یک ایرانی دیگر باز هم خودروی سوپراسپرتی را رونمایی کرد. بعد از آرش، اینک فردیس رضوانی بر اساس زیربنای خودروی سبک وزن اسپرت آریل اتم و با طراحی سمیر سادیخف، یک خودروی اسپرت با عملکردی در حد سوپر اسپرتها را معرفی کرد. فردیس همانند پدرش که یک خلبان جنگنده بود، عاشق هواپیماها مخصوصاً جنگنده F-4 است. بنابراین جای تعجب نیست که خودروی او نیز شباهت زیادی با جنگندهها داشته باشد.
طراحی این خودرو بر عهده سادیخف، طراح آذربایجانی است که پیش از این خودروهای کانسپت آستون مارتین DBC و فراری Xerzi را طراحی کرده است. رضوانی موتورز نام این خودرو را Beast یا حیوان وحشی گذارده است. این خودرو با بدنه فیبر کربنی زیبا، چراغهای باریک و کشیده و طراحی تهاجمی و خشمگین خود میتواند جلب توجه زیادی کند. سقف خودرو باز است و شیشه جلو را نیز میتوان جدا کرد تا نهایت تماس با طبیعت و باد را تجربه نمود. چرخهای ۱۹ اینچی آلیاژی، شکافهای عمیق و تند و تیز روی بدنه و صندلیهای فرو رفته در مجموع حس رانندگی بدون فاصله با جاده را منتقل میکنند که میتواند برای عشاق رانندگی، هیجان انگیز باشد. در زیر کاپوت، دو نوع پیشرانه متفاوت را میتوان یافت. یا موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری در مدل Beast 300 که با کمک توربوشارژر میتواند ۳۱۵ اسب بخار نیرو تولید کندو این خودروی ۶۶۶ کیلویی را همانند صاعقهای به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۹ ثانیهای رهنمون شود و یا یک موتور ۲.۴ لیتری سوپرشارژر در مدل Beast 500 که قادر است ۴۹۸ اسب بخار نیرو تولید نماید و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتری در حد تنها ۲.۷ ثانیه دارد.۶۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
مهرداد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دمش گرم!!!
ahmad
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳شتاب 2.9 یا2.7 با این قدرت موتور اغراق نیست.؟ خود آریل اتم همچین شتابی نداره.
rasa
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳shetab atom 2.5 hast
meysam
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳امیدوارم هر روز موفق تر بشن تا نام ایران و ایرانی بیش از این تو دنیا مطرح بشه.
sadegh
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا خیلی خوشحال شدم، 2.4 لیتر و 500 اسب!! واقعا غوغا کرده، طراحیه واقعا زیبا و معقولانه، و قیمت فوق العاده نسبت به هم سطحاش، ایشاا… خدا کمکش کنه و خودش هم تلاششو ادامه بده و ماشینو توی بازار جهانی در سطح رقابت های حرفه ای برسونه
به خدا اینا آبرو و افتخار ایرانیان، […] ما که هیچ جا برا ما آبرو نذاشته، لااقل اینا را باید پشتیبانی کنیم
محمدرضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳کشور ما هم سرمایه داره ! هم اینجور افراد پرن از آرش بگیر تا منصوری و اینا !
هم نیروی انسانی داره ! لا مصب همه چی داره ولی هیچی نیست!!!
carbonado aventador
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳جلوش رو از رو آونتادور و آئودی برداشته!!!!!دستش درد نکنه که إیرانی رو سرفراز می کنه!!!!!!!
قاقالی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳طراحی اگزوزهای پشتش شبیه پورش 918 شده
amir/
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳افتخاری دیگر از یک ایرانی.
زیگما
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳قیمت رو ببین….
قدرت رو ببین…..
قیافه رو ببین….
اینا همش 100 هزار دلار؟
e.scamp
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳زیگما جان مطمئن باش تمام پولی که میدی بابت ماشین هستش مثلا ترمز و رادیاتور و رینگ و موتور و اینا دیگه روش صندلی 12 جهته گرم کن دار دارای حافظه نذاشتن تا بخوان بابتش 3 4 هزار دلار بگیرن یا یه صفحه لمسی 2300 دلاری به این میگن ماشین نه اینکه مخالف این تجهیزات باشم نه ولی جای این تجهیزات سوپر ماشین ها نیست و مطمئن باش کولر نداره
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیز نوشته میتونی شیشه ی جلو رو جدا کنی! اونوقت کولر میخوای چیکار؟!
sadegh
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین، میخواد که هوا خیط بشه :)
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان خودمونن دیگه.هممون عشقیم به مولا!
e.scamp
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳خخخخخخخ خودمم دقت نکرده بودم
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳e.scamp جون،دمت گرم داداش!!! :)
ARYA
۱۷ بهمن ۱۳۹۷همون درهای کشوییش فقط 10هزار دلار می ارزه
جدیدا موتورش2.5لیتری هستش که700اسب بخار قدرت داره و خودش هم گفته که با توجه به سفارشی شدن قیمتش بالاتر هم میره
بعدشم اگر حجمش بیشتر بشه اون موقع ببینید چی میشه
حتی از لامبورگینی و فراری هم بهتره
آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳من که عاشقش شدم همونیه که تو خیالاتم بود واقعا هیولاست.
sasan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳عجب غولیه پسر
دمش گرم سربلندمون کرد
ROLSE ROISE
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳لامبورگینی اوراکان بهتره!!!!!!!!!!!!!!!!!
از همه لحاظ هم بهتره!!!!!!!!!!!!!!!
sadegh
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳رولز رویس جان، این ماشین تجربه ی اوله، اونوقت اوراکان چندمین ماشین لامبو هست؟!؟!؟!؟!؟!؟
P.G
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش اسمت اکه میخاى درست باشه باید بنویسى ROLLS ROYCE
parham
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ای هو!الان هرکی واسه خودش تیونر شده برا ما.ایندفعه خودم می خوام برم اونور آب تیونینگ پراید راه بندازم!!!
یه پسل باهوش
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش تو همین ور اب کار تیونینگ پراید رو شروع کنی بهتره
بنا به چن دلیل
امکان داره لب مرز پراید رو به عنوان ماشین کشتار جمعی نمی دونم دهن کجی به کرامت مردم اون کشور و چیزای دیگه مممنوع الورود کنن
تازه اگه قبلش به عنوان سعی در خروج اختراعات و اکتشافات فرهنگی صنعتی این مملکت بازداشتت نکن
و دلیل اخر اینکه مشتری خفنی مث منو از دس می دی
دوستان از این به بعد من مشاوره اقتصادی رایگان نمی دم
شماره حساب زیر رو جهت در خواست مشاوره یادداشت فرمایید
:)
hamid3x
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳نسبت قدرت موتور به وزن ماشین خیلی خوبه در ضمن بدلیل وزن خیلی کمترش نسبت به بقیه رقبا فاصله ترمزگیری کمتری داره و کنترلش هم راحتره.سرافرازمون کردی فرزند کوروش
parsa
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا دمت گرم روسفیدمون کردی بابا ایول ایشالله موفق باشی
parsa
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خوشکله اسپرته نه غلام
mojtaba..designer
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خسته نباشید میگم به تیم رضوانی..
دمتون گرم واقعا براوو…
افرین به ایرانی هایی که هرجا هستن باعث افتخار همه ما ها هستن..
نمیدونم اصلا خوشحالیمو چجوری نشون بدم بخدا.
دست همه این ایرانی های پر از افتخار رو میبوسم.
ویران خودرو و سایپا(زوتای چین) حداقل یاد بگیرین که بدون هیچ کمک های هنگفت نفتی این ماشین رو ساختن.نه که شما…..
به این میگن ماشین.
سجاد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان چند روز پیش تفریحی رفتم شیراز اگه بگم از هر 10 تا ماشین 9 تاش اپتیما 2014 و اسپورتیج و سورنتو و سانتافه 2014 و آزرا و سوناتا بود شاید باورتون نشه …. خدایا این همه ماشینو کجا میسازن که نقطه به نقطه ی ایران شده ماشین کره ای اصلان مگه سانتافه 2014 چند وقته اومده که الان خیابونای ایران سانتافه هاش بیشتر از کرست؟ کره ای ها ایران رو تسخیر کردن ما هی اینجا میشینیم میگیم نه هیوندای و کیا بدن بنز و بی ام و خوبن!!!عذر میخوام که مطلبم بی ربطه ولی بعد از چند روز اومدم پدال دیگه نتونستم حرفمو نزنم
mahdi
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دورود
واقعیت همینه
بازار الان دست کره
فردا دست چین
توضیح واضحات هم نمیخواد
هرکی داره میخره
اونیم که نداره پایینترش رو میخره
انصافا کره هم داره روز به روز پیشرفت میکنه
یه جا واینستاده
همین
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
mahdi
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دورود
آفرین به فردیس رضوانی
امثال اینها دارند آبروداری میکنند
ایکاش شرایط ورود این اشخاص به صنعت و ورود ایشان به صنعت ایران بوجود میومد (گمرک صفر ، شرایط ساده برای احداث کارخانه)
منتظر اون روز هستیم که ایرانیان به وطن برگردند و برای وطن خودشون کار کنند هر چند که بیرون از وطن نیز برای ایرانیان و ایران افتخار آفرینی میکنند
در ضمن بیشتر از ماشین رضوانی دیونه اون جنگندهای f22 reptorse هستم
دیونه پرواز با جنگنده هستم اما آه و صد افسوس که شرایطش بود اما لگد زدم به علاقه و غریزه ام
افسوس ، پشیمونم
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
sajjad
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳اون عکس اف22نیست.عکسه اف سی وپنجه
mahdi
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دورود
زیاد دقت نکردم
توی نظر اولم اف 22 اومد
ممنون از راهنماییتون
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
Ehsan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳البته فکر کنم همون اف 22 باشه ، چون اف 35 یک هواپیمای عمود پروازه که در حالت توقف دیفیوزرش به سمت پایین باید باشه ولی اگر در عکس دقت کنی گرمای خروجی موتور رو بصورت افقی میبینی که نشون میده دیفیوزر متحرک نداره
اینو بر اساس عکس سمت راست گفتم ولی عکس وسط یکم شک برانداره و ممکنه اف 35 باشه
mahdi
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دورود
اف 35 دسته
چون تکه
اما اف 22 دوتایی و ضمن اینکه توربین بالای قسمت فوقانی هم نداره
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
Ehsan
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود مهدی جان حرفت درسته از روی دماغه و کابین خلبان مشخص شد که اف 35 هسته
این دوتا اف 22 و اف 35 از نظر ظاهری خیلی بهم شبیه هستند
مارال
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳مهدی منم مثل تو عشق پرواز بودم ولی دوم دبیرستان که عینکی شدم دیگه قیدشو زدم و فقط آرزوی پرواز را دارم. منم عاشق اف 22 و اف 35 هستم
mahdi
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳دورود
مارال من هم مثل تو
من توی آزمونهای نیروی هوایی موفق شدم اما نرفتم به خاطر مسائلی
الان دیگه نمیشه قابلیتها و توانایی هامو از دست دادم
فوق العاده بودم
الان دیگه نه
افسوس
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
P.G
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳لقب RAPTOR,F22هستش،در ضمن اینLOCKHID MARTIN F35 LIGHTNINGهست.ارادت!!!
P.G
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳مهدى و مارال عزیز زیاد غصه نخورید،جیز زیادى از دست ندادین،من خودم خلبانم،وضعیت این حرفه تو ایران الان خیلى خرابه،مى رفتین دنبالش احتمالا ناراحتى اعصاب کرفته بودین!
saied
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دمت گرم :) واقعا گل کاشتی
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا افرین.طراجی و قدرت خوبی داره.انشاالله که موفق بشه.
از دوستان صاحب سبک،جهت همکاری در “شاهین موتورز” دعوت به عمل میاد! :)
sadegh
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳اینم از تبلیغش:
شاهین موتورز بر فراز جاده های عشق!
:) ;)
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳حالا چرا عشق؟!
اینم خوبه: “شاهین موتورز،لذت پرواز با ما!”
carbonado aventador
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳من هم حاظر أم توی بخش سیستم متحرکه کار کنم!!!!البته به خاطر اینکه رفیقمی میام شرکتت مکرنه الآن دارم رو یه موتورv12 کاملا جدید کار می کنم!!!!!!!
sadegh
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳نمیدونم، همینجوری فلبداهه اومدم، بعدشم مگه میخواد جت بزنی که “لذت پرواز با ما” گذاشتی؟!
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳بابا دمتون گرم! انشاالله که هممون با هم یه شرکت بزنیم!
کربونادو جون،تو که کارت درسته! موتورهای شرکت رو از تو میخرم!
صادق،به خاطر اینکه اسمم،اسم یه پرنده اس،این شعار رو گفتم! یه جور ارایه ی ادبی شده دیگه!
مخلص همه ی بچه های پدال هستم.
Ehsan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی فکر کنم این شعا بهتر باشه شاهین خان
« شاهین موتورز ، شکارچی جاده ها »
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳احسان جان،”شاهین موتورز” مخلص شما! ارادت داداش.
مصطفی فقط آگراR
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳عالیه.
mohsen
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ما اینقدر بدبختیم که توی دنیای واقعی باید راجب پراید و 405 صحبت کنیم.
چون دست بالا این ماشینارو میتونیم بخریم.
206 اتومات قیمتش حدود 60 تومنه یعنی برابر با 5 سال حقوق یه کارمند.
در صورتیکه با 5 سال حقوق یه کارمند مثلا توی المان میتونه یه خودروی 170 هزار دلاری بخره(کارمند حدود 2000 یورو در ماه حقوقشه).
بعد ما اینجا خودرو قیمتش که سر به فلک کشیده و قیمت بنزین هم بالاست.
رضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی ازش خوشم اومد..
امیدوارم تو تاپ گیر بیارنش و رکورد همه ماشینارو بزنه
Ehsan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی خوب از آب در اومده ، امیدوارم یک برند مشهور و جهانی بشه
کاظم قاقی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳کجاش باعث افتخاره !!! همه جای ماشین رو از سوپر اسپرتهای دیگه کپی کرده
امید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳جالبه برای اولین بارش خیلی هم خوبه فقط قیمتش از r8 هم بیشتره
FARVAHAR
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی خیلی خوشحالم.این باعث افتخار ما ایرانی هاست.از همه نظر بی نقص هست و طراحی کاملا بی نقصی داره.زنده باد…
سعید131
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ایول به این میگن مغز ایرانی. چه خبره حجم موتور 5.6.7 !!
mersedes
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ما از این مغزها داریم و نهایتاً باید سوار دنا بشیم ای خاک بر سر خودرو سازها
مسعود
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳۶۶۶کیلو?!!!!!!!!!!!!!!
یکصد هزار دلار????!!!!!!?!!!!!!
بابا تو دیگه کی هستی…..!!!!
خیلی کارت درسته
سربلندمون کردی داداش
پرچممونو بدجوری بردی بالا!!!!
مهران
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳دمش گرم
هنر صنعت نوآوری… همه با هم
حالا یه سری عقب مونده برن پول بدن به اتریشیا و ایتالیا که ماشین 3.5 میلیون دلاری درست کنن واسشون که درش داره کنده میشه
کاظم
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳در جواب اقاسعید131 بگم که اگه مطالبو درست بخونى …نوشته طراحش یه اذربایجانى بوده.!نه ایرانى! این بابا فقط پولداره که یه کارخونه اى زده. بعد یه چنتا خارجى هم استخدام کرده که براش کار کنن!!! فقط همین! پس هیجان زده نشید !!!!
ehsan
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اینا باید بیاین داخل به کارشون ادامه بدن هم شغل ایجاد میشه هم به جای پراید میشه خودروی ملی