سایون FR-S یقینا همان تویوتا GT86 است که در بازار آمریکای شمالی تحت برند سایون فروخته میشود؛ تفاوت در سپرهای جلو و عقب به همراه نوع امکانات سفارشی و تجهیزات استاندارد تنها وجه تمایز آن با تویوتا GT86 و همچنین سوبارو BRZ است . . .
سایون FR-S برای نخستینبار در سال ۲۰۱۱ و در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد. اما FR-S به چه معناست؟! F برای موتور جلو (Front-engine)، حرف R برای دیفرانسیل عقب (Rear-wheel drive) و حرف S برای اسپرت (Sport).
سایون FR-S دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴,۲۷۲.۳ میلیمتر، ۱,۸۱۶.۱ میلیمتر و ۱,۲۰۴ میلیمتر است. حجم محفظه بار آن نیز در حدود ۱۹۵ لیتر است. این خودرو دارای پیشرانه DS-4 تویوتا/سوبارو بوده که با حجمی معادل ۲.۰ لیتر، توانایی تولید ۲۰۰ اسببخار قدرت در دور موتور ۷۰۰۰ و همچنین ۲۰۵ نیوتنمتر گشتاور در دور ۶۶۰۰ را داراست. ردلاین موتور از دور ۷۴۵۰ آغاز میشود و گیربکس آن از نوع شش سرعته دستی است. فرمان خودرو نیز در ۲.۵ دور قفل میشود.
مدلهای ۲۰۱۳ سایون FR-S بصورت استاندارد دارای رینگهای ۱۷ اینچی آلومینیومی است که در جلو و عقب ۷ اینچ پهنا دارند. برای این رینگها تایرهای ۲۴۵ میلیمتری میشلین از مدل Primacy HP درنظر گرفته شده است. دیسکهای ترمز این خودرو در جلو ۱۱.۶ اینچ و در عقب ۱۱.۴ اینچ قطر دارند. وزن خالص FR-S نیز حدودا ۱۲۴۱ کیلوگرم بوده که ۵۵% آن بر روی محور جلو و مابقی روی محور عقب توزیع شده است.
سایون FR-S دارای شتاب صفرتاصدی کمتر از ۶.۲ ثانیه و صفرتا ۱۶۰ آن ۱۶.۳ ثانیه است. این خودرو یکچهارم مایل را در ۱۴.۸ ثانیه و با سرعت ۱۵۱.۷ کیلومتر برساعت طی میکند. مسافت توقف آن از سرعت ۱۰۰ نیز ۳۶ متر خواهد بود. حداکثر شتاب جانبی قابل تحمل آن نیز ۰.93g است. حجم باک بنزین آن در حدود ۵۰ لیتر بوده و میزان مصرف آن در سیکل شهری ۱۰.۷ لیتر و در سیکل جادهای ۷.۸ لیتر است.
همه مدلهای ۲۰۱۳ سایون FR-S دارای سه سال یا ۳۰ هزار مایل گارانتی اولیه هستند. پیشرانه آنها نیز تا پنج سال یا ۶۰ هزار مایل گارانتی خواهد داشت. این خودرو در دو تریم GS و SE و با دو گیربکس شش سرعته دستی و اتومات عرضه میشود. قیمت پایهای سایون FR-S با گیربکس دستی ۲۴,۲۰۰ دلار است که با سفارش گیربکس اتومات این قیمت تا ۲۵,۳۰۰ دلار افزایش مییابد.
yashar
۱۵ خرداد ۱۳۹۱قیمت پایهای سایون FR-S با گیربکس دستی 24,200 دلار است که با سفارش گیربکس اتومات این قیمت تا 25,300 دلار افزایش مییابد.
اوووف چه خبره مگه ! پراید به این خوشگلی همش 5500 دلار (1800 حساب کردم!)
باز روانی شدم…
مهدی
۱۵ خرداد ۱۳۹۱نه قدرت خوبی داره نه قیمت خوبی داره فقط یک خورده خوشگله
حمید
۱۶ خرداد ۱۳۹۱خداییش جنسیس کوپه از این خیلی بهتره…
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۶ اسفند ۱۳۹۲جنسیس کوپه بره بمیره با اون هلدینگ آشغالش…GT86 سلطان دریفته
amir
۱۶ خرداد ۱۳۹۱صنعت خودرو سازی ایران واقعا باید یاد بگیره با این سابقه….
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳حرف دلم رو زدی داداش
M
۱۹ خرداد ۱۳۹۱جنسیس کوپه از این سره
بهزاد
۲۴ خرداد ۱۳۹۱رو این ماشین اگر توربو وصل بشه براحتی میتونه 300 اسب قدرت بیرون بده. جنسیس کوپه نمیتونه هندلینک این ماشینو ارائه بده.
بهنام
۱۱ مهر ۱۳۹۱جنسیس یه کلاس با لا تره از این از ابعاد و حجم متورش هم معلومه
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۶ اسفند ۱۳۹۲از هلدینگ مسخرش هم معلومه … همه ی راننده های حرفه ای تو این موضوع هم کلامند که GT86 سلطان دریفته
پویا
۱۴ خرداد ۱۳۹۳پسر داییم 17 سالشه آمریکا یکی ار اینا داره 8000 تام خرجش کرده آمریکایی ها عشق کاستومایز ماشینند اونوقت اینجا ما دلشون خوشه ماشین کره ای سوار می شیم که خودشون تو کره سوار نمی شند. امیدوارم این هایی که حسرت به دل جوان های مردم میگذارند همه حسرت به دل بمیرند.
مهران
۱۲ مهر ۱۳۹۶تویوتا GT86 خیلی از از این به صرفه تره موندم این دو تا وسوبارو brz چه قرار دادی باهم دارن که همشون عین همدیگن ولی من تویوتا GT 86 رو دوست دارم