سایر خودروهای آمریکایی

معرفی شاسی‌بلند الکتریکی ترایتون مدل H با مشخصاتی چشمگیر

شرکت نوپای ترایتون که در نیوجرسی واقع است و پیش‌ازاین شناخته‌شده نبود، شاسی‌بلند تمام الکتریکی هشت‌نفره‌ای را با مشخصات استثنایی معرفی کرده است. به گفتهٔ ترایتون، این شاسی‌بلند که مدل H نام دارد، به یک پکیج باطری عظیم ۲۰۰ کیلووات ساعتی مجهز شده و می‌تواند با هر بار شارژ کامل تا بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر را طی کند. هرچند این بُردی واقعاً طولانی است اما نمی‌توان اطمینان داشت که باطری‌های ۲۰۰ کیلووات ساعتی در چنین خودروی غول‌پیکری برای پیمودن ۱۱۰۰ کیلومتر کافی باشند. البته به گفتهٔ ترایتون، اندازه و وزن این باطری‌ها که توسط خود شرکت توسعه یافته‌اند، نصف همهٔ باطری‌های سراسر دنیا است.

در بخش قوای محرکه، مدل H به چهار موتور الکتریکی مجهز شده (یک موتور در هر چرخ) که مجموعاً ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. به گفتهٔ ترایتون، با وجود این نیروی عظیم، خودرو ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به گفتهٔ ترایتون، این شاسی‌بلند برای حمل و کشیدن بارهای سنگین بدون قربانی کردن راحتی رانندگی طراحی شده است. طبق ادعای این شرکت، ظرفیت یدک کشی مدل H نزدیک به ۷ تن است که عدد بسیار چشمگیری محسوب می‌شود. پروژهٔ توسعهٔ این شاسی‌بلند الکتریکی ۱۸ ماه پیش آغاز شده و تیم ترایتون به همراه چند همکار بین‌المللی طی یک سال گذشته به‌طورجدی روی آن کار کرده‌اند.

ترایتون هم‌اکنون سفارشات پیش‌خرید مدل H را با مبلغ ۵ هزار دلار می‌پذیرد. این شرکت همچنین قصد دارد نسخهٔ ویژه‌ای از این خودرو را هم با نام Founder’s Edition ارائه کند که تنها ۱۰۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد. کسانی که خواهان خرید این نسخهٔ ویژه هستند اما علاوه بر پرداخت ۵ هزار دلار در هنگام سفارش، باید ظرف پنج روز کاری ۱۳۵ هزار دلار دیگر هم پرداخت کنند. به گفتهٔ ترایتون، نسخهٔ ویژهٔ Founder’s Edition علاوه بر تجهیزات استاندارد، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و بی‌نظیری هم برخوردار خواهد بود.

در طول عمر مدل H فقط ۱۰۰ دستگاه از این نسخه تولید خواهد شد و پس از اتمام این ظرفیت، دیگر هرگز ارائه نمی‌شود. البته شاید اعتماد به یک شرکت تازه تأسیس و پرداخت ۱۴۰ هزار دلار برای خودرویی که هنوز وجود خارجی ندارد دشوار باشد خصوصاً با توجه به اینکه هیچ زمان مشخصی برای تحویل مدل H به خریداران اعلام نشده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. amg 63

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    چه خوشگله به دلم نشست

  2. Enzo

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    الان دقیقاً این چی میشه اسمشو گذاشت . SUV .تانکه .کامیونه . کاربردش چیه این .هرچیزی یه حدی داره .این دیگه اندازش واقعا اغراق آمیزه

    1. محمد

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      ابعادشو ننوشته

  3. OMID

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    اینم می‌ره توی افق محو میشه
    کپی اسکالید هم هست
    توی 18 ماه هم نمیشه از صفر ماشین ساخت

    1. OMID

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      هی میگم اسمش اشناس
      پیکاپ میتسوبیشی هم اسمش ترایتون هست

  4. ممد ژانگولر

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    کلاهبرداریه??

    1. محمد

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      آمریکاست ها

      1. ممد ژانگولر

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (4149 ديدگاه)

        قضاوت زوده فعلا ولی به نظر مطلب فیک باشه

    2. حمید

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نه حالا سایپا و ایران خودرو حلال وارانه دارند به مردم ماشین میفروشن که به این میگی کلاه برداری⁦☹️⁩

  5. Ehsan

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    این صرفا یک خودرو خیالی است که این شرکت برای جذب سرمایه معرفی کرده است . درست مانند کاری که سایر استارتاپ هایی مانند فارادی فیوچرز ، لوسید، ریویان، فیسکر و…… انجام داده ومی دهند. همه این شرکتها چندین سال است که ادعای ساخت خودرو الکتریکی با مشخصات عملکردی عالی را می دهند اما در نهایت کل دستاورد آنها چند عکس و یک جدول مشخصات فنی بوده است و همچنین وعده عرضه در آینده نزدیک

    1. علیx76

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      دو صد گفته چون نیم کردار نیست

  6. MAHDI

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بهترین سایز واسه SUV ها واسه من X5 و GLE و کاین هستش!!!
    اما X7 و GLS و رنجروور و لندکروز هم واسه SUV های بزرگ تر سایز جذابی دارن. اما SUV های بزرگ تر از اینا که معمولا کشیده هستن مثل تصاویر بالا و اکثر SUV های آمریکایی اصلا دوست داشتنی نیستن واسه من یکی.
    یعنی رانندگی یه شخص پولدار با SUV در سایزGLS و X7 و رنجروور کاملا قابل قبول هستش چون لوکس و تنومند هستن با هندلینگ خوب. اماهمون شخص انگار اصلا بهش نمیاد که SUV در این سایز رو خودش تنها باهاش رانندگی کنه واستفاده کنه. اینطور ماشین ها هندلینگ خیلی ضعیف با حرکات گهواره ای خیلی زیاد و سایز بیش از حد بزرگ دارن. اینطور ماشین ها انگار فقط واسه سفرها میتونن مناسب باشن.اما رنجروور و X7 و GLS و.. میتونه ماشین جذاب و لوکس یه مدیر واسه استفاده خودش تنها باشه.

    1. یانکی

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      تمام اونایی که گفتی کراس اوور هستن و قابل مقایسه با suvهای واقعی آمریکایی نیستند.در اخر تو نخر

  7. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (205 ديدگاه)

    دمش گرم. بالاخره یکی مثل خودرو سازهای وطنی پیش فروش کرد. فقط گفته پول بدین. همین و بس

    1. حمید

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اما این کجا و آن کجا

  8. Hadi

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    اگه تولید بشه مرز های صنعت خودروسازی رو جا به جا می‌کنه…
    باتری ۲۰۰ کیلووات ساعتی!!!
    شتاب ۲.۹ !!
    برد ۱۱۰۰ کیلومتر!!!!
    ظرفیت بکسل ۷تن!!!
    ولی اگه برنامه تولیدش بیشتر بشه بهتره…
    فعلا همه‌ی این ها تا وقتی که تولید نشه در حد یک اگر باقی خواهد ماند……

  9. محمد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خوشم اومد

  10. مهدی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1233 ديدگاه)

    چرا شبیه اسکالیده

  11. car fan

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    کاربردش برا نعش کش بیشتره

  12. ارشیا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    بابا دلشون خوشه اینم به سرنوشت شومی محکوم میشه

  13. رضا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (311 ديدگاه)

    شبیه بوفالو میمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا