روزی دیگر و شایعهای دیگر درباره پروژه تولید خودروی اپل! این بار یکی از رسانهها با نام دیجی تایمز میگوید این غول تکنولوژی در حال حاضر با نمایندگان تویوتا در حال مذاکره برای همکاری احتمالی است. هدف اپل یافتن یک همکار خوب و اثبات شده در بخش خودرویی است تا بتواند اولین خودروی خود را در سال ۲۰۲۴ تولید کند.
فعلاً جزئیات بسیار کمی در دست است و ما نمیدانیم که این دو شرکت کجا و چه زمانی با یکدیگر ملاقات کرده یا خواهند کرد. البته دیجی تایمز میگوید تمرکز اصلی مذاکرات روی تأمین باتری خواهد بود. از همان ابتدای پروژه، خودروی اپل برای استفاده از قوای محرکه تمام الکتریکی طراحی شده است.
برخی خبرگزاریها نیز میگویند نمایندگان اپل با گروه SK و الجی الکترونیک کره جنوبی در ماه آگوست دیدار کردهاند و احتمالاً تکنولوژی باتری بکار رفته در خودرو نیز محور اصلی گفتوگوها بوده است. اپل قبلاً با کمپانیهای دیگری نیز تماس داشته که از جمله آنها میتوان به نیسان، مگنا، هیوندای و… اشاره کرد.
برخی منابع خبری مدعی شدهاند اپل به دنبال شروع تولید خودروی الکتریکی و نیمه خودران خود در سال ۲۰۲۴ بوده و هماکنون تمرکز خود را روی ایجاد زنجیره تأمین موردنیاز گذاشته است. رویترز حتی گفته این غول تکنولوژی در حال توسعه نسل جدید باتریها بوده و شاید از این نظر انقلابی در راه باشد.
هنوز مشخص نیست که آیا اپل به دنبال تأمین باتریها از دیگر شرکتها بوده یا اینکه میخواهد این کار را خودش انجام دهد. البته یکچیز مشخص است و آن اینکه تولید خودرو در سال ۲۰۲۴ شاید خوشبینانه باشد چراکه سراسر جهان با کمبود چیپ ها به ویژه در زمینه خودروسازی و همچنین بحران کرونا دستوپنجه نرم میکند.
Amin
۱۳ شهریور ۱۴۰۰اپل آخرش نمیتونه یه ماشین بسازه ، البته لقمه ی بزرگی برداشتن و از این نطر میگم، ماشینی که اونا میخوان غیر معمول هست
ممد ژانگولر
۱۳ شهریور ۱۴۰۰اپل محتاط ترین شرکت جهانه . هیچکسی سر از کاراش در نمیاره . یهو صبح بلند میشی میبینی یچیزی جلوت علم کرده پشم ریزون
Mad.z.Max
۱۳ شهریور ۱۴۰۰اپل کمپانی هوشمندی هست که روشهای نوین مصرفگرایی رو در آمریکا و بعد در سطح دنیا بنیانگزاری کرده و میکنه! در زمانی که نوکیا یه گوشی میساخت که راحت ۴سال نیاز خریدارش رو به بهترین شکل برطرف میکرد، بینیاز از خرید تجهیزات جانبی جدید و خرید و اشتراک سرویسهای پولی، اپل اومد و محصولاتی رو وارد بازار کرد که نیازهای کاذب کاملا جدیدی برای مخاطب اختراع کرد و روز بروز دارندگان دستگاه هاش رو نیازمند تر و تشنه تر به استفاده از محصولات اصلی و جانبی خودش کرد.
یک مثال: هرکسی از محصولات اپل استفاده کرده باشه میدونه که کیفیت متریال کابل هایی که اپل رو محصولاتش میده به حدی پایینه که اگه بهترین استفاده هم ازش کنی خیلی زود بی ریخت و آسیب دیده میشه و شما مجبور به خرید مجدد هستید، و خودتون میدونید قیمت یه کابل رابط ساده ی اپل چقدر بالاست. این تازه ساده ترینش بود، سرویس های اشتراکی، ارائه محصولات زائد که ظرف یک سال از رده ی کارایی به ظاهر خارج میشن و ورژن جدیدی جایگزینشون میشه…
حالا شما تصور کنید همچین کمپانی یه خودرو بیرون بده! یعنی خدا رحم کنه به مصرف کنندش که چه نیازای جدید و عجیبی که براش بوجود نمیاد! و خریدار هم تحت توهم اینکه دارم از محصول «اپل» استفاده میکنم و بسیار با کلاس و خفن(!!) هست، متحمل چه هزینه ها و دردسرایی که نمیشه..
(پیشاپیش از اینکه بدون توهین انتقاد میکنید ممنونم)
Silent
۱۳ شهریور ۱۴۰۰درسته ولی نه برا اینجا که کف حقوق 2500 تا هست و گوشی 12 چیزی بین 700 تا 1000 دلار هست.
2 تا نصفی گوشی با یک کار خیلی معمولی.
Mad.z.Max
۱۳ شهریور ۱۴۰۰صد درصد درمقایسه با سطح درامدی آمریکا، خوش قیمت حساب میشه
Silent
۱۳ شهریور ۱۴۰۰اینم اضافه کنم شرکت های تامین سیم کارت! برا ایجاد رقابت گاهی گوشی با سیم کارت تحویل مشتری میدن مثلا با ماهی 100 دلار یک ساله که از خدمات شرکتشون مجبور به استفاده شی
رضا
۱۳ شهریور ۱۴۰۰به شخصه کابل شارژ رو چهار سال متمادی دارم مصرف میکنم الحمدالله سالم مونده.
در کل با اکسسوری لوازم دیجیتال باید با ملایمت رفتار کنی . اپل و غیر اپل نداره. اون نوکیایی که شما هم میگی دیگه رسما گوشت کوب بود. به مرور زمان تکنولوژی پیشرفت که میکنه پیچیده تر هم میشه. نگهداریش هم قاعدتا سختر وپیچیده تر.
Saleh
۱۳ شهریور ۱۴۰۰محض اطلاع گوشی های اپل چهار سال پیش هنوز دارن آپدیت میدن
ولی اندروید های دوسال پیش دیگه براشون آپدیتی نمیاد و بروز نیستن و مجبور به خرید گوشی نو هستید
دوما من سه ساله که با دو نسل آیفون کار کردم کابل هیچکودوم تا الان خراب نشده ، با اینکه من بشدت توی شارژ با گوشی کار میکنم
لطفا قبل صحبت تحقیق کنید
Mad.z.Max
۱۴ شهریور ۱۴۰۰خوده کمپانی بعد از اعتراض مداوم مشتری ها اعلام کرد متریالی که به عنوان پوشش کابل هاشون استفاده میکنن از مواد تجدید پذیر هست که عمر پایینتری نسبت به پلاستیک داره (درواقع توجیح کردن استفاده از موادی که خودبخود از بین میره) حالا شما یکنفر توی ایرانی که حتی اپل مشترکای ایرانیشو به رسمیت نمیشناسه وایسادی ازش دفاع میکنی؟
خدا به شما برکت بده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ شهریور ۱۴۰۰چه وضعیه هرکی گوشی و لباس و ساعت مچی میسازه رفته تو کار خودروسازی!😑😐 یعنی ساخت خودرو اینقدر راحته؟؟لعنـت به اون دلال که بجای ماشین اسباب بازی رو به اسم ماشین تو دنیا باب کرده….
- A M I R -
۱۳ شهریور ۱۴۰۰یه جورایی ساخت خودروی الکتریکی راحته، تا قبل از این مسخره بازیا هرکسی جرأت نمیکرد سمت خودروسازی بره.
قبلا گفتم بازم میگم، تسلا ابهت خودروسازی رو زیر سوال برد و تبدیلش کرد به یه صنعت دم دستی و سبک! حالا دوستان تخصص فنیشون از من بیشتره از اون نظر نقدش میکنن و من سعی میکنم واردش نشم. اما با توجه به رشته ام طراحیش رو نقد میکنم. خیانتی که تسلا در حق طراحی خودرو کرد شرکتای چینی نکردن! یه مینیمالیستی یه جانبه که فقط به فکر کاهش هزینه تولیده و نه رفاه مشتری.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ شهریور ۱۴۰۰حرف منم همینه برادر، تسلا به جای اینکه خودرو درست کنه اسباب بازی درست میکنه یه صفحه با کلی باتری میزاره زیر ماشین و تمام! این میشه نهایت کاری که برای سیستم محرک ماشین انجام میدن، داخلشم که دیگه نگم کیفیت از سر و روش میباره،از اینا گذشته کلا به همین خاطر از برقی بدم میاد چون چیز خاصی نداره که جلب توجه کنه…
Sina10
۱۳ شهریور ۱۴۰۰یه زمانی واسه اینکه بتونی یه خودروساز بشی ، وقتی با سختی و هزینه سنگین تونستی یه ماشین بسازی ، مجبور بودی فشار سنگین رسانه ها ، طرفداران و خریداران رو تحمل کنی تا ماشینت به فروش برسه
آخرش هم هیچ کسی ماشینتو نمیخرید
هیوندای و کیا حتی لکسوس تا سالها درگیر این مشکل بودن ،
لکسوس مجبور شد راه بسیار سختیو انتخاب کنه تا ماشیناش محبوب بشه ، یعنی ساخت یه موتور ۱۰ سیلندر شاهکار روی ماشینی که کلی واسش هزینه و زحمت کشیده شد و نتیجه اش شد LFA ، که روی هر کدومشون هم ضرر میداد
همه اینکارای سخت فقط واسه این بود که نام لکسوس جای مدل ها خسته کننده ، هیجان انگیز بشه ،
هیوندای و کیا با کلی هزینه و استخدام طراح های برتر ، کمتر از ۱۰ ساله که تازه تونستن به اون موفقیت واقعی برسن و نامشون جای یه مشت ماشین خسته کننده ، زشت و بی کیفیت و آشغال ، یادآور ماشینای لوکس کیفیت خوب با قیمت مناسب باشه
یه زمانی ساخت موتور کار هر کسی نبود ، هنوزم کار هر کسی نیست ، تا چند سال پیش ، هر شرکت کوچیکی که ادعا میکرد سوپرماشین جدیدی ساخته ، وقتی موتورش رو نگاه میکردی که موتور شورولت یا AMG یا M پاور اونجا بود ، حتی نام های بزرگی مثل پاگانی و استون مارتین هم بدون AMG حرفی برای گفتن نداشتن ، لامبورگینی ده ها سال فقط از یه V12 استفاده میکرد چون ساخت نسخه جدید از این موتور کار سختی بود ، موتور های میتسوبیشی سالها نیروبخش ماشین ارزون دنیا بود
حتی نوبل M600 با اون همه ادعا میگفتن موتورش متعلق به ولووست
لانچیا اسطوره رالی ، کیفیت پایین بعضی ماشیناش باعث شد به بدترین شکل ممکن محو بشه
همتون ماجرای اینایی که گفتم رو میدونید و فقط خلاصه میکنم ، ساخت ماشین ، مخصوصا موتورش ، اصلا کار آسونی نبود. معیار طرفداران خودرو فقط اعداد و ارقام بی ارزش نبود ، همین چرم و چوبی که امروز مسخره اشون میکنن همیشه معیار مهمی بود ، کابین باید زیبا و هنری و اصیل طراحی میشد
اما الان ، هر کسی که بودجه داره ، سریع میخواد بیاد تو کار خودرو ، میاد یه موتور برقی و چند تا باتری میاره با یه بدنه (مهم نیست زیبا باشه یا زشت ) ، کابینش هم یه فرمون ( نصفه نیمه هم باشه ایراد نداره) با یه تبلت که کل کابینو بگیره و تمام ،
منم جای اپل بودم میومدم توی بازار خودرو
شیائومی هم میخواد بیاد
میگن هواوی هم داره میاد
سونی هم یه ماشین پروتوتایپ ساخته بود
گوگل هم همینطور
دنیای خودرو دیگه اون جذابیت و اقتدار خودشو نداره
نام های بزرگ توش میمیرن و هر شرکت فناوری سریع میاد توش سرمایه گذاری میکنه
تسلا بیشتر از اینکه یه خودروساز باشه یه شرکت فناوریه و همه بخاطر فناوری هاش میشناسنش
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۳ شهریور ۱۴۰۰راحت ترم میشه گفت ، سریعترین صفر تا صد خودروهای بنزینی دست بوگاتی هست با ۲.۳ ، سریعترین صفرتا صد خودروهای هیبریدی دست کونیگزگ هست با اگه اشتباه نکنم حدود ۲ ثانیه ، هر دوی این خودروساز ها کلی پیشینه و مهندسی و سعی و تلاش و تجربه داشتن که تونستن این ماشینارو بسازن ولی سریعترین صفر تا صد خودروهای الکتریکی چیه ؟ اسپارک با ۱.۸ ثانیه که معلوم نیست از کدوم گ…ری اومده ، ریماک که تا الان خبری ازش نبود تا دید تب الکتریکیا بالاگرفته گفت چرا من یه ماشین درست نکنم اون، از کشوری که تا حالا صنعت خودروسازی نداشته ، اویجا از لوتوس که با اینکه یکی از برند های مورد علاقمه و عاشقشم تا الان فقط داشت سوپر اسپورت های رده پایین مثل اوورا و اسپورت هایی مثل الیز میساخت ولی یهو یادش اومد چرا هایپرکار نسازم ، تازه کدوم برتد چینی و غیر متفرقه ای جرئت داشت یل همچین ماشینیو با بنزین بسازه ، هر ناشناسی هم ساخت به شکست خورد ، مثل زنوو که آتیش میگرفت ، ترایون که عدداش همخونی نداشت و چندین پروژه ی شکست خورده دیگه ، ولی الان همه دارن برقی میسازن هیچ مشکلی هم ندارن ، مثلا یهو یه برند الکی از چین به اسم نیو پا میشه هایپرکار میسازه ، یا یه برندی به نام هونگکی هم پا میشه هایپرکار میسازه، بدون هیچ دردسری ، هزارتا شرکت خودروسازی جدید میان که فقط دارن ماشینبرقی میسازن ، اصلا خودروسازی و ابهتشو به گند کشیدن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۳ شهریور ۱۴۰۰اگر دو روز دیگه پارس خودرو هم هایپرکار تولید کنه تعجب نمیکنم
Sina10
۱۳ شهریور ۱۴۰۰حتی لبنان هم سوپرماشین ساخته!!
هند هم که تا چند وقت پیش فقط بلد بود ماشینای زباله و ارزون مثل تاتا نانو بسازه زده تو کار سوپرماشین برقی
ایرانخودرو واسه همین K132 یا هرچی که اسمش هست هم مدل برقی در نظر گرفته
امکان اینکه ازش نسخه پرفورمنس هم بسازن بالاست😂
البته منظور در اینجا از نسخه پرفورمنس مثل کوئیک R فقط رنگ کردن بخش هایی از کابینه ، بیشتر ازاین بلد نیستن!
سایپا رهام پلاد هم در راهه😂
پنین فارینا که تا دیروز فقط طراحی بلد بود الان سوپرماشین زده
چیز جالبی که درباره همه ی اینا صدق میکنه شتاب زیر ۲ ثانیه است!!
فقط لوتوس گفته زیر ۳ ثانیه که با اون قدرت و وزن عدد ضعیفیه تا حدودی
این قضیه شتاب هم خطرناکه ، شتاب خیلی بالا باعث میشه راننده دیگه نتونه ماشینو کنترل کنه که آخرش میشه تصادف ، بسیاری از ماشین برقی سطح بالاتر از مشکل شتاب ناگهانی رنج میبرن
امید
۱۷ شهریور ۱۴۰۰فکر کنم سریعترین شتاب مال دوج چلنجر دیمونه
Ninja
۱۳ شهریور ۱۴۰۰مثلا بوگاتی کلی هزینه خرج توسعه اون w16 8 لیتر بوگاتی ویرون کرد تا سریع ترین بشه 5 میلیون هر کدوم رو درست میکرد 1 نیم میلیون میفروخت کلی فروخت ازش اما الان از همون موتور روی دیوو شیرون بولاید چندویچی شیرون پور اسپرت سوپر اسپرت جدید لاویتور و …… استفاده کرد با قیمت های زیاد فروخت کلی محبوب شد و سود کرد اوایل فقط ضرر بود ولی الان کلی محبوب شده هر ماشینی که هنوز با اون موتور درست میکنه و قبل معرفی همش فروش میره
همشو مدیون رکورد ویرون شیرون و اون موتور هستند که کلی روش ضرر کردن ولی الان ریماک که یه شرکت تازه وارد برقیه که با شتابش معروف شده میاد بوگاتی رو میخره دقیقا بر عکس بوگاتی هست که یه شرکت صد ساله هست با یه انجین بزرگ و رکورد تاپ اسپید معروف شد تنها شباهتشون اینه که با رکورد معروف شدن گرونن و هایپر اسپورت درست میکنن
واقعا عجیبه یکی مثل بوگاتی با کلی زحمت یکی مثل ریماک که یهویی میاد همون بوگاتی رو میخره (سهامشط منظورمه) و رو توسعه بوگاتی و برقی کردنش کار میکنی تا از طریق محبوبیت بوگاتی که با کلی زحمت معروف شد سود کنه
دنیا عجیبه نه
Sina10
۱۳ شهریور ۱۴۰۰ولی بدترین ضربه رو هیچکدوم از اینا نزدن
بدترین ضربه رو اون شرکتایی میزنن که موتور ماشینای کلاسیک رو با موتور برقی تعویض میکنن
این کار کاری بشدت اشتباه و احمقانه است
مثلا موتور ۷ لیتر چارجر و موستانگ کلاسیک رو دربیاری جاش باتری بزاری ، این یه توهین به سازندگان این خودروست ، یکی نیست بهشون بگه اون ماشینای کلاسیک بالارده بدون موتورشون هیچ فرقی با مدل های ارزون پایه ندارن مدل باس 429 بدون اون موتورش چه فرقی با مدل پایه که قیافشو تغییر دادن داره؟؟ حالا موستانگ رو مثال زدم ولی کلی مثال دیگه هست
مثلا میان رنجروور های کلاسیک رو برقی میکنن
خب مثلا مدل پرچمدار گرونش رو بیاری برقی کنی اونوقت با مدل های ارزون پایه چه فرقی داره؟
تعویض موتور قدیمی با جدید بد نیست ولی اینکه کلا برقیش میکنن خوب نیست
جالب اینکه این شرکتا خیلی هم به خودشون افتخار میکنن!!!
مدرن سازی درست یعنی تیونینگی که برای رنو ۵ توربو ۳ انجام شد ، بروزرسانی و مدرن سازی با حفظ ویژگی های قدیمی
Silent
۱۳ شهریور ۱۴۰۰این شرکت هایی که مثل قارچ دارن ادعا می کنن موج زودگذر هستن و بدون پشتوانه وروود به این عرصه افسانه ای بیش نیست صرفا با منتاژ باطری و موتورهای شرکت های اصلی. نمونه معروفش نیکلا بود که هنوز در پی سرمایه گذار هست با شرایط نامعلوم.
TESLA یک شب به اینجا نرسید همین 7 سال پیش ماشین هاش رو با شارژ رایگان مادم العمر!!! در اختیار مشتری می ذاشت برا کسب بازاری که هنوز باور نداشتن چی داره پیش میاد.
ریماک با رونمایی از ماشینش از فرصت ایجاد شده سریع باس استفاده می کرد چرا که خوب می دونن مرحله بعد برا حفظ برند! تولید انجین و تکنولوژی جدید هست که از توانشون خارج هست برا همین رفت سر وقت بوگاتی تا به حیاتش ادامه بده. تسلا هم با همگانی شدن دانش انجین هاش قطعا در پی نواوری دیگه ای باس بره مثل کاهش هزینه تولید و سیستم های دیتا بیس.
وگرنه که باد سرمایه تسلا بگیردش تموم بود چرا که همین نوارا قطعا با پرفورمنس بسیار بهتر و قیمت 10% چیزی حدود 200 هزار تا توسط رودستر از یادها می رفت.
در کل ورود به این عرصه صرفا با رونماییی از یک مدل کارگاهی شدنی نیست در بلند مدت
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۳ شهریور ۱۴۰۰اتفاقا یکی از مقصر های اصلی همین تسلا جونت هست که باعث شده بعضیا خودروسازی و به بازی بگیرن یا کل خودروسازیو در شتاب ببینن
خوشنام
۱۳ شهریور ۱۴۰۰بز گترین اشتباه اپل همینه که رفته سراغ تویوتا.
این همه شرکتهای سرتر آمریکایی، آلمانی و حتی کره ای.
همین اشتباهش باعث شکست پروژه اش میشه.