اَپل هم میخواهد همچون گوگل به دنیای خودروهای هوشمند با رانندگی خودکار یا خودران وارد شود. شایعات از کوپرتینو از خودرویی با اسم رمز تایتان یا تیتان حکایت دارند که در آزمایشگاه مخفی این شرکت متولد میشود.
وال استریت ژورنال از منابعی در داخل اَپل اطلاعاتی مبنی بر بکار گماشتن چند صد نفر از پرسنل این شرکت برای کار اختصاصی روی این پروژه به دست آورده است. این نشان میدهد که اَپل عزم خود را برای ورود جدی به دنیای خودرو، جزم نموده است.مارک نیوسان، یکی از طراحان اَپل، بر اساس خودروی کانسپت فورد 012C که در سال ۱۹۹۹ در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرده بود، یک طرح اولیه برای خودروی اَپل آماده میکند. به نظر میرسد که همانند گوگل، اَپل هم از طراحی فانتزی برای محصول نخست خود استقبال میکند. گفته میشود که این خودرو با پیشرانه الکتریکی و با سیستم راننده خودکار پیشرفته معرفی میشود.
بهجز نیوسان، طراحان با استعدادی چون جولیان هونیگ، مسئول طراحی خودروی مفهومی آئودی RSQ و هارون ون میندن طراح BMW کانسپت Gina نیز به این پروژه پیوستهاند.طبق گزارشها، ۵۰ نفر از متخصصان مکانیک، ساخت و رباتیک نیز به اَپل پیوستهاند. ورود اَپل به بازار خودرو میتواند تحولی شگرف در این کسب و کار ایجاد کند. سرمایه بسیار هنگفت این شرکت، توجه به نوآوری و پیشتازی در طراحی و فنآوری، بزرگترین خطر برای تسلا و حتی گوگل خواهد بود.
امیرحسین
۲۷ بهمن ۱۳۹۳جدیدا هرکی از راه می رسه،یه خودرو می سازه.
دوستان بیایید با هم یک خودرو بسازیم.
خخخخ.
Just France.
M5
۲۷ بهمن ۱۳۹۳عین برنامه کودکه ! D:
مجتبی
۲۷ بهمن ۱۳۹۳پیکان 2015
خخخخخخخ
NA-NikandreosApotheon-NA
۲۷ بهمن ۱۳۹۳حتما هدفی از کاراشون دارند.
شبیه خودروهای کارتونی میمونه
ARMEN
۲۷ بهمن ۱۳۹۳با این که حتما واسه طراحیش پول زیادی خرج شده ولی چرا مثل پیکانه البته پیکان مدرن تر
حسین
۲۷ بهمن ۱۳۹۳درود. پول زیاد صرف طراحیش نشده داداش ARMEN. پول زیاد صرف تکنولوژیش شده
ARMEN
۲۷ بهمن ۱۳۹۳Ok
احمد
۲۷ بهمن ۱۳۹۳دوستان توجه کنند که ورود اپل به دنیای خودروسازی بسیار معنا داره
یقینا اپل برای دنیای خودروسازی هم فکر های ویژه ای داره و اون رو اساسی متحول میکنند
این نکته هم بسیار قابل توجه هست که فقط ارزش برند اپل از مجموع ارزش برند های تویوتا و بنز و بی ام و هم بیشتره
و سود مالی سالانه اپل هم از سود مالی مجموع 4 خودرو ساز بزرگ جهان بیشتره
با اینحجم سرمایه و مدیریت تخصصی اپل قطعا در اینده خبر های جالبی به گوش دوست داران خودرو خواهد رسید
البته قطعا با توجه به حوزه تخصصی اپل ، این شرکت بیشتر در زمینه تکنولوژی های خاص ارتباطی و فناوری های دیجیتال خودرو ها فعالیت خواهد کرد و نه در لباس یک خودروساز حرفه ای ولی یقینا دنیای خودرو رو متحول میکنه
omid
۲۹ بهمن ۱۳۹۳بنظر من به عنوان یک خودروساز نمیتونه وارد بشه و کار راحتی در پیش نداره چون خودروسازهای معتبر که تجربه چندین دهه ای دارند حتما در این زمینه موفق تر عمل خواهند کرد تا یک کمپانی هرچند بزرگ و معتبر در زمینه فناوری. مگر اینکه به قول شما در زمینه فناوری های نوین و ارتباطی جدید که نسل آینده خودروها خواهد بود وارد بشه که این محتمل تره.
Mostafa&S
۲۷ بهمن ۱۳۹۳درود
شبیه فیلمای انیمیشنه
یاد داستان اسباب بازیا افتادم یادش بخیر…
Milad
۲۷ بهمن ۱۳۹۳تیتان اسم یه مدل کامیون بنز هست که فوق الاده قویه
ASTON
۲۷ بهمن ۱۳۹۳من یه سوال تو ذهنم نقش میبنده اونم قیمت خودروهای اپل هست؟؟؟؟
اگه از گوشیهاش پیروی کنه که خیلی جالب میشه مثلا بنز SL با قیمت 50هزار دلار icar فقط به خاطر آرم اپل روی کاپوت خودرو 150 هزار دلار بدنه هم آلومینیوم
خداییش دیگه
مجید
۲۸ بهمن ۱۳۹۳واقعا گل گغتی
صادق
۲۷ بهمن ۱۳۹۳این که شرکتای کامپیتری دارن به سمت تولید خودرو کشیده میشن، به این معنیه که صنعت خودرو داره تحول عضیم رو از مکانیکی به سمت کامپیوتری شدن تجربه میکنه که اینا چندان خوشایند نیست و روح رو از خودرو میگیره
گرچه باید به خاطر تکنولوژیش آفرین گفت
h112
۲۷ بهمن ۱۳۹۳شوخی اپل با پیکان….
ولی انصافا از نظر ظاهری خیلی بهتر از خودرو گوگل….
نوید
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ما قدیما کسایی رو که رو چیزایشون مثلا ماشین و مخصوصا پیکانشون برند اپل میزدند مسخره میکردیم
چون میدونستیم دهاتی هستند و نمیدونن چیه فقط میدنستن خوبه و کلاس داره
حالا خود اپل اومده این کارو کرده
یا بهتر بگم پیکان رو چسبونده رو برندش شده این!!!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۷ بهمن ۱۳۹۳درود .
رییس دایملر گفت: اگرچه شرکتهای فناوری مانند گوگل پتانسیل مختل کردن صنعت خودرو که به استفاده از نرم افزار و رانندگی اتوماتیک معطوف شده را دارند اما بعید است به تولیدکننده انبوه خودرو تبدیل شوند.
در سالهای اخیر خودروسازان و شرکتهای سیلیکون والی به میزان فزایندهای به یکدیگر وابسته شدهاند زیرا خودروهای نسل جدید به نرم افزار و حسگرهای پیشرفته نیاز دارند و سلسله مراتب سفارش دهی میان خودروسازان و تامین کنندگان قطعات را متحول کردهاند.
در حالیکه گوگل سال گذشته یک خودروی بدون راننده پیشرفته را به نمایش گذاشت، دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر گفت: هدف این شرکت آمریکایی احتمالا درک بهتر نحوه استفاده افراد از خودروها است نه اینکه درصدد تبدیل شدن به یک تولیدکننده خودروی مستقل باشد.
وی به تحلیلگران گفت: گوگل و شرکتهای فناوری دیگر بدنبال مشارکت هستند و در ادامه افزود: گوگل سرگرم بررسی خانه، دفتر و کار به عنوان مکانهایی است که افراد وقت خود را در آنجا سپری میکنند. ما باید این موضوع را درک کرده و سپس دریابیم نقش ما تا چه حد مکمل، تا چه حد مستقل و تا چه حد رقابتی است.
مرسدس بنز تاکید ویژه ای بر کنترل اطلاعات خودروهای بدون راننده و سایر خودروها خواهد داشت.
بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل دایملر گفت: وقتی در مورد ایمنی بالای مرسدس صحبت میکنیم منظورمان فقط حفاظت در تصادفات نیست بلکه حفاظت اطلاعات شخصی را هم شامل میشود.
sAMG
۲۷ بهمن ۱۳۹۳دوستان ببخشید که سوالم به پست پدال ربطی نداره!از اونجایی که خودرو های (جدید)با حجم موتور بالای 2500ccچه در شهرهای عادی وچه در مناطق آزاد دیگر پلاک نمیشوند!آیا مثلا خودرویی با حجم موتور 2500ccکه توئین توربو باشه(منظورم داشتن قدرتی در حد ماشینای v6یاv8هست)پلاک میشه یا نه؟ماشین خاصی منظورم نیست فقط خواستم بدونم آیا محدودیتی برای توربو و یا قدرت هم هست؟دوستان خواهشا جواب بدین.ممنون.
amin
۲۸ بهمن ۱۳۹۳تا اونجایی که من در جریانم نه داداش :) فقط بحث حجم موتور مهمه اونم به خاطر مصرف بنزین ایناست…بکس بالا از خداشون ماشین ها موتور توربو باشن اینجوری هم مصرف ماشین میاد پایین هم شتاب و قدرت ماشین حفظ میشه و مالک ماشین لذت میبره :)
sAMG
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ممنون آقا امین.راستی مصرف ماشینای با حجم بالا اما خارجی که از 405پارس و…بهتره که!آخر من دلیل ممنوعیت بالای 2500ccهارو دقیق نفهمیدم!
حسین
۲۷ بهمن ۱۳۹۳درود. در خبرها اومده که: «اگرچه ممکن است حاصل این پروژه یک خودرو نباشد اما بعضی از مدیران اپل به اتریش رفته و با تولیدکنندگان قراردادی خودروهای پیشرفته دیدار کرده اند.»
«یل شیلر، نایب رییس بازاریابی اپل در سال 2012 گفته بود این شرکت حتی پیش از اینکه آیفون را ساخته و در سال 2007 روانه بازار کند، سالها ایده طراحی یک خودرو را در سر داشته است.
میکی درکسلر، عضو هیات مدیره اپل و رییس شرکت جی کرو گروپ هم در سال 2012 گفته بود استیو جابز فقید، یکی از دو بنیانگذار اپل میخواست یک خودرو بسازد.
سخنگوی اپل حاضر به اظهارنظر درباره این گزارش نشد اما روزنامه فایننشیال تایمز گزارش داد که اپل کارشناسان خودرو را برای کار در یک آزمایشگاه تحقیقاتی جدید استخدام کرده است.»
ali
۲۷ بهمن ۱۳۹۳الان یه عده میان میگن ماشین اپل اصالت نداره و … :D
Mclaren
۲۷ بهمن ۱۳۹۳به نظرم اپل توی زمینه الکترونیک و ساخت گوشی هوشمند و کامپیوتر فعالیت خودشو ادامه بده بهتره چون با صادق موافقم روح و لذت رانندگی گرفته میشه.
محمد
۲۷ بهمن ۱۳۹۳این که پیکان خودمونه
هههههههههههههههه
امیر
۲۷ بهمن ۱۳۹۳شبیحه پیکان مدل جدیدیه که ایران خودرو میخواست تولید کنه و هیچ وقت تولیدش نکرد
خخخخخخخخخخخخخخخخ
احسان(احسان سابق)
۲۷ بهمن ۱۳۹۳شرکت تسلا شرکتی hightech هست که ماشین میسازه.واسه همین مقایسه تسلا با بنز و بی ام و لامبورگینی اشتباهه(با اینکه در بعضی موارد حتی از اونها سرتره مثل شتاب).شاید زمانی اپل ماشین بده اما احتمالا رقیب اصلی اون گوگل یا ممکنه تسلا باشه.مکانیک خودرو خیلی پیشرفت داشته و سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه برای خودروسازا خیلی هزینه بره اما بخش الکترونیک خودرو جدید هست و چون نواوری در این بخش خیلی زیاده خودرو سازی خودش رو با تکنولوژی پیوند داده.
شاید جالب باشه شنیدن اینکه زمانی استیو جابز برای طراحی محصولات اپل طراحی ماشین های بنز رو تو پارکینگ شرکت اپل بررسی میکرده و مثل جانی ایو عقیده داشته باید طراحی محصولات الکترونیکی مثل ماشین های المانی ساده و هنرمندانه باشه.تو دنیا مرز بین هنر و تکنولوژی رو شرکت اپل شکست و تا حالا کسی ندیدم از ظاهر محصولات اپل ناراضی باشه.حالا همون طراحی که قراره ماشین های احتمالی اپل رو طراحی کنه بدون اینکه بدونیم چه چیزی قراره ساخته بشه بعضیا میگن مضخرفه!
معلوم نیست اپل برای طراحی ماشین جدبد چه طرح هایی داره اما من مطمئنم جوناتان ایو اجازه نمیده اپل محصول زشت به بازار بده
حمیدرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۳از قصد طرح ساده میزنند، که اعتماد کنید به خودور ی بدون راننده
مثلا شبیه پیکان یا فورد قدیمی که همه ارتباط بر قرار کنند باهاش
شما یه آونتادور بدون راننده ببینی می ترسی ولی این میگی عین کارتونه با نمکه
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۲۷ بهمن ۱۳۹۳خبرشو قبلا تو سایت gsmخونده بودم
از بس دوستان گفتند شبیه پیکانه من دیگه منصرف شدم بگم .ولی جدی شبیه پیکانه
علی آهنگر
۲۷ بهمن ۱۳۹۳بابا همون پیکانه چراغاشو عوض کردن
یه پسر
۲۷ بهمن ۱۳۹۳این طراحی کبریتی هیچ موقع زشت نمیشه
سعید
۲۷ بهمن ۱۳۹۳صندوق عقبش اگه بزرگتر بود خیلی قشنگتر میشد
آرم گلابی گاز زده رو هم جاش زدن
qiasi206
۲۷ بهمن ۱۳۹۳شبیه فیات های قدیمی شده
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_124#mediaviewer/File:Fiat_124_Sedan.JPG
MAMAD
۲۷ بهمن ۱۳۹۳پیکان با طعم اپل!!!
Ahmad..F12
۲۸ بهمن ۱۳۹۳این خوبه که همچین شرکت هایی که سراسر تکنولوژی هستند هم وارد دنیای خودرو شدند
ولی راه خیلی زیادی پیش رو دارن
این نمونۀ تیتان که از نظر طراحی، مثل خودروی گوگل، اصلآ جالب نیست
درسته باید متفاوت باشن اینطور خودروها، ولی اینجوری هم دیگه نه
meccanica
۱ اسفند ۱۳۹۳نرم افزار هیچ وقت نمیتونه نیرو تولید کنه
فقط میتونه اون رو کنترل کنه همین