تراداین گورکا “Terradyne Gurkha” یک سرباز تکاور است که توسط شرکت کانادایی Armet تولید شده است، این شرکت سابقهٔ درخشانی در ساخت اتومبیلهای ضدگلوله و زرهپوش دارد. این شرکت به لحاظ خودروهای تاکتیکی و خارج جادهای نقطهٔ روشنی در بازار جهانی دارد. از اوت ۲۰۱۱، این شرکت شروع به ساخت و تولید خودروهای ضدگلوله کرده است، همچنین یک واحد بیزینس و تولید خودروی زرهی است که زیر مجموعهٔ شرکت بینالمللی مگنا میباشد و گورکا تراداین از جمله تولیدات آن است.
تراداین به طور کلی، توسط دستور مقامات اجرای قانون و نیروهای مسلح سفارش داده می شود که به عنوان حملونقل پیادهنظام، مهندسین، مرکز فرماندهی همراه، پزشکان و همچنین گشتزنیها در مناطق پرخطر استفاده میشود. تراداین در سه نوع پیکربندی تولید شده است: (LAPV نور گشت زرهی)، (MPV چندمنظوره)، (RPV خودروی گشت سریع). تراداین گورکا یک خودروی بسیار مقاوم در برابر محافظت از سرنشینان است. این خودرو مبتنی بر فورد F550 ساخته شده است که به یک شاسی بسیار مقاوم مجهز شده است. یک خودرو با چهار درب و یک درب پشت که میتوانید با آن بر روی هر نوع زمینی حرکت کنید. تراداین، به صورت استاندارد از دو موتور استفاده میکند، یک موتور پرقدرت و مدرن ۶.۷ لیتری V8 توربو دیزل که یک مخزن سوخت ۱۵۱ لیتری هم برای تأمین سوخت این نیروگاه به کار گرفته شده است. همچنین یک موتور الکتریکی کششی در این خودرو تعبیه شده است که در موارد خاص و در صورت لزوم میتواند این هیولا را به حرکت در آورد. پارامترهای اصلی تراداین گورکا عبارتند از:طول – ۵,۵۰۰ میلیمتر، ارتفاع – ۲,۱۶۰ میلیمتر، عرض – ۲,۵۵۰ میلیمتر.
وزن خودرو ۸,۶۳۰ کیلوگرم است که تقریباً برابر با یک کامیون است.
فاصله کف بدنه از سطح زمین ۳۵۵ میلیمتر است.
دارای قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور خیره کنندهٔ ۸۹۵ نیوتن متر میباشد.
گشتاور عظیم این خودرو، از طریق یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته، به چهار چرخ منتقل میشود.
با این وزن و این آئرودینامیک، میتواند با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.
با یک بار سوختگیری میتواند بیش از ۶۵۰ کیلومتر مسافت را بپیماید.
سیستم تعلیق تراداین، کاملاً بهروز بوده و دارای دو حال تنظیم خارج جاده و روی جادهٔ است.
همچنین دارای صفحه نمایش بزرگ و دوربین دید عقب نیز میباشد. این خودرو دارای رتبهٔ سطح پنجم از امنیت و حفاظت است که قادر به متوقف کردن گلولهٔ کالیبر ۱۲.۷×۹۹ میلیمتر و حفاظت از خدمه در برابر آتشسوزیهای کوچک اسلحه، ترکشهای گلولهٔ توپ و یا موج و صدای ناشی از انفجار میباشد.
این خودروی زرهی را همچنین میتوان با حفاظت بیشتر به صورت سفارشی خریداری نمود که محافظت سرنشینان را حتی در برابر گلولهٔ RPG-7 نیز به شما تضمین میکند.
فشارسنج نصب شده در قسمت مرکزی داشبورد نشان میدهد که فشار داخلی در چه حد است. صفحه نمایش کوچکی نیز تعبیه شده است که کار سیستمهای تهویه مطبوع و فیلتر هوا را نشان میدهد. فیلتر هوا برای حفاظت از خدمه در برابر عوامل مؤثر بر مواد شیمیایی، مواد هسته ای و یا سلاحهای بیولوژیکی است که در نوع خود بینظیر است.
ایده ایجاد وسایل نقلیه زره پوش بر اساس سهام خودروهای تجاری است که البته ایدهٔ جدیدی نیست. اندازه یک خودروی زرهی مشابه اندازه یک خودروی مدنی مشمول این دسته خودروهاست و تردد آن هم در خارج از جاده و هم در خیابان بدون هیچگونه محدودیت کاملاً قانونی است. کابین نیز بهاندازه کافی برای یک گروه ۴ تا ۶ نفره فضای کافی دارد.
در دسامبر ۲۰۱۳ کارشناسان یک عکس و طرح از خودروی نظامی زرهی ولی با امکانات زیاد و کابین راحت در سایت آمریکایی d2autosport به نمایش گذاشتند که نام پروژه را D2 نامیدند. در پی آن، آقای اسلوباکس که یک هنرمند هیپهاپ و بانفوذ آمریکایی بود با پیشنهاد به تیم D2AUTOSPORT تصمیم به همکاری و ساخت این پروژه کردند.
صنعتگران این شرکت در طرح اولیه، فقط در دو هفته موفق به انجام این پروژه شدند. آنها رنگ بدنهٔ اصلی خودرو را خاکستری نظامی به رنگ شن و ماسه بیابان انتخاب کردهاند و با تکههایی سیاه رنگ لهجهٔ منحصربهفردی به تراداین بخشیدهاند. لاستیکهای TOYO که سایز آنها ۴۰ اینچ است زیر پای این هیولا خودنمایی میکنند. صندلیها چرمی و به رنگ مشکی با قهوهای مایل به زرد نظامی هستند. در بالای آنها آرم امضای صاحب خودرو SBOE دوخته و حک شده است. موسیقی با صدای بلند و رسا، برای هر هنرمند هیپهاپی ضروری است، از همین رو، سیستم صوتی جدید و کامل Kenwood بر روی خودرو نصب شده است. یک مانیتور بزرگ ۱۵ اینچی لمسی نیز در سقف خودرو برای سرگرمی مسافران صندلی عقب نصب شده است. لذا داخل کابین بسیار راحت و لذتبخش است، (البته با احساس امنیت فوقالعاده). همه چراغهای نشانگر بیرونی و پنجرهها دودی شدهاند و آرم مضمون نظامی جدید به اضافهٔ امضاء D2Autosport ایجاد شده است. در نتیجه صاحب تراداین، از “تانک شهرستانی” خود کاملاً راضی است.
- نیجریه، اولین کشوری است که برای اولین بار یک گورکا تراداین LAPV خریداری کرد که برای یگان ویژه پلیسهای خود استفاده میکند.
- گورکا تراداین در کشورهای زیر و مناطق مورد استفاده قرار گرفتهاند: استرالیا (پلیس) – بحرین (پلیس) – بلغارستان (پلیس) – کانادا (پلیس) – مصر (پلیس) – عراق (پلیس) – جامائیکا (پلیس) – لیبی (پلیس) – مکزیک (پلیس) – نیجریه (وزارت امور خارجه) – عمان (وزارت امور خارجه) – عربستان سعودی (وزارت امور خارجه) – امارات متحدهٔ عربی (وزارت امور خارجه) – روسیه (وزارت امور خارجه) – آمریکا (وزارت امور خارجه).
- گورکا تراداین LAPV برای شرکت در مناقصه برای جایگزینی “هامر”ها خصوصاً مورد استفاده در عراق و افغانستان انتخاب شد و آن را به خودروی خدمات در سال ۲۰۰۷ قرار دادهاند.
- گورکا تراداین در فیلم “Fast Five” (۲۰۱۱) – ماداگاسکار ۳ – تحت تعقیب در اروپا (۲۰۱۲) – ربوکاپ (۲۰۱۴) و همچنین انیمیشنهای کامپیوتری نقش داشته است.
- JR.Smith، ستارهٔ بسکتبال آمریکا و Knicks’ guard، از گورکا تراداین خود در فیلم “Fast Five” استفاده کردهاند.
- و ناگفته نماند، قیمت یک LAPV در آمریکا، ۴۵۰,۰۰۰ دلار میباشد.
خودروي ملي ,انحصار ملي
۲۰ آبان ۱۳۹۳اوف جون میده با این بزنى به دل جاده نگران تصادفم نباشى
MAFIA
۲۰ آبان ۱۳۹۳فکر نکنم به آدمای معمولی بفروشن!!!
مخصوص نظامی ها و ارتش هست
محمد
۲۰ آبان ۱۳۹۳تو فیلم سریع خشن 5 و 6 ازش بود.
سجاد
۲۰ آبان ۱۳۹۳اون Knight بود .
این ماشین تیونینگ شده ی اونه . . .
"Amir"
۲۰ آبان ۱۳۹۳فقط واس دل خودشون ساختن بابا
ASADI
۲۱ آبان ۱۳۹۳چرا فقط امریکا میسازه؟
پوری پوریا!
۲۰ آبان ۱۳۹۳کاربرد این ماشینا بیشتر تو جنگ هست.
سعید
۲۰ آبان ۱۳۹۳REALLY EXPENSIVE 450000$!!!!!!!!
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۰ آبان ۱۳۹۳یه دونه S Class و یه دونه SLS باهاش میشه خرید تازه بازم تهش واست میمونه!!!….والا !
البته خدایی این یه بحث دیگه داره !!!
.
.
.
ممنون احمد جان جالب بود
چن سال پیش هم یه مدل زره پوش بود فک کنم اسمش Knight XV بود منتها اون داخلش لوکس بود ! عظمتی بود واسه خودش …
Ahmad..F12
۲۱ آبان ۱۳۹۳مخلصم رضا جان
hemi cuda
۲۰ آبان ۱۳۹۳احمد آقا دستت درد نکنه . مطلب عالی بود .
Ahmad..F12
۲۱ آبان ۱۳۹۳ممنون از توجهت دوست عزیز
e36
۲۰ آبان ۱۳۹۳عجب غولیه
Nissan GTR
۲۰ آبان ۱۳۹۳اگه این ماشین جنگیه من موندم، توی جنگ سیستم صوتی به چه دردی میخوره!
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۱ آبان ۱۳۹۳حالا مگه سربازا دل ندارن ؟!؟!؟!؟!
REZA . JUST TOYOTA
۲۰ آبان ۱۳۹۳کجای این لوکس هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جواد هاشمی
۲۰ آبان ۱۳۹۳خیلی بزرگ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمدMOHAMMAD
۲۰ آبان ۱۳۹۳اگه این شرکت کانادایی دوست داره که این ماشین از همه لحاظ امتحانش را پس بده باید اون را یک هفته به ایران بفرسته تا توسط یک سری از راننده های متوحش ایرانی (دور از جون همه دوستان )تست بشه آن وقت تازه متوجه میشه که این نوع از رانندگان ایرانی میتوانند این ماشین 8 تنی را بدون هیچ گونه جنگ و درگیری تو کسری از ثانیه تکه تکه و در ابعاد 1 سانتیمتری به شرکت سازنده برای تحقیقات بیشتر تحویل بدهند البته این را با توجه به مشاهدات خودم در جاده ها که کامیون 24 تنی را طوری نابود کرده بودند که اصلا نوع خودرو قابل شناسایی نبود عرض کردم
نوید
۲۰ آبان ۱۳۹۳نایت ایکس وی خیلی خیلی از این بهتره
parseh net30
۲۱ آبان ۱۳۹۳چه حالی میده با این بزنی به کوه کمر
ehsan
۲۱ آبان ۱۳۹۳سلام
به نظر من عالیه
جون میده برای خیابونای تهران
که هرکی بد رانندگی کرد از روش رد شی تا درس عبرتی بشه برا سایرین
من که خیلی دو س داشتم یه دونه ازش داشتم
کاراییش تو تهران از sls بیشتره
ahmad
۲۱ آبان ۱۳۹۳وای
این ماشین رویایی منه. عجب امکاناتی، عجب قدرتی
واقعاً لقب غول آسا رو باید به این داد.
محمد MOHAMMAD
۲۲ آبان ۱۳۹۳به نظر من اون جایی که لاستیک زاپاس عقب سمت راست نصب شده بدترین جای ممکن برای نصب زاپاس است زیرا جلوی دید آینه سمت شاگرد است و طراحان میتوانستند آن را روی سقف جاسازی کنند هم از حوادث مختلف محفوظ بود و هم چهره خودرو زیباتر میشد در ضمن می توانستند آن را بوسیله یک ریل روان آن را را از روی سقف به پایین خودرو انتقال دهند و زیر خودرو نصب کنند
علی آهنگر
۲۴ آذر ۱۳۹۳همون نیسان گاویه فقط براش سقف گزاشتن
AMIR
۳۱ شهریور ۱۳۹۴این مثلا لوکسه