‌رسید.

با گذر بخش‌های فنی به بخشی می‌رسیم که کمتر کسی می‌تواند از آن چشم‌پوشی کند؛ طراحی! بدنه متفاوت فوریسری تفاوت‌های بسیار زیادی با جولیای استاندارد دارد که برخی از آن‌ها بیشتر از سایر بخش‌های جلب توجه می‌کنند. در همین راستا می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب چهارگانه و اگزوز جابه‌حا شده اشاره کرد که برگرفته از نسخه کلاسیک ۱۹۶۲ و نسخه GTAm طراحی شده‌اند. طاق تخت چرخ عقب که بخش کوچکی از روی آن را هم فراگرفته است از دیگر المان‌های جدیدی هستند که درکنار دو اسپویلر اصلی و سقفی هویت جدایی‌خواهانه RR را فریاد می‌زنند. رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی «لانگو دیزاین» هم با طرح مدرن کلاسیک این پکیج ایتالیایی را کامل کرده است.

بدنه خارجی فوریسری تماما از جنس فیبرکربن تهیه شده است و برخلاف جولیا فرمی جعبه‌ای و تیز دارد. شاید این خودرو را در نگاه اول زیبا قلمداد کرد اما مشخصا خاص محسوب می‌شود. تولید هر دستگاه فوریسری نزدیک به ۲ سال زمان نیاز دارد؛ چراکه هر کدام دقیقا با توجه به سلقیه مشتری خود آماده می‌شوند. روباتو تاکید کرده که چیز زیادی نمانده تا بتواند تاییده رسمی خودرو خود را دریافت کند.

بنابراین علاقه‌مندان این آلفارومئوی بازسازی‌شده قادر خواهند بود به زودی یکی از ۳۳ دستگاه فوریسری را با قیمت ۳۴۲ هزار پوند انگلیسی تهیه کنند. هرچند که کار روباتو تاکنون شوکه‌کننده بوده اما قیمت این سوپرسدان چندان مایه تعجب نیست. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا فوریسری را به GTA مودیفیکاتا ۱ میلیون دلاری ترجیح می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    نمای جلو و داخل عالیه
    نمای عقب هم خوبه
    ولی برای نمای کناری ناهماهنگی زیادی بین گلگیر جلو با در ها وجود داره،بهتر وقت بیشتری براش میزاشتن
    ولی در کل لذت رانندگی فوق‌العاده ای داره بخصوص نسخه دنده ای

    موافقم 33
    مخالفم 11
    1. Siyavash

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (905 ديدگاه)

      موافق هستم…👌👌

      موافقم 10
      مخالفم 4
    2. Sam

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      چقدر زیباست
      واقعاً مجذوبش شدم

      موافقم 5
      مخالفم 3
    3. اسد

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (836 ديدگاه)

      خیلی خیلی زیباست . فورزا ایتالیا

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. محمدهادی

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2483 ديدگاه)

        اصن این طرح همون آلفایی که باید باشه رو به تصویر کشیده
        بابا دسخوش،عااالیه

        موافقم 6
        مخالفم 1
  2. AMANTE

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    این دیگه آلفارومئو نیست بیشتر یک ماشین آلمانی شده.
    طراحی های آلفارومئو بیشتر اوقات نرم و اگه نرم نباشه یک ظرافتی دارن ولی این مدل اصلا ظرافت نداره و خیلی عضلانی و قلدر شده که مشخصه ماشین های آلمانی و آمریکایی هست.
    کاش کمی ظرافت ایتالیایی هم توی این ماشین بود.

    موافقم 23
    مخالفم 9
  3. ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5025 ديدگاه)

    خوشگله 😐

    موافقم 8
    مخالفم 5
  4. P

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    یجوریه انگار یه تیم تو اسیای شرقی یه کپی ناقص از یه چیزی با لوگو الفارومئو ساخته

    موافقم 12
    مخالفم 12
  5. Abbas

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خدا رو شکر جلو داشبورد طرحی داره که دلمون براش تنگ شده بود خسته شدیم ازمانیتورهای بزرگ شناور

    موافقم 12
    مخالفم 3
  6. دیا

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    احساس می کنم رو پلتفرم تیبا ساخته شده

    موافقم 6
    مخالفم 11
  7. پیمان

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قشنگه ولی بعضی ناهمخوانی داره که میتوانستند اصلاحش کنند

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. پیمان

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قشنگ و زیباست واقعا

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. خزایی

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دقیقا تلفیقی از حس طراحی خودروهای کلاسیک و مدرن ،

  10. محمدرضا

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فک کنم طراح دوج چلنجر رو گروگان گرفتن و ازش خواستن طراحی کنه

    مشکل اینجاست که الان که ماشین ۱۰۰۰ اسبی شدن اونم با این ظاهر خشن و طراحی آلفارومئو قدرت ۵۰۰ اسب یه شوخیه بده واقعا اخه طراحی آلفارومئو مث سوپرا و دوج نیس که تقویت کنی اصن دلت نمیاد اخه کی ماشین ایتالیایی رو دستکاری میکنه کی اصن دلش میاد کی جرعت میکنه مهندسی ایتالیا رو دستکاری کنه

    قسمت بدترش اینه با یه ماشین که ظاهر درگ داره میری خیابون یه دوج چلنجر یا شرولت که هم قطارته میاد کنارت و اشکتو در میاره

    موافقم 2
    مخالفم 3
  11. عارف رضاییان

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (167 ديدگاه)

    با آلفا رومئو شتاب وکیفیت بیمرو میشه تجربه کرد البته با هزینه نگهداری و استهلاک کمتر و البته قیمت مناسبتر فقط حیف که ماشینهای ایتالیایی به دلیل اینکه نامبر وان هستن مورد نفرت خیلیا هستن همیشه بهترینها بیشترین دشمن رو دارن مخصوصا اگه بهترین باشی منفورترین هم میشی

  12. Amir

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم نمای داخلیش و رنگبندیش فوق العاده است و نمای جلوش هم طراحی خوبی داره ولی نماهای جانبی و عقب به قول یکی از دوستان کلی ناهماهنگی داره…اگه ساده تر بود خیلی خوب میشد.

  13. abbas

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (288 ديدگاه)

    انگار طراح ی برگه دادن گفتن چند ساعت وقت داری ی ماشین طراحی کنی
    خلاصه طراحه 99درصد تایمشو گذاشته برا طراحی جلوش
    یک درصد وقت باقی مونده رو گذاشته عقبشو طراحی کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا