به گفتهٔ جان هنسی، جانشین ونوم F5 با الهام از پورشه کاررا GT در سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ معرفی خواهد شد. احتمالاً این خودرو به پیشرانهٔ تنفس طبیعی مجهز خواهد بود.
هنسی با ساخت مدل ونوم GT و سپس ونوم F5 توانست خود را از یک شرکت تیونینگ به سازندهٔ هایپرکار تبدیل کند. محصول کنونی این شرکت در حال حاضر در نسخههای کوپه، رودستر و روولوشن (نسخهٔ پیست محور) ساخته میشود اما هایپرکار بعدی هنسی هماکنون در مرحلهٔ برنامهریزی قرار دارد. «جان هنسی» در مصاحبهای با تاپ گیر گفته است محصول جدید شرکتش در سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ به بازار خواهد آمد. به گفتهٔ وی، این خودرو میتواند از پورشه کاررا GT الهام بگیرد. هنسی توضیح بیشتری در این رابطه نداده است اما تاپ گیر پیشبینی کرده هایپرکار بعدی این شرکت یک مدل روباز با پیشرانهٔ تنفس طبیعی و گیربکس دستی باشد.
برای یادآوری، کاررا GT خودرویی تارگا با پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی و گیربکس دستی بود. البته هنسی ابتدا قصد داشت یک گرند تورر الکتریکی را بهعنوان محصول بعدی خود در سال ۲۰۲۶ معرفی کند اما این کار فعلاً به تعویق افتاده است. این خودرو گرند تورر شش چرخ منحصربهفردی با ترکیب صندلیهای ۱+۲+۱ و شش چرخ خواهد بود که بیش از شش متر طول و ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. طبق جدول زمانی جدید هنسی اما این گرند تورر غیرمعمول پس از جانشین ونوم F5 به بازار خواهد آمد. این یعنی محصول الکتریکی غیرمتعارف هنسی که بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر دارد را احتمالاً در زمانی نزدیک به پایان دههٔ جاری خواهیم دید.
به گفتهٔ هنسی، چون خریداران هنوز حاضر نیستند از پیشرانههای درونسوز دست بکشند، معرفی این خودرو به تعویق افتاده است. در همین حال، شکستن رکورد حداکثر سرعت با ونوم F5 هنوز در دستور کار شرکت قرار دارد. اوایل سال جاری هنسی گفت رکوردشکنی دوطرفه میتواند در یکی از بزرگراههای جدید در حال ساخت تگزاس انجام گیرد. به گفتهٔ وی، به بزرگراه صاف و مستقیمی به طول ۸ تا ۱۱ کیلومتر نیاز است تا ونوم F5 بتواند به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
خخخ
۳ مرداد ۱۴۰۲به به
بی صبرانه منتظر شکست رکورد بوگاتی هستم
رکوردی که فقط یک طرفه بود و در راه برگشت نتونست به سرعت قبلی برسه
رامتین
۳ مرداد ۱۴۰۲فکر نکنم رکورد 491 را کسی بزنه. این موضوع اهمیتی نداره که یه طرفه بوده یا دو طرفه. اصولا گینس محلی از اعراب نیست. در همان تک مسیر ببینیم کسی میتونه 490 را رد کنه یا نه. ضمن اینکه شیرون با تکنولوژی 3 سال پیش تونست این عدد برسه. محصول بعدی بوگاتی 500 را راحت رد میکنه.
Cyber truck punk
۴ مرداد ۱۴۰۲اصولاً با این گذر زمان محصولات بعدی باید رکورد600کیلومتر یا نزدیک به اون رو بزنن.
شرکت SRT اعلام کرده ابر مگا کاری رو میخاد تولید کنه که ۶۰۰کیلومتر رو بزنه وعده اش رو هم تا سال ۲۰۲۵ تا ۲۶ داده.
ولی همین طوری هم نمیشه فقط رکورد سرعت رو بزنن ولی یک سری تکنولوژی های انقلابی نیارن.
خیلی رویای فکر میکنم ولی دوست دارم زمانی که
مگا کار هایی با حداکثر سرعت۸۰۰تولید میشن چسبندگی داشته باشن که بتونی با سرعت ۲۵۰کیلومتر دریفت بزنی . یعنی واقعنی میاد چنین روزی?
F22RAPTOR
۳ مرداد ۱۴۰۲کار درست
ARIAN
۳ مرداد ۱۴۰۲امیدوارم هرچی باشه فقط برقی نباشه ماشین بعدیش. با دیدن ماشینای الکتریکی حالت تهوع و استفراغ بهم دست میده
بهنام
۳ مرداد ۱۴۰۲اون کررا جی تی رو ببینین. یعنی کسی هست که این ماشینو دوست نداشته باشه ؟
R/T
۳ مرداد ۱۴۰۲تنها ماشینی که میشه هم عاشقش بود هم ازش متنفر
MC20
۳ مرداد ۱۴۰۲بهنام جان ارادت … باید بگم با احترام به نظر شما ، خانواده خدا بیامرز پاول واکر فقید …
arshiaSVJ
۳ مرداد ۱۴۰۲من بین اینایی که قراره رکورد سرعتو بزنن طرافدار جسکو ابسولوتم
ولی انصافا f5 از همه شون طراحی باحال تری داره
amir
۳ مرداد ۱۴۰۲بین ونوم و جسکو ابسولوت یکیشون رکورد رو میزنه. نظر خودم ابسولوته
همایون
۳ مرداد ۱۴۰۲روی کاغذ اف فایو شانس بیشتری داره ولی تکنولوژی پشت کونیکزگ تکنولوژی بالاتری داره ولی ار لحاظ وزن و قدرت اف فایو خیلی بالاتره طراحیشم خدایی جذابتره
ولی خودمم طرفدار رقیب سوئدی هستم
R@min
۳ مرداد ۱۴۰۲همین که جی ام این ماشینو ب اسم خودش نزد باید کلاهشونو بندازن هوا. هایپر کار ساز !!!
Enzo Ferrari 2008
۳ مرداد ۱۴۰۲رکورد که میشکنه تو زیبایی ام حرف نداره
فرشاد
۳ مرداد ۱۴۰۲طرف ماشینشو با الهام از پورشه میسازه بعد اینک ساخته شد امریکن فنای پدال میگن اروپا چیزی برای مقابله باهاش ندارع
البته اینا ابروی هرچی امریکن فن هم بود و بردن
JDM سابق
۳ مرداد ۱۴۰۲هنسی یه موتور تنفس طبیعی نیاز داره تا بتونه الهام بگیره اگر بخواد به روش سنتی آمریکایی اینکارو بکنه باید دوباره موتور حجیم طراحی کنه و نهایت اجزا رو با نهایت تیون از میل سوپاپ و اینتیک و هدرز و سوپاپهای درشت متوصل به بور زیاد سیلندر و سرسیلندر های دارای ایر فلو بالا اینکارو کنه که بازم حداقل ۷ لیتر از یه موتور ۸ نیاز داره که با تمام توان باز هم شاید نتونه ۱۰۰۰ تا ازش بکشه بیرون. البته از انجین بیلدرا آمریکایی همه چی برمیاد استاد این کار هستن.
قدرتی که الان هایپر کارها دارن با توربو هم به سختی میشه در شرایط مطمئن رقم زد که باز هم واسه ۸۰۰ اسب دیگه باید به موتور برقی متوصل بشه
ehsan
۳ مرداد ۱۴۰۲آفرین روی خوب خودرویی دست گذاشتی آقای هنسی
👏👏👏👏
Royal Driver
۳ مرداد ۱۴۰۲دیگه مثل کررا جیتی نمیاد!
سرزمین آفتاب تابان
۳۱ مرداد ۱۴۰۲بهتر از این دیگه نمیشه
واقعا فوق العاده میشه