سایر خودروهای آمریکاییلوسید

مقایسه بی پروای لوسید ایر با مرسدس S کلاس!

لوسید موتورز اخیراً اولین شوروم فروش خود را در بورلی هیلز افتتاح کرده و اگرچه این تنها آغاز راه لوسید در گسترش کسب‌وکار خود در آمریکا می‌باشد اما پیش از آن به دنبال رقابت با برخی از مشهورترین برندهای بازار بوده است.

هفته پیش بود که پیتر رالینسون مدیر اجرایی لوسید موتورز گفت این شرکت خود را رقیب تسلا نمی‌داند و بجای آن به دنبال رقابت با مرسدس بنز می‌باشد. این مدیر ارشد با تکمیل بیانیه‌های قبلی خود گفته لوسید ایر مزیت‌هایی دارد که یک خودروی درون‌سوز رقیب نمی‌تواند با آن برابری کند.

او گفته است:

ما آشکارا مرسدس بنز را هدف گرفته‌ایم. رقیب طبیعی لوسید ایر مرسدس بنز S کلاس است. رقیب ایر دریم ادیشن هم نسخه AMG مرسدس بوده اما خب محصول ما پرفورمنس و جذابیت‌های بیشتری دارد.

رالینسون می‌گوید لوسید ایر مزیت‌های واضحی در مقایسه با S کلاس و سایر رقبا داشته و یکی از آن‌ها ابعاد بیرونی کوچک و کابین بزرگ‌تر می‌باشد. لوسید به لطف قطعات جمع‌وجور قوای محرکه الکتریکی ایر باعث ایجاد فضای زیادی در کابین شده است. این شرکت همچنین با طعنه به تسلا گفته که از متریال لوکس در کابین ایر استفاده کرده و زمان قابل‌توجهی را صرف ارتقای کیفیت ساخت این بخش خودرو کرده است.

یکی از تحلیلگران دنیای خودرو می‌گوید:

من فکر می‌کنم ایر خودروی لوکس‌تری است. شاید این خودرو به اندازه مرسدس S کلاس برجسته نباشد اما اشرافیت متفاوتی را ارائه کرده و روی تکنولوژی و فضای زیاد تمرکز دارد. آیا این موارد باعث خواهند شد مشتریان مبلغ هنگفتی را برای خرید لوسید ایر هزینه کنند؟ خواهیم دید.

رالینسون در خلال مصاحبه خود با اتونیوز گفته که این شرکت به دنبال موفقیت در جایی است که بسیاری از استارت آپ های الکتریکی شکست خورده‌اند. سال پیش صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی بیش از ۱ میلیارد دلار را به این شرکت تزریق کرد. رالینسون گفته حتی میزان سرمایه‌گذاری در لوسید می‌تواند بیشتر از ۱.۳ میلیارد دلار قبلی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    این چی میگه؟
    تو لازم نیست خودتو با بنز مقایسه کنی جوجو….
    یه استارت آپ تازه تاسیس داره خودشو با پدر خودرو سازی جهان مقایسه میکنه….

    موافقم 48
    مخالفم 99
    1. یانکی

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      کدوم پدر هی جو میدید.والا خودت یه سه چرخه گازی رو ماشین قبول میکنی که میگی پدر.اونی که مثل پدر تولید نسل رو انجام داد و یاد بقیه فورد کبیر بود.والا با این نوناشون

      موافقم 7
      مخالفم 37
      1. ADAK

        ۱۶ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        یعنی شما پدر بودن را در تولید نسل می بینی ؟!!

        موافقم 16
        مخالفم 2
      2. مانی

        ۱۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        Benz & Cie 1883 و Daimler 1890
        تاسیس شدن و قبل از سال ۱۹۰۰ ماشین ۴ چرخ ساختن
        حالا فورد شما که سال ۱۹۰۳ تاسیس شد چجوری اولین ماشین رو ساخته خدا میدونه

        موافقم 13
        مخالفم 1
    2. Just bentley continental

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (562 ديدگاه)

      یه نظرم نباید اینقدر تعصب داشت .نه تو طراحی داخل و خارج و نه از لحاظ پرفورمنس چیزی از s کلاس کمتر نداره و به نظر من حتی قشنگتر از اس کلاسه.

      موافقم 16
      مخالفم 15
    3. Reza

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      عجب دوره زمونه ای شده ، وقتی یکی رو ازش تعریف می‌کنی و بهش پروبال میدی جو ورش میداره.

      موافقم 19
      مخالفم 10
    4. Hamid...Audi

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (713 ديدگاه)

      فکر میکردم این مدل تعصبات و کری خوندنا دوره ش تموم شده باشه. اون عینک تعصب رو از رو چشمات بردار و مقایسه کن ببین چی میشه.
      در ضمن روزی ۱۰ تا کامنت گذاشتنت صرفا وقتت رو حروم میکنه و هیچ ارزش دیگه ای نداره.

      موافقم 35
      مخالفم 7
    5. ▪︎AMG.63▪︎

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (177 ديدگاه)

      ///73_AMG/// عزیز باید قبول کرد که هر برند خودروسازی
      یکبار اشتباه میکنه و حتی چندین بار و یا طراحی خوبی نمی کنه حالا هر چقدر هم که میخواد خوب باشه
      و مرسدس هم حالا اشتباه کرده و طراحی خوبی نداشته
      و بنظرم از مرسدس بعید بود که تو طراحی اشتباه کنه.

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. ▪︎AMG.63▪︎

        ۱۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (177 ديدگاه)

        داداش این نظره منه
        شما هم بهتره نظرات بقیه رو کوچیک ندونی.

    6. سورنا

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      نوکیا هم یه زمونی میگفت من اولینم و بهترینم و … ولی اپل با ایفونش کلا نابود کرد
      بنز هم اگه مث تو فک میکرد مطمعن باش الان اسمی ازش نبود !

      1. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

        ۱۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        تو چرا همه چی رو به گوشی سازی ربط میدی؟
        آیفونم الان تو اروپا بدست سامسونگ و شیائومی کشته شده
        الان تنها قلمرو آیفون آمریکاست….

        موافقم 5
        مخالفم 4
  2. محمد

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    اینجوری موفق نمیشه.
    خوبیه تسلا اینه خودشو با کسی مقایسه نمیکنه.
    یه محصول تولید میکنه.بایه امکانات والبته قیمت مناسب میگه این محصول من با این امکاناته همیشه هم شتابش وبردش و تکنولوژی های به کار رفته توش تو اون قیمت بی رقیبه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  3. مهرداد كمال

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    پسر با همسنات همبازی شو

    موافقم 25
    مخالفم 51
    1. حمید

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (371 ديدگاه)

      فعلا که چنتا عکس نشون دادن فقط ، ۱۰۰ تا دونه بساز اول ببین میتونی بعد بیا با ۱۰۰ سال خودروسازی المان کل کل کن !

      موافقم 18
      مخالفم 20
      1. ALIERZA

        ۱۶ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (228 ديدگاه)

        حمید مگه بنزه که از رقابت خورو های خودران فرار کنه

        موافقم 19
        مخالفم 10
  4. Moein

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    چرا که نه؟
    مگه همه جا ایرانه که تعصب های بی مورد مانع خیلی از اتفاقات میشه؟!
    اتفاقا برای بهترین بودن باید هم خودش رو با بهترین مقایسه کنه تا بتونه خودش رو بالا بکشه
    حالا اینجا به طرفداران بنز برمیخوره که چرا خودش رو به پدر میخواد بچسبونه???

    موافقم 54
    مخالفم 19
    1. Amin-mc20

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      کلا اولین ماشینشه داده داره خودشو با بنز مقایسه میکنه دیگع خیلی گنده تر از دهنش حرف میزنه ?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️ اصلا از کجا معلوم پس فردا دست مشتری ها برسه نقص فنی نداشته باشه

      موافقم 27
      مخالفم 36
    2. Hadi

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      شاید از نظر ابعاد و کابین لاکچری رقیب S کلاس باشه
      ولی از نظر پرستیژ و کیفیت ساخت و اصالت اصلا…
      تو باید با EQS رقابت کنی نه S کلاس
      شاید وقتی S کلاس الکتریکی شد بتونی…

      موافقم 28
      مخالفم 12
  5. ارشیاsvj

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    جاروبرقی ها نباید با کلاسs مقایسه بشن!!???

    موافقم 29
    مخالفم 34
  6. Mohammad

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    محکم پیش بری و تلاش کنی بهتر از بنز هم میشی

    موافقم 32
    مخالفم 16
    1. Audi s8

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      بله ولی خیلی باید تلاش کنه که به مرسدس برسه

      موافقم 20
      مخالفم 4
  7. Amin-mc20

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    جدیدا مد شده گاری و فرغون و جاروبرقی ساز های تازه به دوران رسیده خودشونو با سابقه دار ها مقایسه میکنن!!!!

    موافقم 10
    مخالفم 7
  8. سهند

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (670 ديدگاه)

    هرگز به پای کلاس s نمیرسه.
    به نظرم آئودی a8 از s کلاس بهتره چون s کلاس ۲۰۲۱ تکنولوژی هایش تقریبا با آئودی a8 که در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد برابر است این تکنولوژی بسیار زیاد آئودی را نشان میدهد که بعد از سه سال فقط یک ماشین با تکنولوژی در حد آئودی a8 دارد.(الان هم تکنولوژی s کلاس اصلا از آئودی a8 بیشتر نیست) . اگر بنز کلاس s ابهت و طراحی خارج و داخشل در حد نسل قبلی بود و به تکنولوژی s کلاس جدید هم مجهز میشد از آئودی بهتر بود ولی گوردون واگنر طراحی s کلاس را خراب کرد
    الان آئودی a8 بهترین سدان فول سایز است. البته نظر من است

    موافقم 12
    مخالفم 19
  9. Ramin

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    بنز پول برند میگیره

    از لوسید ایر خوشم میاد ولی تسلا یه چیز دیگس هیچ برندی بهش نمیرسه

    ولی یه سوال چرا صندلی های عقب لوسید اونجوریه ؟ کسی میدونه ؟

    ولی اون عکسه که پورشه تایکان کنار لوسید وتسلا هست خیلی باحاله خوشم اومد

    ولی من تسلا رو به بنز و لوسید ترجیح میدم.

    موافقم 6
    مخالفم 8
  10. OMID

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    این که داره خودشو با بنز مقایسه می‌کنه به خاطر بلند پروازی نیست بلکه به خاطر ترس از تسلاست
    سرعت عمل و لج بازی تسلا توی تایکان رو دیدیم ( ساخت نسخه پلید و رکورد گیری باهاش )
    تسلا کوچیک تره و فرزتر و جمع و جور تر در نتیجه سریع می‌تونه پاسخ بده
    مثلا اگر همین لوسید می‌گفت که رقیب ما تسلا هست و ما لوکس تریم باور کنید تسلا سر یک سال یه نسخه لوکس از مدل سه یا ایکس میداد بیرون
    مقداریشم به خاطر دست و پا بسته بودن و نوپا بودن بنز توسط الکتریکی سازی هست و رقابت با بنز توی الکتریکی ها اسونتره

    موافقم 16
    مخالفم 2
  11. سامورایی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    اگه پورشه ، تایکان رو با اس کلاس مقایسه می کرد حرفی نبود ولی یه شرکت بی نام و نشان که یه ماه از تاسیس شدنش نگذشته دیگه چی میگه

    موافقم 18
    مخالفم 12
  12. مهزیار

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    شخصا اگه پول داشتم لوسید میگرفتم

    موافقم 13
    مخالفم 5
  13. ▪︎AMG.63▪︎

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (177 ديدگاه)

    نظر سنجی
    مرسدس بنز S.class ?
    لوسید ایر ?

    موافقم 16
    مخالفم 6
  14. پیام

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (287 ديدگاه)

    و پیتر در پایان مصاحبه سوار بنز اس کلاس خود شد و به خانه اش برگشت.

    موافقم 14
    مخالفم 6
  15. Elmiraj

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    دو بار Air سه موتوره را لخت کردن بردن Laguna seca آخر سر با اختلاف از S plaid شکست خورد !!! بُرد و شتاب و درگ هم بماند….
    .
    اگر بحث سر متریال و کیفیت اجزای داخل کابین باشه تیونر ها هم بلدن ،،، شما کافیه با صرف چند هزار دلار هر ماشینی رو بدی دست منصوری ، کارلکس دیزاین ، لکسانی و…. تا برات بهترین ها را بسازن…

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. Ramin

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      بله المیرجا با حرف آخرت موافقم شرکت منصوری واقعا شاهکاره واقعا خیلی خوبه که یک ایرانی تو مقیم آلمان بزرگترین شرکت تیونینگ دنیا رو داره.
      اگه هر ماشینی بدی بهش چنان تیونینگ ولوکسش میکنه که خودت توش میمونی.

      موضوع نفر اول بودن نیست. موضوع قابل اعتماد بودن است. که تسلا اینو ثابت کرده

      راستی پدال مطلب درمورد تسلا x revan هم بزار که ارتقا های تسلا مدل x سبب میشه
      با هر بار شارژ مسافت بیشتر از 700 کیلومتر رو بره و درگ 400 مترش تو 10 ثانیه هست
      یه 2 ماه پیش سایت Motor 1 گذاشته بود.

      موافقم 3
      مخالفم 4
  16. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    البته اصل منظورش این بود:
    ” ما آشکارا مرسدس بنز را هدف گرفته‌ایم زیرا نردبان محکم و بسیار بلندی ست… ”

    موافقم 4
    مخالفم 1
  17. محمد گودرزی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان درسته که بنز و بی ام و و مخصوصاً بنز مشتریان پروپاقرص خودشو تو دنیا داره…اما دنیای آینده خودرو از آن خودروهای ترکیبی نظیر تسلا و مخصوصا لوسید ایر خواهد بود….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا