رویداد “حرکت ورای خودرو” کمپانی کروز پردهبرداری شد. این شرکت از رویداد یاد شده برای معرفی خودروی کاملاً جدید اوریجین استفاده کرده است.
از اوریجین به عنوان آینده حل و نقل نام برده شده است. این خودرویی خودران و الکتریکی بوده و مشابه کانسپت فولکسواگن سدریک میباشد. البته کروز میگوید اوریجین وارد خط تولید خواهد شد و شکل حملونقل را تغییر خواهد داد.
این کمپانی خیلی وارد جزئیات نشده اما اوریجین به دنبال حذف برخی از مشکلات مربوط به مالکیت سنتی خودروها و سرویسهای اشتراک سواری میباشد. این خودرو همچنین میخواهد تراکم جمعیت را کاهش داده و درعینحال گزینهای قابلابتیاع باقی بماند.
از آنجایی که اوریجین محصولی خودران است بنابراین از کابینی بسیار متمایز سود میبرد. این بخش فاقد فرمان، پدالها و پشت آمپرهاست. تمامی این قطعات با حذف خود فضای قابلتوجهی را ایجاد کردهاند. این فضای بیشتر به طراحان اجازه داده کابینی بسیار جادار و فراخ ایجاد کنند. در این بخش دو ردیف صندلی رو به هم قرار دارد. این امر باعث میشود خودرو حس خودمانیتری داشته باشد و فضای پای زیادی نیز برای هر سرنشین ایجاد شود.
اوریجین به فروش نخواهد رسید بلکه کروز مالک آن و سرویسهای ارائه شده خواهد بود. به همین خاطر انتظار میرود کاربران تجربهای پایدار در هر بار استفاده از اوریجین داشته باشند.
این موضوع مهمی میتواند باشد اما اوبر و لیفت هم میتوانند حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند. آیا شما سوار خودروی کوچک قدیمی خواهید شد یا چیزی جدیدتر و بهتر را ترجیح خواهید داد؟
اگرچه کروز به مشخصات این خودرو اشاره نکرده اما تائید کرده اوریجین از پلتفرم جدید جنرال موتورز استفاده میکند. از آنجایی که ایمنی یکی از مهمترین جنبههای خودروهای خودران محسوب میشود بنابراین چندین ویژگی خاص در نظر گرفته شده و هیچ خبری از خرابی در حسگرها، محاسبات، شبکه و قدرت نخواهد بود. در حقیقت اگر اشتباهی هم رخ دهد سرنشینان در امنیت کامل خواهند بود.
اوریجین از بسته حسگر چندلایهای استفاده میکند که برای ردیابی افراد و اشیا طراحی شده است. این امر حتی در بدترین شرایط نیز رخ میدهد.
اوریجین خودرویی ماژولار و قابل ارتقا بوده و بنابراین میتوان آن را بهبود بخشید. این خودرو هزینه زیادی ندارد زیرا کروز به سادگی میتواند قطعات انفرادی را ارتقا دهد که از جمله آنها میتوان به حسگرها و کامپیوترها اشاره کرد. به این ترتیب نیازی به جایگزینی کلی خودروها نخواهد بود.
کروز انتظار دارد طول عمر محصول خود بیش از ۱.۶ میلیون کیلومتر باشد. این میزان کارکرد ۶ برابر بیشتر از طول عمر متوسط یک خودرو بوده و بنابراین هزینهها به شدت کم خواهد شد. شایان ذکر است کروز مجبور به استخدام راننده و پرداخت حقوق به آنها نخواهد بود.
این کمپانی به قیمت و هزینههای استفاده از اوریجین اشاره نکرده اما گفته که یک شهروند متوسط اهل فرانسیسکو میتواند با استفاده از این خودرو در سال صرفهجویی ۵ هزار دلاری داشته باشد.
خبری درباره زمان تولید اوریجین منتشر نشده اما انتظار داریم در ماههای آینده اخبار بیشتری از این خودروی تحول ساز منتشر شود.
reza
۳ بهمن ۱۳۹۸شاید الان قیمت خودروهای برقی بالا باشه ولی تا چند سال دیگه قطعا کاهش پیدا میکنه.به گزارش بلومبرگ در سال 2019 قیمت هر kwh باتری 156 دلار بود و در سال 2023 به 100 دلار به ازای هر kwh کاهش پیدا میکنه(مثلا ماشینی مثل رودستر با باتری 200 kwh قیمت پک باتریش 20000 دلار خواهد بود یا مثلا ماشینی با ظرفیت باتری 100kwh که مقدار زیادیه قیمت پک باتریش 10000 دلار میشه)
ممد ژانگولر
۳ بهمن ۱۳۹۸به به پیش به سوی دنیای زیباتر و پاک تر و سبز تر.
فکر کن میری پیاده روی خسته میشی ماشینتو صدا میزنی میاد دنبالت و توراه خونت ی قهوه هم بهت میده ?
Farzad
۳ بهمن ۱۳۹۸دنیای پاک مال اوناس نه ما ….
ممد ژانگولر
۳ بهمن ۱۳۹۸??اینم حرفیه فرزاد جان