سایر خودروهای آمریکایی

اما و اگرهای موفقیت خودروهای آمریکایی در بازار کره

خودروهای صادراتی آمریکا باید از نظر طراحی جذاب‌تر، از نظر قیمت در دسترس تر و از نظر راندمان کم‌مصرف‌تر باشند که اگر این‌طور باشند می‌توانند از تلاش‌های دونالد ترامپ برای بازنگری معامله تجاری با کره جنوبی بهره ببرند.


ترامپ هفته پیش با رئیس‌جمهور کره جنوبی دیدار کرد و گفت که ایالات‌متحده باید همکاری‌های تجاری ناهماهنگ خود با دوست‌های کلیدی را درست کند بنابراین در حال خلق زمین‌بازی برای خودروسازان وطنی است.


علیرغم اینکه برندهایی چون فورد، جنرال موتورز و کرایسلر رشد صادرات حدود ۲ برابری داشته‌اند اما تنها سهمی ۱ درصدی از بازار خودروی کره جنوبی را در دست دارند. در این بازار هیوندای و کیا حرف اول را می‌زنند.


یکی از مقامات ارشد دولت کره جنوبی که ترجیح می‌داد نامش فاش نشود به رویترز گفت:

استفاده از موانع گوناگون نمی‌تواند رقابت‌پذیری خودروهای آمریکایی را به‌صورت اساسی افزایش دهد. چیزی که می‌خواهیم واقعاً به آمریکا بگوییم این است: خودروهای خوب بسازید، خودروهایی بسازید که مصرف‌کنندگان کره‌ای دوست دارند.

با توجه به این موضوع می‌توان گفت در نظر کره‌ای‌ها، خودروهای آمریکایی در مقایسه با نمونه‌های آلمانی از نظر تصویر برند، میزان رضایت‌بخشی و مصرف سوخت ضعیف‌تر هستند. البته محصولات تسلا و مدل بولت از این قضیه استثنا هستند زیرا خودروهای الکتریکی محبوبیت روزافزونی پیدا می‌کنند.


به گفته یکی از مقامات آمریکایی، یک سهمیه در معاملات تجاری کنونی وجود دارد که به عنوان یک سد در مقابل افزایش صادرات عمل می‌کند. این سهمیه به خودروسازان آمریکایی اجازه می‌دهد در سال ۲۵ هزار دستگاه خودرو را که استانداردهای ایمنی آمریکا را پاس کردند وارد کره کنند. اگر یک خودروساز آمریکایی تصمیم بگیرد واردات بیشتر خودرویی نسبت به سهمیه تعیین شده داشته باشد باید استانداردهای ایمنی کره را پاس کند و این امر می‌تواند هزینه‌ای ۷۵ میلیون دلاری در پی داشته باشد.

منبع: autonews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    دقیقا تسلا با این اقدامات پیشرو، میتونه از نظر میزان فروش و رقابت پذیری بین المللی، ورق رو واسه آمریکا برگردونه چه در کره چه در اقصی نقاط جهان

  2. سعید

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    خودرو های آمریکایی خوراک سلایق مردم خاورمیانه هستند که ایران تشنه ترین بازارهاست ولی افسوس که رجال اجازه همچین کاری رو نخواهند داد.

    1. ونوم اف ۵

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      کشورهایی مثل ژاپن و فرانسه و کره که خودروساز هستند ولی ماشین خارجی کمتری اونجا فروش میره دو یا سه علت میتونه داشته باشه یا اینکه خیلی وطن پرست هستند مثل کره و فرانسه که الان فرانسه از نظر بازار خودرویی زیاد مثل سابق یعنی تا اواخر دهه ی هشتاد و اوایل دهه ی ۹۰ نیست و برندهای زیادی حضور دارن یا اینکه مثل ژاپن قوانین سفت و سخت دارن برای پارکینگ و مجبورن این ماشین کوچولوها رو سوار شن

  3. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    بازهم این بحث تکرارى ورود ماشىنهاى امریکایی به کشور هاى دیگه
    اخه کره اى ها که محصولاتى مثل هىونداi10.i20 و یا کىا پىکانتو مىسازن و سوار مىشن هىچ زمان سلىقشون با محصولى مثل چلنجر و چارجر و کامارو جور در نمىاد تازه اگر هم جور دربىاد در حد یه عده ى معدود بىشتر نىست و به صرفه نیست واردات ماشىن امریکایی به اىنجور کشورها که عادت به ماشىن اکونومىک و جمع و جور دارن
    به قول جناب سعىد در پست بالا ماشىن امریکایی خوراک مردم خاور میانه هستش مثل ایران نه کره و ژاپن و………….
    ماشىن امریکایی سلىقه ى خاص مىخواد که اون سلىقه تو بىشتر مردم قاره ى اسىا و اروپا نىستش
    بر عکس تو قاره ى استرالىا بعد امریکای شمالى و کانادا ماشىن امریکایی و سبک امریکایی سوارى بسىار محبوب و پر طرفداره

    1. ماکان

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (47 ديدگاه)

      علی جان اولا به اطلاعت برسونم که i10 در خود کره تولید نمیشه
      بعدش هم اونا هم مثل ما انسان هستن و هورمون هایی مثل ادرنالین در بدن اون بدبخت ها هم ترشح میشه ولی اونقدر در راستای ارتقای کشورشون محصولات خودشون رو استفاده کردند که به نظر همه بعید میاد یه کره ای سوار بر یک چلنجر دیمن رو تصور کنند

  4. كوروش

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    دوستان امریکایی باز بنظرتان برای یک گردش دو روزه یک کامارو ۲۰۱۶ بهتره یا چلنجر موتور ۸ ؟

    1. MAHDI . TUNING

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      اگه چلنجره SRT باشه یعنی 6.4 بهتره وگرنه کامارو V8 اگه کامارو V8 نیست همون چلنجر حتی اگه 5.7 RT باشه

      1. كوروش

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1129 ديدگاه)

        نه کامارو که معمولیه

      2. (ali(CHEVY NOVA

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        مهدى srt 6/4 تو مناطق ازاد مگه وارد شد؟؟؟؟؟؟
        چلنجرهاى 8 سىلندرى که پلاک منطقه ازاد دارن نمونه هاى 5/7 لىترى هستن که مىشن همون rt

        1. MAHDI . TUNING

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1478 ديدگاه)

          اره داداش یه کرایسلر 300 گلد وارد اروند شده پس چلنجر و چارجرش هم باید وارد شده باشه
          البته یه چلنجر بنفش هم خودم دیدم
          تو شیراز هم یه چارجرش گذرموقت هست
          اینا که گفتم همشون 6.4 هستن

  5. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    جناب کوروش
    هر2 ماشىن عشقن اما اونى که 8 سىلندر هست رو انتخاب کند و لذت موتور 8 سىلندر امریکایی رو بچشىد

    1. كوروش

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      ممنون ایشالله پس دوج

  6. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    خواهش دارم جناب کوروش
    اىشالاه حالش رو ببرى و زمانى که ىه امریکایی بخصوص ىه امریکایی 8 سىلندر رو روندىد بهتر متوجه مىشىد که این ماشىنها روندنشون چه عشقى داره

  7. Amir

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    امکان موفقیتشان در بازار کره بالا نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا