خبر نگران کنندهی منتشر شده توسط مجله اتومبیل نشان میدهد قول آلفارومئو برای احیای دو خودروی اسپورت عملی نخواهد شد. این خودروساز ایتالیایی اولین بار در سال ۲۰۱۸ و هنگام رونمایی از نقشه محصولات خود تا سال ۲۰۲۲ اعلام کرد دو خودروی 8C و GTV تولید خواهند شد اما ظاهراً این دو خودرو دیگر در برنامههای آلفارومئو جایی ندارند زیرا این برند تغییراتی در برنامهها داده است.
گفته میشود مایک مانلی مدیرعامل فیات-کرایسلر چند روز پیش و در زمان برگزاری جلسه نتایج مالی شرکت گفته که در کوتاهمدت، سبد محصولات جدید این برند بهطور قابلتوجهی با کاهش سرمایهگذاری روبرو خواهد بود. به همین خاطر باید با تولید مدلهای 8C و GTV خداحافظی کرد.
با نگاهی عمیقتر به نتایج مالی فیات-کرایسلر در سهماهه سوم سال جاری میتوانیم نسخهی بهروز شده از نقشه راه ذکر شده در بالا را مشاهده کنیم. در این نقشه راه تنها مدلهای جیولیا و استلویو برای فیس لیفت تائید شدهاند اما در این دو مورد هم خبری از نسخههای طویلتر آنها نیست. نسخههای بهروزتر این سدان و شاسیبلند در سال ۲۰۲۱ وارد خط تولید خواهند شد.
دو محصول دیگر آلفارومئو کراس اوورهایی هستند که یکی از آنها نسخه تولیدی توناله خواهد بود. این کراس اوور کامپکت سال آینده وارد خط تولید میشود و با قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز عرضه خواهد شد. کراس اوور کوچکتر هم در سال ۲۰۲۲ و با نسخهای تمام الکتریکی وارد میدان خواهد شد.
یکی دیگر از تغییراتی که در نقشه راه آلفارومئو رخ داده عدم حضور جیولیتا در برنامهی بازنگری شده است. قرار بود این خودرو تا سال ۲۰۲۲ فیس لیفت شود اما به نظر میرسد این هاچبک هم به سرنوشت میتو دچار شده و با خط تولید خداحافظی خواهد کرد؛ اما خود میتو میتواند به یک کراس اوور کلاس B تبدیل شود زیرا ایتالیاییها قبلاً گفتهاند احتمال تولید یک کراس اوور در جایگاهی پایینتر وجود دارد.
یانکی
۱۱ آبان ۱۳۹۸برای بهتر شدن باید برندهای ایتالیایی فروخته بشن و تمرکز روی برندهای جذاب و موفق آمریکایی صورت بگیره.
Ferrari
۱۱ آبان ۱۳۹۸بله کرایسلر موفق شده و مدلهای فیات ۱۵۰۰ ،فیات چلنجر و فیات رانگلر فروش خوبی دارن.
Amir Machine
۱۱ آبان ۱۳۹۸یه پیچ رم و چلنجر و رانگلر با محصولات فیات مشترکه که میگی فیات 1500 و فیات رانگلر؟!
چه خوشتون بیاد چه نیاد فعلاً اوضاع برندهای آمریکایی FCA خیلی بهتر از برندهای ایتالیاییه
همه از افزایش روزبهروز فروش دوج و رم و جیپ خبر دارن اما ایتالیاییها چی؟ با اون همه سرمایهگذاری، فروش آلفارومئو بشدت تو آمریکا کاهش داشته تا جایی که حتی از جنسیس هم عقب مونده، اوضاع فروش مازراتی هم یه چیزی در حد فاجعهس، وضعیت خود فیات هم که دیگه نیازی به گفتن نداره
از لحاظ قابلیت اطمینان هم که خدا بده برکت، لیستی نیست که نام فیات در قعر جدول ندرخشه اما اخیراً از این لحاظ اوضاع برندهای کرایسلر خیلی بهتر شده
شاید فیات در ابتدای شراکت کرایسلر رو از ورشکستگی نجات داده باشه اما الان این کرایسلره که داره جور فیات و برندهای کمفروشش رو میکشه
ایمان
۱۱ آبان ۱۳۹۸آدم دلش به حال آلفارومئو و مازراتی می سوزه
این دو برند جزئی از تاریخ خودروسازی رو تشکیل دادن
برخورد خوبی باهاشون نمیشه ؛ فکر کنم اگه بیان زیرمجموعه فراری بشن خزانشون بهار میشه چون پشتوانه بزرگی دارن
طراحی های خوب + انجین های عالی وقتی ترکیب بشه مطمئناً همه چشم ها رو به سوی خودش خیره میکنه
Amir Machine
۱۱ آبان ۱۳۹۸اون رندر آستونمارتین اون وسط چی میگه؟!
مانی
۱۲ آبان ۱۳۹۸آلفا باید میرفت به جنگ ماشینهای نیمه لوکس تا نهایتا کادیلاک
و مزراتی رو سر و سامان میدادن برای رقابت با مدلهای میانی و رده بالای مرسدس
اما اینا دارن آلفا رو لوکس تر از چیزی که هست میکنن و مزراتی سر در گمه
اونوقت مزراتی این وسط چی میشه میخوان ترشی بندازنش؟