سرانجام شرکت کانادایی Magnum از هیولای خود رونمایی کرد. MK5 سبک وزن، با ظرفیت دو سرنشین، برای رقابت با خودروهایی همچون BAC Mono ،KTM/X-Bow ،Ariel Atom و VUHL 05 طراحی شده است.
موتوری ۴ سیلندر با قدرت ۲۵۰ اسب بخار به کمک یک جعبه دنده ۶ سرعته سکوئنشال، قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند. برای پایداری بیشتر، مهندسین مگنوم از سیستم دیفرانسیل لغزش محدود بهره گرفته اند. حداکثر دور موتور مجاز برای این هیولا ۱۱۰۰۰ دور بر دقیقه است، که موجبات شتاب صفر تا صد ۳.۲ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم ساخته است. البته برای رسیدن به چنین شتابی وزن ۵۴۵ کیلوگرمی MK5 بی تاثیر نبوده است. دیسک های آلومینیومی که پشت چرخ های ۱۸ اینچی پنهان شده اند وظیفه ی متوقف ساختن MK5 را بر عهده دارند. سیستم تعلیق قابل تنظیم از دیگر ویژگی های قابل توجه در این خودرو است.
در کابین نیز سعی شده تا با صندلی های فیبرکربنی و کمربندهای ۶ نقطه ای حس رانندگی اسپرت القا شود. از دیگر ویژگی های مهم کابین می توان به مانیتور برای پوشش دید عقب، فرمان با پوشش مقاوم در برابر تغییرات آب و هوا و مانیتور نصب شده برروی فرمان برای نمایش اطلاعات فنی اشاره کرد.
شرکت مگنوم ساخت تنها ۲۰ دستگاه در سال را برنامه ریزی کرده است . MK5 در اواخر سال ۲۰۱۴ با قیمت پایه ۱۳۹۰۰۰ هزار دلار وارد بازار خواهد شد.
شایان
۹ آبان ۱۳۹۲این دیگه چه شرکتیه تا حالا اسمشو نشنیده بودم ولی در هر صورت مطمئنا از شرکتهایه دیگه کمک گرفتن البته برایه رسیدن به چنین شتابی وزن کمش هم بی تاثیر نبوده
slr722
۹ آبان ۱۳۹۲اصلا خوشم نیومد…
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲از آریل اتم خیلی بهتره!!!!
mojtaba..designer
۹ آبان ۱۳۹۲طراحی تهاجمی و تیزی داره خیلی متفاوته…ولی اگه یه شاسی پایدارتر و داشت و یه موتور قوی تر اعجوبه ای میشد….ولی بک دیزاینش یه نموره از فراری الهام گرفته شده.
مجید
۹ آبان ۱۳۹۲جالب انگیز ناک بود.
محسن.د
۹ آبان ۱۳۹۲کلا هدف ازساختن این تیپ ماشینا چیه؟(BAC Mono ، KTM/X-Bow ، Ariel Atom و VUHL 05 ) فقط شتاب بالا به نسبت قدرت موتور؟
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲برای پولداران عاشق پیست . که آخر هفته ها برن یه حالی بکنن!!!!!!
حامد MASERATI GT
۹ آبان ۱۳۹۲چطور بیشتر کشورا میتونن سوپر اسپرت بسازن یعنی اینقدر آسونه سوپر اسپرت ساختن؟ والا عجیبه ؟ با چه هدفی میسازن؟ فکر نکنم واسه سوداوری باشه
بهزاد
۹ آبان ۱۳۹۲محسن جان هدف اصلی ساخت این تیپ ماشینها برای علاقه مندانی که روزهای تعطیل در پیست هستند می باشد تا لذت رانندگی با دینامیک شبیح خودروهای فرمول رو تجربه کنند و اگر هزینه های خرید ماشین و اجاره ی پارکینگ و دور زدن در پیست رو حساب کنیم تفریح گرانی به شمار میرود!
محسن.د
۹ آبان ۱۳۹۲ممنون. تا حالا از این زاویه بهش نگاه نکرده بودم :-)
jalal
۹ آبان ۱۳۹۲نه همچین هم جالب نیست سرعت و قدرت خوبی نداره .
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲انتظار داری اندازه ی 458 قدرت تولید کنه؟؟برای 500 کیلو وزن 250 اسب بخار کمه!!!!
یه پسل باهوش
۹ آبان ۱۳۹۲نمی دونم شاید مشکل من باشه
چون این تیپ ماشین ها رو ماشین نمی دونم
امین
۹ آبان ۱۳۹۲وافعا هم تولیدش بیش از 20 تا مسخرس!
حسین(جاسم)
۹ آبان ۱۳۹۲قیافش شبیه سرعته!!!!!!!!!!
امین
۹ آبان ۱۳۹۲اتفاقا سرعتش خیلی هم زیاد نیست از جنسیس کوپه هم تاپ اسپیدش کم نره و فقط شتاب داره! ( قابل توجه جاسم! )
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲حالت خوبه ؟؟؟اگه اینو با جنسیس مقایسه می کنی جنسیس هم با گایاردو مقایسه کن!!!!!
مجید
۹ آبان ۱۳۹۲مگنوم که بستنی اخه . خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
اما خالی از مزاح کمی پیچ و خمهای نا زیبایی داره.
محمدرضا
۱۰ آبان ۱۳۹۲اینو می خریم تو کولاک زمستون …. باید کلاه همراه داشته باشیم
میلاد.فقط المان.فقط بنز.
۱۶ آبان ۱۳۹۲درود.
خیلی بیریخته.
از همه مهمتر گمنام هم هست.
((( ایران و المان )))