سایر خودروهای آمریکاییسایون

سایون FR-S مدل 2013

سایون FR-S یقینا همان تویوتا GT86 است که در بازار آمریکای شمالی تحت برند سایون فروخته می‌شود؛ تفاوت در سپرهای جلو و عقب به همراه نوع امکانات سفارشی و تجهیزات استاندارد تنها وجه تمایز آن با تویوتا GT86 و همچنین سوبارو BRZ است . . .

۲۰۱۳ Scion FR-S

سایون FR-S برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۱ و در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد. اما FR-S به چه معناست؟! F برای موتور جلو (Front-engine)، حرف R برای دیفرانسیل عقب (Rear-wheel drive) و حرف S برای اسپرت (Sport).

سایون FR-S دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴,۲۷۲.۳ میلیمتر، ۱,۸۱۶.۱ میلیمتر و ۱,۲۰۴ میلیمتر است. حجم محفظه بار آن نیز در حدود ۱۹۵ لیتر است. این خودرو دارای پیشرانه DS-4 تویوتا/سوبارو بوده که با حجمی معادل ۲.۰ لیتر، توانایی تولید ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت در دور موتور ۷۰۰۰ و همچنین ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور در دور ۶۶۰۰ را داراست. ردلاین موتور از دور ۷۴۵۰ آغاز می‌شود و گیربکس آن از نوع شش سرعته دستی است. فرمان خودرو نیز در ۲.۵ دور قفل می‌شود.

۲۰۱۳ Scion FR-S

مدل‌های ۲۰۱۳ سایون FR-S بصورت استاندارد دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی است که در جلو و عقب ۷ اینچ پهنا دارند. برای این رینگ‌ها تایرهای ۲۴۵ میلیمتری میشلین از مدل Primacy HP درنظر گرفته شده است. دیسک‌های ترمز این خودرو در جلو ۱۱.۶ اینچ و در عقب ۱۱.۴ اینچ قطر دارند. وزن خالص FR-S نیز حدودا ۱۲۴۱ کیلوگرم بوده که ۵۵% آن بر روی محور جلو و مابقی روی محور عقب توزیع شده است.

۲۰۱۳ Scion FR-S

سایون FR-S دارای شتاب صفرتاصدی کمتر از ۶.۲ ثانیه و صفرتا ۱۶۰ آن ۱۶.۳ ثانیه است. این خودرو یک‌چهارم مایل را در ۱۴.۸ ثانیه و با سرعت ۱۵۱.۷ کیلومتر برساعت طی می‌کند. مسافت توقف آن از سرعت ۱۰۰ نیز ۳۶ متر خواهد بود. حداکثر شتاب جانبی قابل تحمل آن نیز ۰.93g است. حجم باک بنزین آن در حدود ۵۰ لیتر بوده و میزان مصرف آن در سیکل شهری ۱۰.۷ لیتر و در سیکل جاده‌ای ۷.۸ لیتر است.

همه مدل‌های ۲۰۱۳ سایون FR-S دارای سه سال یا ۳۰ هزار مایل گارانتی اولیه هستند. پیشرانه آن‌ها نیز تا پنج سال یا ۶۰ هزار مایل گارانتی خواهد داشت. این خودرو در دو تریم GS و SE و با دو گیربکس شش سرعته دستی و اتومات عرضه می‌شود. قیمت پایه‌ای سایون FR-S با گیربکس دستی ۲۴,۲۰۰ دلار است که با سفارش گیربکس اتومات این قیمت تا ۲۵,۳۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. yashar

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    قیمت پایه‌ای سایون FR-S با گیربکس دستی 24,200 دلار است که با سفارش گیربکس اتومات این قیمت تا 25,300 دلار افزایش می‌یابد.
    اوووف چه خبره مگه ! پراید به این خوشگلی همش 5500 دلار (1800 حساب کردم!)
    باز روانی شدم…

  2. مهدی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    نه قدرت خوبی داره نه قیمت خوبی داره فقط یک خورده خوشگله

  3. حمید

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش جنسیس کوپه از این خیلی بهتره…

    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      جنسیس کوپه بره بمیره با اون هلدینگ آشغالش…GT86 سلطان دریفته

  4. amir

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    صنعت خودرو سازی ایران واقعا باید یاد بگیره با این سابقه….

    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      حرف دلم رو زدی داداش

  5. M

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جنسیس کوپه از این سره

  6. بهزاد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2563 ديدگاه)

    رو این ماشین اگر توربو وصل بشه براحتی میتونه 300 اسب قدرت بیرون بده. جنسیس کوپه نمیتونه هندلینک این ماشینو ارائه بده.

  7. بهنام

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    جنسیس یه کلاس با لا تره از این از ابعاد و حجم متورش هم معلومه

    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      از هلدینگ مسخرش هم معلومه … همه ی راننده های حرفه ای تو این موضوع هم کلامند که GT86 سلطان دریفته

  8. پویا

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    پسر داییم 17 سالشه آمریکا یکی ار اینا داره 8000 تام خرجش کرده آمریکایی ها عشق کاستومایز ماشینند اونوقت اینجا ما دلشون خوشه ماشین کره ای سوار می شیم که خودشون تو کره سوار نمی شند. امیدوارم این هایی که حسرت به دل جوان های مردم میگذارند همه حسرت به دل بمیرند.

  9. مهران

    ۱۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تویوتا GT86 خیلی از از این به صرفه تره موندم این دو تا وسوبارو brz چه قرار دادی باهم دارن که همشون عین همدیگن ولی من تویوتا GT 86 رو دوست دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا