راهحلی پیچیده برای مشکلی که وجود ندارد!
چند روز پیش نسل دوم جیامسی تراین در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد. در کل با خودرویی خوب و مناسب طرف هستیم و مطمئنیم که خودرویی پرفروش خواهد بود. مشکل این است که ما فوراً با دکمههای انتخاب دندهی بیمعنی خودرو به مشکل برخورد کردیم. این دکمهها راهحلی برای مشکلی هستند که وجود نداشته و اشتباهی فاحش در محصولی مناسب محسوب میشوند.
پانل انتخاب دنده که در پانلی زیر کنترلهای سیستم تهویه قرار گرفته دارای دکمههای پارک، خلاص و دندهعقب و حرکت است. بالا و پایین دکمهی Low نیز دکمههای مثبت و منفی برای تغییر دستی دندهها قرار دارند که بهصورت دیوانهواری تا حد ممکن دور از دسترس راننده هستند! کدام طراح نابغهای این تغییر را ایجاد کرده است؟!
جیامسی و دیگر شرکتها (فیات-کرایسلر، فورد و لینکلن) در حال استفاده از شیفترهای الکترونیکی و دکمهای هستند زیرا این شیفترها باعث افزایش فضا در کنسول مرکزی میشود. ما هفتهی پیش با لینکلن MKZ جدید رانندگی کردیم و به خاطر اینکه دکمههای تعویض دندهی این خودرو در سمت چپ صفحه لمسی قرار گرفته بودند محفظههایی در زیر کنسول ایجاد شده بود. ما این موضوع را فراموش کرده و از دکمهها استفاده نکردیم.
چه اتفاقی میافتد اگر شما در حال رانندگی باشید و کودکی یک دکمه را فشار دهد؟ چند سال دیگر که نوشتههای روی این دکمهها محو شوند چقدر منظرهی زشتی ایجاد خواهد شد؛ اما ورای این سوالات، سؤال اصلی ما این است که چرا؟ چرا چیزی را تعمیر کنیم که نشکسته است؟ چرا عمل سادهی تعویض دنده را اینگونه پیچیده میکنیم؟ و هزاران چرای دیگر که پاسخ آن را به شما عزیزان واگذار میکنیم…
(ali (CHEVY NOVA
۲۳ دی ۱۳۹۵اتفاقا این نوع دنده اصلا عجیب نیست و جالبه بدونید چیز جدیدی هم نیست
این نوع شیفتر دنده برا اولین بار در کرایسلر 300 سال 1955 عرضه شده که تعویض دنده ی ماشین بصورت چندتا دکمه بود و تا سالهای دهه ی 60 هم از این نوع شیفتر در محصولات کرایسلر استفاده شد مثل دوج پولارای 1963
در مورد کرایسلر 300 صحبت شد و بخاطر احترامی هم که برا کرایسلر عزیز دارم بگم که
اولین سال عرضه ی مدل افسانه ای 300 سال 1955 بود که عشق من ویرجیل اکسنر بزرگ طراح افسانه ای کرایسلر اون رو طراحی کرد
در 1955 موتورhemi کرایسلر 300 تونست 300 اسب قدرت تولید کنه و قوی ترین ماشین تولید انبوه امریکا باشه
در 1958 قدرت موتور به 380 و در 1960 قدرت موتور به 400 اسب رسید در کرایسلر 300
جووووننممممممم هیولاهای پر قدرت و زیبای امریکایی
(ali (CHEVY NOVA
۲۳ دی ۱۳۹۵راستی یادم رفت بگم این گیربکسها همونطور که تو متن هم گفته بصورت برقی هستن
"Amir"
۲۳ دی ۱۳۹۵چیز فوق العاده غیرکاربردیی هستش ، اما این ماشین اسپرت نیست که نیازی به تعویض دنده پیاپی داشته باشه ، احتمالا طراحش فکر کرده صاحب ماشین فقط میره آفرود ، تو آفرودم معمولا از ۲ بالاتر نمیرن ، اگه از این نظر بهش نگاه کنیم خیلیم بد نیست ، اما در کل افتضاحه !
Cvm
۲۳ دی ۱۳۹۵موضوع این نیس که این نوع شیفتر اولین باره استفاده شده یا نه موضوع اینه که جی ام سی یه چیز به شدت غیر ارگونومیک و به دردنخور ارائه کرده متاسفانه
نیما
۲۳ دی ۱۳۹۵درکل مزخرفه ! امریکایی ها حق دارن بیشتر ماشین المانی و ژاپنی میخرن ! البته جز تو وانت ها وتراک ها !
Viper ACR
۲۳ دی ۱۳۹۵دلم نمیخواد این حرف رو بزنم
ولی مسخرست… مسخره.
چطور میخوای با این دکمه کار کنی ؟؟
خدا عقل رو داده واسه چی
Nima
۲۳ دی ۱۳۹۵مثل اتوبوس شده
ولى اولین بار نیس این شیفتر تولید میشه
از دهه ۵۰-۶۰ بوده
اتفاقا توى خیلى از ماشیناى سلطنتى بوده.
maserati
۲۳ دی ۱۳۹۵آقای نیما شما گفتید که برند های آمریکایی بجز تراک ها پرفروش نیستند ولی کاملا اشتباه میکنید زیرا دو رتبه اول فروش suv ها دوتا آمریکایی است و تو اورپا فورد دومین برند پرفروش است که .به اینکه نمیتونید بهانه بگیرید زیرا تو اورپا تراک عرضه نمیکنه. وحرف شما فقط در مورد خودرو های لوکس صدق میکند
ME84
۲۳ دی ۱۳۹۵درود
برادر عزیز(ali chevy nova) ، عاشق برندای آمریکایی هستی درست، اما آدم نباید هر چیز چرند و مسخره ای رو قبول کنه. اینقدر تعریف از یه چیز مسخره چون صرفا آمریکاییه یعنی چی؟ منم از ماشینای آمریکایی بخصوص ماسل کارهاشون خیلی خوشم میاد، اما نباید اجازه بدیم احساسات از منطقمون سواری بگیره و برعکس.
میتونی متعصب باشی خیلی هم خوبه اما به حدش. همیشه سعی کن برای منفعت خودت هم که شده درست و منطقی فکر کنی.
منو ببخش اگه تند صحبت کردم. به دل نگیر.
چون خودم مدت طولانی دقیقا مثل تو فکر میکردم و کم کم این طرز تفکر اشتباه (ببخشید) به تمام جنبه های زندگیم رسوخ کرد. کار به جایی کشید که دیگه راجع به بیشتر مسائل صفر و یکی فکر میکردم و خیییییلی ضرر کردم و خیییییلی بیشتر انرژی و زمان گذاشتم تا خومو درست کنم.
اینا رو به این خاطر بهت میگم تا متوجه بشی که با یه مسئله ای مواجه هستی که اگه دقت نکنی رو تمام مسائل زندگیت سایه میندازه، بدون اینکه متوجه بشی. گفتم که به مشکلات من دچار نشی وگرنه وقتی متوجه میشی که دیگه خیلی فرصتها رو از دست دادی.
امیدوارم موفق باشی و به دل نگیری.
در ضمن من این کامنتو در پاسخ به کامنت ali chevy گذاشتم. دوستان ببخشید که قبل از کامنت شما قرار میگیره.
GT
۲۳ دی ۱۳۹۵با ME84 موافقم.نه به خاطر چیزی که به علی گفته منظورم اینه واقعا یه چیزیو تو زندگی فهمیده.منم همچین حسیو داشتم که میگم.زندگی بعضی وقتا با چیزی که فکر میکنی فرق داره
Chrysler
۲۳ دی ۱۳۹۵وا. چقد مسخره ?
مخصوصا اون مثبت منفیاش
vahid 956
۲۳ دی ۱۳۹۵Gmc داری اشتباه میزنی ?همه اختراع ها برای راحتی بیشتر مصرف کنندس این برعکسه
بخای دنده رو دستی عوض کنی باید خم شی هی دستت رو دکمه باشه احتمالا هم تصادف میکنی
mehran911
۲۳ دی ۱۳۹۵الحق که رفیق خودمی سید
.
با کامنتت خیلی حال کردم …
vahid 956
۲۴ دی ۱۳۹۵باعث افتخار من هست مهران جان💜
نویدی
۲۳ دی ۱۳۹۵انگار دکمه شیشه بالابر تندر۹۰
شریفی
۲۳ دی ۱۳۹۵اگه این دکمه هارو رو فرمون میزاشت خیلی بهتر بود
فرشاد سجادیان
۲۳ دی ۱۳۹۵از این سوتی طراحی که بگذریم، طراحیش واقعا زیباست، مخصوصا چراغاش ?
ONE MAN ARMY
۲۳ دی ۱۳۹۵به نظرم بهترین جا واسه شیفتر، پشت فرمونه(column shifter)
مثل ای کلاس بنز یا ماشین امریکایی قدیمیا
us army
۲۳ دی ۱۳۹۵کاره زشتی بود جایه شیفتر وسطه کنسوله تمام .
MB
۲۳ دی ۱۳۹۵این چیههههه???
از این بدتر نمیشد طراحی کرد?
محمد علی
۲۳ دی ۱۳۹۵چقدر مسخره و افتضاح
ماشین با این طراحی عالی و فنی عالی بعد پنل دنده اینقدر ابتدایی و بد مثل کمپرسی هستش
هر تغییری که موجب تمجید و تعریف نمی شه بعد راه های بسیار جالب تر و جذاب تر برای تغییر وضعیت گیربکس هست مثل سیستم جگوار یا اصالت خود آمریکایی ها یعنی دسته فرمانی
GT
۲۳ دی ۱۳۹۵ده بیست سال دیگه یه مطلب تو پدال با عنوان بدترین ابتکارات و اختراعات ماشینی میخونیم که اینم یکی از مورداشه?
Shahin uscars
۲۳ دی ۱۳۹۵به عنوان یه امریکایی باز باید بگم این ماشین طراحیش و چراغهاش زیباست اما نه تنها شیفترش جالب نیست بلکه جای شیفترشم خوب نیست بعیده از جی ام سی… علی جان اون کرایسلری که شما میگی شیفترش کاملا متفاوته با این ماشین اون شیفتر کاملا استیله وکروم ضمنا جای شیفترش خیلی مناسبه و با این زمین تا آسمان فرق داره… اگه بخوایم منصفانه بگیم خوب نیست اصلا این شیفتر
احمد باقری
۲۴ دی ۱۳۹۵به هر حال، دردرجه اول باید به ایمنی و همچنین راحتی راننده توجه بشه.
ارمان
۲۴ دی ۱۳۹۵خدا شفاشون بده شیفترو نگاه
کیا برف پاک کن پیکان یادشونه؟ ???
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۵طراحش سارا دو ساله از قرچک بوده
Vahid iranmanesh
۲۵ دی ۱۳۹۵با احترام به همه ی عزیزان
ولی فکر کن عقل همه ی این عزیزانی که نظر دادن از کمپانی به اون بزرگیه امریکایی بیشتره??
لطفا نظر ندید عزیزان درمورد کمپانیه GMC دارید حرف میزنید :)))