اگر مدل ۵۰۰ اسب بخاری Beast با قیمت ۱۶۵ هزار دلاریاش از نظر شما گران قیمت میباشد، استارت آپ کالیفرنیایی رضوانی قصد دارد با ارائهٔ یک مدل ارزانتر با نام Beast Speedster میزان فروش خود را افزایش دهد.
این مدل نیز از همان موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر سوپرشارژر دار هوندا سیویک Si استفاده میکند که در مدل اولیه وجود داشت. ولی در مدل Beast Speedster، نیروی موتور با کاهشی ۲۰۰ اسب بخاری به ۳۰۰ اسب بخار رسیده است. در نتیجهٔ این کاهش نیرو قیمت آن نیز به ۱۳۹ هزار دلار کاهش پیدا کرده است. چنین قیمتی هنوز هم برای یک خودروی با بدنهٔ فیبر کربن آریل اتم (نسخهٔ ۳۶۵ اسب بخاری با قیمت پایهٔ ۸۹ هزار دلاری) که نیروی خود را از یک موتور تقویت شدهٔ هوندا سیویک تأمین میکند، مخصوصاً با در نظر گرفتن این که مدل ۳۶۵ اسب بخاری پورشه باکستر اسپایدر قیمت پایهای معادل ۸۲ هزار دلار دارد بسیار زیاد محسوب میشود. رضوانی شتاب صفر تا صد Beast Speedster که با داشتن وزنی معادل ۷۴۸ کیلوگرم دقیقاً هم وزن مدل ۵۰۰ اسب بخاری Beast میباشد را ۳.۵ ثانیه اعلام کرده است. شتاب صفر تا صد مدل Beast نیز ۲.۷ ثانیه میباشد. فردیس رضوانی، مدیرعامل استارت آپ رضوانی در ابن بازه میگوید: “ما قصد داشتیم در این مدل بر چابکی بیشتر از سرعت تاکید و تمرکز کنیم”. وی ادامه میدهد: “به عنوان مدل تکمیل کنندهٔ Beast قدرتمند ۵۰۰ اسب بخاری، تمرکز اسپیدستر بیشتر بر روی هندلینگ، و عملکرد ناب در جاده به عنوان یک خودروی سقف باز میباشد”. طبق اعلام کمپانی، طراحی داخلی این مدل در مقایسه با Beast ارتقا پیدا کرده است. در مدل اسپیدستر روکش چرمی به صندلیهای فیبر کربنی، غربیلک فرمان و دسته دنده اضافه شده است و صندلیهای خودرو مجهز به کمربندهای ایمنی چهار تکهای شدهاند. با دیدن تصاویر، متوجه میشویم که صفحهٔ نمایش مدل ۵۰۰ اسب بخاری با یک پنل معمولی جایگزین شده است که مجهز به دکمههای استاندارد آریل اتم میباشد. اگر بخواهیم رو راست باشیم، این موضوع یک نقطه ضعف برای این خودرو محسوب میشود، زیرا امروزه معمولیترین و ارزانترین خودروها نیز مجهز به صفحهٔ نمایش در داخل کابین میباشند، چه رسد به خودرویی که قیمتی معادل بی ام و i8، پورشه ۹۱۱ جی تی ۳ و مرسدس AMG GT S دارد، فکر کنم متوجه منظور من شدید…!۱۸ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
rapbaz
۲۱ شهریور ۱۳۹۴صندلیاش نسبت به قبل بهتر شده…
قیمت اینم که…!!!
ارش
۲۱ شهریور ۱۳۹۴گرونفروشی کلا تو خون خودروسازان ایرانی هسست!!
Pooya
۲۱ شهریور ۱۳۹۴کلا این سبک ماشین ها بدرد پیست می خورن و در زندگی روز مره نمیشه استفادشون کرد. ولی این با همه شون فرق داره، ۱_خیلی گرونه ۲_امکانات اولیه نداره ۳_ جذاب نیست ۴_ ماشین های خیلی بهتر با امکانات بیشتر نسبت به بازه قیمتیش داره ۵_ هم کلاس هاش از نظر ساختی و عملکردی از این ارزون تر هستن.
rasa
۲۱ شهریور ۱۳۹۴جذاب نیست؟؟؟ :|
آرش آمریکایی
۲۱ شهریور ۱۳۹۴این ماشین عالیه و افتخار اسم ایرانی باهاشه کاش تولید ملی بود
سعید
۲۱ شهریور ۱۳۹۴هرچی هم حتی همه دنیا ازش بد بگن اون حس وطن دوستیم نمیزاره درمقابلش بی تفاوت باشم در همه حال حتی با نقطه ضعفاش دوسش دارم چون محصول هنر ایرانیه
امید
۲۱ شهریور ۱۳۹۴نادر فقیه زاده م ایرانی و سری 6 رو طراحی کرده و تو طراحی سری 7 جدید ; کمک تیم طراحی بوده ولی اینکه زیبایی سری6 و 7 ربطی به هنر ایرانی بودن داشته باشه کاملا اشتباهه
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ شهریور ۱۳۹۴قابل توجه دوستان عزیز طراح این ماشین یک طراح تقریبا تازه کاره آذربایجانیه پس ربطی به هنر ایرانی نداره!
کل ماشین هم بر اساس آریل اتم ساخته شده!(که ایرانی نیس)
موتورش هم که هوندا سیویکه که تقویت شده(اینم ایرانی نیس!)
من نمیدونم کریس براون(خواننده معروف آمریکایی) چرا اینو خریده؟؟( البته اون هر ماشینی دلش بخاد رو خریده الان تو گاراژشه گفته واسه تنوع و خاص بودن اینو هم بخریم!!!)
نتیجه گیری: صحر خیز باش تا کامروا شوی |:
AHMADREZA
۲۱ شهریور ۱۳۹۴این چیه دیگه
فردین بهادری نژاد
۲۱ شهریور ۱۳۹۴با قیمت این میشه ماشین های خیلی بهتر و با امکانات بیشتری گرفت
ولی طراحیشو دوست دارم خیلی خاص و خشنه
راحت میتونه چشم ها رو به خودش خیره کنه
عباس.
۲۱ شهریور ۱۳۹۴رضوانی سارنده ایرانی در خارج کشور اومده ماشین درست کرده با این قیمت .ما هم پراید درست میکنیم پژو و همه گران میفروشیم ولی چرا ایران اینطوری شده. با اینکه افتخارات زیادی داریم .ولی کاش به نفع داخل بود ارزان بود برای خود مردم ایران در طول کل عمرشون زندگی بهتر داشتن با محصولات با کیفیت ارزان هم داخلی هم خارجی. و ایران بهترین کشور از نظر پیشرفت و رفاه بین مردم بود بهتر از هر کشوری. ولی متاسفانه حد خیلی پایینی هستیم در حد نوک خودکار کوچیک ضعیف توی زندگی روزمره
رضا
۲۱ شهریور ۱۳۹۴من عاشق این ماشینم ولی روراست اینکه مرسدس amg gt رو میخرم اگه پولشو داشتم
صفحه کیلومترش واسه سال 2015 افتضاحه
VENENO
۲۱ شهریور ۱۳۹۴من کوروت میخریدم ؛ با تیونینگ گایگر????????????
میلاد
۲۱ شهریور ۱۳۹۴طراحیه خارجیش زیبا و جذابه اما طراحیه داخلیش خیلی جای کار داره، خیلی زیاد، واقعا عجیبه که چرا طراحیه داخلیش اینقدر ضعیفه.
armin
۲۱ شهریور ۱۳۹۴صفحه کیلومتر شمار و دور موتورش مثل ۴۰۵
احمد باقری
۲۱ شهریور ۱۳۹۴طراحی خیلی قشنگ و جونداری داره، قسمت فنی و تکنولوژی رو نمیدونم.
Archi KHAN
۲۱ شهریور ۱۳۹۴یه خودروی خاص فقط از نظر طراحی خارجی
یه پوسته ی جالب ، با این پول معقولانه اس خودرویی خریده بشه که زیرش یه موتور خفن خوابیده باشه ، مثل …..
ارمان
۲۲ شهریور ۱۳۹۴از خدامون هم باشه
با این کار کمپانی رضوانی خودش رو تو دل خودرو سازهای با قیمت بالا جا میندازه و 10 سال دیگه تازه علت این کارشون رو میفهمیم حتما برنامهایی دارن . از الان غیر از فروش باید کلاس بالای کار خودشون رو نثبیت کنن
اگه امسال رضوانی و منصوری نباشن دنیا فکر میکنه ما شتر سوار میشیم ؛ که تقریبا هم ….!