در چند روز اخیر توجه بسیاری از افراد به فارادی فیوچر و خودروی FF 91 جلب شده است اما نگاهی عمیقتر به این خودرو و سازندهی آن مشکلات زیادی را عیان میسازد.
تأسیس برندی جدید آسان نیست. شما تنها نمیتوانید نامی برای آن انتخاب کنید، از برنامههای خود برای تسلط در جهان صحبت کنید و سپس عقب نشسته و تنها پول را نظارهگر باشید. این روش خیلی کار نمیکند چه آنکه قبلاً در مورد شرکتهایی نظیر فیسکر، Cizeta-Moroder و… این موضوع را دیدهایم.
و تا زمانی که قوای محرکهی هیدروژنی و الکتریکی معنی حقیقی به خود بگیرند، نمیتوان انتخابهای مردم را خیلی تغییر داد. البته که ما دربارهی فارادی فیوچر صحبت میکنیم، برندی جدید و درخشان که در نظر دارد فرمت جدیدی به صنعت خودرو داده و تا سال ۲۰۱۸ رقیبی سرسخت برای تسلا خواهد بود.
ما پیشازاین جزئیات کاملی از خودروی FF 91 را منتشر کردهایم. این خودرو حتی سریعترین مدل تسلا را در بحث شتاب شکست میدهد؛ اما وقتی صحبت از موفقیت تجاری یک ایده میشود، ادعای شکست حریفان در بحث شتابگیری واقعاً کافی نیست.
هیچکدام از تکنولوژیهای خودرو در زمان رونمایی کار نمیکردند. در CES دیدیم که سیستم پارک خودکار FF 91 کار نمیکرد و باعث شد معاون ارشد شرکت سرخ و سفید شود!
مقایسههای واضحی بین این خودرو و تسلا صورت گرفته اما طبق گزارشهای متعدد حتی اگر فارادی فیوچر سال ۲۰۱۷ را به خوبی پشت سر بگذارد، پول کافی برای پرداخت صورتحسابهای خود نخواهد داشت و تولید سریعترین خودروی جهان در هالهای از ابهام قرار خواهد گرفت.
تسلا توسط مردی که غالباً نابغه خوانده میشود پیش میرود و پول کافی برای کارهای خود را دارد و یا حداقل برای اکثر برنامههای خود سرمایه دارد. حتی عهدشکنیهای اخیر تسلا نیز نشان میدهد که برای ساخت خودروهای الکتریکی سریع سرمایهی خیلی زیادی نیاز است.
ظاهراً کارخانهی میلیارد دلاریای که قرار بود در نوادا ساخته شود در مراحل اولیهی ساخت رها شده است.
با همهی آشفتگیهایی که در پسزمینهی این برند دیده میشوند تصور موفقیت فارادی فیوچر سخت است. ۱۴ سال طول کشید تا تسلا بتواند خودروی الکتریکی قابلاعتماد، هوشمند و خودکار بسازد و حتی همین الان نیز با مشکلاتی دستبهگریبان است. خب فارادی فیوچر تا پیش از پایان سال آینده چهکار میتواند بکند؟
به منظور عرضهی یک خودرو یا برند تکنولوژیک و موفقیت آن شما باید ایدههای فوقالعاده، کوههایی از پول و حتی صبر بیشتری داشته باشید. در دنیایی که فوریت و شتاب یک شعار ادامهدار است، احتمالاً صبر زودتر از پول به آخر خواهد رسید.
شاید فارادی فیوچر در کوتاهمدت در سرخط خبرها باشد اما تا زمانی که حامی چینی شرکت با سرمایهگذاری جدید به میدان نیاید نمیتوان شاهد تولید کامل FF 91 بود. آیا ما صبور خواهیم بود؟ احتمالاً نه!
منبع: carthrottle
الف.ی
۲۵ دی ۱۳۹۵خیلی حیف میشه اگه تولید نشه و دنیا از دیدن تکنولوژی هاش محروم بشه.
احسان(احسان سابق)
۲۵ دی ۱۳۹۵قطعا پیش بینی موفقیت این خودرو سخته اما اینو در نظر بگیرید اگر تسلا ریسک نکرده بود خیلی چیزاهای دیگه هم تغییر نمی کرد. عاشق شرکت هایی هستم که محصولات جدید و فوق العاده ای معرفی می کنن و دست به ریسک های بزرگی میزنن طوری که اصلا پایان راه مشخص نیست اما بخاطر این شرکت ها و افرادشون هست که زندگی ما پیشرفته شده. امیدورام فارادی و شریک چینی این شرکت سربلند بیرون بشن.
Viper ACR
۲۵ دی ۱۳۹۵فیلم های سرخ و سفید شدن مدیرش در یوتیوب هست…
آخه عزیز جان… من اگه جای تو باشم این ماشین رو وقتی تنها بودم 10 بار تست میکردم بعد میبرم نمایشگاه.
هیچ کدوم از سیستم های این ماشین کار نمیکرد. این میتونه تیر خلاص بر پیکر FF باشه.
تیر خلاصی هم که بر بدنه ی پونتیاک خورد ، همچین چیزی بود. زمانی که خبر نگاران متوجه شدند شرکت پونتیاک چند روز قبل از پرده برداری از مدل آزتک در نمایشگاه به 30-40 نفر پول خوبی داده بود تا هنگام رونمایی آزتک وانمود کنند هیجان زده شدند .
بعضی اوقات آدم با یک اشتباه تمام زندگیش رو میبازه.
X6
۲۵ دی ۱۳۹۵والا این طرحشم چنگی به دل نمیزته همون بهتر که تولید نشه
تسلا حداقل قیافه داره اینکه کلا تعطیله!
پرهام
۲۵ دی ۱۳۹۵درسته که ظاهرش آنچنان جالب نیست
و رقبایی مثل لوسید خیلی خوش قیافه ترن
اما شما به شتابش به امکاناتش هم نگا کن!
درسته که برای این نباید آنچنان شتاب رو ندارم نظر قرار داد
اما همین که این کراس اور با بوگاتی ویرون درگ بزاره و ببره خودش خیلی جالب میشه!
البته این درگ رو انجام ندادن
و تو ویدیو معرفی درگش با فراری ۴۸۸ جی تی بی انجام شد
اگه درست بشه و بیاد و لوسید هم بیاد واقعا خودرو های الکتریکی و حتی بنزینی رو به چالش میکشن!
که خودش باعث پیشرفته…
البته بازم در زمان معرفی اینا و امثالهم ما هنوزم پراید تولید میکنیم😁😂
شایدم در آینده نزدیک پراید هیبرید😂😂😂
us army
۲۵ دی ۱۳۹۵اونجا آمریکاء نه ایران یادتونه اون مخترء ایرانی رو که قبله ماسک خودرو برقى با برده بالا میساخت انقدر عذابش دادن خودروهاشو انداخت تو دره آمریکا مهده اختراعات وتکنولوزیه جاءى که ھواپىما ساختن جى پى اس اینترنت ووو ساختن
Bavaria
۲۵ دی ۱۳۹۵من همیشه به غول های خودرو سازی نگاه میکنم و میگم تغییرات اساسی توسط اینها به وجود میاد،بقیه نه که هیچ کاره ان،ولی غول ها میدان رو(اگه وجود داشته باشه) خالی نمیزارن و هیچ شرکتی بی رقیب نمیمونه
آرش
۲۶ دی ۱۳۹۵سخته با تسلا شاخ به شاخ شدن، با نابغه، با ایلان ماسک