تاکنون تنها تصاویری دیجیتالی از سوپرکار جدید اسکودریا کامرون گلیکنهاوس SCG با نام ۰۰۴ منتشر شده بود اما این خودرو هماکنون در دنیای واقعی خودنمایی کرده است.
خودرویی که در معرض دید گذاشته شده از نوع مسابقهای 004C بوده که تستهای خود را در پیست سرمونا که در سن مارتینو دل لاگوی ایتالیا قرار دارد تکمیل کرده است.
در آینده مدلهای جادهای 004S و پیست محور 004CS نیز تولید خواهند شد که این مدل آخری نسخهای سفارشی است که از نظر مشخصات بین دو مدل جادهای و مسابقهای قرار میگیرد؛ بنابراین این خودرو را میتوان در جاده راند اما برخی اصلاحات ساده روی آن انجام خواهد شد تا به مدلی مسابقهای نیز تبدیل شود.
هر سه مدل یاد شده با مونوکوک فیبر کربنی، پیشرانهای در وسط و بدنهای فیبر کربنی طراحی شدهاند. همچنین این خودرو همانند مک لارن F1 دارای موقعیت راننده مرکزی خواهد بود.
در حال حاضر 004C مشخصات و قوانین موردنیاز برای کلاس SPX مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگ رینگ را پاس کرده هرچند این خودرو در نهایت برای رقابت در کلاس GT3 هماهنگ خواهد شد. نسخههای مختص کلاسهای GTE و GT4 نیز در آینده توسعه خواهند یافت.
اما نیروبخش 004C یک پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی ساخت شرکت ایتالیایی اتوتکنیکا موتوری است. این پیشرانه در واقع به نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار LT4 بکار رفته در شورولت کوروت Z06 نسل هفتم مرتبط بوده و به خاطر ابعاد نسبتاً کوچک و مرکز ثقل پایین خود انتخاب شده است.
دیگر شرکت ایتالیایی یعنی کمپانی تکنولوژیهای پیشرفته پودیوم نیز به مهندسی این خودرو کمک میکند. همین شرکت به SCG کمک میکند تا برنامه هایپرکار ۰۰۷ مسابقات لمانز را نیز پیش ببرد.
اما نیروگاه ۸ سیلندر سوپرشارژردار SCG 004S قدرت حدود ۶۸۰ اسب بخاری خواهد داشت. این خودرو به زودی وارد خط تولید خواهد شد و قرار است در تأسیسات دنبوری کنتیکت راهی خط تولید شود. SCG میخواهد حدود ۱۰۰ دستگاه از سوپرکار ۰۰۴ را در هر سال بسازد.
نکته جالب اینکه جیمز گلیکنهاوس خیلی تحت تأثیر فراری SF90 استراداله قرار نگرفته ولی خب باید به این نکته اشاره کرد تردیدهای او درباره محصول جذاب فراری شاید منصفانه نباشد.
او قوای محرکه پلاگین هیبریدی فراری SF90 را با 004CS مقایسه کرده که فاقد دستیار الکتریکی است. اشاره به این نکته که قدرت کامل خودروهای درونسوز همیشه در دسترس است کاملاً بدیهی میباشد. نبود پیشرانههای الکتریکی و باتری نیز باعث میشود SCG محصول سبکتری باشد که این نیز امری واضح است.
البته اظهارات او از نظر پرفورمنس خالص قابلدرک است. 004CS نیازمند بوست الکتریکی نیست تا بتواند تواناییهای مشابه SF90 را داشته باشد. مدل استاندارد و سه نفره 004C دارای قدرت ۶۵۰ اسبی خواهد بود و البته پیشرانه ۸ سیلندر ۸۰۰ اسبی LT5 نیز بهصورت سفارشی در دسترس خواهد بود. خریداران میتوانند برای این خودرو گیربکس دستی یا اتوماتیک را سفارش دهند. بهای این سوپرکار از ۴۰۰ هزار دلار شروع خواهد شد.
Audi s8
۱۷ آبان ۱۳۹۹چه طراحیه خوبی داره
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۷ آبان ۱۳۹۹وای چه جذابه
خیلی خوبه عالیه
عالی
عالی
عالی
عالی
عالی
عالی
عالی
عالی
عالی
عالی
عالی
عالی
عالی
مسخره
مهدی موتورز
۱۷ آبان ۱۳۹۹?
Amin-mc20
۱۷ آبان ۱۳۹۹خخخخخخخخ
mahdi-abdi
۱۷ آبان ۱۳۹۹میگم چیزه سلیقت اصلا خوب نیست
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۷ آبان ۱۳۹۹نصف عمرم رفت تا بتونم اسم کمپانی رو بخونم
چی چیه این اسم ??
محمد
۱۷ آبان ۱۳۹۹این چیه دیگه ساختن
مسعود
۱۷ آبان ۱۳۹۹طرلحیشو از بین: عالی/خوب/نرمال/بد من بد رو بهش میدم
زشته چیه این اخه؟
Amin-mc20
۱۷ آبان ۱۳۹۹خیلی بی رییخخختت
مهرداد كمال
۱۷ آبان ۱۳۹۹با این قیمت رقیباشو ببینین مکی و لامبو و فراری ووووو بدون شک شکست میخوره
z
۱۷ آبان ۱۳۹۹سال 2013 یه مدل معرفی کرد بنام 003
این ماشین استریت لگاله بوده گویا
و رکورد نوربرینگ6 دقیقه 33 ثانیه کرده
رکورد خیلی خفنی تونسته بزنه
https://www.youtube.com/watch?v=xB_Qa_PgSTo
قطعا این مدل حرفای زیادی برای گفتن داره
SF90 STRADALE
۱۷ آبان ۱۳۹۹خیلی خوبه که تحت تاثیر SF90 استراداله قرار نگرفته
بیا تو خط درگ تا نشونت بده سریع بودن یعنی چی
البته با وزن بسیار بیشتر که یک پوئن منفی برای فراری هست
Alireza
۱۷ آبان ۱۳۹۹پس این عکسه ماشین آبیه که خوشکله چیه این که اون نیست که؟!!!
امیر
۱۸ آبان ۱۳۹۹قسمت جلو ماشین سرمه ای رنگ رو نگاه .از روی صورتِ اردک کپی کردن ساختنش خیلی شبیه اردکِ