آخرین بار که آلفا رومئو یک سدان اسپورت واقعی ساخته، پدران ما احتمالاً کودک بودهاند. اما حال آلفا رومئو با جولیا کوادروفولیو برگشته و خود را در رقابت مستقیم با سدانهای اسپرت کادیلاک ATS-V، مرسدس-آامگ C63 و بامو M3 قرار داده.
در این بخش از شاخبهشاخ، هر ۴ خودرو حضور دارند. جولیا برای اولین بار وارد شاخبهشاخ شده و محور اصلی تست ما است. پس از بین سه رقیب دیگر، باید بهترین گزینه را انتخاب کرده و این نمایندهی انتخابشده را در برابر جولیا قرار دهیم تا مشخص شود تاج طلایی این سگمنت به چه خودرویی خواهد رسید.
در تستهای قبل، بامو M3 در مقابل کادیلاک و مرسدس دوام نیاورده و رقابت را به آنها واگذار کرده است. اما حال مدل جدید Competition Pack به این رقابت آورده شده و باید ببینیم آیا این M3 بهبودیافته میتواند در برابر رقبا از خود دفاع کرده و جایگاه سنتی خود بهعنوان بهترین سدان کامپکت اسپورت را دوباره به دست آورد؟
کار را با بررسی مرسدس بهعنوان اولین خودرو آغاز میکنیم.
مرسدس-آامگ C63
همانگونه که انتظار داریم، مرسدس لوکسترین خودروی حاضر در این رقابت است. اگر قصد خرید سدان کامپکت لوکس با عملکرد خوب داشته باشید و فاکتور لوکس بودن برای شما مهمتر از عملکرد اتوموبیل باشد، قطعاً از بین مدلهای موجود، C کلاس مرسدس را انتخاب خواهید کرد.
در مدل اسپورت AMG نیز، شاخص لوکس بودن برتری محسوسی نسبت به شاخص اسپورت بودن دارد. البته پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری AMG، باقدرت زیادی در سینهی این اتوموبیل میتپد و هر رانندهای را مجذوب خود خواهد کرد. رانندگی با این اتوموبیل پرفورمنس بسیار لذتبخش است. C63 نسبت به کادیلاک و بامو وزن بیشتری دارد. اما قدرت و گشتاور بیشتری نیزتولید میکند.
کادیلاک ATS-V
کادیلاک قطعاً بهاندازهی مرسدس لوکس نیست، اما در عوض صدایی که از اگزوز آن شنیده میشود، بهصورت دیوانهواری رضایتبخش است. حملهی این اتوموبیل به پیچها شگفتانگیز است. این فرزند بخش ویژهی V شرکت کادیلاک در پیچ همانند تمام اتوموبیلهای ۴ چرخ محرک پایداری خوبی دارد، اما کنترل چرخهای جلو کاملاً در اختیار راننده قرار دارد و کم فرمانی شایع در اتوموبیلهای ۴ چرخ محرک، در این اتوموبیل دیده نمیشود.
ATS-V از دامپرهای مغناطیسی در سیستم تعلیق خود سود میبرد، شاسی عالی آن، به همراه کنترل کامپیوتری هوشمند هر ۴ تایر، از به وجود آمدن مشکلات دینامیکی جلوگیری کرده و همیشه اتوموبیل را در بهترین حالت دینامیکی قرار میدهد؛ پس با خیال راحت پای راست خود را به پدال بفشارید. ATS-V در مقایسه با مرسدس یک اتوموبیل لوکس نیست، اما تلاشهای مهندسان کادیلاک در نوربرگرینگ به ثمر نشسته و اتوموبیلی عالی برای رانندگی خشن در پیست است. این اتوموبیل پیست را با قدرت به چالش میکشد، اما لذت رانندگی آن نسبت به مرسدس و بامو در سطح پایینتری قرار میگیرد.
بامو M3 Competition Pack
اما بالاخره به M3 Competition Pack میرسیم. سواری این اتوموبیل بیشتر به مدل M4 GTS نزدیک است تا مدلهای معمولی M3. البته باید خاطرنشان کرد این مدل از M3 نسبت به مدل معمولی، از وزن کمتر، قدرت بیشتر سود میبرد. انتقال قدرت به سطح جاده نسبت به مدل معمولی M3، بهبود قابلتوجهی داشته و لاستیکهای عقب چسبندگی خوبی به پیست دارند. صدای موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری آن بهتر از بقیه موتورهای ۶ سیلندر است. اینها تنها بخشی از بهبودهایی است که بامو در این مدل ایجاد کرده.
در بامو M3 Competition Pack میتوانید همانند کادیلاک ATS-V پیست را به چالش بکشید؛ اما برخلاف کادیلاک که سیستمهای هوشمند کامپیوتری بیشتر کارها را انجام میدهند، در بامو بیشتر کارها بر عهدهی راننده است. پس رانندههای واقعی علاقهی بیشتری به M3 خواهد داشت. درواقع بامو بهبود بسیاری در باطن این مدل ایجاد کرده و آن را به اتوموبیلی بسیار بهتر تبدیل کرده، سواری آن در پیست و خارج از پیست نسبت به مدل معمولی کاملاً ارتقایافته و بسیار اسپورت حس میشود. ازنظر برگزارکنندگان این تست، بامو برای رانندگی اتوموبیل بهتری است. درواقع این مدل، برگزارکنندگان تست را شگفتزده کرد. به نظر میرسد M3 دوباره به جایگاه واقعی خود برگشته است.
آلفارومئو جولیا کوادروفولیو
درست در زمانی که انتظار نداشتیم، آلفا رومئو با کمک مهندسان فراری و استفاده از موتور فراری کالیفرنیا سدانی خارقالعاده تولید کرد. موتور جولیا کوادروفولیو همان موتور ۸ سیلندر فراری کالیفرنیاست که ۲ سیلندر از آن کاسته شده. شاسی عالی این مدل نیز حرفی برای گفتن باقی نمیگذارد و جزء بهترینها است. حاصل دستپخت فراری و آلفا رومئو، بسیار خوب از آب درآمده و واقعاً تحسینبرانگیز است.
پیشرانهی ۲.۹ لیتری ۵۰۵ اسبی مدل کوادروفولیو، به گیربکس اتوماتیکی با ضریب کوتاه دندهها وصل شده که ۸ دنده را به بهترین شکل ممکن جابهجا میکند. ترمزها برای رانندگی جسور بسیار مناسب هستند، اما در رانندگی شهری ممکن است برای متوقف کردن اتوموبیل اندکی خشن به نظر برسند. هندلینگ جولیا کوادروفولیو، شما را به یاد فراری خواهد انداخت و به اعتقاد مجریان ازنظر دینامیکی، جولیا اتوموبیل کاملی است. درواقع در این خودرو، با یک فراری سدان روبرو هستیم.
باید دید کدام سدان کامپکت اسپورت درنهایت پیروز این رقابت خواهد شد. نظر شما چیست؟ شما اگر در جایگاه انتخاب بودید، کدام اتوموبیل را انتخاب میکردید؟
[دانلود ویدئو]
ارش
۲۹ آذر ۱۳۹۶الفا یه تنه همه رو حریفه.
:::فرشاد:::
۲۹ آذر ۱۳۹۶:::نظرسنجی:::
خودروی مورد علاقتون رو لایک کنید.
:::فرشاد:::
۲۹ آذر ۱۳۹۶مرسدس بنز C63 AMG
:::فرشاد:::
۲۹ آذر ۱۳۹۶بامو M3 Competition Pack
:::فرشاد:::
۲۹ آذر ۱۳۹۶کادیلاک ATS-V
:::فرشاد:::
۲۹ آذر ۱۳۹۶آلفارومئو جولیا کوادروفولیو
بهرام
۳۰ آذر ۱۳۹۶چندین بار همچین مقایسه ای تو سطح جهان انجام شده که آلفا اول شده ، عشقه این جولیا ???
Sam
۲۹ آذر ۱۳۹۶آلفا با اختلاف خیلی خیلی کمی بهتر از m3 عمل میکنه که البته هنریم نکرده چون داره با نسل سال خورده m3 رقابت میکنه و قیمتشم به طور محسوسی بیشتره که اگه بخوایم منصف باشیم باید اونو رقیب m3 cs بدونیم که اونجا بی ام و با اختلاف خیلی کمی بهتر از آلفا عمل میکنه…
بزودی شاهد معرفی نسل جدید m3 خواهیم بود که این اختلافو به سطح خیلی بالاتری مطمئنا میرسونه…
مرسدس هم که بحثش کلا جداس چون بیشتر روی اشرافیت کار کرده و خدا کنه مرسدس توی نسل بعدشم از بهبود یافته همین موتور استفاده کنه…غرش پیشرانش روح آدمو حال میاره…
AmirHo3ein
۲۹ آذر ۱۳۹۶عجب انتخاب سختی هست کدومش؟
لوکسی بنز
مردونگی و شرافت کادیلاک
لذت رانندگی ب ام و
یا روح فراری تویک سدان کامپکت؟
جای یک نماینده از ایودی هم خالی بود
مختار
۲۹ آذر ۱۳۹۶کاش فراری آلفا و مازراتی رو از چنگ فیات دربیاره اون وقت هیشکی نمیتونه مقابل فراری مقاومت کنه حتی یکیشون رو هم بدست بیاره کافیه
ابولفضل نصیری
۳۰ آذر ۱۳۹۶اتفاقا اگه فیات نبود الان باید به جای این شاهکارها از آلفا برای دیدن هنر طراحی افسانه های این شرکت باید به موزه ماشین های کلاسیک مراجعه میکردیم و به نظرم فبات صنعت خوردروسازی ایتالیا رو نجات داده
SAEED
۲۹ آذر ۱۳۹۶الفا با جولیا و استلریو ترکونده و بعد مدت ها نظاره گر یه شگفتی از الفا هستیم مثل گذشتش
مرسی
محسن
۲۹ آذر ۱۳۹۶متن کامل این مقاله روتو مجله خودروها مرداد امسال خوندم
Wrx
۲۹ آذر ۱۳۹۶جولیا یکی از کم نظیر ترین استایل های زیبا و جسور و عظلانی رو داره ?
اون استایل جانبی و پشتش هیچ وقت در ذهنم فراموش نمیشه
وقتی بهش نگاه میکنم احساس میکنم قدرت داره از تو چراغاش ☺️از بدنش داره میزنه بیرووون
بخوای توصیفش کنی کاملا باید متضاد توصیف کنیش
زیبای خشمگین عصبی فانتزی عضلانی تیز و برنده ??????خیلی دوسش دارم
محسن
۳۰ آذر ۱۳۹۶عضلانی درستشه
امیر
۲۹ آذر ۱۳۹۶به نظر من m3 بهترین عملکرد داشت دربین ماشینهای دیگر چون اگر نسل جدیدش بیاد حتما از بقه سر هست
الف.ی
۲۹ آذر ۱۳۹۶اگه انتخاب من باشه قطعا مرسدس رو بر میدارم ولی آلفا خیلی خوب داره جایزه های گوناگون رو بدست میاره واقعا انتخاب سختیه اگه بخای با عقلت انتخاب کنی نه با قلبت
ابولفضل نصیری
۳۰ آذر ۱۳۹۶همه هم که باشن حریف افسانه آلفا نمیشن
Mahdi Venom Demon
۳۰ آذر ۱۳۹۶بچه فراری بعد کادیلاک ATS-V
Mohammad
۳۰ آذر ۱۳۹۶بین اینا تا من c63 رو ترجیح میدم
آدم اگه فقط یه ماشین اسپرت بخواد خوب لوتوس میخره
ولی وقتی قراره ماشین خوب بخری باید هم لوکس باشه هم طراحیش خوب باشه و هم موتور که بنز همه اینا رو میده به آدم
Hamid...Audi
۳۰ آذر ۱۳۹۶من سلیقه م بیشتر با Audi RS4 جوره.
توی این سگمنت واقعا ماشینای دوست داشتنی ای هستن.
ب ام و قطعا با نسل جدید سری۳ غوغا میکنه ، مرسدس با این موتور ۴ لیتری جدید هیاهویی به راه انداخته و آلفا هم بهترین ماشین ۲۰۱۷ موتورترند شد(البته مشترکا با آکورد).
در نهایت چیزی که به ماها میرسه رقابت و پیشرفت روز افزونه و دیدن ماشین هایی بهتر و دوست داشتنی تر.
مخلص
هادی معمار
۵ دی ۱۳۹۶دمتون گرم .پستاتون عالیه?