آلفا رومئو

اولین تجربه رانندگی با آلفارومئو جیولیا 2020

همه‌ی ما آلفارومئو جیولیا را دوست داریم و چرا شما نباید این خودرو را دوست داشته باشید؟ جیولیا یک سدان زیبا با سواری بسیار خوب می‌باشد؛ و اگرچه قیمت این خودرو در مقایسه با رقبای قدرتمندی از ب ام و، آئودی، جگوار و مرسدس ارزان نیست اما بی‌شک جذاب‌ترین خودروی کلاس خود بوده و از نظر طراحی ظاهری نیز بسیار قوی ظاهر شده است.


اما جیولیا مشکل مهمی داشته و آن‌هم کیفیت متریال کابین و فقدان سیستم‌های ایمنی، ارتباطی و… بوده است. به‌طور خلاصه باید گفت اگرچه جیولیا از نظر سواری حرف نداشته اما فاقد تکنولوژی پیشرفته‌ی برخی از رقبای مهم خود بوده است.


آلفارومئو با ورود به مدل سال ۲۰۲۰ تغییرات مهمی را در این خودرو اعمال کرده است. اگرچه ظاهر خودرو تفاوت چندانی با مدل پیش از فیس لیفت ندارد اما کابین آن بسیار بهبود یافته است. کابین نه تنها از نظر بصری و کیفی پیشرفت کرده بلکه از نظر فنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.


آلفارومئو می‌گوید این خودرو را به تجهیزات خودران بیشتری مجهز کرده و آن را به نقطه‌ای رسانده که جیولیا ۲۰۲۰ می‌تواند برخی وظایف خودروهای خودران را انجام دهد. این خودرو هم‌اکنون از سیستم خودران سطح ۲ استفاده می‌کند.


کنسول مرکزی کابین نه تنها حس و ظاهر لوکس‌تری دارد بلکه پشت آمپرهای جدید نیز کاربردی‌تر و زیباتر از قبل هستند و یک صفحه‌نمایش بزرگ نیز در دسترس است که هم از طریق لمسی و هم از طریق سوئیچ چرخشی می‌توان آن را کنترل کرد. دیگر نکته‌ی جذاب کابین اهرم تعویض دنده با پوشش چرمی است.

اپل کارپلی و اندروید اتو به همراه چراغ‌های جلوی بای زنون به‌صورت استاندارد وجود داشته و تا چند ماه دیگر حتی وای فای هات اسپات نیز به جیولیا ۲۰۲۰ اضافه خواهد شد.


زیر پوست این سدان ایتالیایی کروز کنترل هوشمند جدید به همراه طیفی از سیستم‌های کمک‌راننده قرار گرفته که باعث می‌شود جیولیا در حد و اندازه‌های رقبای آلمانی ظاهر شود.


آلفارومئو همچنین تغییراتی در تعداد تریم ها ایجاد کرده و آن‌ها را به ۴ عدد رسانده که البته با احتساب نسخه کوادروفولیو به ۵ تریم می‌رسد. مدل پایه با نام سوپر شناخته می‌شود و پس از آن‌هم تریم های اسپرینت، لوسو Ti و ولوچه قرار می‌گیرند. هنوز قیمت و مشخصات این خودرو در بازار بریتانیا اعلام نشده اما انتظار می‌رود قیمت این خودرو حداقل ۵ درصد نسبت به مدل پیش از فیس لیفت افزایش یابد.


با توجه به اینکه تغییرات چندانی در قوای فنی، پیشرانه‌ها و گیربکس‌ها انجام نشده بنابراین جای تعجبی ندارد که جیولیا ۲۰۲۰ همان سواری خوب مدل قبلی را داشته باشد هرچند وزن آن کمی به خاطر نصب سیستم‌های خودران جدید افزایش یافته است. مدل حاضر در تست از نوع ولوچه مجهز به پیشرانه ۲ لیتری بنزینی بوده و قدرت کافی داشته است.

به‌هرحال به نظر می‌رسد آرامش و رفاه داخل کابین بهتر از قبل بوده ولی همان کابین باکیفیت است که نظرات را به خود جلب می‌کند. سواری نیز کمی نرم‌تر بوده اما خیلی تفاوت نکرده است؛ بنابراین شاهد فرمان بسیار دقیق و پاسخگو هستیم و پیشرانه نیز با شاسی توانا ترکیب شده و هندلینگ خودرو کاملاً جذاب است.


در کل باید گفت جیولیا یکی از قوی‌ترین خودروهای کلاس خود شده حتی اگر جزو گران‌ترین محصولات در کلاس خود باشد.


شاید ظاهر آلفارومئو جیولیا ۲۰۲۰ نسبت به تفاوت چندانی نکرده باشد و سواری آن‌هم مثل قبل باشد اما داخل کابین آن بسیار بهبود یافته است. کیفیت کلی کابین بالا رفته و از نظر سیستم‌های ارتباطی هم بهتر است. در کل باید گفت آلفارومئو اگرچه محصولی با قیمت بالا تولید می‌کند اما جیولیای خوب را به خودرویی خوب‌تر تبدیل کرده است.

مشخصات آلفارومئو جیولیا ولوچه

  • قیمت: 40 هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 276 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 6 لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    در رنگ مات بسیار زیباست..ولی حس نمیکنید ارتفاع خودرو تازمین برای یک سدان اسپرت حتی خیلی پایین هست؟

    1. رامین

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (919 ديدگاه)

      شاید به همین خاطر انقد سواریش لذت بخش شده. به نظرم کابینش در مقایسه با آلمانی های بازار خیلی ضعیف تره. بیشتر شبیه کابین سدان های رده پایینه. اما طراحی بیرون فوق العاده چشم نواز و با اصالته.

  2. Sina

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    از پدال متشکرم که دست از سایبر تراک برداشت و دوباره به روال قبلی و عالی خودش برگشت

    1. MAHDI

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      واقعا دیگه خسته کننده بود.قرار نیست هرمجله ای یه جمله در مورد تسلا تراک گفته باشه مطلبش رو تو پدال ببینیم!!!
      منم از مطلب تسلا تراک دیگه واقعا متنفر شده بودم. خداروشکر انگار تموم شد.
      از پدال ممنونیم((( پدال جان road & track فراموش نشه))

    2. Car lover

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      ینی احتمالا اگه بعد صد سال تقی ب توقی بخوره تسلا ورشکست بشه شما عزیزان ب شادی از گور بیرون امده و کفن ب دست راهی بیابان شده و شتر ها و گوسفندان در راه خدا قربانی خواهید کرد…
      نزارید مرزای ذهنیتون زندگیتونو سخت کنه ی بارم تسلا تو چش باشه از بقیه چیزی کم نمیش بولله

      1. مهردادكمال

        ۱۲ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (203 ديدگاه)

        درود همینو بگو
        اقا مطلبی که گذاشته میشه اگه دوست ندارین نخونین
        پدال بدون چشمداشتی اینا رو ترجمه میکنه رایگان میده به خلق الناس غر هم بایس بشنوه!!!
        از طرز فکرت خوشم اومد!

  3. احمدرضا

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    عشق واقعی
    حرف نداره
    چقدر یه ماشین می تونه این حجم از زیبایی و وقار و باکلاس و خوشتیپ بودنو تو خودش جا کنه؟

  4. net

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3404 ديدگاه)

    طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرم مشکی قشنگی داره.جلوپنجره مثلثی الفا جالب نیست.اگر دولوله اگزوز داشت بهتر بود

  5. moein

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (913 ديدگاه)

    عشق یعنی تو لامصب
    چقدر یه ماشین میتونه گیرا و با ابهت باشه?

    1. حسین

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (259 ديدگاه)

      خیلی!

  6. Abbas.Lambo

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    اون قسمتی که جرمی کلارکسون تستش میکرد رو چندین بار دیدم،عاشق اون موتورش شدم که وقتی در ماشینو میبست تکون میخورد

  7. MAHDI

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خوبه که کیفیت کابین رو بهتر کردن.رنگ ماتش بهتره و مثل اون رنگ عجیب نیست که زود خسته کننده بشه!!!
    یه نکته جالب اینه که مجله EVO در زمان گیری دور پیست بین ب ام و M3 و آلفارومئو جولیا و ب ام وX3M و آلفارومئو استلویو زمان ب ام و X3M با زمان آلفارومئو جولیا یکی شده!!!
    یعنی X3M SUV همون زمانی رو ثبت کرد که سدان پرفومنس آلفا جولیا ثبت کرد که واقعا شگفت انگیزه!!! هردو هم قدرت حدود 500 اسب بخار رو دارن. مدل آلفا استلویو چندثانیه کندتر و M3 هم چندثانیه زودتر!!! البته بهترین زمان یک SUV در این مجله رو لامبورگینی اوروس ثبت کرده!!!!!
    ((دیدن لپ تایم SUV های پرفومنس در پیست خیلی خیلی جذابه.و جذاب تر از دیدن یک سدان یا کوپه پرفومنس در پیست هستش))

  8. Amir

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    عشقم آلفا…به حرف مشتریانش گوش داد و اون نقص های کوچیک رو هم برطرف کرد.شدیدا منتظر مدل کوادروفولیو ام?

  9. فرهاد

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (138 ديدگاه)

    مگه میشه کسی عاشق ماشین باشه و از این خوشش نیاد مخصوصا رنگ ماتش دلمو برد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به به

  10. morteza86

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آلفارو می شه با سه کلمه توصیف کرد
    باشخصیت، با وقار و خاص

  11. net

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3404 ديدگاه)

    این مدل چراغهای جلو برای سال ۲۰۲۰ قدیمی هست اگر پایینش برامدگی نداشت و یکپارچه باریک بود زیباتر میشد

  12. مانی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    پدال جون بجای خوبتر واژه بهتر رو بکار ببر
    انگار انگلیسیها بجای better بگن gooder

  13. یاس ی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    مگه میشه عاشقش نشد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    لاکردار طراحی خارجیش جای هیچ نقدی نداره. من از قدیم عاشق آلفاهای پرفورمنس بودم و هستم.
    این که دیگه عشق را چند پله بالا برده.
    یکجور خاص بودن خیلی خاصی داره. مثل مافیاییهای دهه 90 ایتالیا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا