سایر خودروهای آمریکایی

آیا ظهور ریویان به معنی پایان حکمرانی تسلاست؟

تحلیل موسسه مورگان استنلی نشان می‌دهد شرکت استارت آپ الکتریکی ریویان به زودی می‌تواند باعث پایان حکمرانی تسلا در بازار خودروهای الکتریکی شود.


یکی از تحلیلگران این موسسه با نام آدام جونز می‌گوید علیرغم اینکه ریویان یک شرکت تازه‌کار در دنیای خودروهای الکتریکی است اما به خاطر شروع کردن از صفر و طراحی تمامی محصولات از پایه مزیت قابل‌توجهی در مقایسه با دیگر شرکت‌ها دارد.


او می‌گوید:

ریویان رقیب جدی بعدی خواهد بود که با استفاده از استعدادهای خود روی کلاس رو به گسترش پیکاپ ها و شاسی بلندها تمرکز کرده است.

او ادامه می‌دهد:

ما معتقدیم شرکت‌هایی همچون ریویان اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاران پیدا خواهند کرد زیرا خودروی الکتریکی در آینده محبوبیت بیشتری خواهند یافت.

ریویان تاکنون به خاطر دو خودروی پیش‌تولیدی که در سال‌های آینده روی خط مونتاژ خواهند رفت شناخته می‌شود. اولین خودرو R1S نام دارد که شاسی‌بلندی هفت‌نفره با محدوده حرکتی ۶۴۳ کیلومتری است. اگرچه این خودرو در زمان عرضه با شاسی بلندهای الکتریکی متنوعی رقابت خواهد کرد اما دومین خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.


این خودرو R1T نام داشته و پیکاپی تمام الکتریکی است. همانند R1S، این پیکاپ برد حدود ۶۴۰ کیلومتری داشته و به لطف چهار پیشرانه الکتریکی خودرویی چهار چرخ محرک محسوب می‌شود. ظاهراً این خودرو در سه ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و ظرفیت یدک کشی ۵ تنی دارد. البته بهتر است ریویان هرچه سریع‌تر پیکاپ خود را روانه بازار کند چراکه ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا گفته این شرکت روی تولید پیکاپ الکتریکی‌اش کار می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    پیکاپ ریویان واقعا برجسته است ولی عمرا بتونه با پیکاپ الکتریکی تسلا رقابت کنه پیکاپی که گفته میشه ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت….!!!!
    .
    باقی آپشن ها و ویژگیهای تسلا هم به کنار….

    1. M

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      چه با ریویان چه بی ریویان بازار فروش تقریبا یک جانبه برای تسلا به زودی خاتمه پیدا میکنه
      وقتی که شرکتای بزرگ دست به تولید انبوه کانسپت ها و وعده هاشون کنن

      1. F22RAPTOR

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        میترسم کامنتهای توام روندو تسریع ببخشه

        1. M

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          نترس نمیبخشهاونا سنگم از آسومون بباره طبق برنامشون کاراشونو میکنن
          تصویری که از شما داشتم کامنتای معمولا پرباری بود
          اما این چند کامنت اخیرتون صرفا با مزه بازی دارین درمیارین

        2. F22RAPTOR

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2622 ديدگاه)

          می‌دونی آقای m
          شرکتهای بزرگ مگر اینگه با پولی که از بخشهای معمولشون در بیارن بتونن به تسلا برسن،کار استار آپ ها هنوز مشخص نیست
          این رو زا اینقد نقد گوهر بار نسبت به تسلای بزرگ هست که آدم کلا حساس میشه
          وختی تلخک سایتمون میگه
          ببین استارت آپهای چینی چطور تسلا رو به خاکو‌خون بکش ، قضیه رو حماسی میکنه!دیگه خودت تا ته همشو ببین،و مجدداینو میگم تا ۱ دهه دیگه نهایت مشخص میشه کارو کاسبی تسلا و اون قاتلین تسلا

      2. Elmiraj

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        شرکت های بزرگ تمامی زورشان تا اینجای کار زدن و خودروهایی مثل نیسان لیف ، هیوندای کنا ، شورولت بولت و بی ام‌ و i3 را به بازار روانه کردن ولی جالب اینجاست که هنوز نتونستن به بُرد ۳۵۰ کیلومتری هم برسن ….!!!
        یکی دو تا شرکت خیلی بزرگ هم چند کانسپت معرفی کردن و خیلی هم روش مانور میدن ( آئودی E-tron و مرسدس EQC) ولی هنوز به بُرد ۴۵۰ کیلومتری و شتاب زیر 4 هم نرسیدن تازه اگه در نسخه های تولیدی ثابتش کنند…
        .
        این در حالیه که تسلا سال ۲۰۱۵ به بُرد ۵۴۰ کیلومتری و شتاب ۲.۵ ثانیه‌ای در سدان ۲.۲ تُنیش دست یافت …!!!
        .
        .
        دوست گرامی بین تسلا و بقیه خودروسازان شکاف عظیمی وجود داره که این شکاف هر روز داره به نفع تسلا بزرگتر میشه .

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    روزنامه هفت صبح ، دیروز ، مقاله ای چاپ کرده بود از این خودرو که مثل اینکه شرکت آمازون با همکاری مشترک جنرال موتورز ، میخواهند با سرمایه ای حدود ۲ میلیارد دلار ، این خودرو را به خط تولید برسونند و هدفشان هم به زیر کشیدن تسلا در عرضه رقابت هست .
    اما تسلا درکلاسی داره کار میکنه که با این متفاوته ، و اینکه تسلای برقی حُکم مادر را به مانند بنز برای خودروهای بنزینی داره و خوب داره میره جلو .

  3. بهاري

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    من نمی دونم کی می تونیم از این وانت هایه غول پیکر سوار بشیم
    ما هم وانت داریم اوناهم وانت????

  4. OMID

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    حالا داره تا حتی به شرکتی مثل nio برسه چه برسه به تسلا

  5. net

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3398 ديدگاه)

    سوال ؟ نکته جالب در مورد وانتهای امریکایی این هست که در اتاق بار یک صفحه پلاستیکی میاد روی اتاق بار و زیر این صفحه پلاستیکی برای حمل بار خیلی خوبه و زمانی که وانت در حال حرکت هست از وزش باد محافظت میکند مثل عکس اتاق بار یکی مانده به اخر این وانت الکتریکی،ایا در ایران هم همچین وانتی وجود دارد که صفحه پلاستیکی رول شدنی برای محافظت از باد قرار بگیره روی اتاق بار و بتوان زیر این صفحه پلاستیکی رول شدنی اشیا قرار داد ؟ایا میشه همچین صفحه پلاستیکی در ایران برای وانت سفارش داد و نصب کرد؟

    1. Mad.z.Max

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      من چند باری یه تویوتا هایلوکس تو محلمون میدیدم که همچین صفحه ای روی محفظه بارش داشت
      ولی واقعا مطمئن نیستم از داخل ایران تهیه شده یا وارد کرده

  6. فرامرز

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    با تسلا شاید ولی تا این بخواد وارد بازار بشه فورد ۱۰ میلیون تا وانت رنجر و اف ۱۵۰ میفروشه. تسلا قرار بود مدل ۳ رو ۳۵۰۰۰ دلار بده الآن تو اروپا ۷۵۰۰۰ یورو قیمت داره و واقعاْ باید دیوانه بود که پول دو تا سری ۳ جدید رو داد به اون که هر هفته یه ایراد کیفی ازش درمیاد!!! اگه هم مثل من عشق خودرو برقی باشی کیا نیرو به مراتب گزینه منطقی تریه و جایزه های زیادی رو هم برده. تسلا قراره امسال کامیون کشنده برقیش با برد بالای ۸۰۰ کیلومتر رو وارد بازار کنه ولی بعید میدونم این اتفاق محقق بشه. تسلا باید دست از لجبازی برداره و بجای وعده وعید از تجربه بی نظیر فورد و جنرال موتورز تو ساخت پیکاپ و … استفاده کنه. من که یه فورد اف ۱۵۰ با ۴ موتور برقی روی ۴ چرخ (آفرود عالی بدون نیاز به لاک دیفرانسیل و الگوریتم های پیچیده کنترل کشش) و باتری تسلا رو خیلی میپسندم.

    1. F22RAPTOR

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      تا اینجا که تمام وعده هاش به حقیقت پیوسته
      بله یه شرکت که داره با این قدرت میره جلو واسه اولین بار درجهان خودروهای الکتریکی، ازین مشکلات پیش میاد در نهایت اونی که پیروز هست مشخص میشه، بازار رقابتی دوست من انحصاری نیست که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا