شرکت آمریکایی واندرهال چند وقت پیش یک رودستر اسپرت سهچرخ را با نام لاگونا معرفی نمود که البته به دلیل برخورداری از بدنهٔ فیبر کربنی به جهت کاهش وزن، قیمت بالایی داشت. سپس چندی بعد واندرهال نسخهٔ ارزانتری از رودستر سهچرخ خود را با نام ونیز معرفی نمود که بدنهٔ فیبر کربنی آن با یک نمونهٔ آلومینیومی جایگزین شده است.
این شرکت میگوید به مدت هفت سال در حال توسعه و ساخت این رودسترهای سهچرخ بوده است. نخستین پروتوتایپ این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ کاوازاکی ZX-10R بود و دومی از پیشرانهٔ یاماها R1 استفاده میکرد. سپس سومین پروتوتایپ واندرهال به یک پیشرانهٔ روتاکس با دندهعقب مجهز شد و نهایتاً در سال ۲۰۱۲ پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو جنرال موتورز برای این ماشین انتخاب شد.
طراحی و نمای بیرونی این رودستر سهچرخ یادآور مورگان Three Wheeler انگلیسی است که البته برخلاف مورگان، ساختهٔ واندرهال طراحی مدرنتری دارد. همانطور که اشاره شد، نسخهٔ پایهٔ این ماشین ونیز نام دارد که وزن خالص آن ۶۲۳ کیلوگرم است. این مدل مجهز به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک، گرمکن صندلیها، رینگهای ۱۸ اینچی، سیستم صوتی ۶۰۰ واتی BT و غربیلک فرمان چوبی است.
قیمت پایهٔ ونیز از ۲۹,۹۵۰ دلار آغاز میشود و با پرداخت ۲۵۰ دلار بهعنوان سپرده میتوان یک دستگاه از آنرا سفارش داد. برای مقایسه، قیمت پایهٔ خودروی پولاریس اسلینگشات که از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر استفاده میکند از ۲۲ هزار دلار آغاز میشود و نهایتاً به ۲۸.۵ هزار دلار در بالاترین تیپ میرسد.
محصول لوکستر و بالاتر واندرهال نیز مدل لاگونا است که از بدنهٔ فیبر کربنی سود میبرد که ۲۰ هزار دلار به قیمت آن اضافه میکند. در تیپ اسپرت پریمیوم این ماشین تهویه مطبوع (!)، چهار ترکیب چرمی پریمیوم، کفپوش پشمی مشکی دولوکس، رینگهای ۱۹ یا ۲۰ اینچی، غربیلک فرمان با قسمت پایینی صاف و دکمههای کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل، سیستم صوتی پریمیوم، دستهدندهٔ فیبر کربنی و سیستم تعلیق قابل تنظیم اضافه میگردد و قیمت آنهم از ۵۸,۸۵۰ دلار آغاز میشود.
اما نسخهٔ بالاتری از این هم وجود دارد که لاگونا Bespoke Motoring Experience نام گرفته است. این مدل نیز به پدالهای تعویض دنده، گرمکن و تهویهٔ صندلیها، رنگ سفارشی بدنه، رینگهای قابل انتخاب بیشتر، لاستیکهای تویو R888 و تریم کربنی در رو دریها، پوشش پیشرانه، پوشش غربیلک فرمان، کنسول و داشبورد مجهز است. قیمت این مدل بالا رده نیز به ۷۷ هزار دلار رسیده است.
به گفتهٔ واندرهال، هرکدام از این مدلهای مختلف این رودستر اسپرت سهچرخ که انتخاب شوند، همگی حس منحصربهفرد، لذت رانندگی و هیجان بالا را ارائه میکنند که بازگشتی است به عصر طلایی رانندگی. بدین ترتیب مشخص است که بازار بخش خودروهای سهچرخ رو به افزایش است و با ورود سازندگان جدید، این کلاس شلوغتر و متنوعتر شده است.
peyman
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶قیمتش خیلی گرونه
فقط ژاپن
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶صفر تا صد و حداکثر سرعت ذکر نشده !!!؟
كاپيتاليسم
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶حیف که مورگان قیمت فضایی میزاره وگرنه استایلشو نه پولاریس داره نه واندرهال ، با این حال پولاریس اسلینگ شات انتخاب ارزنده تری بین این سه گزینه هست هست بنظرم
خسرو
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶امریکا اینهمه تو ایمنی سخت گیری میکنه اونوقت این اگه باد عزراییل بخوره بهش که سقط میشن سرنشیناش/ درکل برای شهربازی یا تو یه شهرک شمالی بد نیست/ برای توی شهرو خیابون فاقد شخصیت و خیلی چیزای دیگست ..
امیرهمایون
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز خودروهای سه چرخ در بیشتر نقاط دنیا (ازجمله امریکا) در رده موتورسیکلتها طبقه بندی میشوند و درنتیجه استانداردهای ایمنی موتورسیکلت برای انها صادق است نه خودرو .
سالار
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶هیچکدوم از تصاویر از سمت عقب راست ماشین نیست برای قسمت داخلی رینگ عقب که شامل دیسک ترمز هم شده چه فکری کردن که بد نما نباشه چون میشه قسمت پشت رینگ