آلفارومئو اِستلویو: جولیای قدبلند یا یک شاسیبلند واقعی؟!
۵ فروردین ۱۳۹۶
۱۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
پلتفرم جورجیو (Giorgio) آلفارومئو پس از استفاده رسمی در مدل جولیا، توجهات و تعریف و تمجیدهای زیادی را متوجه خود ساخت.
همین پلتفرم در گام بعدی با صرف هزینه بیش از یک میلیارد دلار مورد بازنگری و توسعه مجدد قرار گرفت و به شاکله اصلی اولین شاسیبلند این خودروساز یعنی اِستلویو بدل شد.
اِستلویو را حداقل ازنظر ظاهری میتوان یک جولیای قدبلند دانست که عملکرد فنی درخور توجه گذشته را با ویژگیهای کاربردی متعدد مثل صندوق عقب بسیار بزرگ و فاصله زیاد از سطح زمین ترکیب کرده و طبق ادعای کمپانی، یکی از بدیعترین شاسیبلندهای موجود در بازار به شمار میرود.
اما آیا این بدعت نیک واقعاً حقیقت دارد؟ برای پاسخ به این سوال، Carfection بهتازگی سراغ مدل پایه استلویو رفته و در منظرهای زیبا و جالبتوجه به بررسی جوانب مختلف آن پرداخته است. باهم به تماشای این ویدئوی کوتاه مینشینیم. [دانلود ویدئو]
همین پلتفرم در گام بعدی با صرف هزینه بیش از ((( یک میلیارد دلار))) مورد بازنگری و توسعه مجدد قرار گرفت!! مگه چیکار میکنن که یک میلیارد دلار هزینه بازنگری داره؟ شما هم اره؟ ..
طراحی و ساخت پلتفرم پرهزینه ترین قسمت ماشینه، طوری که حتی تغییر شکل دادن یکی از ستون ها کلی هزینه و بازنگری داره، چ برسه به اینکه همون پلتفرم رو برای شاسی بلند بهینه سازی کنند . اگه دقت کنی هیچکدوم از خودروسازان ما با این همه ادعای خودروی ملی ، نتونستن پلتفرم تولید کنن
. نه دوست عزیز ، از نمای جلوش زیاد خوشم نیومد ، اون زیبایی و لطافت ماشین های ایتالیایی رو نداره. ( نظر شخصی ) این ۳ سال اخیر فیات از نظر طراحی پسرفت کرده ، مخصوصا در بخش کراس اوور ها. من مثلا از طراحی جلوی مزراتی لوانته هم خوشم نمیاد.
بحث فنی کار ندارم، چون ایتالیایی ها از این نظر اثبات شدن ، در ماشین های ایتالیایی طراحی واسه من اولویت اوله ، اگر از طراحی ماشین ایتالیایی خوشم بیاد دیگه به چیزی توجه نمیکنم .
برعکس خودروهای آلمانی که وقت زیادی برای بررسی مشخصاتشون صرف میکنم و زیبایی چهره و … اولویت بعدیه.
ماشین های ایتالیایی زیادی هستن که عاشقشونم ، همه ی مدل های لامبورگینی ، همه ی مدل های فراری ( جدیدا از ۸۱۲ سوپرفست هم داره خوشم میاد ، اوایل قشنگ نبود به نظرم ) ، و مدل های زیادی در تاریخ آلفا ( بهترین نمونه ی معاصرش ، آلفا رومئو بررا و اسپایدر و ۸سی) و مزراتی ( گرن توریزمو و در مدل های قدیمی مزراتی بای توربو ، شمل ، و بای توربو ) ، و چند مدل در تاریخ فیات (مثل فیات تیپو).
حميد
۵ فروردین ۱۳۹۶سلام
واقعا زیباست منتهی أصلا افرود با هاش نرفت
محمد
۵ فروردین ۱۳۹۶یه مقدار فرم طراحیش شبیه مازراتی لوانته شده مخصوصا عقبش
الف.ی
۵ فروردین ۱۳۹۶از نظر طراحی که جولیای قد بلند.
علي
۵ فروردین ۱۳۹۶شک نکنید تا چند ماهه آینده مجوز ورود به ایران خواهد گرفت .
با تچکر ویژه نوروز ۹۶
نوید جهرمی
۶ فروردین ۱۳۹۶چه فایده وقتی به جای 300 میلیون، 600 میلیون قیمت بخوره.
shirko
۵ فروردین ۱۳۹۶جلو پنجرش نباشه ، ترکیبی از مزراتی لوانته و پورش کاینه !!!!!!!
Mehdi
۵ فروردین ۱۳۹۶طرف یکم لهجه داشت، درست متوجه نشدم چی میگه!!?
خسرو
۵ فروردین ۱۳۹۶همین پلتفرم در گام بعدی با صرف هزینه بیش از ((( یک میلیارد دلار))) مورد بازنگری و توسعه مجدد قرار گرفت!! مگه چیکار میکنن که یک میلیارد دلار هزینه بازنگری داره؟ شما هم اره؟ ..
Bavaria
۶ فروردین ۱۳۹۶طراحی و ساخت پلتفرم پرهزینه ترین قسمت ماشینه، طوری که حتی تغییر شکل دادن یکی از ستون ها کلی هزینه و بازنگری داره، چ برسه به اینکه همون پلتفرم رو برای شاسی بلند بهینه سازی کنند
.
اگه دقت کنی هیچکدوم از خودروسازان ما با این همه ادعای خودروی ملی ، نتونستن پلتفرم تولید کنن
Kamran
۵ فروردین ۱۳۹۶عجب چیز خفنیه ماشاءالله به الفا
ـ ـ ـ
واقعا هیچ عیب و نقصی نداره به جرأت میگم
راحت میتونه با همه رقباش رقابت کنه ?
Alireza
۵ فروردین ۱۳۹۶شاسی بلند فقط رنج روور
BMW
۵ فروردین ۱۳۹۶کاش چراغا عقب suv مازراتی اینطوری بود…..
انصافا فیات تو بخش طراحی تمام زیر مجموعه ها ایتالیایش عالی کار میکنن
Madjid911 GT2
۵ فروردین ۱۳۹۶.
به نظر من زیاد جالب نیست. ( نظر شخصی)
Kamran
۶ فروردین ۱۳۹۶مجید شما کلا با خودروسازی ایتالیا مشکل داری (lol)
ـ
نه شوخی میکنم ، ولی خیلی سخت پسندی ?
Madjid911 GT2
۶ فروردین ۱۳۹۶.
نه دوست عزیز ، از نمای جلوش زیاد خوشم نیومد ، اون زیبایی و لطافت ماشین های ایتالیایی رو نداره.
( نظر شخصی )
این ۳ سال اخیر فیات از نظر طراحی پسرفت کرده ، مخصوصا در بخش کراس اوور ها.
من مثلا از طراحی جلوی مزراتی لوانته هم خوشم نمیاد.
بحث فنی کار ندارم، چون ایتالیایی ها از این نظر اثبات شدن ، در ماشین های ایتالیایی طراحی واسه من اولویت اوله ، اگر از طراحی ماشین ایتالیایی خوشم بیاد دیگه به چیزی توجه نمیکنم .
برعکس خودروهای آلمانی که وقت زیادی برای بررسی مشخصاتشون صرف میکنم و زیبایی چهره و … اولویت بعدیه.
ماشین های ایتالیایی زیادی هستن که عاشقشونم ، همه ی مدل های لامبورگینی ، همه ی مدل های فراری ( جدیدا از ۸۱۲ سوپرفست هم داره خوشم میاد ، اوایل قشنگ نبود به نظرم ) ، و مدل های زیادی در تاریخ آلفا ( بهترین نمونه ی معاصرش ، آلفا رومئو بررا و اسپایدر و ۸سی) و مزراتی ( گرن توریزمو و در مدل های قدیمی مزراتی بای توربو ، شمل ، و بای توربو ) ، و چند مدل در تاریخ فیات (مثل فیات تیپو).
Madjid911 GT2
۶ فروردین ۱۳۹۶اون آهری منظورم مزراتی merak بود.