گردهمایی نمایندگیهای فیات-کرایسلر در لاسوگاس خبرهای زیادی در خود داشت؛ از جمله خبرهایی که کمتر انتظار آنها را داشتیم. یکی از خبرهای مهم در این مراسم، موارد مربوط به «دوج» و مدل چارجر سدان و همینطور مدل آینده «باراکودا» بودند. از «باراکودا» تنها رندرهایی خیالی در دسترس است و متعلق به زمانی است که ارائه این مدل با نشان SRT برنامهریزی شده بود. مطابق گزارش «اتوموتیو نیوز»، پلتفرم دیفرانسیل عقب آلفا رومئو در هر دو مدل، چارجر و باراکودا استفاده خواهد شد. ضمن اینکه برای باراکودا تنها فرم کانورتیبل درنظر گرفته شده است.
تا به اینجا، تنها میدانیم که نسل بعدی چارجر سدان و باراکودا با جدیدترین محصول آلفا رومئو ارتباط پیدا میکنند و جزئیات بیشتری از آنها در دست نیست. در همین حال، «اتوموتیو نیوز» گزارش میدهد که چارجر جدید احتمالاً بیشتر از المانهای مورد استفاده در کانسپت چارجر R/T مدل ۱۹۹۹ قرض خواهد گرفت و کمتر از ظاهر جعبهای موجود در مدل کنونی استفاده خواهد کرد. در همین حال، ظاهر «باراکودا» همچنان در هالهای از ابهام و راز و رمز باقی مانده است. در هر حال، خودروهای جدید دوج میبایست وزن کمتری از چارجرهای کنونی ۴ در و چلنجرهای ۲ در داشته باشند؛ چرا که در حال حاضر از یک پلتفرم تقویتشده و سنگین ۱۰ ساله از مرسدسبنز استفاده میکنند. اگرچه به نظر میرسد که این عدد بسیار خوشبینانه اعلام شده، ولی گفته میشود که وزن آلفا رومئو جولیا تنها ۱۵۰۸ کیلوگرم است. در هر حال، با درنظر گرفتن این احتمال که «چارجر» یک مدل بزرگتر خواهد بود و کمتر از مواد نامتعارف استفاده میکند، و اینکه جولیا بیشتر در رقابت با بامو سری ۳ است، بنابراین وزن چارجر حتماً سبکتر از مدل کنونی خواهد بود. چارجر در حال حاضر وزنی بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰، بسته به نوع تجهیزات و پیشرانه مورد استفاده دارد. البته در مورد آینده مدل چلنجر اشارهای نشده، ولی انتظار میرود که برای این کوپه ۲ در نیز از استخوانبندی جولیا کمک گرفته شود. خبر مهمتر اینکه، لازم نیست زمان زیادی را منتظر چارجر جدید یا باراکودا باشیم. هر دوی این مدلها، احتمالا در طول ۲ سال آینده ارائه خواهند شد؛ به این معنا که در نمایشگاههای اتومبیل امسال یا سال آینده باید منتظر آنها باشیم.۲۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
شروین
۷ شهریور ۱۳۹۴داج یعنی قدرت و ابهت…
مصطفی
۷ شهریور ۱۳۹۴یعنی چلنجر اینقدر بی پیشینه و بی آیندست که باید برای اون از استخوان بندی جولیا کمک گرفت!!!
ماسلارو دارن نابود می کنن وای بهال آینده
Archi KHAN
۸ شهریور ۱۳۹۴بی پیشینه ؟؟؟؟!
دوست عزیز یه نگاهی به پیشنیه تاریخی هر دو خودروساز بندازی بد نیس !!!
Xman
۱۶ مهر ۱۳۹۴مگه الفا چشه؟
آرمااااان
۷ شهریور ۱۳۹۴چرا اخه،نمیدونم سیاستشون چیه،ولی نباید ماسل کارهای امریکایی رو این بلارو سرشون بیارن
ashkan
۷ شهریور ۱۳۹۴لعنت به فیات کرایسلر
دوتا خبر بد امروز خوندم یکی از فراری بابت دینو
اینم از طراحی و پلتفرم های مورد استفاده تو داج
یعنی بخوان گند بزنن به چلنجر تو کتم نمیره زیبای چلنجر به اون ابهت و ظاهر پشتشه که شبیه ماسل های دهه 70-80 ـه تحملش سخته که چلنجر رو تو لباس جولیتا ببینم
ماشین های داج و کرایسلر باید همیشه مکعبی باشن و بس مردم این شکلی اونا رو دوست دارن
FcmZ
۷ شهریور ۱۳۹۴همون اندازه که شما برای ماسل کار دوج نگرانید من برای الفا نگرانم.
طراحی Giulia هر قدر زیبا باشه ولی اون جادوی الفا رو با خودش نداره یه حسی که نمیشه تو کلمات بیان کرد.
وینسنت پرایس
۷ شهریور ۱۳۹۴{ مایکل جکسون تریلر و ali قدیم . } به شخصه خیلی از خبر تولید باراکودای جدید خوشحال شدم . حیف که مدل کوپه نداره و به صورت کانورتیبل تولید میشه . با تشکر از آقا مسعود بابت این مقاله .
جواد
۷ شهریور ۱۳۹۴یک بار متنی درباره وایپر چاپ شد من از فروش کمش انتقاد کردم نسبت به کوروت دوستان منفی بارونم کردن گفتن هدف از ساخت وایپر چیز دیگست اونجا گفتم تنها راه موفقیت دوج و افزایش فروش استفاده از پلتفرم گروه فیات مخصوصا مازراتی و تکنولوژی اونه الانم همین میگم
شروین
۷ شهریور ۱۳۹۴پلتفرم وایپر که حرف نداره. تکنولوژی کرایسلر هم همینطور. در کل مشکل فروش وایپر ربطی به پلتفرم یا تکنولوژی نداره که بخواهد از فیات تکنولوژی قرض بگیره!! اتفاقا فیات باید از کرایسلر تکنولوژی قرض بگیره. اون موتور هلکت کافی نیست برای رونمایی از تکنولوژی؟؟
اما پلتفرم چارجر و چلنجر رو اگه بخواهد وزنشون رو کم کنه آره باید عوض کنه. مشکل فروش وایپر هم به نظر شخصی من اینه که رقیبش کوروته و کوروت عامه پسند تره و برای رانندگی شهری بهتر از وایپره. وایپر برای پیست بهتره و همونطور که خودت گفتی هدف از ساخت وایپر چیز دیگریست…
M3 RS 4D
۷ شهریور ۱۳۹۴اگه چارجر قرار باشه این شکلی باشه …. دیگه چیزی از ماسل کار بودنش باقی نمیمونه …
ورزنشو که کم کردن ….
یه موردی هم بود که گفتن قراره حجم موتور های ماشین های امریکایی کم تر بشه (تو پدال بود فک کنم)
پس عملا ماسل کار داره از بین میره ,عایا ؟!؟!؟!؟!
شروین
۷ شهریور ۱۳۹۴این عکس دوم کانسپت چارجر 1999 هست نه جدید. هرچند به شخصه از بزرگ و سنگین بودنشون لذت میبرم اما بهر حال باید به سمت تعادل پیش برن چون بازار داره به این سمت میره و باید با زمان جلو رفت…
M3 RS 4D
۷ شهریور ۱۳۹۴منظورم عکس اول بود … باراکودا
عکس دوم که زیرش زده Dodge Charger R/T Concept 1999
وحید
۷ شهریور ۱۳۹۴دوج ابهتش تو اون فرم بدنه بود
Samir12
۷ شهریور ۱۳۹۴دقیقا حرف شما رو تایید میکنم اصلا دوج ابهتش تو اون فرم بدنه ی سنگین و بزرگ و به قول متن بالا جعبه ای بودنشه . اصلا همینا برادرای هلکت رو خاص میکنه.
تفاوتشون دقیقا میشه مثل لوتیای قدیم (فرم بدنه الان برادران هلکت)
و این جوونای قرتی الان (فرمی که به نظر قراره در آینده بگیرن)
به قول شاعر این کجا و آن کجا
در کل من خودم به شخصه فرم الانشونو بیشتر میپسندم.
اصلا ابهت خاصی دارن.D:
Mahdi Mercedes
۷ شهریور ۱۳۹۴من امیدوارم وزن چارجر جدید یا باراکودا کم بشه
یا حداقل کمی ازماده سبک فیبرکربن بیشتراستفاده کنن.
me84
۷ شهریور ۱۳۹۴جالبه که تا حالا داشت از پلتفرم 10 ساله(((((( بنز )))))) استفاده میکرد.
علی
۷ شهریور ۱۳۹۴این پلتفرم یادگاری از دوران مشارکت بنز و کرایسلر هست. دایملرکرایسلر رو یادتونه؟
AHMADREZA
۷ شهریور ۱۳۹۴حیف شد
Samir12
۷ شهریور ۱۳۹۴دوستان یه رای گیری میکنیم:
فرمی که الان دارن لایک
فرمی که قراره در آینده بگیرن دیس لایک
رضا
۷ شهریور ۱۳۹۴واییییییییییی باراکودای افسانه ای
بیصبرانه منتظرشم
نوید جهرمی
۸ شهریور ۱۳۹۴من هم علاقه مند ب آلفارومئو هستم هم داج.
اما تورو خدا ببین داج با اون ابهتی ک داشت شده بازیچه دست فیات.
کلن از وقتی ک فیات اومد کرایسلر رو گرفت همه چی ب هم ریخت و دیگه کرایسلر یه یانکی نشد. دلم میسوزه براش.
فک کن چن وقت دیگه فاتحه جیپ هم با این مسخره بازیاشون خونده بشه.
من ک تحملشو ندارم.
اون از فراری ، اون از مازراتی ، اونطرف هم آلفا ک از گذشتش رنگی نداره، اون از لانچیا که زدن محوش کردن. حالام نوبت داج و کرایسلر رسیده.
حییییف حیف حیف
Xman
۱۶ مهر ۱۳۹۴چقد این دوج زشت شده!