شرکت استلانتیس اقدام به فراخوان دوج هورنت R/T و آلفارومئو توناله پلاگین هیبریدی میکند. دلیل فراخوان این خودروها عدم نصب هشدار عابر پیاده یا قطع بودن آن در خودروهای یاد شده اعلام شده است.
با توجه به مشکل عجیب دو خودروی موردبحث میتوان تصور کرد که فرایند کنترل کیفیت استلانتیس در رابطه با هورنت و توناله پلاگین هیبریدی چگونه عمل کرده است. اگرچه صنعت خودروی ایتالیا به خاطر هنر زیبای خود شناخته میشود اما فراموش کردن نصب هشدار عابر پیاده روی این خودروها جزو اقدامات عجیبی خواهد بود که تا مدتها در ذهن خریداران باقی میماند.
کارخانه تولید خودرو Pomigliano d’Arco محلی است که این مشکل را به اطلاع مقامات استلانتیس رسانده و بخش خدمات مشتریان نیز شروع به تحقیقات داخلی خود کرده و نهایتاً آمار سایر خودروهای تولیدی فاقد این هشدار عابران پیاده را اعلام کرده است. بر اساس اطلاعات موجود، مشکل یاد شده با قوانین حملونقل آمریکا نیز هماهنگی ندارد و به همین خاطر استلانتیس جزئیات فراخوان خود را با NHTSA در میان گذاشته است. خودروهای تحت تأثیر این فراخوان با قانون استاندارد ایمنی ۱۴۱ آمریکا در زمینه استانداردهای صوتی همخوانی ندارند و بنابراین ریسک برخورد با عابران پیاده در زمان استفاده از حالت برقی خودروها وجود خواهد داشت. در مجموع ۴۶۶۰ دستگاه از خودروهای دوج هورنت و آلفارومئو توناله پلاگین هیبریدی در آمریکا فراخوان شدهاند و تخمین زده میشود ۱۰ درصد آنها نیازمند تعویض هشدار صوتی یا وصل آن به ECU باشند.
نمایندگیهای این برندها در آمریکا از چند و چون فراخوان آگاه خواهند شد و به مالکان نیز درباره زمان مراجعه اطلاع داده خواهد شد. دو خودروی موردبحث که مدل سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ هستند بین ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲ تولید شدهاند. نکته جالب آنکه دوج هورنت نیز در کشور ایتالیا تولید میشود و بسیار شبیه توناله است. اگرچه هورنت از پیشرانه ۲ لیتری توربو و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استفاده میکند اما توناله در آمریکا فقط با قوای محرکه پلاگین هیبریدی عرضه میشود هرچند ایتالیاییها در ابتدا این خودرو را با پیشرانه پایه ۲ لیتری توربو معرفی کرده بودند. هورنت R/T ارتباط نزدیکی با جیپ کامپس دارد و قیمت آن از حدود ۴۱ هزار دلار آغاز و به ۴۶ هزار دلار میرسد. البته توناله گرانتر است و حداقل و حداکثر قیمتش برابر با ۴۳ و ۵۰ هزار دلار خواهد بود. از جمله آپشن های گرانقیمت توناله میتوان به رنگ بدنه ۲۲۰۰ دلاری و مونروف برقی با ۱۲۰۰ دلار قیمت اشاره کرد. چنین آپشن هایی برای یک کراس اور کامپکت با پیشرانه ۱.۳ لیتری پلاگین هیبریدی بسیار گران خواهد بود.
علی جردن
۶ آبان ۱۴۰۲این دو مدل یک انجین حداقل V6 می خوان وگرنه نیستمشون
𝐀𝐥𝐢
۶ آبان ۱۴۰۲ببخشید بی مورد میپرسم الفارومئو توناله و دوج هورنت رو یه پلتفرم مشترکن؟
محسن
۶ آبان ۱۴۰۲اره
علی یوسفی
۶ آبان ۱۴۰۲کاربر عزیز علی بله پلتفرم مشترک دارن
amir
۶ آبان ۱۴۰۲فقط چراغاشون فرق داره
TRD
۶ آبان ۱۴۰۲«با توجه به مشکل عجیب دو خودروی موردبحث میتوان تصور کرد که فرایند کنترل کیفیت استلانتیس در رابطه با هورنت و توناله پلاگین هیبریدی چگونه عمل کرده است»
اینم از فرایند کنترل کیفیت !
به احتمال خیلی زیاد در آینده باز هم ازین موارد خواهیم دید .
حالا باز دوئل بزارن و راوفور رو شکست بدن :)
Enzo Ferrari 2008
۶ آبان ۱۴۰۲ولی دلیل نمیشه
.Amir.
۶ آبان ۱۴۰۲دوج هورنت=تخم مرغ
amir
۶ آبان ۱۴۰۲الان متوجه میشیم چقدر شبیه همن
Enzo Ferrari 2008
۶ آبان ۱۴۰۲خیلی شبیه همن
Enzo Ferrari 2008
۶ آبان ۱۴۰۲اینا حاصل ازدواج دوج با آلفارومئو هست
Mk
۷ آبان ۱۴۰۲دقیقا مثل پلت فرم شاهین و تارا هستن
amir
۶ آبان ۱۴۰۲ای بابا چرا اینا دارن از شرقی هاکپی کاری میکنن؟
اون از حماسه تاکاتا
اونم از حماسه کره ای ها
چینی هم که کلا بیخیال
نکنید از این کارا زشته اینا مخصوص چشم بادومی هاست
محسن
۶ آبان ۱۴۰۲اها