آلفارومئو توناله اگرچه هنوز رونمایی نشده اما آماده تولید از پاییز سال جاری میلادی بود اما به نظر میرسد تولید این خودرو سه ماه به تعویق افتاده است. تیم مهندسی این برند نیازمند این مدت به منظور بهبود عملکرد قوای محرکه توناله هستند چراکه ژان فیلیپ ایمپاراتو درخواست بهبود آن را داشته است.
رئیس اسبق پژو که هماکنون و پس از تشکیل استلانتیس سکانداری آلفارومئو بر عهده دارد اظهار داشته قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودرو باید عملکرد بهتری داشته باشد. یکی از منابع ناشناس در مصاحبه با اتونیوز این موضوع را تائید کرده است. ظاهراً قرار است توناله از اوایل سال ۲۰۲۲ بهصورت رسمی تولید شود.
این خودرو که قرار است شاسیبلند پایه آلفارومئو باشد از پلتفرم Small Wide LWB 4×۴ فیات-کرایسلر سود میبرد پلتفرمی که در جیپ کامپس نیز بکار رفته است. توناله در جایگاهی پایینتر از استلویو قرار خواهد گرفت. پیشنمایش این خودرو بهصورت کانسپت در نمایشگاه ژنو دو سال پیش صورت گرفته و احتمالاً استایل کلی آن مشابه همین کانسپت خواهد بود هرچند بجای مواردی همچون دوربینهای جانبی آینههای مرسوم قرار خواهد گرفت.
جزئیات مربوط به قوای محرکه این خودرو مشخص نشده اما از آنجایی که پلتفرمی مشترک با کامپس دارد بنابراین احتمال عرضه آن با قوای محرکه پلاگین هیبریدی متنوع وجود دارد. شاسیبلند جیپ اخیراً در اروپا فیس لیفت شده و از قوای محرکه پلاگین هیبریدی با باتری ۱۱.۴ کیلووات ساعتی و قدرت ۱۹۰ و ۲۴۰ اسب بخاری سود میبرد. هنوز بهصورت رسمی اعلام نشده که نسخه پرفورمنس کوادروفولیو از توناله تولید خواهد شد یا خیر هرچند احتمال آن بالا نیست.
ATa
۲۰ فروردین ۱۴۰۰جلوپنجره دوکی آلفا بلحاظ طراحی اصلا قابل حل شدن نشون نمی ده و کل طرح و درگیر می کنه جالب نیست
Zakaria
۲۰ فروردین ۱۴۰۰بحث سلیقه ایه، من خیلی دوستش دارم. اگه قرار بود یک ماشین با سلیقه همه بخوره، همه ماشینا شبیه هم و کسل کننده میشدن. پس به نظرم با وجود اینکه با سلیقه همه (از جمله من 5 سال پیش) جور نیست، نباید تغییر کنه
برقیه جارو برقی BG
۲۰ فروردین ۱۴۰۰این طرز فکر قابل ستایشه
((اگه قرار بود یک ماشین با سلیقه همه بخوره، همه ماشینا شبیه هم و کسل کننده میشدن))
NAVID۰۰۹۸
۲۰ فروردین ۱۴۰۰کاربر zakaria
جدایه از اینکه با نظر شما کاملاً موافق هستم و آلفا همه چیز داره به جز توجه به کیفیت استهلاکی فنی و متریال به رفته در داخل که اگر به آنها بپردازه ، میتونه ارزش نَهُفتهی خودش را در جهان بازیابی کنه !
میخواستم به شما بگم عجب عکسی روی پروفایلتان گذاشتید ، اگر اشتباه نکنم میتسوبیشی گالانتی هست که با کمک مرسدس بنز و موتور AMG تکامل پیدا کرد و امروزه ارزش بسسسیار بالای کلکسیونی پیدا کرده و اشتباه نکنم در ایران دو سه دستگاهی وجود داره که داره در پارکینگ کلکسیونرهای شخصی خاک میخوره و کسی خبر نداره و اشتباه نکنم یه زمانی مجلهی ماشین گزارشی هم از آنها ارائه کرده بود !
وای که دنیا چه شد ! ، خیلیها از اسب نیوفتادن همچون آلفا یا میتسوبیشی اما از اصل خودشان دور شدند !
یه زمانی آلفا پوست فراری ، جگوار ، مرسدس را میکند و خودروهای حدود ۸۰ سال پیشش امروزه بسیار گران و دست نیافتنی هستند و حالا آلفا شده یه بچه سوسول درونگرا و… !
یه زمانی تو دهه ۹۰ ، میتسوبیشی داشت میرفت که تویوتا ، هوندا ، نیسان و حتی رقبای آمریکایی خودش را پشت سر بگذارد و امروز به چه روزی در آمده که باید دلخوش بود به حال همون ۳۰ سالِ پیشِ میتسوبیشی !
(Saeed(peugeot
۲۰ فروردین ۱۴۰۰قطعا تو این سالها برندهای آلفا و مازراتی و کرایسلر و لانچیا در حال درجا زدن بودند ….. و فقط زنده بودند …… و با وجود پیشینه خیلی قوی که داشتند هیچ اهمیتی به اون صورت بهشون داده نمیشد ……
ولی به شخصه به آیندشون امیدوارم ….
فیلیپ ایمپاراتو تو پژو عالی کار کرده ، قطعا تو آلفا هم موفق میشه ، مازراتی هم که خوب داره کار میکنه ، کرایسلر هم با وجود اینکه قرار تو بازار امریکا تقویت بشه ، چون دیگه پژو ورود نمیکنه ، اونم امید زیادی بهش هست …. میمونه لانچیا ، که اونم دارن توش کار میکنن و اگه اشتباه نکنم یه محصول جدید قرار تا ۲ ۳ سال آینده عرضه کنند.
MOS
۲۰ فروردین ۱۴۰۰آلفا حداقل به ۳ یا ۴ تا کراس اوور جدید نیاز داره
تو این بازاری که همه کراس اوور دوست دارن و این همه رقیب هست یه استلویو کافی نیست
مهدی
۲۰ فروردین ۱۴۰۰طراحیش واقعا چشم نوازه
میثم
۲۰ فروردین ۱۴۰۰زیباترین کراس اووری که تا حالا دیدم همین بوده
Amirreza
۲۰ فروردین ۱۴۰۰اگه تولید بشه شاید آلفا دوباره به اوج برگرده چون من دیوونه اون جلو پنجره آلفام و خداروشکر آلفا همچنان تونسته در طراحیاش این چلو پنجره و همینطور اصالت خودشو حفظ کنخ
mahan
۲۰ فروردین ۱۴۰۰الفا همه چیز داره هم اعتبار داره هم منابع و هم مهندس و همه چیز فقط داره خودزنی می کنه متاسفانه
فرزاد
۲۱ فروردین ۱۴۰۰آلفا، کاش بشه بتا