آلفا رومئو

آلفارومئو می تو 2012 با موتور دو سیلندر

سوپر مینی ایتالیایی چهار سال بعد از تولد و پس از بردن تعداد زیادی جایزه مخصوصا در بخش طراحی با چند ارتقا برای سال ۲۰۱۲ نونوار شده است.

Alfa Romeo MiTo 2012
Alfa Romeo MiTo 2012

تغییرات ظاهری قابل توجهی در این مدل دیده نمی شوند و مشکلاتی همچون دید محدود عقب و فضای داخلی اندکی تنگ همچنان وجود دارند. اما می توانید به زیبایی فضای داخلی و لذت بردن از طراحی آن بیاندیشید!
در زیر کاپوت می تو همان موتور ۲ سیلندر بنزینی ۰.۹ لیتری با تکنولوژی TwinAir را خواهید یافت که در فیات ۵۰۰ و کرایسلر اپسیلون نیز استفاده می شوند. این موتور کوچک قادر به تولید ۸۵ اسب بخار نیرو می باشد که برای شتاب گرفتن تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به ۱۲.۵ ثانیه زمان نیازمند است.


سیستم توسعه یافته DNA در آلفارومئو می تو، قابلیتهای دینامیک به پیشرانه بخشیده بگونه ای که در حالت نرما تنها ۷۷ اسب بخار نیرو و ۸۱ پوند فوت گشتاور از آن تولید می شود. حالت نرمال یا N برای بهره وری بیشتر در مصرف سوخت و همچنین کاهش سروصدا مورد استفاده قرار می گیرد. میانگین مصرف سوخت می تو طبق ادعای آلفارومئو، ۴.۲ لیتر در صد کیلومتر است. در کنار این رقم باید به میزان دی اکسید کربن بسیار ناچیز ۹۸ گرم در هر کیلومتر نیز اشاره کرد.

آلفارومئو میتو 2012
آلفارومئو میتو ۲۰۱۲
Alfa-Romeo MiTo 2012 interior
آلفارومئو میتو ۲۰۱۲
آلفارومئو میتو 2012
آلفارومئو میتو ۲۰۱۲
مدل جدید می تو، در دو تریم متفاوت تولید می شود. قیمت این مدل در انگلستان حدود ۱۵ هزار پوند می باشد و البته نمایندگی آلفارومئو در ایران از عرضه آن در آینده با قیمتی در محدوده ۵۵ میلیون تومان خبر داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. فرهود

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    واسه خانومایی که رانندگیشون خوبه حرف نداره.

  2. ali_fa

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اتفاقا به نظر من برای خانومهایی که رانندگیشون بده حرف نداره(منظورم کل خانوم هاست)

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. pooyan

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    salam va khaste nabashid be hameye dustan.bacheha man donbale khodroye gol sefr kilumetr hastam.az koja mitunam peyda konam?faghat sefr kilumetr.gheymatesham begin.harki etelaati dare mamnun misham rahnemaim kone.

    1. پدرام

      ۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      دوست عزیز این خودرو از اواخر سال 89 تولیدش قطع شده. نمونه های کمی هستند که اوایل سال 90 از انبار ترخیص شدندو نمونه ی صفر اون هرگز وجود نداره.
      مگه اینکه کسی از اون موقع خریده باشه واون رو توی پارکینگ خونه اش خوابونده باشه!
      قطعادر فرض مرقوم طرف هر قیمتی ولو قیمتی کاذب رو میتو نه رو ماشینی بذاره..

  4. nima

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اغا چقدر گرون چه خبره ولا ظلم بدتر از این

    1. سهیل 561

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (140 ديدگاه)

      آقا نه آغا
      ولی راست میگی 55 میلیون اونم واسه ماشینی که نه امکانات بالایی داره نه چیزی فقط سوخته پایینه

      1. محسن

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        بچه ها از نظر من سگش شرف داره به ماشین داخلی لا اقل میدونی که ماشین ایتالیایی سوار شدی اینم چرنده که قیمتش 55 تومنه بیاد بالا تر از این حرفاس

      2. باربد

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (44 ديدگاه)

        55؟؟/؟؟؟؟؟؟؟؟؟بالای 100 هستش

  5. سهیل 561

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (140 ديدگاه)

    ولی واقعا برام جالبه یه ماشین 2سیلندر،باقدرت 85 اسب بخار تولید میکنه اون موقع پراید با چهار سیلندر 63 تا 69 اسب بخار

    به نظر من تیوتا یارسیس بهتره چون هم سوختش کمتره هم قدرت موتور و جادار بودنش بعدش تو ایران اینقدر تحریم هستیم که فردا ماشین خراب میشه دیگه این الفا رومئو می تو به دردت نمیخوره باید بذاری توی موزه

    1. ناصر

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (190 ديدگاه)

      نکته جالبترش میدونی چیه سهیل؟
      این موتور 2 سیلندر کوچیک قادر به تولید 85 اسب بخار نیرو هستش که شتاب 0 تا 100 اون 12.5 ثانیه زمان میبره
      بعد خودروهای ایران خودرو با یه موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 97 تا 100 اسب قدرت دارن و دقیقا 11 دقیقه به بالا طول میکشه تا به سرعت 100 کیلومتر برسن
      یعنی من جای این ایران خودرویی ها باشم با خوندن این مطلب میرم خودمو دار میزنم

      1. سهیل 561

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (140 ديدگاه)

        ایول اینم یادم رفت بگم که شتاب ماشینامون چقدر پایینه
        اخه ما ماشین دهه 1990 سوار میشم این خودرو ها که از تکنولوژی روز استفاده نمیکنن
        نه امنیت و نه امکانات و نه قیمت مناسب
        همون کالسکه سوار بشی بهتره از این وسایل ایرانیه

  6. مرتضی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    من خیلی این ماشینو دوس دارم ولی چون جیب دزدهای واردات ماشین سیر بشو نیست با این قیمت میدنش که کسی مثل من که عاشق چنین ماشینیه فقط یاد عمشونو کنه

    […]

  7. فرید

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (151 ديدگاه)

    این وارد کننده ها فقط به فکر سود بیشتر از مردم مرفه که پول باد آورده به دست آوردن هستن، همش میرن فول ترین و اتوماتیک وارد میکنن، حداقل یه میتو دنده دستی بدون آپشن وارد کنن 20-30 بشه ما هم بتونیم با قرض و قوله بخریم، خداقل با موتورش حال کنیم، اتوماتیم و آپشن نخواستیم.

    1. amir

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (38 ديدگاه)

      اتفاقا بدون آپشن ترین ماشین ها رو وارد میکنند برای من و شما داخل ایران کولر و ABS و ایربگ و … آپشن هست برای خارجی ها این چیزها خاطرست!با تعرفه 110 درصد و ارز آزاد و بازار انحصاری داخلی دست دولت و رانت و … میبینید ماشینی مثل تویوتا کمری و همین آلفارومئو و … که به عنوان تاکسی و ماشین ارزون قیمت داخل اروپا و امریکا و همین کشورهای عرب و ترکیه و … مصرف میشه برای ما تبدیل به خودرو لوکس و …. میشه

      1. فرید

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (151 ديدگاه)

        امیر حان شما همین جولیتا و ماشین های کیا و هیوندای رو ببین، کدومش مدل پایه و دنده دستی است؟

      2. amir

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (38 ديدگاه)

        فرید جان دنده اتوماتیک و … برای خودروهای خارجی به خاطر تمایل زیاد خریداران اروپایی و امریکایی و خارج از ایران و … به دنده اتوماتیک نصب میشه شما دارید خودروه های حتی ارزون قمیت و … خارجی رو با پراید و 405 و … 30 سال پیش مقایسه میکنید;دل مردمی که دارند 70 میلیون یا 60 میلیون میدند و یک خودرو رو به چند برابر قیمت اصلی میخرند به همین گیربکس CVT و …. خوشه ;دوست من مشکل تعرفه 110 درصد واردات و ارز آزاد و بازار انحصاری دولتی خودرو هست که برای اینکه ایران خودرو و سایپا و … بتونند خودروهاشون رو به مردم غالب کنند و بدونید که با لخت کردن ماشین های وارداتی مشکلی حل نمیشه و شرکتهای درپیت بیشتری مثل ایرانخودرو و سایپا و …. به وجود میاد

      3. فرید

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (151 ديدگاه)

        همه شرکت ها ماشین های مدل پایه درست میکنند و همجنین ماشین های اتوماتیک و آپشن دار، منتها قیمتشاشون به پول ما خیلی توفقیرش میشه، من نمیگم که اتوماتیک وارد نکنن، میگم در کنار فول اپشن ها مدل های پایه رو هم وارد کنند، که ارزون تر باشه تا اقشار مختلفی بتونن اتوموبیل مورد علاقشونو بخرن.

    2. امیر

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      با نظرتون کاملا مخالم
      از تویوتا کمری خبر ندارم ولی میتو جزو ماشین های سوپر مینی هست و با خودروهایی مثل i30 یا یاریس قابل مقایسه نیست و قیمت جهانیش هم از این ماشین ها بالاتره
      میتو که وارد ایران شده دارای موتور 1.4 لیتری 135 اسب بخار هست و شتاب 0-100 8.5 ثانیه داره
      این مدلی که در مقاله آورده شده مدل جدید این خودرو هست که چند روزی میشه در بازار اروپا توزیع شروع شده

      1. سهیل 561

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (140 ديدگاه)

        در اینکه ماشین سوپر اسپرت و خوبی شکی نیست
        ولی باید ببینی کدومش بهتره و کم خرج تر
        چون ما تو ایران هستیم و همه جوره تحریم به فکر خودروهای اروپایی و امریکایی کمتر باید باشی
        وقتی تویوتا پر فروشترین خودروساز میشه یعنی خودروهاش خوبه و همه راضی هستن

        یکی از آشناهام قشم زندگی میکنه گفتم چرا همه میرن سراغ تویوتا کمری و هیوندا و میتسوبیشی
        میگه ماشینی خوبه که قطعه ش تو شهر پیدا بشه
        چند ماشین کامـارو RS خودم دیدم کنار خیابون بدون رینگ و لاستیک بود غیر قابل استفاده بود

  8. امیر

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    دیگه حالم داره بهم می خوره از این نوشته هایی که همش از وضع بدشون می نالن و به اصطلاح پولدارها! گیر می دن!
    یکم به خودتون زحمت فکر کردن و جسارت بدید ببینید چقدر راحت میشه پول در آورد
    کار کردن که همش فوق لیسانس داشتنو استخدام در یک شرکتو پادویی با ماهی 1 میلیون نیست!

    پولدار یعنی کسی که توی حساب بانکیش بالای 1 میلیارد تومان پول داشته باشه

    1. فرید

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (151 ديدگاه)

      حتمن منظورت از فکر کردن و جسارت،
      کلاه و برداری و حقه بازی و پشت هم اندازی و پول بازی و دلالی و اختلاس و بساز بندازی و… ایناست.

      و گرنه سواد و علم و دانش و آگاهی و معرف نه تنها آدم رو پولدار نمیکنه بلکه افسرده و پریشان و عمگین و دلشسکته و نگران و دلواپس میکنه، تازه ممکنه سر از نا کجا آباد در بیاری.

      1. مملی رابینز

        ۱۶ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        والا ما نون سواتمون و میخوریم آبجی شوخی
        کی گفته علم پول نمیاره یکی از آشناهای ما نهصد هزار تومان خرج مواد اولیه دستگاهاش میشه بالا دویصد میلیون دستگاه و میفروشه چهارده سالم زحمت کشیده توی شرکتهای مختلف کار کرده همیشه هم در حال تحصیل و کتاب بدست بوده زندگیش و نگاه کنی میبینی توی چند شهر بزرگ جهان یک ویلا داره عزیزم مثالی که برای ثروتمند شدن از راه دانش زده میشه میگن یک میلیون بزار 99 میلیون بردار منتها دزدا و کلاهبردارها دلشون و به دو برابر و سه برابر خوش کردن تازه مغزیم ندارن از روی دست هم کپی برداری میکنند بدبختی ملت ما اینه که با ثروتمندا و دانشمندای واقعی وقت نمی گذارند نشستن با رفقا تخمه میشکنن هر کسی هم هرجایی میرسه یک خط میکشن روی ماشین اعصابش میخوای زندگیت از این رو به اون رو بشه مغزت و از این رو به اون رو بکن یک کلام مثل علانت فکر نکن برعکس فکر کن منبع : مملی رابینز

  9. سید علیرضا

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (250 ديدگاه)

    پراید ور می دارن از وسط می برنش میشه 111تازه دو میلیون می کشنش روش باید ادم نواوری داشته باشه نو آوری یعنی این

  10. محمدحسین

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    سهیل نمونه 4 سیلند آلفارومئو میتو با 1400 سی سی
    170 اسب بخاره…پراید هم 1400 سی سی هست و 63 اسب بخار تو احتمالا قدرت پراید رو با آلفارومئو اشتباه گرفتی

  11. محمدحسین

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    سهیل کجا تویوتا یاریس بهتره…قدرتش 87 اسب بخاره ولی قدرت آلفا رومئو 4 سیلندر 170 اسب بخار…قیافش هم خیلی خیلی بهتر هست از تویوتا…
    تو تویوتا رو با اون طراحی های بی اصل و نصبش داری با آلفارومئو ایتالیایی ها که واقعا ایتالیایی ها طراح به دنیا میان و اصالت خودروسازی دارن مقایسه می کنی؟؟؟
    کجای تویوتا یاریس زیباست…به خدا 206 با 15 میلیون قیمت از تویوتا یاریس 40 میلیونی خوشگلتره…
    برداشتن نشانگرهای سرعت و دور موتور رو گذاشتن وسط روی داشبورد…
    پشت فرمان خالیه و پلاستیکی…ژاپنی ها می خوان نوآوری و ابداع داشته باشن…گند میزن تو قیافه ماشین…

  12. فرزین

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ضمن تایید حرفهای محمد حسین عزیز….راجع به تویوتا یاریس یه سوالی همیشه ذهنم رو مشغول کرده: آخه هشدارها و اطلاعات و نشانگرهای مربوط به سرعت و دور موتور و … به درد کدوم سرنشین بجز راننده میخواد بخوره که برداشتن گذاشتنشون اون وسط؟
    در مورد آلفا رومئو هم باید بگم که نیازی به تعریف و تمجید من نداره….فقط میگم حرف نداره….خیلی زیباست…..

  13. محمد

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ولی چیزی که جالبه قیمت این ماشینه که با 15000 پوند قیمت در اروپا می خواد تو ایران 55000000 تومان فروش بره که با توجه به قیمت پوند انگار پول گمرکم ندادی که هیچ ارزونم خریدی (اگه قیمت درج در این مقاله صحیح باشه)
    من که85000000 نقد ندارم ولی اگهی فروش مدل قوی تر این خودرو هستش (تو ایران)و فک کنم خریدش بیرزه…

  14. اميد

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    توی یک سایت دیگه نوشته بود این ماشین 4سیلندر 1400 سیسی وقدرت 170اسب بخارداره بامصرف شهری6.5 ومصرف جاده ای3.7که اگه درست باشه اگه100میلیون هم باشه من واسش پول میدم چون دود اگزوزش شرف داره به تموم ماشین های ایرانی و چینی که این اشغال ها رومیندازن به مردم درضمن مطمئن باشیدتا ده سال هیچ خرجی نداره ایرانی که نیست!!!!!!!

  15. اميد

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سیستم تعلیق وفنر بندی واقعا عالی داره خیلی زیباست وهمچنین مصرفش خوبه درضمن اخرین سرعت 4سیلندرش 230کیلومتره خداوکیلی حتی اگه قیمتش با ازرا یکی باشه کدومشون به صرفه تره

  16. حسین

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من این ماشینو سوار شدم و باید بگم صفر تا صدش کمتر از ده ثانیه است چون تو زیرگذر امیرکبیر امتحان کردم

    1. نیما

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      جولیتا خیلی بهتر از میتو هستش
      هم قیافه هم قدرت
      به راحتی با 1700 سی سی 181 اسب قدرت میده
      خیلی قشنگتر از اینه
      مخصوصا دستگیره در عقب که نداره مثل کوپه میمونه

  17. REZA . JUST TOYOTA

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1398 ديدگاه)

    2 سیلندر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا