مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت پانزدهم، اولین دوئل از گروه اسپرتها
آلفارومئو 4C
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳
نسل کنونی: اول
پلتفرم: –
ترکیب: موتور وسط
امتیاز از کاربایر: ۲.۵ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸۷۱ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۷۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۰۶ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۱۷ دستگاه
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر پرزرقوبرق، رانندگی بسیار سرگرمکننده، هندلینگ باورنکردنی
نقاط منفی: عدم ارائهٔ گیربکس دستی، سواری ناراحت، کابین ناامیدکننده
آلپاین A110
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: –
ترکیب: موتور وسط
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۷ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۴۹۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه
گارانتی: سه سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: رانندگی عالی، طراحی خیرهکننده، هزینههای نگهداری پایین
نقاط منفی: عدم ارائهٔ گیربکس دستی، فضای کم صندوق بار، بازار محدودتر نسبت به پورشه
مقایسهٔ مشخصات فنی
آلفارومئو 4C | آلپاین A110 | |
پیشرانه | ۱.۷ لیتری I4 | ۱.۸ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۴۰ اسب بخار | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر | ۳۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۴.۵ ثانیه | ۴.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۵ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۸ لیتر (ترکیبی) | ۶.۱ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | – | ۱۳۸ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۴۰ لیتر | ۴۵ لیتر |
وزن | ۱۱۱۸ کیلوگرم | ۱۱۰۳ کیلوگرم |
طول | ۴.۰۰ متر | ۴.۱۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۳۸ متر | ۲.۴۲ متر |
حجم صندوق بار | ۱۰۵ لیتر | ۱۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۵۷,۴۹۵ دلار | – |
قیمت پایه بریتانیا | ۵۱,۴۲۴ پوند | ۴۰,۹۰۵ پوند |
قیمت موردبررسی | ۵۱,۴۲۴ پوند | ۴۰,۹۰۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10201696]
Mohammad
۹ دی ۱۳۹۷بی شک آلفارومئو
نه تنها زیبایی یک ایتالیایی رو داره بلکه از لحاظ فنی واقعا بینظیر
ولی درمورد آلپاین آخرین بار ویدئوی مت واتسون رو دیدم که کنسول وسط آلپاین تکون میداد و میگفت این اصلا برای ماشینی به این قیمت خوب نیست هرچند آلفا هم کم کاستی هایی در کابین داره
ولی به طور کلی آلفا
Ali.usa
۹ دی ۱۳۹۷من موندم الفا به چه امیدی 4c رو تولید میکنه با این وضع فروشش ?
محمد
۹ دی ۱۳۹۷اگه کابین آلفا رومئو ناامیدکننده است،
من دوست دارم هر روز ناامید بشم!!!
ما دقیقا داریم چی تولید میکنیم؟؟؟؟
بعد ۴۰.۰۰۰ پوند، با چه شعبده بازی عزیزان فروشنده و درگیر واردات، قیمتش اینجل میشه ۱ میلیارد و پونصد میلیون تومن؟؟؟
.
اما در مورد دوئل قیمت بشدت کمتر آلفا و طراحی جذابش دلیل انتخاب منه!
و البته پیش بینی هم اینکه برنده فینال از گروه مقابل خواهد بود
.
و اینکه در دنیای واقع به شرط امکان، مزدا میاتا کانورتیبل رو با قیمت بشدت پایین تر(۲۵.۰۰۰ دلار) ترجیح میدم
چون غالب این خودروهای ۲ نفره، خودروی دوم خریدارانه
که خودروی اول قدرتمندی دارن
و قسمت اعظم لذت این خودروها رو با حتی سقف کروک، مزدا میاتا به راننده القا میکنه
ADAK
۹ دی ۱۳۹۷قیمت بشدت کمتر آلفا ؟!؟!؟
خوبی دادا ؟!؟!؟!
ایلیا
۱۰ دی ۱۳۹۷1.5 میلیارد زیاد نگفتن.
50 هزار پوند با پوند 15 هزار تومنی میشه 750میلیون، با گمرک صد درصدی میشه 1.5 میلیارد دیگه.
مساله اینه که پوند چرا باید 15 هزار تومن و گمرک چرا باید 100 درصد باشه
جواد
۹ دی ۱۳۹۷آره خوشگلی از سرو روش میباره!!! مخصوصا ازون جلو پنجره ناقصش!!
Bideski
۹ دی ۱۳۹۷درسته که آلپاین خیلی خوبه و رانندگیش هم عالیه و به عنوان بهترین ماشین اسپرت شناخته شد اما آلفا به نظرم خیلی زیباست(البته نه به این معنا که آلپاین زیبا نیست)غیر از کابینش و من آلفا رو از رو قلبم انتخاب کردم❤❤
Amir
۹ دی ۱۳۹۷آلفارومئو به شدت زیبا تره و در چهره اش اصالت ایتالیایی دیده میشه اما آلپاین ماشین بهتری برای رانندگیه با این همه عناوین و جوایزی که گرفت به نظرم انتخاب شایسته تریه.
M
۹ دی ۱۳۹۷با این پول نمیدونم چرا هنوز کسایی هستن که به غیر از M2 و پورشه حتی فکر میکنن !
M2 ای که همه مجلات رو به وجد آورده و پورشه ای که کلا میشه گفت عیب خاصی تو محصولاتش نیست!
Mohammad
۹ دی ۱۳۹۷همین الفا نه تنها تو درگ حتی تو پیست هم همیشه از ام 2 بهتر عمل کرده نمونش این درگ
https://www.pedal.ir/%d8%a2%d9%84%d9%81%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%d8%a6%d9%88/%d8%af%d8%b1%da%af-%d8%a2%d9%84%d9%81%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%d8%a6%d9%88-4c-m2-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%a7%da%af%d8%b2%db%8c%d8%ac/
حمیدرضا
۹ دی ۱۳۹۷من به الپاین رای دادم چون به نظرم خیلی زیبا تر می رسه ولی خوب الفاهم به نوبه خود ماشین محبوبی هست ولی بیشتر یه مزدا میاتای شکیله تا یه شخصیت مستقل
اون موتور الپاین انگار یه کارت گرافیک بزرگ پشتش کار گذاشتن چرا اینجوری طراحی می کنن فرانسوی ها
احمدرضا
۹ دی ۱۳۹۷بدون شک آلفا رو انتخاب میکنم
با اینکه عاشق آلپاینم ولی آلفا یه چیز دیگس
خودروهای ایتالیایی حرف ندارن
همشون عالین
رای من آلفا
امیر
۹ دی ۱۳۹۷جفتشون عالی و در یه حد هستن تقریبا
الپاین معقولتره واقعا اما بخاطر طراحی خارجی زیبای الفا و اینکه خیلی جذابه انتخابش میکنم
sina
۹ دی ۱۳۹۷بی شک الفا 4c خیلی بالاتر از الپاینه..
نمیدونم چرا تو نظرسنجی الپاین رای بیشتری داره!!!
اصلا خودرو های ایتالیایی رو نمیشه با خودروهای درجه دوی اروپا مثل الپاین مقایسه کرد..
الفا یه سرو گردن بالاتره ..
محمد
۹ دی ۱۳۹۷بازار محدودتر الپاین مقابل پورشه چه ربطی به دوئلش با آلفا 4c داره؟
رامتین
۹ دی ۱۳۹۷انتخاب من هم بیشک آلپاین. در فناوری موتور آلپاین از فرمول1 استفاده شده و جز پورشه کسی نمیتونه از پسش بر بیاد.
Farhad
۹ دی ۱۳۹۷خونه روبروی ما پسرشون یه 4c داره من نا خود آگاه هر 1 ساعت میرم پشت پنجره میبینم ماشینش تو کوچه هست یا نه :)
خیلی خوشگله لامصب
فقط من موندم تو این دست اندازای تهران چی کار میکنه با این ماشین
ADAK
۹ دی ۱۳۹۷یعنی این مه شکن جلوهای باباقوری مانند :-) را اگه یه کمپانی چینی به این صورت میذاشت رو ماشین هاش ، الان به باد انتقاد گرفته شده بود …
بهزاد
۹ دی ۱۳۹۷انتظار داشتم 4c حتی یه دونه هم رای هم نیاره…خودم خیلی دوسش دارم اما از وقتی آپاین رو دیدم به هیچ ماشین دیگه ایی تو هیچ سگمنتی نمیتونم فکر کنم….
وحید آذرنیاءشاهگلی
۲۵ آبان ۱۴۰۰قسمتی که فکنم جاداشت سایت برسیش کنه تفاوت نوع گیربکس ها بود که آلفا دوکلاچه خشک هست ولی آلپین دوکلاچه نرم که فکنم همین موضوع باعث اختلاف عملکرد و اختلاف مصرف سوخت میشه درضمن بااینکه رأی من آلپین هست بخاطر همین گیربکس نرم ولی موتور آلفا خیلی برا تیون مستعدتره… از طرفی هم اگه همین آلپین با قیمت کم رو بشه 4 سرنشین کرد با دوتا نیمه در مرگ مثل rx8 عالی میشه و خارقالعاده میشه اگه بشه یه ماشینی مثل آلپین رو با تعویض موتور به یه شیش سیلندر تخت بوکسور و اضافه کردن هیبرید موازی بهش همه چی تموم کرد 🖤🖤البته من خودم باشم علاوه بر این ترکیب بالا حجم باک رو تا 30 لیتر کم میکنم و تو موتور تخت بجای بنزین؛دیزل ترجیه منه