سرانجام نسخه نهایی و تولیدی رضوانی بیست، به عنوان یک خودروی اسپرت خالص، خام و قدرتمند رسماً معرفی شد.
رضوانی موتورز و مالک ایرانی آن یعنی فردیس رضوانی، این خودرو را بر مبنای طراحی هواپیماهای جنگنده، سر و شکل داده است. سمیر سادیخف، طراح مشهور آذربایجانی، یک طراحی منحصر به فرد را برای این خودرو به سرانجام رسانده است. بیست (Beast) روی شاسی و ساختار آریل اتم ۳ بنا شده است. در واقع این خودرو تنها ارائه یک بدنه آئرودینامیکی برای آریل اتم محسوب میشود. این بدنه شیک از جنس فیبر کربن با دماغه کشیده و رو به پایین خود، چراغهای کوچک و نگاه زهردار، هواکشهای متعدد و بزرگ در جلو و پهلوها، اسپویلر جلو، دیفیوزر عظیم عقب و چرخهای ۱۹ اینچی آلیاژی براق، متمایز از هر خودروی دیگری به نظر میرسد. شیشهٔ جلو بدون فریم و خودرو بدون سقف میباشد. با ورود به کابین، فضایی بسیار ساده و خام را مشاهده خواهید کرد. صندلیها تماماً از فیبر کربن بوده و نمایشگرهای دیجیتالی بزرگ همراه با سیستم سرگرمی سازگار با اپل CarPlay و فرمان اسپرت خودرو جلب نظر میکنند. قدرت این خودرو توسط یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۴ لیتری سوپرشارژر و توربوشارژر تأمین میشود. تقویت موتور باعث شده تا قدرت آن به ۵۰۰ اسب بخار برسد. با وجود وزن بسیار پایین ۷۴۸ کیلوگرمی خودرو و نسبت قدرت به وزن فوقالعاده آن، این خودرو قادر است شتاب حیرتانگیز صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۲.۷ ثانیه ثبت نماید. البته بیشینه سرعت آن تنها ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. قیمت پایه رضوانی بیست از ۱۶۵ هزار دلار آغاز میشود و ساخت هر دستگاه آن به گفته رضوانی، بین ۸ تا ۱۲ هفته زمان خواهد برد.۴۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Mostafa&S
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ساختن سوپراسپرت کار هر کسی نیست فقط کافیه اینو با کونیگ زک مقایسه کنید اگه این سوپراسپرته پس اون چیه…
پژمان
۲۶ خرداد ۱۳۹۴افرین به این ایرانی مثل منصوری باعث افتخاره . لافراری تو جدیدترین تست موتورترند 0 تا 96 رو تو 2.4 ثانیه ثبت کرد پدال عزیز ازت میخوام حتما تو سایت بذار چون تست فوق العاده ای هستش
سجاد
۲۷ خرداد ۱۳۹۴فقط منتظریم یه هموطن یه کاری بکنه ، بکوبیمش . . .
پراید خوبه؟
رپـــــــــــباز
۲۹ خرداد ۱۳۹۴دادا حداقلش اینه که تلاششونو دارن میکنن
خودرو ساز داخلی بهش فکر هم نمیکنه!!
mahdi
۳۱ خرداد ۱۳۹۴اولا چون ایرانه حتما باید حمایت بشه از طرف خودمون
دوما وقتی از دنیای ماشین چیزی نمیدونی الکی نظر نده کونیخزگ یک شرکت با قدمت بالا و تولید کننده سوپر اسپرت نیست بلکه هایپر اسپرته
رضا
۶ مهر ۱۳۹۵یه حرفایی میزنی ها اگه این ایده رو تو ایران بدن خود ما ایرانی ها جوری میزنیم تو ذوقش که دیگه فکر ساخت ماشین رو هم نمی کنه
esi
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ولی فکر کنم خیلی وقته معرفی شده
من از خیلی وقت پیش تو سایتش دیدم
رضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۴به نظر من خیلی از اتم بهتر و زیباتره و بدنه فوق العاده ای داره
قیمتش کمی تنده فقط
خوشحالم به خاطر ساختش توسط یه ایرانی
علی آهنگر
۲۶ خرداد ۱۳۹۴شک ندارم این دوستمون اون زمانی که توی ایران بود داخل شرکت سایپا جاسوسی کرده و اطلاعاتشون رو به سرقت برده که الان تونسته مثل سایپا یه اَبَر خودروی خاص بسازه
Xman
۲۶ خرداد ۱۳۹۴فحشش دادی؟!!!
علی آهنگر
۲۶ خرداد ۱۳۹۴اما خداوکیلی موتور 2.4 با 500 اسب خیلی خره
بابا تویوتا با اون عظمت داره از موتور 2 لیتری 200 اسب میگیره
amirali
۲۶ خرداد ۱۳۹۴دوست عزیز
اینگونه نیست که تویوتا نتواند موتوری با بازدهی بالا و در حد سوپر اسپورت بسازد . الیاژی که در ساخت چمبر و پیسون و سوپاپ و سر یلندر این گونه خودروها استفاده می شود هزینه بسیار بالایی دارد که در مقابل آن هزینه استفاده از فیبر کربن در بدنه انها ناچیز به نظر می رسد و همچنین در ساخت این نوع موتورها فاصله هوایی بین رینگ ها و بدنه چمبر بسیار دقیق و ناچیز بوده و جنس رینگ ها از سوپر الیاژهای با قیمت بسیار بالا هستند که معدود شرکتهایی قادر به تولید انها هستند اینها از عواملی هستند که باعث می شود یک موتور احتراق داخلی راندمان بالاتری نسبت به سایر موتورهای معمولی داشته باشد و بتواند تا دورهای 9000 نیز استقامت کند در مقابل خودروهای شهری توان کمتر و بازدهی کمتری دارند ولی قیمت انها مقرون به صرفه است . اگر علاقه مند هستید که مقایسه ای بین یک موتور معمولی و فرمول یک را مشاهده کنید مستندی در این رابطه وجود دارد که تمام جزئیات ساخت یک موتور سوپر اسپورت را نشان می دهد.
datsun
۲۶ خرداد ۱۳۹۴اگه منظورت gt 86 باشه اون بدون توربو و
سوپر شارژ 200 اسب بیرون میده
Archi khan
۲۶ خرداد ۱۳۹۴به امید رونق و بزرگ شدن این برند.
اما صندلی هایی با فیبر کربن ! یکم ناراحت نیس ! ( تو عکس هم مشاهده کنین! ) :-)
نوید جهرمی
۲۶ خرداد ۱۳۹۴براش آرزوی موفقیت میکنم.
اگه پولشو داشتم حتمن یکی ازش میخریدم.
نوید جهرمی
۲۶ خرداد ۱۳۹۴کسی خبر از خودرو آرش داره؟
agera R
۲۶ خرداد ۱۳۹۴خبر موفقیت ایرانی تو خارج از کشور هم خوشحال کننده است هم ناراحت کننده، اگه ایران خودرو و سایپا 2تا از این نخبه ها داشت الان پژو و پراید سوار نمیشدیم
مهرداد فراهانی
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ایران خودرو و سایپا اگر از این نخبه ها هم داشته باشند فراریش میدن، مشکل این خودروسازها اینه که نمیدونن میخوان چی کار کنن. اشتباه مدیریتی دارن. به خاطر حمایت های بی جای دولتی و … شدن مثل یه بچه لوث و بی دست و پا.
…. یه قانونی توی دنیای صنعت وجود داره و اثبات شده و اون اینه که اگر شرکت یا اختراعی را از مالک اصلیش دزدیده بشه، هیچگاه به موفقیت نمیرسه. اینا یه مطالعه از آمار شرکت های ورشکسه اثبات کرده.
محمد داوری
۷ تیر ۱۳۹۴نخبه که توو ایران زیاده.
ولی اینا نمی خوان استفاده کنن.
وقتی جنس بنجلشون رو هوا فروش میره دیگه چرا هزینه کنن؟
بیچاره مصرف کننده
آرمااااان
۱۳ مرداد ۱۳۹۴اگه سایپا و ایران خودرو ازین نخبه ها داشتن بازم دردی رو به حال ما دوا نمیکنن چون اصلا به فکر مشتری نیستن فقط میخوان با کمترین خرج بیشترین پول رو ازجیب مردم بکشن،وقتی بازار ایران یه بازار انحصاریه و فقط تو دست دو خودرو سازه و ملت هم همچنان به خریدشون ازین خودرو سازای بی کیفیت ادامه میدن اوضاع هیچ تغییری نمیکنه
بعدشم اینقدر جوون طراح تو این مملکت هست که استعدادشون داره الکی هدر میره،ایران قدر این همه استعداد رو نمیدونه،اران از لحاظ تعداد فارق التحصیل مهندسی تو دنیا الان رتبه دوم یا سوم رو داره
The Best Or Nothing
۲۶ خرداد ۱۳۹۴اگه این و امثال این بزرگواران رو ایران بتونه مدیریت و جذب کنه ما هم میتونیم خودرو هایی در حد آلمانی و یا حتی بهتر از اونا بسازیم
Xman
۲۶ خرداد ۱۳۹۴مسعله پول فرزندم !
شایان
۲۷ خرداد ۱۳۹۴درسته ایرانی هایه زیادی نابغه هستن هم در داخل و هم در خارج ولی دیگه نمیشه تا اون حد حتی نصفشونم نمیشه ولی اگه تا نصفشونم بشه بازم عالیه
mahdi-GM
۲۶ خرداد ۱۳۹۴درود به این ایرانی که بازم پرچم ایران رو توی دنیا بالا برد.
امید
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ماشین به این قشنگی درست کرده … یکمم تو کابینش وقت میذاشت فوقش یه ماه دیرتر ماشینو میداد بیرون
شنتیا فراریه
۲۶ خرداد ۱۳۹۴فقط یه چیزی از این ماشین کمه اونم ترمز دستیش
sjs
۲۶ خرداد ۱۳۹۴آقایThe Best Or Nothingبانظرتون موافقم…
(حتی بهتر…)
X100
۲۶ خرداد ۱۳۹۴چرا یه ایرانی نباید بتونه تو کشور خودش همچین کاری رو انجام بده؟ واقعا متاسفم هم برای خودم و هم برای همه عشق ماشینایی که دارن تو ایران زندگی میکنن ولی توانایی خرید ماشین مورد علاقه شونو ندارن امیدوارم یه روز هممون به عشقمون برسیم.
همچنین بیشتر از اون متاسفم برای …
حرف واس گفتن زیاده حیف که اینجا جاش نیس.
علي رضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۴جالب و خاصه..دست آقای رضوانی درد نکنه..
ALiHidden
۲۶ خرداد ۱۳۹۴کاشکی همین قدر که به بیرونش میرسید یکمم ب داخلش میرسید…
amin
۲۶ خرداد ۱۳۹۴اقا این ماشین نسبت به حجم موتورش قدرت فوق العاده ای داره!!!! حالا یک سوال این ماشین حجم موتورش زیر 2500 ….یعنی الان اگه کسی پولشو داشته باشه میتونه واردش کنه ؟؟!!!
من اگه پولشو میداشتم و میشد وارد کرد قطعا یکدونه میاوردم…هم خاص هم حمایت از تولید یک ایرانی محسوب میشه…شتابش هم خیلی خوبه
احمد باقری
۲۶ خرداد ۱۳۹۴طراحیش که واقعا خاصه. قدرتش هم با توجه به حجم موتور واقعا معرکه است.
Xman
۲۶ خرداد ۱۳۹۴واسه وزن کمشه.
نوید
۳ تیر ۱۳۹۴گفت قدرت، نگفت شتاب!
متین
۲۶ خرداد ۱۳۹۴سلام …
ای کاش یه موتور قویتر می بستن آخه 2.4 لیتری اونم 500 اسب (همینش فوق العاده است که از یه موتور 2.4 لیتری قدرت باورنکردنی 500 اسب رو بگیره) واسه این ماشین با این بدنه و این شاسی خوب کمه (من فکرم رو 700 تا بود) … ولی همینشم جای تقدیر داره … ولی فک نکنم کسی بتونه 2 ساعتم تو ماشین بشینه (به خاطر صندلی های فیبر کربنی سفتش !!! ) …
شب خوش …
نوید جهرمی
۲۶ خرداد ۱۳۹۴دادا با بتوجه به وزنش عالیه این قدرت . همین جور تست نکرده شتابش زیر 3 هس.
هدف از این ماشین ها حداکثر توانایی داخل پیسته.
بعد صندلیش هم میشه صندلی اسپرت ریکاردو انداخت کلی حال کرد.
Soroosh.english.Aston Martin v12
۲۶ خرداد ۱۳۹۴توی سمند خشکل تره تا این ایین چیییییه اخه ؟ به این میگن داشبورد ؟ ترو خدا صندلیهارو ببییین انگار رو سنگ نشستی طراحی بیرون عالی داخلی مضخرف
Xman
۲۶ خرداد ۱۳۹۴داش سروش ! مسکه شما تو عمرت ماشینای RAC رو ندیدی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! این ماشینا چیزی مثل فرمول 1 هستن شتاب فوق الاده اما چون موتور کوچیکی دارن( موتوراشونو کوچیک میزنن تا وزن کمتری داشته باشن) تاپ اسپیدشون پایینه . داخله ماشینای فرمول1 رو دیدی داداش ! هیچ چیزی نداره ! گرفتی دادا؟
Xman
۲۶ خرداد ۱۳۹۴بعد از منصوری این دومین ایرانیه افتخار افرین هست . ترو خدا نگا ببین چی ساخته ؟!!!! هیچ اپشنی نداره خیلی ساده وبی الایش حریف می طلبه ! 160 هزارتا واقعا فوق الاده است برای یه سوپر اسپورت ! شتاب 2.7 خیلی خوبه .
عادل مهدی فر
۲۷ خرداد ۱۳۹۴این هم قیمتش خوبه هم ظاهرش و برای اولین ماشین یه کمپانی خیلی خوبه
این لایکان عربا رو که می بینید مطمئن باشید یه پیچش رو هم خودشون نساختن و بودجه ساخت لایکان هم مطمئنا صد برابر بودجه ساخت این ماشین بوده.
دكتر
۲۸ خرداد ۱۳۹۴اگر واقعا یک ایرانی به نام رضوانی هم توان سرمایه گذاری هم توان مدیریت و عملی کردن همچین ایده ای رو داره،و مدیرییتش به تولید خودرو به این زیبایی و پر قدرتی می رسه (اونم تو نمونه اولیه -که نمونه کاملش پخته ترم هست)
پس واقعا بدبختی مملکت ما از مردم نیست
از مدیران و مسئولین هست، باید خودرو تحت مدیریت ایشون رو با خودرو سایپا مقایسه کرد!! ایا سایپا و ایران خودرو نمی تونند یک بخش ساخت خودرو های لوکس داشته باشند؟
بیژن
۲۸ خرداد ۱۳۹۴سلام خدمت همه دوستان من ی خودروی دست ساز ساختم 2سال کشید اونم با امکاناتی ک اینجا داریم طراحی و ساخت کار بسیار سخت و طاقت فرسایی کسایی ک دستی تو این کار دارن متوجه حرف من میشن پس ندانسته راجع ب کارکسی نظر ندیم و مقایسه نکنیم با ابر تولیدی ها
دانیال
۲ مرداد ۱۳۹۴کاشکی این شرکت های ایرانی تو ایران بود
مهیار
۲۰ مرداد ۱۳۹۴دیدگاه سازنده همچون استفاده از شاسی اتم پر واضح نشان میدهد که هدف خودرو ساز ساخت سوپراسپورت با مشخصات همان اتم میباشد از بدون سقف بودن خودرو شکل ظاهری فرمان و حتی نوع طراحی نمایشگر کیلومتر داخل خودرو و البته به همراه طراحی دلربای بیرونی که واقعا ظاهر متفاوت یک برند رو به نمایش میگذاره ، در مورد این هم که دوستان میفرمایند اسب بخار کم است عرض کنم این جمله بی معنی است زیرا خودرو ساز میتوانست هزار اسب رو ماشین سوار کند (با تکنولوژی امروز افزایش عدد اسب بخار کار سختی نیست ) و ماشین به محض حرکت پرواز کند ، چند نکته در میزان اسب بخار تولیدی در خودرو ملاک است اول اینکه لازم است بدانید خودروهای فرمول وآن همگی ۱.۶ سی سی توربو سوپر هستند در ضمن سیستم سوسپانسیون یا تعلیق یک خودرو و فاصله ای که بدنه خودرو تا زمین دارد و البته ایرودینامیک طراحی شده به همراه جنس بدنه وزن خودرو و البته ساختار گیربکس ازجمله مهمترین عوامل در تامین نیروی خروجی احتمالی موتور میباشد ، صرفا یک عدد چهار رقمی نشاند دهنده سریع رفتن نیست همانطور که بوگاتی ویرون بارها و بارها درگ های بسیاری به خودروهایی که اصلا در حد نامش نیستند باخته ، خودرویی مثل نیسان جی تی چنان ویرون را از پیش بر میدارد گویی بن جانسون با کودکی پا به ماه مسابقه میدهد ، پس به این ایرانی افتخار کنید و بدانید که لایکان لبنان که البته مقرشان در امارات هست باعث افتخار دنیایی عرب هست ، هرچند که بیست هم تمامی اعضای آن مطمئنا ایرانی نبودند همانطور که مستر دیزاینر آن نبوده.
milad best
۲۹ مرداد ۱۳۹۴واقعا عالی با استفاده از سوپر شارژر و توربو شارژر 500 اسب قدرت گرفته با این موتور کوچیک هوندا . آرش از موتور های 8 لیتری جنرال موتورز استفاده میکنه ولی حداکثر سرعتش از این بیشتره ولی طراحی بیرونی این از آرش بهتره . من شنیدم منصوری هم میخواد ماشین خودشو بسازه با برند خودش
Hooman
۲۶ مهر ۱۳۹۵موتور۴ سیلندر۲۴۰۰ سی سی با۵۰۰اسب بخار قدرت فوق العادست. دمت گرم فردیس