شرکتهای استارتآپی الکتریکی این روزها بسیار زیاد شدهاند و جدیدترین آنها شرکتی بنام الایشن هایپرکارز (Elation Hypercars) در کالیفرنیا است. الایشن قصد دارد به اولین شرکت تولید هایپرکارهای لوکس الکتریکی در آمریکا تبدیل شود. اولین محصول این شرکت ناشناخته هایپرکاری بنام فریدوم (Freedom) است. به گفتهٔ الایشن، تیم مهندسی این شرکت در مسابقات فرمول یک، ۲۴ ساعته لمانز و مسابقات اروپایی دیگری کار کردهاند.
فریدوم از طراحی بیرونی چشمگیری برخوردار است که شاید کمی یادآور لوتوس اویجا باشد. در تصاویری که از این هایپرکار الکتریکی منتشر شده است، اسپلیتر جلوی فیبر کربنی، رکابهای آئرودینامیکی، درهای گالوینگ، بال عقب فعال و دیفیوزر بسیار بزرگ به چشم میخورد. کابین خودرو که از کاکپیت جتهای جنگنده الهام گرفته هم به صفحه آمپر دیجیتالی و کنسول مرکزی فیبر کربنی مجهز است. به گفتهٔ الایشن، خریداران میتوانند کابین فریدوم را با چرم پریمیوم، فلزات گرانبها و سنگهای قیمتی شخصیسازی کنند.
فریدوم روی یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی قرار میگیرد که تنها ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد و به پکیج باطری لیتیوم یونی T شکل مجهز است. این باطریها با ظرفیتهای ۱۰۰ و ۱۲۰ کیلووات ساعتی قابل انتخاب خواهند بود و بُردهایی در حدود ۴۸۰ و ۶۴۰ کیلومتر را ارائه میکنند. نسخهٔ پایهٔ فریدوم به سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۱۴۰۰ اسب بخار مجهز خواهد بود اما الایشن قصد ارائهٔ یک نسخهٔ چهار موتوره با ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت را هم دارد که این نسخۀ قویتر ظرف ۱.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.
همچنین برای کسانی که به خودروهای الکتریکی علاقهای ندارند، الایشن وعدهٔ ارائهٔ مدلی بنام فریدوم آیکونیک را هم با پیشرانهٔ بنزینی ۵.۲ لیتری V10، گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک داده است. این موتور که ظاهراً از آئودی گرفته شده، به گفتهٔ الایشن بیش از ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. فریدوم آیکونیک به لطف این نیرو ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۸۵ کیلومتر بر ساعت میرسد.
قیمت پایهٔ فریدوم ۲ میلیون دلار است درحالیکه قیمت فریدوم آیکونیک از ۲.۳ میلیون دلار آغاز میشود. فعلاً هیچ حرفی در مورد زمان عرضهٔ این خودرو به بازار زده نشده و هیچ تضمینی وجود ندارد که فریدوم از این رندرهای فانتزی فراتر برود.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹به قول جرمی کلارکسون این کمپانی های تازه اولین هایپرکاری که بیرون میدن ورشکست میشن
آخه تا وقتی لامبورگینی و پورشه و مکلارن و فراری و پاگانی و………..هست چرا باید اینو بخریم؟؟؟؟
دوم اینکه جدیدا کمپانی های جدید بیشترشون برقی میزنن دلیلش اینه که پیچیدگی ساختش کمتره
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹خخخخخ تازه دیفیوزرش هم کپی مکلارن p1 هست
سورنا
۳۰ آبان ۱۳۹۹نه دلیلش پیچیدگی کمتر نیست الکتریکی ها هم مشکلات و سختی های خودشونو دارن حتی شاید بیشتر داستان داشته باشن نسبت به درون سوزها که عادی شدن
دلیل اصلیش اینه که از سال ۲۰۳۰ به بعد اکثر شرکت ها خودروهای درون سوزو ممنوع کردن این شرک هم تا بخواد تولید کنه و عرضه کنه رسیده به اون سالا
Reza
۳۰ آبان ۱۳۹۹داداش چه مشکلی ؟؟ چند تا باطری ۱۰۰ یا ۱۲۰ کیلووات ساعتی از ریمک یا . . . سفارش میدی میندازی رو یه اسکلت و تموم میشه.
واسه طراحی بیرونی و داخل کابینم با چند تا شرکت قرار داد میبندی و تموم.
به ایزد یزدان قسم اگه من یه عرب بودم که بابام چاه نفت داشت روزی چند تا از این شرکت ها میزدم یا حداقل کل سهام هاشونو میخریدم.
Shayan
۳۰ آبان ۱۳۹۹دوست عزیز میخای هیت کنی حداقل منطقی بکن این کارو
مگه ساخت یه ماشین حتی الکتریکی فقط اینایی هستن که شما میگی؟
طرف تیم مهندسیش از مسابقات مختلف بوده مثل فرمول یک بعد شما به همین راحتی گفتی رد شدی؟
جسارتا به حرف شما بود، کی میومد تقسیم وزن ماشین، مرکز ثقل، نحوه درست قرار گیری باتری و موتور برقی
ایجاد تعادل آیرودینامیکی و استفاده کامل از قطعات آیرودینامیکی، کاهش وزن، سیستم تعلیق و….. هزاران هزار بخش دیگه رو کی مهندسی میکرد؟
فک میکنین ساخت و توسعه یه ماشین برقی به همین راحتی هاست؟
غولی مثل فولکس اون همه سرمایه گذاری کرده توی این زمینه بازم داره محافظه کارانه عمل میکنه
اون وقت طرف اگه پدرش چاه نفت داشت برقی میساخت میرفت توی لاگونا
سکا رکورد تسلا و لوسید رو بزنه
قرار نیست چون برقیه الکی هیت بشه
ممنون?
Hadi
۳۰ آبان ۱۳۹۹دقت کردین هر هفته یک کمپانی الکتریکی ساز معرفی میشه که همشون هم اولش هایپر کار میزنن انگار اب معدنیه ?
و همشون هم از ۴۰۰ تا بیشتر میرن…
این یکی موتور V10 آئودی رو میخوان بزارن روش که یکمی خوب و متفاوتش میکنه…
تا وقتی تولید نشه کوچکترین حسابی روش باز نمیکنم مثل تسلا رودستر و بقیه ی هایپر کار های کاغذی…
JDM
۳۰ آبان ۱۳۹۹اتفاقا به نظر من با اینکار مهندسی خودشونو به رخ میکشن
با این کار قدرتشونو نشون میدن و با گذر زمان میتونن مشتری جذب کنن چون خشت اول محکم نهادن
زیزیگولو
۳۰ آبان ۱۳۹۹چقدر کمپانیای تازه به دوران رسیده زیاد شده!!!
Sina
۱ آذر ۱۳۹۹من هم یه شرکت ساخت هایپر کار زدم
با ۴ تا موتور برقی و موتور V12 ۶ لیتری ،۱۶۵۳ اسب بخار و ۳۸۱۹ نیوتون متر گشتاور ، شتاب ۱.۵ ثانیه ، انتهای سرعت ۵۹۰ کیلومتر ، فردا میرم رکورد نوربرگرینگ رو هم میزنم ، داخل ماشینو با طلای ۱۸ عیار پر میکنم.
بدنه هم تمام طلا و نقره و تیتانیومه
قیمت ۲ میلیون دلار ، با ۵ دلار ثبت نام کنید
( و بعد از آن دیگر خبری از این شرکت به گوش نمیرسد)
میلاد
۳۰ آبان ۱۳۹۹عقبش اسکی از لوتوس اویجاهه.دیفیوزرش هم ه همینطور که آقا امین گفتن کاملا اسکی از P1 LM هست.هر پدر سه نقطه ای جدیدا میاد واسه من هایپر میزنه.تازه همه هم ورشکست میشن.خدایا خودت بدادمون برس.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹مدل معمولی p1 هم همین شکلیه
Reza
۳۰ آبان ۱۳۹۹خوبه خوشم اومد ???
جومونگ 2006
۳۰ آبان ۱۳۹۹نمیدونم چرا فصل 4 گرند تور ساخته نمیشه که لامبورگینی اوراکان sto رو بررسی کنن
سامورایی از قله فوجی
۳۰ آبان ۱۳۹۹18 دسامبر قسمت جدید میاد میرن ماداگاسکار
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۳۰ آبان ۱۳۹۹چیه آخه
الان جهان به یه خودرو اقتصادی و ارزون و تولید انبوه نیاز داره نه هایپر کار
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹ایران لازم داره نه جهان
جومونگ 2006
۳۰ آبان ۱۳۹۹ریچارد هموند گفت اگر یه ماشینی میخوای که تو خونیه یه نفر ساخته شده باشه باید بری سراغ اینها ???
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹خخخخ اون قسمتشو دیدی یه مشت از این هایپرکار های مزخرف نشون میدن تو گرندتور ؟
Ramin
۳۰ آبان ۱۳۹۹شتاب 0تا 100 = 1.8
خسته نشه. 2 میلیون دلار بدم به این. ؟؟؟؟؟
خب 150 هزار دلار میدم تسلا مدل s plaid میگیرم. زیر 2 ثاینه میرسه به 100
واینکه 5 نفر میتونن توش بشینن و کاربردی هست.
بعضی از کمپانی ها فقط پول میخوان. چیزی هم که ساختن به درد خودشون میخوره.
SF90 STRADALE
۳۰ آبان ۱۳۹۹حرفی و مجازی _ هیچ و پوچ
از حرف تا عمل فاصله بسیار است
AMANTE
۳۰ آبان ۱۳۹۹( به گفتهٔ الایشن، خریداران میتوانند کابین فریدوم را با چرم پریمیوم، فلزات گرانبها و سنگهای قیمتی شخصیسازی کنند. )
همین جمله کافیه بود تا بدونم هدف کمپانی چیه و خریداران این سوپرماشین چه اشخاصی هستن.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹یعنی پرفورمنس صفر
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱ آذر ۱۳۹۹برای لاکچری هاس نه کسایی که پرفورمنس میخوان
رامتین
۳۰ آبان ۱۳۹۹بحث کیفیت و عملکرد این خودرو را ندارم. شاید هم عالی باشه ولی من اگه پولدار باشم بهیچ وجه 3 میلیون دلار روی این برند نمیدم. گرچه افرادی مولتی میلیاردر مثل بیل گیتس که دقیقه ای 20هزار دلار درامد دارند، یه خودروی کاملا معمولی زیر 100هزار دلار دارند. یا خود استیو جابز یک بنز SL داشت.
حسین دهمرد
۳۰ آبان ۱۳۹۹لابد بیمه واسه ورشکستگی یه چیزی بهشون میده
تحت پیگرد
۳۰ آبان ۱۳۹۹بچه ها عکس اول دقیقآ شبیه apollo arrow