سایر خودروهای آمریکاییکارما

معرفی کارما GS-6 با چهرهٔ آشنا و قیمت ارزان‌تر

فصل بعدی سفر شرکت کارما با معرفی مدل جدید GS-6 آغاز شده است. این خودرو در ظاهر بلافاصله قابل‌شناسایی است زیرا طراحی شیک مدل رِوِرو GT را حفظ کرده اما ارزان‌تر شده و قیمت آن از ۸۳,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود. GS-6 در سه تیپ مختلف با نام‌های استاندارد، لوکس و اسپرت به بازار عرضه می‌شود که کارما فعلاً ویژگی‌های آن‌ها را اعلام نکرده اما برای هر سه تیپ می‌توان رینگ‌های ۲۱ یا ۲۲ اینچی را سفارش داد که سیستم ترمز برمبو را در پشت خود پنهان می‌کنند.

داخل GS-6 نیز آشنا به نظر می‌رسد زیرا در اینجا هم همان طراحی داخلی رِوِرو با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۲ اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو به چشم می‌خورد. گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌ها، سیستم صوتی با هشت بلندگو و به‌روزرسانی از راه دور نیز از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این خودرو هستند. GS-6 همچنین از قابلیت سفارشی‌سازی هم برخوردار است و علاوه بر تریم فیبر کربنی و پنج رنگ مختلف برای چرم تودوزی، امکان سفارش آپشن‌های منحصربه‌فردی مثل چوب برگرفته از درختان نجات‌یافتهٔ آتش‌سوزی کالیفرنیا هم وجود خواهد داشت.

در بخش ایمنی هم GS-6 به هشت ایربگ و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و سیستم دید اطراف مجهز شده است.

صرف‌نظر از نوع تیپ، همهٔ مدل‌های GS-6 به قوای محرکهٔ الکتریکی با پیشرانهٔ افزایش‌دهندهٔ بُرد مجهز هستند. این قوای محرکه از دو موتور الکتریکی در عقب با مجموع خروجی ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۴۶ نیوتن متر گشتاور تشکیل شده که توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۲۸ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند. به لطف این باطری‌ها، خودرو می‌تواند تا ۱۳۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند اما در کنار این، یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو هم وجود دارد که به‌عنوان ژنراتور عمل می‌کند. این موتور بُرد کلی خودرو را به ۵۸۰ کیلومتر می‌رساند که این عدد به‌راحتی با سوخت‌گیری قابل‌افزایش خواهد بود.

در GS-6 سه حالت رانندگی مختلف هم تعبیه شده است که Stealth، Sustain و Sport نام دارند. حالت اول خودرو صرفاً از انرژی باطری‌ها استفاده می‌کند، در حالت دوم پیشرانهٔ درون‌سوز اقدام به شارژ باطری‌ها می‌کند و در حالت سوم هم از باطری‌ها و هم از موتور بنزینی برای ارائهٔ حداکثر پرفورمنس استفاده می‌شود. در این حالت، خودرو ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هنگامی‌که باطری‌ها خالی شوند، علاوه بر پیشرانهٔ بنزینی، با استفاده از یک شارژر سطح دو نیز می‌توان آن‌را در مدت تقریباً چهار ساعت شارژ کرد. همچنین امکان شارژ باطری‌ها با استفاده از شارژرهای سریع ۴۵ کیلوواتی هم وجود دارد که تا ۹۰ درصد باطری‌ها را ظرف ۳۴ دقیقه شارژ می‌کند. کارما GS-6 هم‌اکنون قابل خریداری است و در اواخر امسال، نسخهٔ تمام الکتریکی GSe-6 هم به بازار خواهد آمد. قیمت پایهٔ این نسخه از ۷۹,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود و بُرد آن به بیش از ۴۸۰ کیلومتر می‌رسد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مسعود بهروان

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    با این قیمت گزینه های بهتری رو میشه انتخاب کرد بنظرم

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (226 ديدگاه)

      چرا حس میکنم طراحیش نا موزونه

      موافقم 11
      مخالفم 7
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    روزی که این خودرو چند سال پیش معرفی شده بود ، ترند جهانی شده بود !
    یه زمانی همه میگفتند با ورود این خودرو ، جهان خودرو تغییر میکند ، ولی بعد از مدتی ورشکسته شد !
    شرکت استون‌مارتین هم ناراحت شده بود که چرا آقای کارما ، چنین طراحی‌ای برای ما نکرده و رفته واسه خودش شرکت خودروسازی زده و طرح خوباش را واسه خودش پیاده کرده و… !
    کلاً یه زمانی حرف و حدیث زیاد داشت اما یکدفعه دیدیم به حاشیه‌یه گوشه گوشه کشیده شد !

    موافقم 20
    مخالفم 6
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    گذر موقتش اومده بود از امارات به ایران و یه بررسی هم انجام داده بودند یکی از مجلات اون زمان !
    از سه چیزش تعریف کردند (( طراحی دلچسب که باید از نزدیک دیدش و نه از تو عکس که نطرها را عوض میکنه – کیفیت بالای متریال‌‌ها – سواری به شدت دلچسب و نرم )) !

    بازنده‌ی رقبای نامدار و تولید محدود و به صرفه نبودنش شد !

    حالا این جدیده که یه جورایی فیس‌لیفت به حساب میاد ، باید دید چه میکنه در آینده ، اما فکر نمیکنم همین هم موفق بشه ، چون رقبا میخورندش مگر اینکه یه مدریت طوفانی انجام بگیره و چند مدل بزنه و تعداد دیلرها بیشتر بشه و…. تا بلکه کارش راه بیوفته !

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. Hadi

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      این برند قبلاً فیکسر کارما بود ولی الان جفتشون از هم جدا شدن و فیکسر کلا رفته سمت الکتریکی ها و کارما به سمت هیبرید ها…
      از کارما خوشم میاد چون ماشیناش طراحی خاص داره ترکیبی از سنت و مدرنیته هستش ?
      خیلی جذابه و تکنولوژی هیبرید خیلی خوبی داره ?
      من اینو به مدل S ترجیح میدم…

      موافقم 14
      مخالفم 3
    2. parsa_ashgh.mashine

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (226 ديدگاه)

      خیلی حس می کنم کشیده است

      موافقم 2
      مخالفم 4
  4. REZA ///AMG

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    همون زباله ایه که قبلا بود

    موافقم 10
    مخالفم 17
  5. T.C.B.K

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    یا حضرت عباس !!

    کولراش که شبیه کیا پراید خودمونه .. (البته شبیه بنز کلاس s هست بیشتر )

    قیافه هم چنگی به دل نمیزنه….

    قیمت هم که یا پیغمبر …

    قدرت هم یا موسی…

    با این پول میرم جنسیس g90 میگیرم… خیلی بهتره…

    البته اینم بدک نیست به عنوان یه برند تازه تاسیس

    موافقم 3
    مخالفم 16
  6. ADAK

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    از بغل چه زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا