سایر خودروهای آمریکایی

معرفی نسخهٔ تولیدی زینگر 21C، هایپرکاری آمریکایی با ویژگی‌های چشمگیر

سال گذشته، شرکت زینگر (Czinger) واقع در لس‌آنجلس، از هایپرکار خود بنام ۲۱C با ادعاهای مهندسی و پرفورمنس بلندپروازانه‌ای پرده‌برداری کرد. در آن زمان شاید برخی فکر نمی‌کردند این شرکت بتواند ادعاهای خود را عملی کند اما حالا سرانجام نسخهٔ تولیدی ۲۱C معرفی شده و به همهٔ ادعاهایی که داشته عمل کرده است. این هایپرکار آمریکایی نسبت به پروتوتایپ خود که سال گذشته قرار بود در نمایشگاه ژنو رونمایی شود، دستخوش تغییراتی شده است. یکی از این تغییرات در عرض خودرو صورت گرفته و حالا به ۲,۰۵۰ میلی‌متر رسیده است.

در سینهٔ ۲۱C نیروگاهی قرار گرفته که زینگر آن‌را قوی‌ترین موتور تولیدی دنیا نسبت به حجم می‌داند. این یک واحد ۲.۹ لیتری V8 توئین توربوی میل‌لنگ تخت با ردلاین خیره‌کنندهٔ ۱۱ هزار rpm است که برای کار با انواع سوخت‌ها مثل متانول و سایر سوخت‌های مصنوعی طراحی شده و می‌تواند ۲۱C را به خودرویی بدون آلایندگی تبدیل کند. در همین حال، دو موتور الکتریکی ۸۰۰ ولتی هم این پیشرانهٔ V8 جالب را همراهی می‌کنند که هرکدام در یکی از چرخ‌های جلو قرار گرفته و سیستم کنترل گشتاور بُرداری را ایجاد می‌کنند.

باطری‌های این خودرو از طریق سیستم بازیابی انرژی ترمزها و همین‌طور یک موتور ژنراتور مشابه فرمول یک شارژ می‌شوند و وظیفهٔ انتقال نیروی موتور درون‌سوز به چرخ‌ها هم بر عهدهٔ یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال است. مجموع خروجی این سیستم ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت خواهد بود که وقتی در کنار وزن ۱۲۴۰ کیلوگرمی خودرو قرار می‌گیرد، نسبت قدرت به وزن ۱ به ۱ را فراهم می‌کند. این ویژگی زمانی که با گشتاور فوری موتورهای الکتریکی ترکیب می‌شود پرفورمنس چشمگیری را ایجاد می‌کند.

زینگر ۲۱C ظرف تنها ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۸.۵ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر و ظرف ۲۱.۳ ثانیه به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید درحالی‌که مسافت ۴۰۰ متر را هم در تنها ۸.۱ ثانیه طی می‌کند. این یعنی ۲۱C در شتاب صفرتاصد هم‌سطح هایپرکار تمام الکتریکی ریماک نِوِرا است اما در صفر تا ۳۰۰ کیلومتر و همین‌طور مسافت ۴۰۰ متر سریع‌تر از آن است. حداکثر سرعت این هایپرکار جدید آمریکایی هم در صورت سفارش نسخۀ درگ پایین Vmax به عدد چشمگیر ۴۵۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

زینگر اما یک ارتقاء ۱۰۰ اسب بخاری را هم برای ۲۱C ارائه می‌کند که قدرت آن‌را به ۱۳۵۰ اسب بخار می‌رساند. در این صورت گیربکس قبلی هم با یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ AMT فوق سبک جایگزین می‌شود. ۲۱C در سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت ۶۱۵ کیلوگرم و در سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت ۲۵۰۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند که این یعنی به‌صورت تئوری می‌تواند با حداکثر سرعت خود به‌صورت وارونه روی سقف یک تونل حرکت کند.

اما علاوه بر پرفورمنس خیره‌کننده، یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ۲۱C شیوهٔ ساخت آن است. در این ماشین، هر قطعه توسط هوش مصنوعی طراحی و بهینه‌سازی شده که تا حد امکان سبک و مستحکم باشد و سپس قطعات توسط پرینت سه‌بعدی ساخته شده‌اند. این فرایند، ساختاری پیچیده را ایجاد می‌کند که ساخت آن با روش‌های سنتی مثل ماشین‌کاری یا ریخته‌گری تقریباً غیرممکن است. پس از ساخت این قطعات، خودرو در سیستم تولید انحصاری زینگر مونتاژ می‌شود که برای اتصال قطعات به یکدیگر با نهایت دقت، از بازوهای رباتیک خودکار استفاده می‌کند.

این روش تولید امکان ایجاد عناصر طراحی بسیار منحصربه‌فردی را در ۲۱C فراهم کرده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به کابین حبابی شکل با آرایش داخلی خطی ۱+۱ (دو نفر پشت سرهم) و بدنه‌ای اشاره کرد که مثل یک پارچه روی شاسی کشیده می‌شود. ۲۱C در دو نسخهٔ درگ پایین و داون‌فورس بالا ارائه می‌شود و مجموعاً تنها ۸۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. زینگر فعلاً قیمت رسمی این خودرو را اعلام نکرده اما زمان معرفی پروتوتایپ آن در سال گذشته، از مبلغی در حدود ۱.۷ میلیون دلار سخن به میان آمده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Zakaria

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    قطعات توسعه یافته بوسیله هوش مصنوعی فوق‌العاده محشرن. حیف تو این مقاله عکسی ازشون نیست اما با سرچ “czinger 21c suspension” یا “Ai designed parts” میتونید عکسای جالبی ببینید. هرچند این روش تولید میتونه مهندسا رو هم بیکار کنه.
    در رابطه با چینش صندلی هم بگم که به نظرم صندلی دوم اگر بغل راننده نباشه بیخوده چون هدف این ماشین جابجایی مسافر نیست بلکه لذت رانندگی و سرعت بالاس که با توجه به صندلی بزرگ راننده و کابین کوچک ماشین، مسافر صندلی عقب چیزی جز حالت تهوع عایدش نمیشه.

    1. Iman99

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      آره سیستم طراحی قطعاتش جزء پیشرفته ترین سیستم هاست که با هوش مصنوعی و پرینت سه بعدی انجام میشه این خودش چیزیه که میشه خیلی کارهای پیچیده با اون انجام داد تقریبا هرکاری میتونی انجام بدی مثلا یه اسلحه یا یک قطعه پیچیده با پرینت سه بعدی طراحی کنی و بسازی این چیزیه که هیچوقت با روش های قدیمی مثل cnc قابل انجام نیست.

  2. محمد مختاری آذر

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    عجب پرفورمنسی شتاب 1.9 ثانیه حداکثر سرعت 281 مایل بر ساعت واقعا عالی و از نظر طراحی هم عالی هستش
    ردلاین 11000 واقعا محشره من چی بگم در مورد این خودرو

    1. Nima

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      یه انجین واقعا تاپ و بى نظیر
      نسبت قدرت به وزن فوق العاده
      پرفورمنس عالى
      و البته زنده نگه داشتن یه V8
      ردلاینش عااالیه.

  3. BenzSLR

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    این خودرو واسه این شرکت های بی نام و نشون نیست که نصفه بیان و برن بلکه یه مدل عالیه که تو کلکسیون ها جا داره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. رضا

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    میشه یه توضیحی راجع به پکیج های درگ پایین و داون فورس بالا بدید؟ اینکه کاربرد هر کدومشون برا چه نوع رانندگی ایه خط مستقیم یا پیست؟

    1. امیر دهقان

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (736 ديدگاه)

      بطورکلی
      وقتی ضریب درگ یه ماشین پایین باشه، چون مقاومت کمتری در برابر هوا داره، راحت‌تر به سرعت‌های بالا میرسه و البته بیشتر برای خط مستقیم و حداکثر سرعت مناسبه

      اما داون‌فورس بالا برای رانندگی در پیست مناسبه چون چسبندگی ماشین بیشتر میشه و راحت‌تر پیچ‌ها رو طی میکنه

  5. Amirreza

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    پرفورمنسشووووووووووووووو

  6. Sina10

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    من اول گفتم بعیده تولید بشه ولی به نظر داره میشه !
    رقیب ترسناکی برای ریماک خواهد بود ، عجب موتور هم داره! البته طراحی جلوش یجوریه و زیبا نیست ولی پشتش خوب در اومده
    اگه واقعا تولید بشه و به وعده هاش عمل کنه اینو به ریماک ترجیح میدم

  7. ❤Potus45❤

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (38 ديدگاه)

    پرچم آمریکا همیشه بالاست
    .
    .
    دیروز تو این سایت شاهد بودم شمایی که همیشه از الکتریکیها نفرت داشتید حالا که ماشینی بنام ریماک سر دراورده یکی یکی میومدین و ابراز محبت میکردید و میرفتید جالبه همزمان یه بد هم به تسلا میگفتید چنان تعریف از یه ماشین چند ملیون دلاری میکردن که نگو…
    حتی یکی با اسم gt میگفت ” من اینو بیشتر رودستر دوس دارم ” نه باوا رودستر رو دور نندازید اونم آدمه ها ایرانی هستین دیگه …
    درحالی که تسلا با یک درصد اون قیمت همون مشخصاتو ارایه داده و خواهد داد اونم با سابقه ای طولانی
    متاسفانه تعصب و نفرت از امریکا کورتون کرده البته که هرچه بدخواهی کنید اثرش به خودتون و کشورتون برمیگرده و خوشبختانه شما در این دنیا کاره ای نیستید

    چه بخواهید و چه نخواهید لیدر خودرو سازی و همه صنعتها در سالهای اینده مثل گذشته امریکا و تسلا خواهد بود کسایی هم که نمیتونن با این کنار بیان با اون کنار بیان …
    خواهشا در جواب چین رو هم به رخ نکشید که تمام بزرگیشو از جاسوسی میگیره و از خودش چیزی نداره

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Hamid

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      باشه هر چی تو بگی :)
      خب که چی؟! اصلا بیخیال آره ما ایرانی هستیم شما متولد واشینگتن …

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. BenzSLR

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      ما ایرانی نیستیم ما …
      شما هم که رهبر آمریکا ( رییس جمهور نه رهبر :) ) هستید 🇺🇸🇺🇸🇺🇸
      ما کجا و شما کجا پادشاه افسانه ها 🙂

    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      من یکی خودم آمریکایی فنم اما یه آفریقایی رو که اونم ایلان ماسک باشه رو آمریکایی نمیبینم،آمریکایی ها همیشه به ماشین های بزرگ و موتور های پرمصرف و حجیمشون معروف بودن نه چهارتا باتری با ابعاد یه ماشین اروپایی!😐

      موافقم 2
      مخالفم 1
    4. Sina10

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      یه سوال :
      اصلا مگه رودستری وجود داره که دارین دربارش حرف میزنین؟
      منم میتونم ادعا کنم که ماشین ساختم با 1000000 اسب بخار و شتاب اصلا نیم ثانیه و برد یک میلیارد کیلومتر و نوربرگرینگ رو تو زیر ۲ دقیقه میره و قیمتش زیر ۱۰۰ هزار دلاره !! ولی خب تا زمانی که نساختمش فقط ادعای بی ارزشه و جنبه تبلیغاتی داره
      بله ریماک به قولش عمل کرد و ماشینش رو ساخت ، حتی این شرکت تقریبا ناشناخته امریکایی هم به قولش عمل کرده و من که خیلی از محصولشون خوشم اومده و به ریماک ترجیحش میدم ولی تسلا جز یه ویدیو کوتاه که واقعی هم نبود هیچی دیگه از رودستر بیرون نداده و هر روز هم طرفداراش میان میگن رودستر فلانه و بهمانه در حال که هنوز نیومده
      باشه هر وقت اومد اونوقته که تسلا میتونه قدرتشو نشون بده و رقبا رو شکست بده ، فعلا که فقط حرف زده ، ریماک هم اولین بار خیلی بهش مشکوک بودم که کارشو بتونه انجام بده و تا زمانی که به قولش عمل نکرد ازش حمایت زیادی نکردم

      الام یه سوال تسلا چه ربطی به زینگر داشت که بحثش رو اوردین؟؟

    5. Iman99

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      پرچم اروپا هم مثل امریکا بالاس این دوتا همیشه تو همه چیز از هر لحاظ پیشرو و بهترین بودن و هستن و خواهند بود ما هم قبول داریم.

  8. مهدی

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    خیلی ماشین محشر و هوشمندیه
    داخلش این داخل هلی کوپتر های جنگی هست منظورم دو صندلی بودنشه که هر دو وسط هست و پشت سر هم هستن
    اعدادش هم واقعا شگفت انگیز بود

  9. حسین دهمرد

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    صندلیهاش یجوریه طراحیشم نمیپسندم.در مقام مقایسه کنیخ زگ رو ترجیح میدم. و البته که طبق معمول دست همه ی ما کوتاه و خرما بر نخیل.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. Mercede kaviani

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (551 ديدگاه)

    اولین اتوموبیل ساخته شده با 3 دی برینتر دنیا

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا