در سومین قسمت از دور سیزدهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال نوبت به جذابترین گروه این رقابتها یعنی گروه هایپراسپرتها رسیده است. در دوئل قبلی این گروه، دو هایپرکار بریتانیایی یعنی مکلارن سنا و آستونمارتین ولکان باهم به رقابتی سخت و پایاپای پرداختند. در این دوئل جذاب مجموعاً تعداد ۱۴۳۶ رأی به ثبت رسیده است که ولکان با دریافت ۷۵۹ عدد از آنها و کسب ۵۳ درصد از کل آراء با اختلافی جزئی به پیروزی دست پیدا کرد. این در حالی است که از طرف دیگر سنا موفق به دریافت ۶۷۷ رأی شده و بدین ترتیب مغلوب رقیب هموطن خود گردید. حال امروز در پنجمین دوئل گروه هایپراسپرتها، هنسی ونوم F5 و کوئنیگزگ آگرا RS جدالی تماشایی را به نمایش خواهند گذاشت.
پورشه ۹۱۸ | فراری لافراری | مکلارن P1 | جگوار C-X75 |
فراری لافراری | ؟ | ||
مکلارن سنا | آستونمارتین ولکان | پاگانی هوآیرا | لامبورگینی سنتناریو |
آستونمارتین ولکان | لامبورگینی سنتناریو | ||
هنسی ونوم F5 | کوئنیگزگ آگرا | بوگاتی شیرون | کوئنیگزگ رگرا |
؟ | کوئنیگزگ رگرا |
هنسی ونوم F5
شرکت آمریکایی هنسی که بیشتر به تیونینگهای دیوانهوار معروف است، در سال ۲۰۱۱ اقدام به معرفی هایپرکاری بنام ونوم GT نمود. این ماشین بر روی شاسی لوتوس اگزیج ساخته شده بود و در ظاهر هم شباهت زیادی به اگزیج داشت اما شاسی لوتوس در ونوم GT تا حد زیادی تغییر کرده و اصلاح شده بود. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 توئین توربو مجهز بود که ۱۲۶۰ اسب بخار قدرت داشت. ونوم GT همچنین با دستیابی به حداکثر سرعت ۴۳۵ کیلومتر در ساعت توانست بهطور غیررسمی سریعترین خودروی تولیدی دنیا لقب گیرد. تولید این هایپرکار آمریکایی در سال ۲۰۱۷ پس از ساخت تنها ۱۳ دستگاه خاتمه یافت؛ اما این پایان ماجرا نبود چراکه هنسی در نمایشگاه سنا ۲۰۱۷ از جانشین ونوم GT با نام ونوم F5 پردهبرداری کرد. همانند قبل در ساخت این هایپرکار جدید هم لوتوس نقش داشته است اما این بار برخلاف ونوم GT، لوتوس اقدام به طراحی و ساخت یک شاسی فیبر کربنی اختصاصی برای ونوم F5 نموده است. همچنین این ماشین در ظاهر نیز شباهتی به ساختههای لوتوس ندارد. این هیولا به یک نیروگاه ۷.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز شده که نیروی خارقالعادهای برابر با ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ویرانگری معادل ۱۷۶۰ نیوتن متر تولید میکند. تمامی این نیروی عظیم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک تک کلاچه به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند. البته امکان سفارش یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم وجود دارد. هنسی ادعا کرده که ونوم F5 توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۴۸۰ کیلومتر در ساعت را داشته و بنابراین رکورد سریعترین خودروی تولیدی دنیا را از آن خود خواهد کرد؛ یعنی رکوردی که فعلاً در اختیار رقیبش در این دوئل است. همانند سلفش، ونوم F5 هم خودروی تولید محدودی است و تنها ۲۴ دستگاه از آن ساخته میشود که قیمت پایهٔ هرکدام برابر با ۱.۶ میلیون دلار است.
کوئنیگزگ آگرا RS
شرکت سوئدی کوئنیگزگ در سال ۲۰۱۱ هایپراسپرت جدیدی بنام آگرا را معرفی نمود. این خودرو جانشین مدل CCX محسوب میشود که بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ تولید میشد. آگرا هم مانند CCX یک هایپرکار موتور وسط است که در ابتدای توسعه، برای آن یک پیشرانهٔ ۴.۷ لیتری V8 توئین توربو در نظر گرفته شده بود اما بعداً این موتور با یک نمونهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو جایگزین شد. تاکنون انواع بسیار مختلفی از آگرا ساخته شده که همهٔ آنها از همین موتور استفاده میکنند اما قدرت آن در مدلهای مختلف متفاوت است. ازجملهٔ یکی از برجستهترین مدلهای آگرا میتوان به مدل One:1 اشاره کرد. این مدل که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ رونمایی شد، ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت دارد که در کنار وزن ۱۳۶۰ کیلوگرمی، نسبت قدرت به وزن یکبهیک را برای آن فراهم کرده است. در این دوئل ولی ما با جدیدترین عضو خانوادهٔ آگرا کار داریم که آگرا RS نام دارد و در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی شد. پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو در این مدل ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب انتقال میابد. آگرا RS اخیراً در نوامبر ۲۰۱۷ با دستیابی به سرعت ۴۴۷ کیلومتر در ساعت، با غلبه بر بوگاتی ویرون سوپراسپرت، رسماً سریعترین خودروی تولیدی دنیا لقب گرفت. از سوی دیگر، در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ کوئنیگزگ هایپرکار جدیدی بنام رگرا را بهعنوان جایگزین آگرا معرفی نمود اما بااینحال تولید آگرا همچنان تا امسال ادامه داشته است تا اینکه نهایتاً کوئنیگزگ با معرفی نسخهٔ پایانی آگرا در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ خبر از پایان تولید این هایپرکار داد. این مدل با ترکیبی از شاسی مدل RS و پیشرانهٔ مدل One:1 ساخته شده است. بدین ترتیب امسال نهایتاً تولید آگرا پس از هفت سال خاتمه یافت.
هنسی ونوم F5 | کوئنیگزگ آگرا RS | |
ترکیب | موتور وسط | موتور وسط |
پیشرانه | ۷.۴ لیتری V8 | ۵ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۱۶۰۰ اسب بخار | ۱۱۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۷۶۰ نیوتن متر | ۱۲۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۳۰۰ | >10 ثانیه | ۱۳.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۴۸۰ کیلومتر/ساعت | ۴۵۰ کیلومتر/ساعت |
وزن | ۱۳۳۸ کیلوگرم | ۱۳۹۵ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۱۱۹۶ اسب بخار/تن | ۸۳۱ اسب بخار/تن |
قیمت پایه | ۱.۶ میلیون دلار | ۲.۵ میلیون دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9999424]
s.h
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷کونیک زگ ثابت شده هست وبی ادعا وتازه در جهت با دهم رکورد گیری نکرده ( مثل ونوم جی تی)ولی f5نه حتی اگر f5تولید شه و رکود بزنه رگرا این عنوان قهرمانی رو ازش زود پس میگیره در ضمن قدرت وگشتاور کونیک زگ 1370 و1360 هست پدال جان اینا که تو نوشتی واسه agera r هست تازه وزنشم 1294 کیلو هست اون سری هم واسه رگرا رو اشتباه نوشته بودی
Reza
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷آقای s. h اطلاعات پدال درست هستش.
اینجا رو ببین:
https://www.wsupercars.com/koenigsegg-2015-agera-rs.php
s.h
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷بله اقای هیتلر شما وقتی تو قسمت ماشین ها rs رو انتخاب میکنی این اطلاعات هست اما تو همون سایت در مورد rs1یا rsnیا rsr یه جست وجو کنی دستت میاد که اینا این موتور روشونه واونی که رکورد زد هم همینطور وخیلی از نسخه های دیگه مگه اونا rs نیستند ؟؟؟؟ یا مثلا در مورد اطلاعات رگرا چی اونام بخون برو پدالم بخون البته اگر الان درست نشده باشه تا متوجه بشی( منظورم مثلا شتاب هست یا چیز دیگه)
محمد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷من عاشق شیشه جلوی پهن کوئنیگزگ هستم
امیر دهقان
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷اطلاعات از سایت رسمی کوئنیکزگ گرفته شدهاند و کاملاً صحیح هستند
https://www.koenigsegg.com/agera-rs/
yashar
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷شما از کدوم منبع مشخصات هنسی ونوم رو آوردید اینجا؟
ماشینی که هنوز تولید نشده از کجا میدونید سرعتش 480 تا هستش!؟؟
از کدوم منبع و تست شتاب 0 تا 300 رو زدید 10 ثانیه؟
اگه ملاک بر ادعا باشه پس منم میتونم بگم ماشینی ساختم که رکورد نورنبرگ رینگ رو با 5 ثانیه میزنه
CNA
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷داداش راجه به هنسی حرف میزنی
نه سایپا بعدشم اینا حساب شدس
Saeed
۱۷ تیر ۱۳۹۸والا چ منم بعید میدونم یک هشت سیلندر بتونه از پس این همه قدرت و سرعت بربیاد.البته وزن خود ماشین هم یک ملاکه واسه سرعت..
ابولفضل نصیری
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷هنسی تو بسیاری از موارد برتر ولی برای من آگرا یه چیز دیگه است
محمد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷این قیاس به نظر من اصلا قیاس درستی نیست چون کونیگزگ مشخصاتش رو ثابت کرده ولی مشخصات هنسی فقط روی کاغذه و هیچ کدوم رو ثابت نکرده.
mg
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷فقط کونیک زگ وتمام بعضی از اطلاعات غلط هستند نسبت قدرت به وزن rs تقریبا 1.1 هست شما چیز دیگه ای نوشتید وبه گفته مالک کمپانی rsهمین الانم میتونه 480 تا بره ولی گفته بود این کار الان لازم نیست لطفا تصحیح کنید دوست عزیز هنسی همه جوره فقط حرف میزنه چه اون رپتور 6×6 که اصلا به ل63 نمیخورد چه این ونوماش که نه به بوگاتی میخورن نه به کونیک زگ تو یه سایت خارجی خوندم ماشین جدید که کونیک زگ امسال رو نمایی میکنه احتمالا 1800 اسب بخار خواهد بود !!! اگر واقعا این باشه ببین اون دیگه چیه چه رکورهایی که میزنه اون لامصب
Carbonado Aventador
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷به نظر من تو این سطح از دوئل ها چون ماشین ها خیلی احساس برانگیز میشن و بیشتر عشق هر فرده که ماشینشو انتخاب میکنه..
پس نمیشه فقط به آمار و ارقام نگاهکرد و رای داد..
من خودم با اینکه آگرا رو کاغذ ضعیف تره ولی بازم انتخابم آگرا هست.
البته اگه one:1 رو رقیب هنسی میکردن دوئل عادلانه تر بود.
هرچند که الانشم آگرا حرف واسه گفتن زیاد داره..
پیکان جوانان گوجه ای
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷با احترام به هنسی و امریکایی بازها ولی من یکی عاشق ساخته های کوئنیگ زگ هستم
John
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷عاشق مکانیزم باز شوی درهای کونیگزگم
Reza
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷انتخاب من کنیگ زیگ
حسین دهمرد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷داداچ تو دیگه خیلی غلیظش کردی
Reza
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷چرا آخه؟
منظورتو اصلا نمیفهمم . من فقط اطلاعات رسمی سایت رو بهت نشون دادم.
حسین دهمرد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷درست ولی آخه کنیگ زیگ؟میگم خیلی غلیظ تلفظش میکنی اینطوری سخت میشه خوند
الف.ی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷هیچوقت از هنسی خوشم نمیومد تا اینکه مدل F5 رو دیدم
با اینکه برتری تو بسیاری موارد با هنسیه ولی باید توجه داشت که کونیگزگ چند سال قبل تر محصول خودش رو معرفی کرده.به علاوه من عاشق کونیگزگ هستم.بدون تردید کونیگزگ
یاس ی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷خیلی سخته نظر دادن، خداییش دوتاشون هیولاهای باحالی هستند، از نظر من آگرا یکم قابل اعتمادتر هستش ولی هنسی زیباتر. واقعا نمیشه رای داد.
Ali Keyhani
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷بدون کوچیک ترین شک به آگرا RS رای میدم،تمام اعداد و رقامش ثابت شدس،و کلی از رکوردها رو تونسته جا به جا کنه و الان به طور رسمی سریعترین خودروی دنیاست،ونوم f5 آمار ارقامش ثبت نشده و فعلا فقط روی کاغد این آمارو داره،
Ali Keyhani
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷در مورد طراحی هم کاملا از نظر من کونیگ زگ آگرا زیباتره.
Ali Keyhani
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷خود جان هنسی هم شک داره بتونه این آمار و ارقام رو ثبت کنه
محمدرضا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷هنسی با انجین ۷.۴ لیتری توین توربو
Sajjad
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷هردوشون رو دوست دارم
Amirferrari
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷یعنی کامنتای کونیگ زگ بازادرو میبینم کلی میخندم و شاد میشم،یعنی ادعاهایی در مورد کونیگ زگ میکنن که اگه به گوش کمپانی برسه بیانیه صادر میکنه و از طرفداراش داخل ایران میخواد اینقدر به جاش تصمیم نگیرن،به هر قیمتی شده میخوان بگن کونیگ زگ خوبه،از پراید گرفته تا سفینه فضایی رو با کونیگ زگ مقایسه میکنن و طبق معمول همیشه هم کونیگ زگ برنده میشه،کونیگ زگ این همه سال نتونسته بود رکورد بزنه نمیشد به زبون طرفداراش بزاری الان که اسمش رفته تو گینس اگه ازش انتقاد کنی طرفداراش میخوان با قمه پاره کنن طرفو!!! بازم میگم کونیگ زگ یه فکری به حال سیستم ترمزش بکنه و اینقدر هم وعده سر خرمن نده واسه دلخوش کردن چهارتا طرفداره کم سن و سال،تا وقتی بوگاتی و فراری برقرار باشن امثال کونیگ زگ فقط به درد پوستر شدن به دیوار میخورن
Fk
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ی لینکی چیزی بده جناب
تاشمارو وقت تست ترمزهاش ببینیم
بفهمیم مشکل ترمزش چیه !؟؟؟؟؟
Ali Keyhani
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷داداش یه نگاه به رکوردهای کوئنیگ بنداز و کم چرت بگو،جوری حرف میزنی انگار بوگاتی مال باباته،فعلا که کونیگ همه رقیبای پر ادعاشو ساکت کرده از جمله بوگاتی و هنسی و ssc
Elmiraj
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷اینم اضافه می کردی که با این همه ادعا از پس پیچ و خم های پیست نوربرگرینگ بر نیومد و دچار حادثه شد و اونجا بود که مسئولان کوئینگ زگ هرگز دوباره به نوربرگرینگ نرفتن ……!!!!
Saeed
۱۷ تیر ۱۳۹۸جناب اون اصن راننده رسمی شرکت کونیگ زگ نبود که…..یکی از مشتری هاش بود که بی تجربه هم بود …بدون تمرین و چیزی فکر کرده بود میتونه اما نتونست…وگرنه اگه این ماشینو بدن دست راننده خود شرکت فکر کنم کل پیست رو زیر ۷ دقیقه بزنه
Fk
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷سخته
هر دو واسه خودشون نهایت تکنولوژی استمرار در پیشرفت هستن
با اینکه خودروهای امریکایی رو دوست دارم
هنسی هم خیلی قبول دارم بیشتر از بوکاتی
ولی زک
Fk
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷متاسف شدم از باخت جگوار
حقش نبود
ساسان
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷بدون کوچکترین لحظه درنگ کونیخ زگ…طراحی عالی..فنی عالی…ولی از صدای خروجی موتور و اگزوز و فس فس کردن توربوش خوشم نمیاد..حس بدی منتقل میکنه
Saeed
۱۷ تیر ۱۳۹۸آره متاسفانه کونیگ زگ روی صدای موتورش کار نکرده یا نتونسته اگزوز مناسبی بسازه تا صدای دلپذیر بده ….وقتی صداش رو میشنوم انگار صدای ولوو اف اچ مال ایران رو میده
Stern des südens
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ماشینی که هنوز تست نشده معلوم نیست بتونه به اعداد ذکر شده در جدول برسه
کاش این دوئل ها رو یه ذره علمی تر و سطح بالاتر کار می کردید
Ali Keyhani
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷بله دوست عزیز،کاملا درست میفرمایین،چنتا از این هایپرکارها اصلا نباید توی لیست میبود،از جمله خودروهایی که هنوز به طور رسمی تست نشدن یا حتی به بازار نیومدن،مثل ونوم f5،استون مارتین والکری،مرسدس پروجکت وان و یا لامبورگینی آستریون که فقط یدونه ازش تولید شده و درحد یه خودروی کانسپته،
usa
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷فقط هنسی ونوم ، کونیگ زگ که فقط ادعا داره مثل ایران
usa
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷البته بزار فورد جی تی بیاد تا تمام سوپر کارهای دنیا برن فقط قایم شن
Ali Keyhani
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷شما خیلی جالبی???????
محمدرضا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷فکر نمیکردم این دوئل اینقد سرد پیش بره
MOBINPOURMAMD
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ناموسا سخته
M.king
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷رو چه حساب دارید هنسی رو حذف میکنید آخع??
M.N
۳۰ فروردین ۱۳۹۸اقایون.شما یه اشتباهی میکنید.اولا ابن دوئل بین ماشین های بنزینیه و ماشینایی مثل رگرا به علت هیبریدی بودنشون جایی در این ندارند.ولی گذاشتین…مثلا الان بهترین شتاب دنیا مال یک نمونه از تسلا هست و 0 تا 100 رو تو 1.9 پر میکنه.چیز دیگه اینه که الان سریع ترین وسیله نقلیه دنیا موتور دوج هست با حد اکثر سرعت اندازه گیری شده در ازمایشگاه با سرعت 643 کیلومتر برساعت.اینها فقط عدد نیستند و در حضور کارشناسانی توسط اتاقکی که خصوصیات شبیه به جاده داره اندازه گیری میشه.طبق این چیز های در حال حاضر سه ابر ماشین دنیا عبارت اند از هنسی ونوم F5 و بوگاتی شیرون و کوئنیگ زگ رگرا که البته به خاطر هیبریدی بودن نباید مقایسه بشه.ولی یکم اگه محاسبه بلد باشید و سری به سایتای ماشی بزنید.در حال حاضر هنسی ونوم F5بهترین ماشین دنیاست.چون هم بیشترین سرعت ثبت شده در ازمایشگاه ، بیشترین شتاب، کمترین قمیمت نسبت به 2 رقیب دیگش،بیشترین اسب بخار و … داره
خب دیگه چه ماشینی از این بهتر