آلفا رومئو

تست داینوی آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو با نتیجه‌ای عجیب!

اگرچه بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز آشنایی چندانی با برند آلفارومئو ندارند اما جیولیا کوادروفولیو این پتانسیل را دارد که شرکت خوش‌نام ایتالیایی را در آمریکا پررنگ‌تر نشان دهد.

how-much-power-the-alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-really-makes-on-the-dyno_2
این سدان پرفورمنس که برای طیف بالاتر بازار و مشتریانی که قدر خودروی خود را می‌دانند در نظر گرفته شده در نظر دارد رقبای تثبیت شده‌ی خود از آلمانی را به دردسر بیندازد و البته طبق نظر برخی کارشناسان سنگ محک جدیدی است.

how-much-power-the-alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-really-makes-on-the-dyno_3
در روی کاغذ، آلفارومئو می‌گوید پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی جیولیا کوادروفولیو، قدرت ۵۰۳ اسب بخاری دارد که با خروجی مرسدس-ای‌ام‌جی C63 S برابر است. در تست داینو، عملکرد این خودرو چگونه خواهد بود؟

how-much-power-the-alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-really-makes-on-the-dyno_1
خب یک مالک آمریکایی اخیراً خودروی جدید آلفا را برای تست داینو برده و این خودرو تنها ۳۹۲ اسب بخار قدرت و ۵۲۷ نیوتون متر گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل کرده است. شاید چنین تلفات اسب بخاری بیشتر از حد انتظار شما باشد (عموماً کاهش ۱۵ درصدی دیده می‌شود) اما مصرف‌کننده گفته که آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو روی داینوی موستانگ چهارچرخ محرک تست شده است. این تنظیمات کمترین اسب بخار را نسبت به سایر داینوها نشان می‌دهد.
نظر شما چیست؟ آیا این مقدار قدرت منتقل شده به چرخ ها با آن چیزی که آلفا ادعا می‌کند فاصله‌ی زیادی ندارد؟

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    خب فکر کنم پاسخ این سوال تو خود متن بهش اشاره شد…

    “مصرف‌کننده گفته که آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو روی داینوی موستانگ چهارچرخ محرک تست شده است. این تنظیمات کمترین اسب بخار را نسبت به سایر داینوها نشان می‌دهد.”

    این یعنی که اگه تنظیمات استاندارد درنظر گرفته بشه میزان اسب بخار بالاتری رو نشون میده که تقریبا همون کاهش 15 درصدی میشه نه 30 درصدی…!

    و یه نکته خیلی جالب اینکه اسپیلیتر جلوی الفا تو سرعت های بالا برای بیشتر شدن چسبندگی تغیر زاویه میده!!!

    1. Ferrari zonda TDF

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      عاشق آلفام
      نشان برگ سه پر رو روی گلگیر میبینید.؟
      “نشان روی گلگیر داشتیم وقتی مد نبود”#قبل از فرراری…..
      آلفا و مازراتی شخصیت و پرستیژی دارن که اگر سهامی عام بشن خیلی موفق میشن(یه چیز در حد فرراری)
      هرچند یه زمانی آرزوی فرراری رسیدن به سطح آلفارومئو بود.
      برای کسایی که شک دارن زیباترین خودرو تاریخ کدومه یه توصیه دارم!!!
      برید عکسای “”آلفارومئو استراداله “”رو ببینید.
      فرم سقف هوآیرا ازش الهام گرفته شده.

  2. ELEMENTO

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    این همه اختلاف دیگه خیلی زیاده. با قیمت پایه ی این ماشین میشه BMW M4 فول آپشن خرید.

    1. ghost

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (193 ديدگاه)

      Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio :$73,595
      Mercedes-AMG C43 / C63 :$52,925 – $81,775
      BMW M3 :$64,995
      BMW M4 67,195 – $75,695
      هم قیمت با ام 4 شاید منظورت m3 فول باشه
      منبع:caranddriver

      1. ELEMENTO

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        M4 فول خودت نوشتی ۷۵۰۰۰ دلار. با همکاری شرکت های لیزینگ و شرکت های تابع راحت میتونی 70000 بخری.
        آلفا رومئو جیولیا کوتدرو فولیو هم که‌ ۷۳۰۰۰ دلاره.

      2. ELEMENTO

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        M3 و M4 تفاوت اصولی با هم ندارن ، اینو دیگه باید بدونی.
        چند مورد تفاوت جزئی و البته مهم هست که بینشون وجود داره و باعث شده قیمت پایشون حدود ۳۰۰۰ دلار فرق داشته باشه.
        3000 دلار هم واسه کسی که 70/000 دلار پول میده چیزی نیست.

        1. ghost

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (193 ديدگاه)

          دوست عزیز این اصلا فول نیست قیمت پایه
          قیمت ام 3 فول یه چی در حد 90.000 دلار میشه البته با پکیج کامپتیشن
          منظور من از این کامنت اینه که المانی جماعت ( کلا خودروساز جماعت) هیچ رحمی به جیب مشتری ندارن همونطو که قیمت ماستنگ gt فول به نزدیک 48.000 دلار می رسه

        2. ELEMENTO

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          نه دوست عزیز ، قیمت دوم قیمت نسخه ی فوله.
          در ضمن خیالت تخت ، خووروساز ایتالیایی جماعت به دلیل سابقه و خاص بودن و … بیشتر از آلمانی ها ازت پول میگیرن و جیبت خالی میشه.

          تصورات ذهنی خودت رو واقعیت ندون.

        3. ghost

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (193 ديدگاه)

          نمی دونم چرا انقد برای قبول کردن یه موضوع ساده مقاومت میکنی
          دوست عزیز این قیمت پایه اس که میشه base price
          اونی که مد نظر شما فرق داره احتمالا قیمت دوم ماله مدل کروک ه
          بعدشم اپشن sport chrono نزدیک به 12.000 دلار قیمت شه چه تصور ذهنی ای یا یه اپشن دیگه تو سیستم تهویه هوا چرم می ذاشت 7.000 دلار بود یا رنگ متالیک برای bmw نزدیک به 3.000 دلار قیمتش بود و …
          نمیدونم میدونی یا نه ولی سود اصلی این شرکتا از فروش اپشن

  3. Mehran

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    داینوش خرابه .شتاب ۴ ثانیه ای در کنار اون وزن با ۳۹۰ اسب قدرت جور در نمیاد. احتمالا بعدا ویدئو هایی در تایید یا جواب این ویدئو منتشر میشه که ابهامات برطرف شه

  4. Davood

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    تلفات اسب بخاری در اکثر خودروها هست مخصوصا در خودروهای کره ای وچینی .مثلا برلیانس h330 برروی کاغذ 103 اسب بخار قدرتشه . ولی در عمل حساب کنی کمتر از پراید قدرت داره یعنی 50 درصد تلفات .من به خاطر این میگم که سربالایی که پراید راحت میره برلیانس نمیتونه بره.

    1. Mahdi DODGE

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      علت بدتر بودن برلیانس در سربالایی برتری گشتاور و گیربکس پرایده با وزن کمترش
      چینیا شتاب و قدرت موتورشون اصلا جور در نمیاد به خاطر گیربکس های بدی که دارن خودم با لیفان 620 رانندگی کردم تو سرعت شتابش خوبه اما سرعت پایین راضی کننده نیست و تو سربالایی فقط میتونه حرکت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا