آقایان و خانمها! با مدعی رکورد جدید ۰-۴۰۰-۰ کیلومتر در ساعت آشنا شوید: زینگر 21C!
این هایپرکار هیبریدی میتواند رکورد یاد شده را تنها در ۲۹ ثانیه ثبت کند که باعث میشود رکورد ۳۱.۴۹ ثانیهای کونیگ زگ رگرا اصلاً به چشم نیاید. تا زمانی که این استارت آپ آمریکایی سندی قابلاعتنا از این رکوردشکنی را رو نکرده بیایید روی دیگر جنبههای هایپرکار احساسبرانگیز زینگر صحبت کنیم.
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱.۹ ثانیهای، شتاب ۰-۳۰۰-۰ کیلومتر در ساعت ۱۵ ثانیهای و… تنها بخشی از تواناییهای عملکردی زینگر 21C هستند. همچنین ادعا شده این خودرو توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۴۳۲ کیلومتر در ساعتی را داشته و در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بیش از ۲۵۰ کیلوگرم داون فورس تولید میکند.
اما نیروبخش این هیولا چیست؟ راکتور هستهای؟ نه! زینگر 21C از پیشرانه ۸ سیلندر ۲.۸۸ لیتری توئین توربو و یک جفت پیشرانه الکتریکی نصب شده در اکسل جلو سود میبرد. این هایپرکار قدرت ترکیبی ۱۲۵۰ اسب بخاری داشته و ردلاین آن به ۱۱ هزار میرسد! با وزن خالص ۱۲۵۰ کیلوگرمی، این هیولا نسبت قدرت به وزن عالی ۱ به ۱ دارد.
اگرچه 21C حتی وارد بازار نشده اما زینگر قبلاً برنامههای خود برای تولید نسخه دوم آن با نام Lightweight Track را اعلام کرده است. با قدرت مشابه نسخه استاندارد، این خودرو فقط ۱۲۱۸ کیلوگرم وزن داشته و بنابراین نسبت قدرت به وزن آن بهبود یافته است. این خودروساز همچنین ادعا میکند مدل سبکتر در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ۷۹۰ کیلوگرم داون فورس تولید کرده و حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر در ساعتی دارد.
اما عدد ۲۱ در نام هایپرکار زینگر به قرن ۲۱ و تکنولوژی نوظهور این قرن یعنی پرینت سهبعدی اشاره دارد. بخش اعظم شاسی از جمله دوبل جناغ سیستم تعلیق، بخشهای مختلف ساختار خودرو و داشبورد و حتی خروجیهای اگزوز با استفاده از پرینت سهبعدی تولید شدهاند.
21C در لسآنجلس طراحی و ساخته میشود و البته قرار بود در ژنو ۲۰۲۰ معرفی شود اما خب این رویداد مهم لغو شد.
[دانلود ویدئو]
ولی نعمت
۱۰ اسفند ۱۳۹۸یادش بخیر یه زمانی دژبان ارتش بودم. سرباز دستگیر میکردیم. خخخخخخخ. یکی از وظیفه هامون این بود با مدرک سرباز بدبخت رو بدبخت تر کنیم. فرماندمون میگفت یا عکس و فیلم یا زر نزنین. چون ما تنها کسایی بودیم که تو شهر میتونستیم موبایل داشته باشیم.
حالا منم به این شرکت میگم شما یا فیلم و عکس غیر فوتوشاپی بیار یا حرفات کشکه
s.h
۱۰ اسفند ۱۳۹۸هزار و چهار صد سال دیگه هم نمیتونه
بزار جای زخم هنسی خوب شه که رکورد زده بعد ادعا کن
تو ایران هر کسی با خونواده قهر میکنه میره هنر مند ( مخصوصا خواننده میشه )
تو غرب هر کسی از خونه میزنه بیرون چند سال کار میکنه پول جمع میکنه بده به چارتا طراح بگه منم هایپر سازم
طراحیشم خیلی نچسبه ( سلیقه ای هست دوستان ) و البته راننده وسط بودنشم خیلی غریب با ادم مثل اسپیدتل مک لارن !!
ببین کونیک زیگ چیه که بنزینی خودشو با اون مقایسه میکنه برقی ( ریماک و …) و هیبریدی هام خودشونو با اون مقایسه میکنند !!
اون ماشین تازه گیربکسم نداره !! ببین اگر داشت با 2150 نیوتون متر گشتار چی کار میکرد
قطعا جسکو یه مرز تازه درست میکنه چون اون کچل دست بردار نیست و حتما باید همیشه اول باشه الانم تا پونصدتا رو نزنه شبا همیشه کابوس میبینه
Hamidreza
۱۰ اسفند ۱۳۹۸@s.h
چقدر شما حسودید عه
هایپر کارمیسازن میگین چرا میسازین نمی سازن میگین چرا نمیسازین
بخدا این شرکت هم داره سعی میکنه که یه کاری کرده باشه نه مثل خیلیا فقط حرف بزنه، به تمسخر شرکت های ضعیف تر بپردازه و هزار تا کار دیگه
آره جسکو و رگرا و شیرون و ونوم f5 و … خیلی سریع هستند،خدای مهندسی اند اما نباید یادمون بره ویرون هم یه روزی سریع ترین بود ولی الان …
همیشه باید منتظر موند رکورد ها زده شن واسه همینه بهشون میگن رکورد البته من نمی گم این شرکت میتونه رکورد بزنه یا نه ولی حداقل میدونم داره تلاششو میکنه؛ آیا تلاش کردن عیبه؟!
من نمی گم کار این شرکت درسته یا غلط ولی هیچ رکوردی همیشه نمی مونه!
الان طرفدارای کونیگ زگ و … میان دیسلایک میدن میگن چرت نگو و باید انتظارشو داشت؛ امان از این تعصب مسخره بخدا با این تعصب به شما یسکو یا شیرون یا لافراری نمی دن!
s.h
۱۱ اسفند ۱۳۹۸نه دوست عزیز مشکلی نیست
الان چندساله از زمان رکورد 0-300 اگر اخبار رو دنبال کرده باشید هر کسی اومد گفت میخواییم رکوردشو بشکونیم بعد از رکورد گیری شتاب بوگاتی که 5 روز بعد کونیک زگ دوبار پیایی شکوندش همه گفتند میخواییم بشکونیمش الانم میگند میخواییم رکورد رگرا رو بزنیم تازه هنوزم هم سریع ترین ماشن جهانه اونم قرار شده به طور رسمی و توسط یه ماشین رسمی مثل اینکه 500 تا رو بزنند
اصلا تلاش عبیب نداره ولی ادعا عیب داره چه ایرانی باشه چه خارجی الان که چند ساله اخبار رو دنبال میکنم این شده یه چیز مضحک که همه خودشون رو با اون قیاس میکنند و ادعای شکست دارن کونیک زگ فعلا فقط یه رقیب داره اون هم بوگاتیه که یه خودی نشون داده نه هر قدم نو رسیه ای
دیدین میگند هیچ ماشینی مثل فراری لذت بخش نیست ؟؟؟ میونید چرا ؟؟؟ چون با ها خودشو نگفتند لذت رانندگی برای ما از همه چیز مهم تره و حدود 90 ساله این راه رو از همه جلو تره
خب حالا کونیک زگم بیست سال از اینا جلو تره و فقط هم هدفش رو سرعت بوده این یعنی بیست سال تجربه
من هر شخصی یا هر شرکتی رو که تو هر صنعتی نو اوری کنه دوستش دارم و یه چند ساعتی که شب بی کارم شاید در موردش بخونم ایناییم که گفتم ناشی از همون اخباره و این بزم مسخره ادعای رکورد زنی که اینو گفتم وگرنه کسی چیزی نمیده نه من نه تو
علیx76
۱۰ اسفند ۱۳۹۸بله دیگه
گیربکس نزاشته که به رقباش رحم کنه !!!!!
خدا شما رو از ما نگیره دوست عزیز
Farzad
۱۰ اسفند ۱۳۹۸این عدد و ارقامها کمی عجیبن ، با این که طرفدار کوئنگزیگم ولی دوس دارم بتونه رکوردشو بزنه ، چون اون وقت قضیه جالب میشه
…
آریا ماشین
۱۰ اسفند ۱۳۹۸از جمله کمپانی های گمنامی هست که ماشینشون به این زودی ها فراموش نمیشه با این همه تبلیغات و بحثی که در موردش میشه
اگه رکورد ۰ تا ۳۰۰ تا ۰ و رکورد ۰ تا ۴۰۰ تا ۰ کونیگ زگ رو هم بزنه که عمرا دیگه فراموش بشه
مثل ssc التیمیت آئرو که به خاطر رکورد سرعتش فراموش نشد و همچنین nextev nio ep9 که به خاطر رکورد نوربرگرینگش تو یاد ها میمونه…
Saeed
۱۰ اسفند ۱۳۹۸کونیگزگ رگرا تو یه فرودگاه قدیمی رکورد زده که پر دست انداز بوده
اگه بتونه بره نوادا، اونجا میتونه رکورد ۰_۴۰۰_۰ رو ظرف کمتر از ۲۰ ثانیه انجام بده!!!!
ارسلان
۱۰ اسفند ۱۳۹۸به نظرم کمپانی که واقعا یه چیزی توی چنته داره خودش از پرفورمنس ماشینش چیزه زیادی نمیگه و میزاره قابلیت های ماشین توسط خریداراش کشف بشه اینجوری خیلی تاثیر گذارتره … نیسان جی تی آر هم همینجوری معروف شد بدون هیچ تبلیغ جنجالی اومد به بازار بعدش که همه فک میکردن آش دهن سوزی نیست توی درگ ها و مسابقات خیابانی ماشینهای گرانتر از خودش رو راحت سوسک میکرد و اینجوری باعث حیرت همه شد و افسانه ی جی تی آر بر سره زبانها افتاد ……….. کسی که بدون مدرک میگه ماشین من اینجور و اونجور به نظرم فقط برای بازار گرمی اومده و فقط میخاد یه پولی در بیاره … من همیشه میگم وقتی میخای یه چیزی بسازی یه جوری بساز که بعده اینکه ساختیش خودت میبینیش کلی بهش افتخار کنی یعنی پول در آوردن نیت دوم ت باشه …. لامبورگینی و فراری و مرسدس اینجوری معروف شدن چون برای پول نیومده بودن اومده بودن چیزی بسازن که ماه افتخار سازنده اش باشه …. البته چون این ماشین دو متور الکتریکی داره و یکی از مزیت های موتور الکتریکی اینکه بالاترین گشتاور رو در همون ثانیه اول حرکت به شما تحویل میده در نتیجه طبیعی هست که شتاب صفر تا صد بطور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کنه مثله انجین های درون سوز نیست که گشتاور و شتاب بصورت پله ای بالا بره و احتیاج به صرف زمان باشه اما برای سرعتهای بالاتر مثله 400 اونجا دیگه موتور درون سوز هست که حرف برای گفتن داره و موتور الکتریکی به کار نمیاد … البته رکورد این سرعت ها نمایشی هست چون لاستیک های ماشین بدلیل حرارت زیاد نمیتونن زیاد در این حالت بمونن و بعدش از بین میرن و باید تعویض بشن همچنین ماشین هم قابلیت فرمان پذیریش رو از دست میده و فقط باید در یک خط صاف حرکت کرد پس عملا بیفایده هست
Khosrow
۱۰ اسفند ۱۳۹۸دوستان ویدئو رو دیدین ؟ منم دیدم / فاصله رو لمس کردیم / هرچی که هست این هایپر لایقه که باشه / تایم 1:15 توی پیست – سرپیچ / هیولاس ..
Babak
۱۰ اسفند ۱۳۹۸به نظرم کاملا احتمالش هست
قدرت و گشتاور کافی رو داره وزنش هم بسیار کمه از نظر آیرودینامیک هم بسیار سر تر از رقباست
سطح مقطع برخوردش با هوا بسیار اندکه
فری
۱۰ اسفند ۱۳۹۸چه خوشگله