اول از همه باید گفت که در اینجا با خودروهای اسپرت و البته گرانقیمتی سر و کار داریم. آلفا 4C در رقابت با نسل دوم پورشه کیمن، هر دو قیمتی بالاتر از کوروت استینگری دارند. به منظور این مقایسه، مسیری به طول ۶۵۰ مایل (بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر) پیموده شده و تمام تستهای عملکرد برای دو مدل انجام شده است. مثل همیشه، هدف شناسایی بهترین خودرو به شکلی همهجانبه و نه تنها عملکرد بهتر در تستی مانند یکچهارم و یا وضعیت بهتر در پیست مسابقه بوده است.
محل انجام مقایسه، جادههای شمال ایالت کنتاکی بوده است؛ جایی که صنعت معدن زغالسنگ در آن گسترش زیادی دارد. فارغ از شرایط این منطقه، مهم این است که با ترافیک سبک و محدودیتهای کمتری روبرو خواهیم بود. کیمن خودرویی اسپرت است که دکتر پورشه و پسرش رؤیای ساخت آن را در سال ۱۹۳۹ در سر میپروراندند؛ دو صندلی در زیر یک سقف شیبدار، همراه با موتوری در میانه و سیستم تعلیق سفت و سخت. در توضیح باید گفت که استفاده از موتور میانی در یک خودرو موجب بارگذاری بهینه بر روی تایرها و گشتاور اینرسی کمتر شده و بر شتاب، ترمز و دینامیک هندلینگ تأثیر خواهد گذاشت. قیمت اولیه یک کیمن ۵۳۵۹۵ دلار است که یک بدنه آلومینیومی فشرده، یک موتور ۲/۷ لیتری شش سیلندر تخت با قدرت ۲۷۵ اسببخار و تایرها و چرخهای ۱۸ اینچی برای شما به همراه خواهد داشت. اضافهکردن پکیج «اطلاعات و سرگرمی» به ارزش ۴۶۹۰ دلار و همینطور صندلیهای اسپرت (۲۳۲۰ دلار)، دامپرهای تنظیمشونده (۱۷۹۰ دلار)، چرخها و تایرهای ۱۹ اینچی (به ارزش ۱۵۶۰ دلار)، سیستم گشتاور برداری مبتنی بر ترمز (۱۳۲۰ دلار) و دیگر آپشنها، قیمت پورشه تستشده را به ۷۰۳۴۵ دلار رساندهاند. در مقابل، آلفا رومئو 4C از بسیاری از جهات زاییده طراحی فراری ۴۵۸ ایتالیاست. این خودرو نیز مانند خودروهای اسپرت ارائه توسط کمپانیهایی مانند فراری، لامبورگینی و مکلارن از موتور میانی استفاده کرده و در همین حال، هسته ساختار آن از کامپوزیت فیبرکربنی است که تنها ۱۰۶/۶ کیلوگرم وزن دارد. یک موتور جدید ۱/۷ لیتری با چهار سیلندر در یک ردیف با پوشش بدنه و رویه آلومینیومی استفاده شده است. همچنین در این موتور از بخشهای داخلی آلیاژی و انژکتور سوخت مستقیم استفاده شده است. توربوهای BorgWarner فشار اضافی ۲۱ psi را برای موتور 4C ایجاد میکنند و خنککننده داخلی نیز حرارت ناخواسته موتور را به محیط اطراف کاهش میدهد. قدرت ۲۳۷ اسببخاری این خودرو شاید کمتر از خودروی رقیب باشد، ولی باید توجه داشت که وزن 4C به اندازه ۱۱۲۱ کیلوگرم است که از این نظر نسبت به کیمن، ۲۷۶ کیلوگرم سبکتر است. همچنین فاصله محوری آن نسبت به مدل پورشه ۹/۴ سانتیمتر کوچکتر و طول کلی آن نیز ۳۷/۸ سانتیمتر کمتر است. در خودروی آلفا رومئوی تست شده، تقریباً از تمام آپشنهای در دسترس استفاده شده و این آپشنها قیمت اولیه ۵۵۱۹۵ دلار آن را به ۶۸۴۹۵ دلار رساندهاند. آپشنهایی مانند پکیج چرم به ارزش ۲۷۵۰ دلار، پکیج «پیست مسابقه» به ارزش ۲۴۰۰ دلار، چرخهای ۱۸ و ۱۹ اینچی با تایرهای چسبان تابستانی به ارزش ۳ هزار دلار، یک پکیج تجهیزات راحتی به ارزش ۱۸۰۰ دلار، هزار دلار برای صندلیهای چرم طرح قرمز، و اگزوز مسابقهای به ارزش ۵۰۰ دلار. مواردی مانند انبار باتری، چراغهای نوربالای زنون و رنگ قرمز مخصوص (Rosso Alfa) نیز هزینهای برابر ۱۸۵۰ دلار داشتهاند. تنها گیربکس در دسترس، سیستم اتوماتیک دو کلاچه ۶ سرعته بوده است. شروع حرکت 4C در پیست حسی شبیه به یک غرش ایجاد میکند. وقتی به راه میافتید سر و صدای موتور از همه جا به گوش میرسد و در واقع، خبری عایقبندی صدا یا حرارت در درون این خودرو نیست. همانند هر خودروی مسابقهای، هیجان رانندگی، دردسرهایی هم در پی دارد. یک سواری وحشیانه، یک کمربند که گردن شما را خراش میدهد، آفتابگیرها به کنارهها نمیچرخند، هیچ تکیهگاهی برای دستها نیست و یک صندلی ارزانقیمت که نیاز به تنظیم ارتفاع و زاویه دارد؛ همه اینها گوشهای از مهماننوازی آلفا رومئو در داخل 4C هستند. همچنین بدون سیستم دستیار فرمان، مانور در پارکینگ کار پر زحمتی شده است و همینطور اگر دوست دارید از رادیو استفاده کنید، باید به خاطر داشته باشید که کیفیت صدا و کنترل آن بسیار پایین است. برخی ابزارها مانند سوئیچ کروز کنترل یا نور بیشتر برای چراغهای نوربالا که ممکن است به آنها احتیاج پیدا کنید، در پشت فرمان پنهان شدهاند. در جاده، صدای نویز بیرون کابین آنقدر زیاد است که ناخودآگاه شرایط را بررسی میکنیم تا پنجرهای باز نمانده باشد و همینطور پدلشیفترها را فشار میدهیم تا شاید با یک دنده بالاتر حرکت کنیم. شرایط 4C بهگونهای که انگار آلفا رومئو یک خودروی مسابقهای را با طراحی چرم و سیستم تنظیم هوا همراه نموده است؛ شرایطی که ممکن است برای برخی بسیار راضیکننده باشد. ترکیب موتور قدرتمند، کنترل شروع به حرکت تهاجمی، تأخیر مناسب در شیفت دندههای گیربکس اتوماتیک دو کلاچه و وزن متعادل، باعث شده تا 4C برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت به ۴/۱ ثانیه و برای طی کردن مسیر یکچهارم مایل به ۱۲/۸ ثانیه زمان نیاز داشته اشد. این آمار حدود یک ثانیه نسبت به پورشه کیمن برتری دارد و حتی رانندگان را کوروت C7 را نیز تهدید خواهد کرد. سیستم ترمز آلفا 4C نیز عملکرد قابلتوجهی داشته و حس کنترل خوبی در پدال ترمز وجود دارد. این خودرو از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در مسافتی برابر ۴۳/۸۹ متر متوقف میشود که این مسافت نسبت به پورشه کیمن ۱/۲۲ متر کوتاهتر است. در همین حال، عملکرد کیمن در تست لغزش در پیچ و چسبندگی بهتر بوده است. اینکه کیمن و 4C هر دو خودروهای اسپرت دو سرنشینه با موتور میانی هستند را نباید به عنوان شباهت این دو مدل برداشت کرد. در واقع پورشه و کیمن در نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند. 4C یک خودروی عصبانی و درندهخو است، در حالی کیمن همیشه محتاط و تحت کنترل است. اولی یک شرور ایتالیایی است و دومی یک اشرافزاده آلمانی.۴۳ خواندن این مطلب 5 دقیقه زمان میبرد
سهیل
۱۷ دی ۱۳۹۳به قول جرمی: “آلفارومئو عالی نیست اما ما باید دوستش داشته باشیم…این یک قانونه … چون امکان نداره آدم بچه کوچولوی بانمکش رو دوست نداشته باشه”
سجاد
۱۷ دی ۱۳۹۳4C ماشین تره!
محمدرضا
۱۷ دی ۱۳۹۳سهیل جان من موافقم ولی سهیل جان شما احیانا درس ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نوید (6*6)
۱۷ دی ۱۳۹۳ولی 4c ناز تره
نوید (6*6)
۱۷ دی ۱۳۹۳آقا سهیل
کامنت قبلی در جواب شما نبود
کلی بود
بر اساس اینکه باخت من گفتم ولی ناز تره
یعنی همون حرف شماست
mesp
۱۷ دی ۱۳۹۳ناز؟ :| فقط کیمن اونم GTS
MAFIA
۱۷ دی ۱۳۹۳پورشه 911 بود یه چیزی ولی بین این دو آلفا در ضمن با وزن 110 کیلوگرمی من فکر نکنم خودروی مناسبی برای من باشه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۷ دی ۱۳۹۳سرورم مافیا!
چی میل دارید؟اگر آلفا برای شما مناسب نیست احیاناً پراید به مذاق شما خوش میاد؟
بابا بس کن دیگه این بازیا رو کیمنو بیشتر دوست داری بگو بیشتر دوست دارم.دیگه این ادا و اطوار ها چیه؟در ضمن 110 کیلوگرم نیست 1121 کیلوگرم است.
ارمان
۱۷ دی ۱۳۹۳من بودم از خجالت اب میشدم :))
MAFIA
۱۷ دی ۱۳۹۳باربد یکم چشاتو بهتر باز کن.وزن خودمو گفتم نه ماشینو!!!
وزن 110 کیلوگرمی من نه ماشین
البته اشتباه از من بود نمی دونستم ادبیات رو با تک ماده قبول شدی وگرنه بعد من باید یه ، ویرگول می زاشتم…
شرمنده امپراطور من باربد
moghaddam
۱۸ دی ۱۳۹۳بابا منظورش این بوده که خودش 110کیلو وزنش”’مافیا رو میگم
سجاد
۱۸ دی ۱۳۹۳داداش جسارت نباشه ولی کار شما با 110 کیلو وزن از کوپه موپه گذشته ..
برای شما فکر کنم F-150 بهتر باشه .
البته تو جا بارش !!!
MAFIA
۱۸ دی ۱۳۹۳آره تو جا بارش سجاد
من و تو با هم روش هم یه قفل بزارن اون ته با هم باشیم.
ماسل کار
۱۷ دی ۱۳۹۳درود
واقعا نمیدونم چرا کوروت از اینا پایین تره لطفا توضیح بدین
و دوم بهترین انتخاب با 100.000 دلار چیه به جز کوروت z06 و قیمت دقیق z06 چقدره؟؟
و سوم اینکه آیا شورولت مثل نسل قبل نسخه zr1 رو اراعه میده یا z06 تهشه؟؟
در ضمن هر دو عالین ولی انتخاب من از نظر زیبایی alfa ه ولی کلی با اینکه گرونتره انتخاب من پورشس
ممنون
Just Muscle Cars
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۷ دی ۱۳۹۳ماسل کار جان کوروت به هیچ وجه از اینا پایین تر نیست و ویژگی های منحصر به فردش غیر قابل انکاره.
Z06 مدل 2015 قیمت پایه ی کوپش 78995 دلار و برای کانورتیبل 83995 دلار هست.
در مورد ZR1 هم باید بگم احتمالش هست که نسل جدیدی ازش ساخته بشه.دقیقا مثل کامارو Z28 که بنابر گفته ی علاقه مندان نسل جدیدش ساخته شد توسط شورولت.البته اگه اشتباه نکنم یه مدل به اسم Z07 از کوروت ساخته شده برای سال 2016.
سوالی بود در خدمتم.
ماسل کار
۱۷ دی ۱۳۹۳ممنون باربد عزیز
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۷ دی ۱۳۹۳ببخشید مافیا جان راست میگی بنده با تک ماده قبول شدم که میذاشتم رو نوشتم میزاشتم مگه نه؟
اصل کارو ول کردی میری تو حاشیه؟عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه!!!
چه میدونم،شاید این همه ساز مخالف زدنا یه جایی تموم بشه خدا کمکت کنه.
علی آهنگر
۱۷ دی ۱۳۹۳سلام دوستان یه خبر خیلی خوب و مهم
کشور ما شدیدا داره پیشرفت میکنه
امروز یه پراید وانت مشکی کف خواب دیدم با رینگ اسپورت یه دونه طاق و باربند 3 میل خال پلنگی ها هم زده بود عقب بالای سقف هم 3 تا از این چراغ گرد گنده های آفرود بسته بود :|
Ferrari fan
۱۷ دی ۱۳۹۳چه جالب!
منم دو هفته پیش یه پراید وانت با رنگ زرشکی دیدم،علاوه بر اینکه ارتفاع ماشینو کاهش داده بود،رینگه های بزرگ و مشکی انداخته بود بهش و یه آرم جمجمه مشکی هم رو درش بود.صداشم به کلی فرق میکرد…
Pooya
۱۷ دی ۱۳۹۳هر دو اتومبیل خوب هستن و انتخاب سلیقه ای است. ولی انتخاب من Alfa Romeo 4C است. اتومبیلی که از نظر سرعت با کوروت C7 تقریبا برابر است. ( در پیست. )
Mostafa&S
۱۷ دی ۱۳۹۳پورشه رو فقط با پورشه مقایسه کن پورشه ماشینی با مهندسی خیلی پیشرفته هست که رقیب نداره
4MATIC
۱۷ دی ۱۳۹۳بابا سگ پورشه می ارزه به این نمی گم ماشین بدیه ولی پورشه هم قشنگ تره وهم المانیه وهم قوی تره واز همه مهم تر وقتی توی 4cرودیدم واقعا حالم به هم خورد
اخه 105هزاردلاربرای یه ماشین 1700سی سی که تازه با توربو237اسب قدرت داره چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ازهمه گذشته خوب این که1700سی سی حجم داره وباتوربو237اسب قدرت داره خوب به موتورش فشارمی اد وعمرش کمتر میشه که
4MATIC
۱۷ دی ۱۳۹۳این الان توایران510ملیون قیمت داره چون خودم توعباس اباد دیدم وکیمن2013کم کرکردحدود600ملیون به نظرم اونی که500ملیون می ذاره می تونه یک کم دیگه هم بذاره روش ویه دونه کیمن ویاE350کروک ویا بی ام وZ4بخره
erfan
۱۷ دی ۱۳۹۳آقا شما کجا زندگی میکنی؟
کیمن تو ایران بین 250 تا 310 تومنه.z4 ام بین 250 تا 350
archikhan
۲۰ دی ۱۳۹۳عه ه
خودت دیدی!
تو عباس اباد دیدی! ۵۱۰ میلیون!
نه عزیزم حتما تو خواب دیدی…
قیمت ۳۵۰-۲۵۰ دوست عزیز
4MATIC
۱۷ دی ۱۳۹۳فقط کافیه جلو داشبورد کیمن رو با الفا مقایسه کنید
E 36
۱۷ دی ۱۳۹۳از نظر فاکتور های قابل بررسی تو این کلاس 4c بهتره ولی پورشه پورشست ! به این راحتی نمیشه ازش رو برگردوند.
Archi khan
۱۷ دی ۱۳۹۳اصلا آلفا قابل قیاس با پورشه هست ؟؟!
نه تو را خدا
من منکر با نمک بودن 4c نیستم ، اما…
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۷ دی ۱۳۹۳من به شخصه واقعاً از ته دل بعضی مدلای پورشه مثل اینو دوست دارم.
البته بگم برداشت من از ماشین یعنی Ford Mustang Shelby GT500 و Chevrolet Camaro ZL1
یعنی ماشین یوغور و حجیم.
ولی پورشه اصلاً انگار هنر خاصی در ساخت ماشین جمع و جور و سبک داره و طراحیاش به دل آدم میشینه.کابینش واقعاً
لبخند رو روی لبای آدم مینشونه.
4C رو کمتر دوست دارم.وقتی میخواست وارد آمریکا بشه با محدودیت مواجه شد چون دولت آمریکا گفته بود باید از متریال های سنگین تر و مقاوم تر بیشتری توش استفاده بشه تا بدنش شهروندای آمریکا رو از تصادفات حفظ کنه.
انیس جان واقعاً ممنون.
Ehsan
۱۷ دی ۱۳۹۳مقایسه خوبی بود و جالب و من هم قبول دارم که پورشه برنده این رقابت بود و البته پورشه رو هم قبول دارم شدید ولی اینجا انتخابم آلفا رومئو ست
امیر محمد
۱۷ دی ۱۳۹۳الفا همهی ماشیناش یه جور خاصی هستن جلو پنجرشونم که زشته جرمی ازش خوشش میاد چون انگلستانی هستش اصلا 4c قیافش یه جورایی لوس هستش
ولی اونور پورشه با طراحی زیباش همه از هندلینگش تعریف میکنند تکنولوژیک هستش صد در صد خوب پورشه بهتره
عارف
۱۷ دی ۱۳۹۳آلفا مثل روح و روان آدمه و پورشه مثل فکر و خرد. قلب آدم به سمت آلفا میره ولی عقل پورشه رو می پسنده
مهدی
۱۷ دی ۱۳۹۳اولا از نظر زیبایی یکین تقریبا ولی به نظر من طراحی آلفا یه کم به روز تره و خوشگل تره.دوما این بعضی دوستانیکه اینقدر آلمان آلمان میکنن والا تو خود آلمان یا ایتالیا این قدر با هم دشمن نیستند.این زایده ی تصورات ماست که پراید می رونیم! و اونا ماشیناشونو می روننو لذتشو میبرن!صرف نظر از آلمان و ایتالیا و غیره من آلفا رو بیشتر دوس دارم.
آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
۱۷ دی ۱۳۹۳میمیرم واسه این شرور ایتالیایی….
سیاوش
۱۷ دی ۱۳۹۳فقط جلو داشبرد این دو تا رو مقایسه کنید کیفیت پورشه موج میزنه
اریک
۱۷ دی ۱۳۹۳به نظر من آلفا از نظر طراحی داخلی و تجهیزات الکترونیکی مخصوصا Indicator کاملا دیجیتالی ( LCD ) اون خیلی زیباست.
تو یه سایتی می خودم که indicator رو bosch ساخته!
علی
۱۷ دی ۱۳۹۳من این آمار های امتیاز ها رو قبول ندارم…
آلفا واقعا از این چزی که گفتیدبهتره هزار برابر بهتره…
من تجربه رانندگ باهاشو داشتم در فرانسه..
سامان از تبریز
۱۷ دی ۱۳۹۳به نظر من با 60 هزار دلار بهترین گذینه کوروت استینگری هست
اصیل .
با کیفیت
پرقدرت
زیباتر
و……….
بنده خدا
۱۸ دی ۱۳۹۳سلام.آقا مشکل فقط با یه نیسان جی تی آر تو این مسابقه حل میشه….در ضمن شورولت فقط کامارو…اونم zl1…کوروت رو وللش…
rasoul
۱۸ دی ۱۳۹۳یعنی فقط این جمله مسعود آدمو دیوانهخ می کنه:
اولی یک شرور ایتالیایی است و دومی یک اشرافزاده آلمانی.
و من کیمن رو ترجیه میدم
چون به نظر من ماشینی سر تره که بتونه سر پیچ اونیکی رو رد کنه
4MATIC
۱۸ دی ۱۳۹۳قیمتش خیلی بالاست
GT 500
۱۸ دی ۱۳۹۳هر دو خوشکلند اما آلفا با اینکه موتور قوی نداره خیلی خاص تر.
می خرمش.
شایان
۱۶ بهمن ۱۳۹۳پورشه عشقه زیبا باوقار با کلاس تک با کیفیت معلومه پورشه بالاتره