گردهمایی پبل بیچ امسال برای طرفداران خودرو یکی از بهترین دورهها بود چراکه در آن خودروهای جذاب و هیجانانگیز زیادی چون لامبورگینی اونتادور SVJ، بوگاتی شیرون دیوو، نسل جدید بامو Z4 و… رونمایی شد؛ اما پروندهٔ پبل بیچ ۲۰۱۸ در اینجا بسته نشده و هنوز یک غافلگیری دیگر برای طرفداران باقیمانده است زیرا شرکت آمریکایی SSC پبل بیچ امسال را برای رونمایی رسمی از نسخهٔ تولیدی هایپرکار جدید خود بنام تواتارا (Tuatara) انتخاب کرده است.
بدین ترتیب پس از گذشت حدود هفت سال از رونمایی نسخهٔ کانسپت این خودرو، سرانجام نسخهٔ نهایی و تولیدی آن رسماً رونمایی شده است. بااینحال استایل ظاهری نسخهٔ تولیدی تواتارا تقریباً با نسخهٔ کانسپت هفت سال پیش یکسان است. درهرحال نسخهٔ تولیدی این هایپرکار آمریکایی از بدنهٔ فیبر کربنی صیقلی برخوردار است که ضریب آئرودینامیک ۰.۲۸ را برای آن فراهم کرده است. به گفتهٔ SSC، ضریب آئرودینامیک این خودرو به میزان قابلتوجهی کمتر از رقبای آن مثل بوگاتی شیرون با ۰۳۶، کوئنیگزگ آگرا با ۰.۳۳ و هنسی ونوم F5 با ۰.۳۳ است.
طول تواتارا برابر با ۴.۴۳ متر، عرض آن ۱.۹۹ متر و ارتفاع آن ۱.۰۹ متر است درحالیکه فاصلهٔ محوری آن نیز ۲.۶۷ متر اعلام شده است. بااینحال استفادهٔ گسترده از فیبر کربن موجب شده که وزن این هیولای آمریکایی به تنها ۱۲۴۷ کیلوگرم برسد. بهمنظور کاهش هرچه بیشتر وزن خودرو، حتی رینگهای ۲۰ اینچی آنهم از فیبر کربن ساخته شدهاند. این رینگها با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ با سایز ۲۴۵ در جلو و ۳۴۵ در عقب پوشیده شدهاند.
تواتارا به یک پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V8 توئین توربو مجهز شده است که در صورت استفاده از بنزینی با اکتان ۹۱، قدرتی برابر با ۱۳۵۰ اسب بخار تولید میکند؛ اما این پیشرانهٔ قابلیت کار با سوخت E85 را هم دارد که در این صورت قدرت آن به ۱۷۵۰ اسب بخار افزایش پیدا میکند. ردلاین این پیشرانه نیز ۸۸۰۰ rpm اعلام شده است. برای انتقال نیروی موتور به چرخهای عقب هم یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی کامپیوتری در نظر گرفته شده که به سیستم تعویض دندهٔ رباتیک مجهز است. SSC فعلاً توضیحات دقیقتری از این گیربکس منحصربهفرد ارائه نکرده است.
بااینحال SSC ادعا کرده است که تواتارا با تکیه بر پیشرانه و گیربکس خود میتواند بهراحتی از رکورد حداکثر سرعت کنونی که در اختیار کوئنیگزگ آگرا با ۴۴۷ کیلومتر در ساعت است عبور کند. سازندهٔ آمریکایی ادعا کرده که هایپرکار جدیدش توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی بیش از ۴۸۳ را دارد. SSC اعتماد و اطمینان کامل دارد که تواتارا میتواند به این سرعت دست پیدا کند. این شرکت همچنین گفته است که هماکنون آمادگی آغاز تولید این هایپرکار را دارد و سفارشات خرید آنرا قبول میکند. از این ماشین تنها ۱۰۰ دستگاه تولید خواهد شد که در کارخانهٔ جدیدی در واشنگتن ساخته میشوند.
F22RAPTOR
۵ شهریور ۱۳۹۷با ظاهرش خیلی حال کردم
قدرت موتورش هم که عالیه
نمایه پشتش هم خیلی جالبه
یانکی
۵ شهریور ۱۳۹۷صبحانه بو گا تی میان وعده کونیخزگ.اینا خوبه.شما شاعری شعر هم میگی
F22RAPTOR
۵ شهریور ۱۳۹۷متوجه نشدم داداش؟
GHOST RIDER
۵ شهریور ۱۳۹۷ببخشید که بی ربطه ولی مجبور شدم بگم که اولین نفر باشم بهتون تبریک می گم
پراید ۴۰تومنی شد.
اقا تبریک????
Reza
۵ شهریور ۱۳۹۷بالاخره بعد از 6 سال انتظار رونمایی شد.
Reza
۵ شهریور ۱۳۹۷سرعت سنجش رو از لامبورگینی کش رفته
عکس سوم
KING918
۵ شهریور ۱۳۹۷افرین توی این همه طراحی ناپخته شلوغ فضایی یه هایپر کار با طراحی زیبا دیدیم که شبیه ماشین باشه خدا رو شکر
Just bentley continental
۵ شهریور ۱۳۹۷فوق العاده همیشه این برند رو خیلی دوست دارم
نسل قبلشم واقعا هیولا بود
و اینکه شرکتی نیست که فقط ادعا کنه و مرد عمله.
?????
Amirferrari
۵ شهریور ۱۳۹۷نمیدونم چرا واسه اسم در کردن همه ادعای تاپ اسپید دارن،مدلی که چند سال پیش ساخته بودن هم ادعا میکردن ۴۴۰ تا رو میزنه و رکورد سرعت رو که اون موقع دست ویرون بود میگیره ولی بعد یهو غیبش زد،یه قیمت نجومی هم اون موقع واسش زده بودن که انگاری از یه سیاره دیگه اومده،این مدلشونم یکی میشه مثه داداش بزرگترش
m40
۵ شهریور ۱۳۹۷من عاشق این برندم ??
واقعا اون ماشین قبلی هم فوق العاده بود و هم ای یکی .کانسپتش هم اون موقع عالیییی بود
Ali Keyhani
۵ شهریور ۱۳۹۷شاید 7.8 سال پیش عکس این ماشین رو روی مجله های خودرویی میدیدم،که بعضیاشون آلتیمت آئرو 2 یا شلبی تواتارا ازش نام برده بودن،تواتارا فکر کنم یه نوع مارمولک باشه،ولی همون موقع به عنوان خودرویی نام برده بودن که قراره پوزه بوگاتی ویرون سوپراسپرت رو به خاک بماله و با 440 کیلومتر در ساعت رکورد جدیدی رو بزنه ولی هیچوقت رونمایی رسمی نشد و تواتارا کم کم از یادها رفت تا اینکه الان رونمایی شد و باید ببینیم چکار میکنه،هم تواتارا و هم هنسی ونوم F5 به دنبال شکستن رکورد کونیگ زگ آگرا RS هستن،باید رقابت جذابی رو شاهد باشیم در آینده.
Abbas lsx/ltx
۵ شهریور ۱۳۹۷نابود گر وارد میشود
mahdy
۵ شهریور ۱۳۹۷ببخشید رکورد کونیگ زگ 457 کیلومتر بر ساعته نه 447
Ali Keyhani
۵ شهریور ۱۳۹۷متوسط سرعت کونیگ زگ آگرا آر اس 447 کیلومتر در ساعت ثبت شد،ولی توی تست بعدی تونست به 457 کیلومتر هم دست پیدا کنه ولی سرعتی که ثبت شده 447 کیلومتر در ساعته
s.h
۵ شهریور ۱۳۹۷شک نکن اونی که به راحتی 460 رفته 20 تا دیگم میتونه جور کنه !!!
کریستین گفته بود هم الانم میشه باهاش 480 تا رو رد کرد ولی چون پیش بینی از وضعیت رو به رو نمیشه کرد و هر گونه عیبی تو این سرعت مثل یه سنگ تو جاده تا یه بوته خار و یا یه باد با کمی شن تو این بیابون یا عدم اطمینان به لاستیک خسارت جبران ناپذیری داره و به خاطر جون راننده این کارو نمیکنیم وگرنه ما زا سلامت و توان ماشینامون اطمینان کامل داریم تازه اینم مشتری بهش گفته بود ه
تا سال دیگه همه حتی بوگاتی تا 482یا مثلا 490 تام میرند و رقابت میره واسه بالای 500 تا مخصوصا الان که مدعی سرعت خیلی زیاده هر نوپایی میخواد با یه تاپ اسپید خودشو رو کنه
حالا ssc یا کونیک زگ حداقل نفری یه رکورد دارن و تو این 10 -15 ساله یه خودی نشون دادن و دیگه مدعی به حساب نمیاند
ساسان
۵ شهریور ۱۳۹۷به نسبت ونوم طراحی زیباتر و هماهنگتری داره. این شرکتا بیشتر روخط مستقیم متمرکز هستن. چون پیچو خم یعنی چالش وزنو دینامیکو تعادلو تکنلوژی. ولی خب تنور رقابتی که کِبریت اولشو بوگاتی زدو دارن داغ میکنن!!دوست دا م همه این مدعیای خط مستقیمو در یکبرنامه حرفه ای ببینم که به چالش کشیده میشن.مثل 3گانه هایپرکارها.
الف.ی
۵ شهریور ۱۳۹۷خیلی منتظرش بودم
رسیدن به اون سرعت خیلی واسش سخت خواهد بود
اولش که کانسپتش رو دیدم نوشته بود که رو 442 حساب باز کردن
483 خیلی سخته
موفق باشه
رقابت سخت و جذابی رو می بینیم
:::فرشاد:::
۵ شهریور ۱۳۹۷مونتاژ قطعات کابین افتضاحه، به روکش وسط فرمون، دوخت پوشش روی ستونها، فاصله ستون و شیشه جلو. . . دقت کنید.
kamyar
۵ شهریور ۱۳۹۷فرشاد جان فکر کنم اون روکش ها رو برای مخفی نگه داشتن طراحی کابین بکار بردن
روی اون فرمون باید دکمه و ادوات باشه که زیر پوشش مخفی شده