اتحادیههای ایتالیا میگویند که عرضه آلفا رومئو توناله در قالب مدل دوج هورنت برای بازار جهانی، باعث افزایش تولید و فعالیت کارخانههای ایتالیا خواهد شد و تاثیرات مثبتی نیز برای استلانتیس خواهد داشت.
اگرچه مدیران آلفارومئو ممکن است اشتیاق فراوانی به عرضه توناله (Tonale) با نام جدید هورنت تحت برند دوج داشته باشند، به نظر میرسد که اتحادیههای ایتالیا به جنبههای روشن این قضیه نگاه میکنند؛ به دلیل اینکه تقاضای اضافهی ایجاد شده توسط دوج هورنت، باعث افزایش بسیار زیاد ظرفیت کارخانه استلانتیس خواهد بود.
به گزارش carscoops، دوج هورنت با هدف مستقیم بازار ایالات متحده همراه با آلفارومئو توناله در کارخانه استلانتیس در پومیلیانو ساخته خواهد شد. اگرچه جزئیات کمی در مورد اهداف تولید وجود دارد، ژان فیلیپ ایمپاراتو، مدیرعامل آلفارومئو به اتونیوز اروپا گفت که هدف از آن فروش ۳۰،۰۰۰ خودروی شاسیبلند توناله در سال اول و دستیابی به پتانسیل فروش جهانی سالانه بین ۷۰،۰۰۰ تا ۸۰،۰۰۰ خودرو است، که بیشتر آنها راهی بازار اروپا خواهند شد.
اگرچه هورنت در قاره اروپا عرضه نخواهد شد، اما تولید سالانه این دو مدل احتمالاً مجموعاً بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دستگاه را شاهد خواهد بود که به طور بالقوه باعث افزایش ۲۵ درصدی تولید در تأسیسات پومیلیانو خواهد شد. با اضافه شدن هورنت، اتحادیه فلزکاران FIM انتظار دارد یک شیفت دیگر علاوه بر شیفت کاری واحدی که هماکنون برای تولید توناله مورد نیاز است، اضافه کند.
اگرچه سؤالات زیادی دربارهی تأثیر دوج هورنت بر برند آلفارومئو در ایالات متحده وجود دارد، اما شباهتهای هورنت و توناله میتواند به لطف تولید ایتالیایی برای استلانتیس دارای مزایای تبلیغاتی زیادی باشد.
جدای از شاسی، هورنت و توناله دارای ورق فلزی و داخلی بدون تفاوتهای بسیار جزئی هستند. اینها شامل نمای جلوی هر دوی آنها میشود، در حالی که کاپوت با استخراجکنندههای حرارتی یکپارچه، ورودی جلوپنجره به سبک «اسلات پستی» و گرافیک ضعیف لامپ، هورنت را از توناله متمایز میکند.
از نظر قدرت، دوج به عنوان قهرمان عملکرد این دو به میراث برند خود وفادار است. دوج هورنت GT و نسخه اصلی آلفا رومئو توناله در ایالات متحده از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ استفاده میکنند. در حالی که هورنت ۲۶۵ اسب بخار قدرت تولید میکند، توناله خروجی کمتر یعنی ۲۵۶ اسب بخار تولید خواهد کرد. دوج گام دیگری را برداشته و ویژگی پاورشات (PowerShot) را اضافه کرده است که در صورت نیاز، ۲۵ اسب بخار قدرت اضافی را فراهم میکند.
در همین حال، نسخه پلاگین هیبریدی دوج هورنت با نام R/T، از پیشرانه ۱/۳ لیتری توربوشارژ بنزینی بهره میبرد و سال آینده عرضه خواهد شد. این خودروی هیبریدی نیز قدرت بالاتری (بیش از ۲۸۵ اسب بخار) نسبت به توناله با ۲۷۱ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
ali(chevynova)
۹ شهریور ۱۴۰۱اسم دوج کفایت داره برای موفقیت یه محصول
فروش محصولات دوج سند این صحبت من هست
دوجی که محصولاتش همه پا به سن گذاشتن اما همچنان طالب دارن
Si
۹ شهریور ۱۴۰۱تنها نام دوج کافی هست
ARMAN سابق
۹ شهریور ۱۴۰۱آقا دوج نباید این کارو می کرد.
دوج یعنی انجین هلکت و ناله سوپرشارژر و رخ رترو
من خودم به شدت فن آمریکام ولی او این از بین این دو تا توناله رو انتخاب می کنم.
دوج اصن لایق همچین ماشینی نیستش.
حق گوی باطل
۹ شهریور ۱۴۰۱میشه ی هورنت خرید جلوپنجره و سپر آلفا گذاشت روش اینطوری ۹۰۰۰دلار پول کمتری دادی هم قدرت بیشتری داری هم فیس آلفا
ذهن مریض😂😂😂
ARMAN سابق
۹ شهریور ۱۴۰۱حق گو جان فک کنم اشتباه فهمیدی.
من میگم لیاقت برند ریشه داری مثل دوج خیلی بیشتر از یه اسباب بازی با موتور هیبرید ۴ سیلندر و از اون بدتر بر مبنای یه ماشین دیگه هست هستش
phonix
۹ شهریور ۱۴۰۱تروله داداش
اطلاعتش درباره فرمول یک خیلی کامل بود و خوب
فکر نکنم فن کره باشه واقعا صرفا تروله
احمدرضا
۹ شهریور ۱۴۰۱لعنت به استلانتیس که همچی رو فدای فروش میکنه
نمیزاره برندهایی مثل آلفارومئو و مازراتی جون بگیرن
هی خونشون رو میمکه
آلفارومئو و مازراتی نیازمند مالکی مثل فلوکس واگن هستن
تا بتونه در حد توان برندشون ازشون سود بگیره
corvette
۹ شهریور ۱۴۰۱استلانتیس یک ساله اومده . تا قبل اون فیات کرایسلر هم همین بود . این خواسته مدیران ایتالیای هستش
یادت باشه فیات مالک کرایسلر هستش
عملا دوج هیچ کارس
این مازراتی هستش که داره خون داج رو میمکه
احمدرضا
۹ شهریور ۱۴۰۱کی با دوج کار داره
تو چرا کاسه داغ تر از آش شدی؟
من دارم درباره کمپانی مادر صحبت میکنم نه درباره زیر برندها
این تصمیم ریبج کردن هم کار دوج نبوده تصمیم کمپانی مادر بوده
MC20
۹ شهریور ۱۴۰۱احمد رضا دقیقا درست می گید شما … مازراتی رو که تا سطح یک برند معمولی پایین آوردن … آلفا رو هم نابود می کنن … میشه مثل لانسیا … ما به حماقت مدیرهای ایتالیایی عادت کردیم … 1929 میلادی مازراتی موتور 16 سیلندر می ساخت با 309 اسب بخار … امروز موتور 6 و 4 سیلندر می سازه …
corvette
۹ شهریور ۱۴۰۱کی سطح مازراتی آورد پایین ؟؟ خود فیات
داج اصن کاره ای نیست
رئیس و مالک فیاته
گردن داج نندازید
MC20
۹ شهریور ۱۴۰۱من به داج چه کاردارم !!!!!!!!!!! کامنتم رو نخوندی !!!!!!!! گفتم : ما به حماقت مدیرهای ایتالیایی عادت کردیم … بزرگترین مشکل مدیران ایتالیایی اینه که هیچ درکی از ارزش برند تحت تملکشون ندارن … اتفاقا این رو در فوتبال و در یووه با فروش رونالدو هم نشون دادن … به جای حفظ برندی مثل CR7 ترجیح دادن 5 یا 6 بازیکن بدرنخور رو با مجموع حقوقی معادل حقوق رونالدو حفظ کنن … من خودم طرفدار داج هم هستم … این مدیرهای ایتالیایی احمق داج رو هم نابود می کنن … وایپر الان کجاست ؟؟؟؟
corvette
۹ شهریور ۱۴۰۱میدونستم هورنت خواهان بیشتری نسبت به توناله داره
استلانتیس چه سودی از محبوبیت زیاد داج به دست بیاره
خودشون هم گفتن که داج ارزش بیشتری داره
در کل خیلی خوبه که هر دو برند سر حال بشن
Ferrari
۹ شهریور ۱۴۰۱این خواهان بیشتر فقط برای بازار آمریکاست. در اروپا کسی به دوج هورنت نگاه نمیکنه و خب عرضه هم نمیشه.
این بهترین استراتژی ممکن بوده. این مدل با اسم دوج در آمریکا پر فروش خواهد بود و آلفا توناله هم در اروپا به همون اندازه فروش خواهد داشت خب چی بهتر از این؟
با این استراتژی میشه به نسل آینده مازراتی گیبلی و دوج چارجر هم فکر کرد
corvette
۹ شهریور ۱۴۰۱دقیقا همینه . دوج برای آمریکا و آلفا برای اروپا
اینطوری سود خوبی به دست میارن
و بازم همکاری های بیشتری هست
مانند پلتفرم مشترک نسل جدید مازراتی کواترپورته و کرایسلر ۳۰۰
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۹ شهریور ۱۴۰۱حالا فهمیدید من چی میگفتم.ایتالیا یه کشور حقیر و ضعیف هستش که تو صنعت جدید که وابسته به ریز پردازندها هست عقب افتاده و دیگه توان جبران رو نداره.ایتالیاییها فقط به خودشون فکر میکنن میگن ما پول در بیاریم حالا به قیمت نابودی برندهای امریکایی گروه باشه که اصل در آمد رو به وجود میارن.
علی
۹ شهریور ۱۴۰۱آقای یانکی ! چقدر میگیری دست از سرمون بردار ، تو رو به ارواح جدت بکش بیرون از ایتالیا !!!!
Payfast
۹ شهریور ۱۴۰۱عرضه آلفارومئو توناله با نام دوج هورنت، مزایای زیادی برای استلانتیس دارد ببخشید کدوم مزایای؟ همون توناله رو با جلو پنجره و چراغ عقب جدید داره با ۱۰۰۰۰ دلار ارزون تر میفروشه
چرا؟ چون خودش میدونه ارزش توناله همون ارزش هورنت هست ولی چون استلانتیس سواد و عرضه کافی واسه مدیریت چند تا شرکت با تاریخچه بزرگ رو نداره الان خودشم نمیدونه چیکار میخواد کنه چرا چون از اون طرف فروش توناله تقریبا خیلی کم میشه با اسم و برند دوج بعدش استلانتیس مجبوره پول کمتری در بیاره از فروش هورنت =|
Ferrari
۹ شهریور ۱۴۰۱برند های آمریکایی برای بازار آمریکا شناخته شده تر هستن برندهای اروپایی هم برای اروپا.
این موضوع کاملا طبیعیه. مردم ژاپن به ماشین های ژاپنی بیشتر توجه میکنن تا ماشینهای سایر برندها. همینطور مردم آمریکا موقع خرید شاسی بلند یا پیکاپ به برند های آمریکایی اهمیت میدن.
کار استلانتیس کاملا درست بود
T
۹ شهریور ۱۴۰۱بچه هااا برید اشکودا 7s رو ببینید امروز معرفی شد
پدال در موردش مطلب نذاشتی!
T
۹ شهریور ۱۴۰۱خیلی آینده نگره و داخلش عالیه برید تو یوتویوب حتما ببینید
phonix
۹ شهریور ۱۴۰۱موسلینی کجایی که داداشتو کشتن
رضا
۹ شهریور ۱۴۰۱بابا همینم از سر دوج زیاده و خیلی بهش لطف کردن
Sina
۹ شهریور ۱۴۰۱خداییش دوج جورنی رو دو باره احیا میکرد هزار بار جذاب تر از این نبود
یه ماشین اندازه سورنتو و سانتفافه و… میساخت با قیافه دورانگو با یه موتور چهارسیلندر سوپرشارج یکمم از جیپ کمک میگرفت زلم زیمبوی آفرود مثل محافظ زیرو پلاستیکهای محافظ گلگیر رو…بهش میچسبوند
کلا این سگمنت رو میترکوند
Reza
۹ شهریور ۱۴۰۱استلانتیس هم مثل همسایه بالایی ما کنه کنه هس خودش نمیتونه کاری کنه دست به دامن دیگران میشه
JDM lover
۹ شهریور ۱۴۰۱فقط برای اینه که از اسم داج برای فروشش تو امریکا استفاده کنن وگرنه اصلا هیچ شباهتی به شخصیت داج نداره
Elemento
۹ شهریور ۱۴۰۱آلفا یه جوری اعتراض کرده بود انگار قراره ماشین هاشو با برند ماهیندار بفروشن
والا اسم داج اگر بزرگتر از آلفا نباشه کوچکتر هم نیست
همین الان هم قدرت توناله کمتر از هورنته حتی بدون پاورشات
Mr Naftalin az roghan abad
۹ شهریور ۱۴۰۱این استلانتیس یک شرکت اشغال به تمام معناست