یک دستگاه پلیموث باراکودا مدل ۱۹۷۱ بسیار منحصربهفرد به حراج گذاشته شده است. این ماشین عضلانی کلاسیک باوجودی که در سال ۱۹۷۱ برای اولین بار نور خورشید را دیده اما طی این سالها تقریباً دستنخورده باقیمانده است. حال این خودروی فوقالعاده در حراجی دالاس که از ۲ تا ۵ نوامبر برگزار میگردد برای فروش گذاشته شده است.
این باراکودا در ۱۱ مارس همان سال ۱۹۷۱ برای اولین بار به خریدارش یک زن بود تحویل داده شد. وی آنرا تا سال ۱۹۹۵ در اختیار داشت و سپس به یکی از ساکنان پورتلند فروخت که او هم تا اوایل سال ۲۰۰۹ ماشین را در تملک خود نگه داشت. سپس یک کلکسیونر خودرو بنام «Bill Weiman» باراکودا را خریداری نمود و برای مدت کوتاهی آنرا در گاراژ خود نگهداری کرد تا اینکه به شخص دیگری از آریزونا بنام «Randy Wilson» فروخته شد.
این باراکودا یک سال بعد بار دیگر به یک کلکسیونر فروخته شد تا اینکه سرانجام در آوریل سال ۲۰۱۳ به تملک مالک فعلی آن درآمد. بااینکه چهار و نیم دهه از عمر این خودرو میگذرد اما هنوز هم بدنه و رنگ اصلی آن به همراه روکش صندلیهای کارخانهای، کفپوشها، کمربند ایمنی، داشبورد، تو دریها، شیشهها و پوشش سقف فابریک خودرو حفظ شده است. همچنین چرخ زاپاس اصلی و فابریک این باراکودا ۷۱ همچنان حفظ شده و حتی هرگز مورداستفاده قرار نگرفته است.
پلیموث باراکودا برای اولین بار بهعنوان یک کوپهٔ فستبک که بر اساس پلیموث والیانت ساخته شده بود، در سال ۱۹۶۴ معرفی شد. باراکودا دقیقاً دو هفته زودتر از فورد موستانگ معرفی شد و به همین دلیل بسیاری آنرا اولین ماسل کار تاریخ میدانند. نسل دوم باراکودا در سال ۱۹۶۷ معرفی شد و هرچند هنوز هم بر اساس والیانت ساخته شده بود اما بهطور کامل از نو طراحی شده بود. این نسل در دو نسخهٔ فستبک و ناچبک (صندوقدار) ساخته شد. در سال ۱۹۶۸ تعدادی محدودی از باراکوداها به موتور ۷ لیتری همی مجهز شدند که این مدلها با نام همی کودا شناخته میشدند.
اما در نسل سوم باراکودا که در سال ۱۹۷۰ معرفی شد اوضاع کامل تغییر کرد. این نسل باراکودا برخلاف گذشته از پلتفرم والیانت استفاده نمیکرد بلکه بر اساس دوج چلنجر ساخته شده بود و در ظاهر هم بسیار به چلنجر شباهت داشت. در این نسل نسخهٔ فستبک حذف شد و فقط بهصورت کوپهٔ ناچبک تولید میشد. همچنین این نسل باراکودا در سه نسخهٔ مختلف ارائه میشد: مدل پایه با نام باراکودا، مدل لوکس با نام گرن کوپه و مدل اسپرت با نام کودا. در این نسل هم موتور همی برای باراکودا ارائه و با نام همی کودا عرضه شد. این مدل ۴۲۵ اسب بخار قدرت داشت. تولید پلیموث باراکودا در سال ۱۹۷۴ بدون معرفی جایگزین خاتمه یافت.
مطمئناً این پلیموث باراکودای ۴۵ ساله فوقالعاده بکر و دستنخورده که تنها حدود ۷۴ هزار کیلومتر کارکرد دارد، خودروی بسیار مناسبی برای علاقهمندان ماسل کارهای آمریکایی خواهد بود و احتمالاً بهسرعت فروش خواهد رفت. قیمت تقریبی این خودرو بین ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار تعیین شده است.
Genius
۱۸ آبان ۱۳۹۵قیمتش نسبتا تنده ولی شک ندارم همین پلیموث 45 ساله از کل تولیدات باصطلاح صفرکیلومتر ویران خودرو و شرکاش ، ده سر و گردن بالاتره!!
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۸ آبان ۱۳۹۵والا خوبه قیمتش
حالا اگه این پورشه یا فراری و یا لامبو و… بود الکی میذاشتن 50 میلیون دلار
بعد اگه چیزی هم بگی یه سری از دوستان میان و میگن : تو اصلا میدونی این چیه این فلانه این بهمانه و…..
متنفرم از قیمت بیخودی ………
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ آبان ۱۳۹۵KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
داداش موضوع اینکه اگه یه فراری 50 میلیون قیمت بخوره چون بسیار کمیابه مثل 250gto
اما همون فراری یه مدلهای داره که قیمتش اندازه یدونه اشکودا هم نیست که یبار جرمی کلارکسون نشونشم داد ولی مدلش رو نمیدونم چی بودشون داد
باراکودا در تیپ های معمولیش بسیار زیاد تولید شده و به اون قیمتها نمیرسه
اما نمونه های خاصش مثل مدل hemi تو حراجی rm تونست 1000000 میلیون دلار فروش بره اونم 5 سال پیش
ماسل
۱۸ آبان ۱۳۹۵علی آقا صفرها اضافیه
همون ۱میلیون کافیه.
عرض ارادت به شما و پسر گلت نوا ی عزیز
Nima
۱۸ آبان ۱۳۹۵واسه باراکودا مفته??
چقدر تمیزه لعنتى
اگر همى کودا 69 بود الان قیمتش 1 میلیون دلار تا 3.5 میلیون بود.
Nima
۱۸ آبان ۱۳۹۵نمونه این ماشین:
https://www.carsforsale.com/vehicle/details/21730227
بالاتر هم 1969 نوشتم ولی درستش 1970 هست
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ آبان ۱۳۹۵نیما جان مدل71 با موتور hemi در یک حراجی 1000000 میلیون دلار فروش رفت
69 فکر کنم بالاتراز 1 میلیون هم قیمت بخوره
tv
۱۸ آبان ۱۳۹۵از بچگی دیوونه اشم … مخصوصا مدل همی اش … نمونه های دست خورده اش تو ایران از گرونترن …
Elemento
۱۸ آبان ۱۳۹۵منم از بچگی عاشق پلیموث بودم.
احمد باقری
۱۸ آبان ۱۳۹۵خیلی تمیز مونده.
نوید جهرمی
۲۴ آبان ۱۳۹۵مال یه خانم دکتر بوده باهاش میرفته مطب بر میگشته.
ولی انصافا خیلی تروتمیز و جیگره.
مجید
۱۸ آبان ۱۳۹۵پونتیاک و پلیموث دو تا برند آمریکایی بودند که خودروهای خاطره انگیز زیادی تو تاریخ صنعت خوردری آمریکا و شاید کل دنیا یادگار گذاشتند و تلخ ترین خبری که شنیدم ورشکسگی این دو تا شرکت بود!!!
USA & JAPAN
۱۸ آبان ۱۳۹۵واای خدا خیلی توپه ولی بعد گرفتن ی خرج تیون کردن هم داره
شاهینus cars
۱۸ آبان ۱۳۹۵وای چقدر عشقه این ماشین..صداش تن و بدن ادم میلرزه…قهوه ایشو داشتم سال 1382فروختم یک میلیون و هشتصد..بزرگترین اشتباه زندگی من
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ آبان ۱۳۹۵شاهین جون نگفته بودی باراکودا داشتی
چرا فروختیش اخه؟؟؟؟
GOD BLESS AMERICA
۱۸ آبان ۱۳۹۵قیمتش :-)
پروردگارا
کدوم قسمت عدالتت ستودنیست وقتی از این الهه های آمریکایی فقط حسرتش نصیب من و امثال من میشه ؟
لطفا نظراتتان رو برای خودتون نگه دارید، از شما نپرسیدم.
شاهینus cars
۱۸ آبان ۱۳۹۵سلام علی شوی.. ارادت..اشتباه بود دیگه داداش … خیلیییی پشیمونننمم
PlymouthBarracuda
۱۸ آبان ۱۳۹۵جواهر ناب…
عشق ابدی…
قیمتش هم نسبت به کارکرد و رنگی که داره فوق العادس
TRX
۱۸ آبان ۱۳۹۵شاهکار هنری
عشق ابدی
Hemichan
۲۳ آبان ۱۳۹۵چه زیباست عشق جاودانه
Sam
۳ فروردین ۱۳۹۹کانادایی هست یا آمریکایی؟