درست زمانی که هایپرکار حماسی SSC تواتارا از صدر اخبار خودرویی دنیا کنار رفته بود، نسخههای جدیدی از آن معرفی شده که این هایپرکار آمریکایی را دوباره در مرکز توجهات قرار دادهاند؛ اما چگونه میتوان یک خودروی ۱۷۵۰ اسب بخاری که در حال حاضر رکورددار سریعترین خودروی تولیدی جهان است را ارتقاء داد؟ پاسخ داونفورس و قدرت بیشتر است و این دقیقاً همان کاری است که SSC در دو نسخهٔ جدید تواتارا با نامهای استرایکر (Striker) و اگرسور (Aggressor) انجام داده است.
تواتارا استرایکر روی پیشرفتهای آئرودینامیکی تمرکز دارد تا داونفورس را افزایش دهد. به گفتهٔ SSC، در این نسخه، داونفورس با سه برابر افزایش، به ۵۰۰ کیلوگرم در سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. بخشی از پکیج آئرودینامیکی استرایکر یک بال عقب عظیم است که در کنار بال عقب فعال تواتارا و همینطور دیفیوزر جدید آن کار میکند. اسپلیتر جلو، بالههای جانبی طرفین دماغه و قطعات جدید در طرفین خودرو هم از دیگر ویژگیهای آئرودینامیکی جدید استرایکر هستند. به گفتهٔ SSC، این ارتقاءهای آئرودینامیکی، داونفورس خودرو را با ۴۵.۴ درصد در جلو و ۵۴.۶ درصد در عقب، متعادلتر میکنند.
در داخل تواتارا استرایکر نیز از فیبر کربن بیشتری در کنار آلکانترا استفاده شده است. قدرت این نسخه اما تغییری نداشته و مثل نسخهٔ معمولی حداکثر ۱۷۵۰ اسب بخار خواهد بود ولی در همین لحظه، SSC نسخهٔ اگرسور را رو میکند که قدرت پیشرانهٔ آن با ارتقاءهایی به رقم فوقالعادهٔ ۲۲۰۰ اسب بخار افزایش یافته است. این نسخه همچنین از همان ویژگیهای آئرودینامیکی استرایکر هم برخوردار است اما متأسفانه فقط مخصوص پیست بوده و امکان استفاده از آن در جادهها وجود ندارد.
SSC نسخهٔ اگرسور را بهعنوان خودرویی فقط مخصوص پیست در نظر گرفته که بینهایت قابل تنظیم خواهد بود. فعلاً جزئیاتی در مورد این نسخه منتشر نشده جز اینکه اگرسور پرفورمنس، زیبایی و تجربهای را ارائه خواهد کرد که در نسخهٔ خیابانی تواتارا غیرممکن خواهد بود. همانطور که انتظار میرود، تولید این نسخههای جدید تواتارا محدود خواهد بود بهگونهای که از استرایکر فقط ۱۰۰ دستگاه و از اگرسور تنها ۱۰ دستگاه ساخته میشود. فعلاً قیمت این دو نسخه اعلام نشده است.
زیزیگولو
۷ خرداد ۱۴۰۰نمیدونم واسه چی بین این همه هایپرکار از تواتارا انقدر خوشم اومده
محمدهادی
۷ خرداد ۱۴۰۰اوه اوه
تازه شکل گرفت سبک طراحیش
ابن نسخه هاش طراحیشون فوق العاده بامعنان
عالیه
بدجوری باهاش حال کردم
دمشگرم
اون بال عقب چققد با بدنه ماشین هماهنگ طراحی شده
احسسسنت
زیزیگولو
۷ خرداد ۱۴۰۰????
امیرحسین
۷ خرداد ۱۴۰۰بال عقب بسیار شباهت ب بال وال
Reza
۷ خرداد ۱۴۰۰عالیه طراحیش ولی ای کاش اول به قولی که داده عمل میکرد بعدش میومد نسخه جدیدش رو معرفی میکرد
mahan
۷ خرداد ۱۴۰۰شما اول اون یکی رو به ثمر برسونید.چشم بقیه رو هم درست کنید
امیر
۷ خرداد ۱۴۰۰برای تولید این ماشین خیلی عجله می کنند.
این ماشین قبلا تصادف کرده این یعنی یه عیبی داره. اون عیب باید رفع بشه البته شاید توی این نسخه های جدید این عیب رفع شده باشه.
ظاهر قشنگی هم داره به عنوان هایپر کار،
MOHAMMAD.DEMON
۷ خرداد ۱۴۰۰فقط جهت اطلاع کامیون حمل توتارا بود که تصادف کرد نه خود توتارا
Erfan
۷ خرداد ۱۴۰۰تازه اونم تصادف نکرد بدلیل وزش شدید باد و سطح تماس بالاش با باد چپ کرد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۷ خرداد ۱۴۰۰دقیقا ?،تواتارا مشکلی نداره…
MOHAMMAD.DEMON
۷ خرداد ۱۴۰۰چه جواهری ساختن
نمیشه ازش چشم برداشت
در حالی که عنوان سریع ترین خودروی دنیا رو داره
ولی همچنان با مشکلات فراوان به دنبال رکورد بالاتر خودش هست
و این خودروی ۲۲۰۰ اسب بخاری رقبای خودش زمین گیر کرد
فکر میکنم سبک تر هم شده باشه
هنسی به نظرم باید به فکر یه نسخه قوی تر باشه تا توجهات رو به سمت خودش برگردونه
محمد مختاری آذر
۷ خرداد ۱۴۰۰واو 2200 اسب بخار دیگه از این بهتر نداریم واقعا عجب خودرویی شده
این دفعه دیگه میتونه ادعای 530 کیلومتر بکنه
MOHAMMAD.DEMON
۷ خرداد ۱۴۰۰بعد یکی بود
اسمش نمیگم با ۱۸۰۰ تا کامنت تو سایت
فن پورشه هم بود میگفت که
توتارا و ونوم F5 از لحاظ فنی چیز خاصی ندارن
صرفا کار یه تیم تیونینگ هستن و ارزشی ندارن
همونجا کلی آدم فر خورده بودن ?
حرف هاش تو مجازی میچرخه
سیاوش
۷ خرداد ۱۴۰۰سلام دوستان کسی مبدون چه طور اون عکس پشت صفحه (قرمزه)رو میشه دانلود کرد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۷ خرداد ۱۴۰۰یه قسمت نارنجی بالای تیتر این پست هست که نوشته سایر خودروهای آمریکایی، روی اون کلیک کن بعدش یه صفحه میاد روی عکس پست نگه دار دانلود میشه…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۷ خرداد ۱۴۰۰عجب ماشین خفنی از آب دراومده،واقعا عین یه جت جنگنده شده،جرولد شلبی کم کم افتاده رو غلتک?❤️
امین
۷ خرداد ۱۴۰۰یه انجین تا خرخره تیون با صددرصد عمر بسیار پایین حداقل مثل زگ از الکل اسب بخار بیشترمیکردین? این موتور رو یه ساعت روشن نگه داری میپوکه عجب زمونه ای شده قدیما لافراری ۹۱۸ پی وان رو میگفتن هایپر کار الان دیگه……
یانکی
۷ خرداد ۱۴۰۰عزیز دل موتور این و هنسی پوشراد هستند و هیچ موتوری تو تاریخ بشریت دوام انجینهای پوشراد آمریکایی رو نداره و هیچ انجینی نیست تو دنیا که بشه قدرتهای ماورایی ازش استخراج کرد.تا حالا قویترین انجین غیر آمریکایی نهایت 5000 اسب توان گرفتن ولی وی8 پوشراد آمریکایی تا 15000 اسب هم گرفتن که نتیجش میشه درگ استرها که سریعترین جنبندهای ساخت دست بشر هستن.
حسین
۷ خرداد ۱۴۰۰هعی
یادش بخیر
ولی خب اینا بنظرم بیشتر بدرد کلکسیون
میخورن و هدفشونم همینه
مثل بوگاتی
البته بوگاتی مهندسیش قابل قیاس نیست
ولی حیف تولید انبوه نیستن
حقم دارن چون هزینه تولید این ماشینا
به خاطر قطعات حرفه ای و سطح بالاشون
که هر کدوم جداگانه مهندسی شدن
مخصوصا بوگاتی انقدر بالاست
که فک کنم تو یه مستند میگفت
با وجود قیمت بالای بوگاتی
یه جاهایی تو تولیدش ضرر هم کردن
در هر حال اگر خود کمپانی ها یه اسپانسر
خوب داشتن که بتونن ماشین هاشون رو تست
کنن تو پیست و چلنج بزارن با بقیه
خیلی خوب میشه
Hamid
۷ خرداد ۱۴۰۰آخ آخ واقعا زیباست
حداقل از ونوم خیلی خیلی زیباتره
آدم محو طراحیش میشه
دمشون گرم