با قدرت فراتر از ۵۰۰ اسب بخار که از دل پیشرانهای توئین توربو با حجم کمتر از ۳ لیتر به دست میآید، سؤال کوچکی وجود دارد و آنهم داغ کردن قلب آهنین آلفارومئو استلویو کوادروفولیو میباشد؛ اما ظاهراً برخی از مدلهای این خودرو بیش از حد داغ میکنند و همین موضوع باعث شده فیات-کرایسلر اقدام به فراخوان کند.
بنا به گزارش NHTSA، نشتی شلنگ خنککننده میتواند باعث داغ شدن بیش از حد پیشرانه و از کار افتادن آن شود.
ظاهراً این مشکل به نواربندی ناکافی شلنگ خنککننده مربوط میشود. خوشبختانه این مشکل تنها ۶۷۴ دستگاه استلویو کوادروفولیو را در آمریکا تحت تأثیر قرار داده است. این خودروها باید به نمایندگیها مراجعه کنند تا شلنگ جدیدی جایگزین قبلی شود.
اما در همین زمان تعداد بیشتری از کراس اوورهای استلویو و سدان های جیولیای مجهز به پیشرانهی کوچکتر ۲ لیتری فراخوان میشوند. دلیل این فراخوان هم یک مشکل دیگر مربوط به داغ شدن است. این بار مشکل به داغ شدن مبدل کاتالیتیک و ریسک آتشسوزی مربوط میشود. فراخوان یاد شده تعداد ۳۷۲۲۸ دستگاه از خودروها را تحت تأثیر قرار داده است.
..::Majidio Lamborghini::..
۱۷ مهر ۱۳۹۷من عاشق همه چیز ایتالیا هستم ، ولی واسه فهمیدن اینکه موتورهای کم حجم و پرقدرت آلفا فشار زیادی رو تحمل میکنن و این فشار زیاد بالاخره کار دست مشتری میده ، نیاز به هوش انیشتین نیست
نباید گول اعداد و ارقام رو خورد … به راحتی میشه فهمید 500 اسب بخار واسه موتور 2/9 لیتری خیلی زیاده
بنز با اون ابهتش در مدل C63 S داره همین 500 اسب رو از موتور 4 لیتری میگیره ، اگه میشد بدون دردسر و با حفظ کیفیت خودرو و موتورش ، این قدرت رو از یه موتور کوچیکتر گرفت ، بدون شک بنز زودتر از آلفا دست به کار میشد
mahdy
۱۷ مهر ۱۳۹۷دقیقا
تازه مثال بهتر از بنز بزنم رولز رویث فانتوم از یه 12 سیلندر 6 لیتری توربو کمتر از 700 تا بیرون میکشه که این خیلی کمتر از استاندارد هایی مثل مرسدسه امانتیجش میشه این که از نظر استهلاک حتی ساعت های سوئیسی و ژاپنی هم کم میارن در مقابل این موتور نتیجش میشه ساکت ترین و کم لرزش ترین موتور دنیا
mahdy
۱۷ مهر ۱۳۹۷اما قسمت تلخ ماجرااینه که بعضی ها فکر میکنند (عمدتا آمریکایی دوستن این افراد)که رولز رویث و بی ام و تکنولوژیشون سطح پائینه که نمیتونن به اندازه بقیه اسب بخار بیرون بکشن
آرین
۱۷ مهر ۱۳۹۷موافقم با نظرت ولی قرار نیست که دائم از تمام قدرتش استفاده بشه
هرازگاهی
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۷ مهر ۱۳۹۷اگه موتور 4 لیتری 8 سیلندر بنز، 503 اسب بخار زیاده،پس مک لارن 720 با حجم موتور 4 لیتری قدرت بالای 710 اسب بخار دیگه چیه؟؟؟
یاکاسورث که از موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر 503 اسب بخار گرفته تکلیفش چیه؟؟
یا همین پورشه gt2rs.
مثال تا دلت بخواد زیاده.
mahdy
۱۸ مهر ۱۳۹۷پهلوون از تو انتظار نداشتم
کاسورث؟ یکی این که مطمئن باش استهلاک اون موتور بیشتر از مرسدس هست دوما این که کاسورث با بنز قابل مقایسه نیست(اصلا منظورم برتری یکی بر دیگری نیستا ) منظورم اینه که کار هایی که انجام میدن فرق داره کاسورث نیاز داره به اون قدرت از یه موتور کوچیک مجبوره انقدر قدرت بکشه بیرون
مانی
۱۸ مهر ۱۳۹۷اگه اینجوریه با درنظر نگرفتن مرسدسایام جی وان
بیشترین فشار رو موتور A45AMG هست
Arman
۱۷ مهر ۱۳۹۷مگه بقیه شاسی بلند ها تو پیست نوربرگ رینگ تایم زدن؟؟
احمدرضا
۱۷ مهر ۱۳۹۷این چیزا خیلی عادی بازم دمش گم مثه ما ایرانیا شونه خالی نمی کنه
من که عاشق خودروهای ایتالیایی مخصوصن آلفا هستم
Alireza
۱۷ مهر ۱۳۹۷واقعا حیفه اینا واقعا موضوعاتی نیستن که یک شرکت در حد آلفا بخواد براشون فراخوان بده و اعتبارش خراب کنه من نمیدونم این چه طرز مدیریته که فیات کرایسلر داره میکنه