افول نیکولا از سپتامبر گذشته شروع شد. تنها در عرض یک هفته این استارت آپ الکتریکی از قطعی کردن یک توافق ۲ میلیارد دلاری با جنرال موتورز به افت ۵۰ درصدی ارزش خود رسید. انتشار گزارشهای مربوط به شکایت از نیکولا درباره کلاهبرداری، تقلب و گمراه کردن سرمایهگذاران باعث استعفای مدیرعامل این شرکت یعنی تروور میلتون شد. نیکولا سریعاً دستبهکار شد و مدیرعامل جدیدی انتخاب کرد و با جنرال موتورز برای توافقی جدید وارد مذاکره شد.
در توافق کاملاً جدید این شرکت با جنرال موتورز، قرار شد غول خودروسازی آمریکا تأمین سیستم سلول سوختی کامیونهای کلاس ۷ و ۸ نیکولا را بر عهده گیرد. پیکاپ بجر هم که از دید بسیاری یک رقیب قابل برای تسلا سایبرتراک و ریویان R1T بود بهصورت رسمی به موزه رفت زیرا جنرال موتورز از تولید آن خودداری نمود.
و حالا نیکولا یک عقبگرد دیگر را اعلام کرده است.
نیکولا و سرویسهای جمهوری که یک شرکت دفع زباله آمریکایی است توافق خود برای تأمین کامیونهای الکتریکی دفع زباله را لغو کردهاند.
مارک راسل مدیرعامل جدید نیکولا گفته است:
با توجه به منابع و سرمایهگذاریهای لازم، این یک تصمیم صحیح برای هر دو شرکت بود. ما از تعهد و احترام سرویسهای جمهوری برای دستیابی به راهحلهای دوستدار محیطزیست و پایدار حمایت میکنیم. نیکولا همچنان روی ارائه کامیونهای سلول سوختی الکتریکی و تجاری و زیرساختهای انرژی حامی آنها تمرکز خواهد داشت.
دلایل رسمی لغو این توافق اعلام نشده اما به نظر میرسد چالشهای زیادی برای تحقق اهداف دو شرکت وجود داشته است. نیکولا هنوز هم به نقشه راه خود در عرضه کامیونهای الکتریکی در سال آینده تأکید میکند و بهزودی کلنگ احداث اولین جایگاه هیدروژن تجاری خود را به زمین خواهد زد. نسخه سلول سوختی آن کامیونها نیز در سال ۲۰۲۳ تولید خواهند شد.
علیرغم مشکلاتی که نیکولا دارد، آینده نسبتاً روشنی در انتظار این شرکت میباشد. ارزش این شرکت هماکنون بیش از ۶ میلیارد دلار بوده هرچند پیش از انتشار اخبار منفی دربارهاش ارزش ۳۴ میلیارد دلاری داشت.
میثم
۸ دی ۱۳۹۹وعده و وعیدها و قراردادهایی خارج از توان شرکت باعث این وضعیت شده.
باید گام به گام پیش میرفت.
به موفقیت دیگران نگاه کرد و خواست راه اونها رو در مدت کوتاهی طی کنه بدون زیرساختی مناسب.
اینم نتیجش
Mad.z.Max
۸ دی ۱۳۹۹یادمه موقع رونمایی سایبرتراک، همین نیکولایی ها کلی مزه پروندن و مدیرعامل مخلوعش گفت طرحتون خیلی فاجعه هست و ما میتونیم بهتون طرحرایگان بدیم.. حالا ببینین تفاوت حرف و عمل رو..
Hadi
۸ دی ۱۳۹۹نیکولا بجر واقعاً حیف شد…
در اصل قربانی زیادی خواهی جنرال موتورز شد…
بنظرم اگه نیکولا با تسلا همکاری میکرد و جوینت ونچر نیکولا تسلا رو شکل میدادن هم برا خودشون بهتر بود و هم یاد اون دانشمند بزرگ رو زنده میکردن…
Ahmedreza2002
۸ دی ۱۳۹۹کلا همپوشانی دارن هر چی نیکولا میسازه (خواهد ساخت) تسلا براش رقیب داره
چرا باید این اتفاق بیوفته؟ چون اسمش قشنگ میشه؟
Hadi
۸ دی ۱۳۹۹نه احمد رضا جان
منظور من از نظر سرمایست که تسلا میتونه راحت نیکولا رو بخره برا همین…
Ahmedreza2002
۸ دی ۱۳۹۹درسته که میتونه اما فکر نکنم بخاد اینو واقعا
فرامرز
۸ دی ۱۳۹۹از یکی از مدیران خودروسازی تو آلمان پرسیدن چطور تسلا میتونه این همه سریع به تکنولوژی های جدید رو بیاره ولی آلمانی ها این کار رو نمیکنن. گفت تسلا تو چند سال گزارش مالی منفی داشته و کمتر شرکتی میتونه این رو قبول کنه. گفت ما حتی برای گزارش 3 ماهه به سرمایه گذارها هم باید سود و پیشرفت داشته باشیم و این جلوی گام های بلند و آینده نگرانه رو میگیره. به نظرم شرکت های جدید باید خودشون رو برای مسیر حتی سخت تر از تسلا آماده کنن. چون مشکل تسلا فقط ساخت خودرو بود نه بازاریابی و رقابت. ولی الآن هر شرکتی تو سبد محصولاتش گزینه های برقی و هیبریدی داره و رقابت خیلی سخت شده.
امیر
۸ دی ۱۳۹۹اینجاس ک قدرت مدیریت و هوش ایلان ماسک خودشو نشونمیده
حسین
۸ دی ۱۳۹۹عقب گرد فقط ایرانخودرو دیزل!
از سوپر کشنده 1943 پست نمیگذارید؟
Mr.X
۸ دی ۱۳۹۹کلا اینا اسمشون رو از نیکولا تسلا گرفتن چرا؟ باید باهم ترکیب شن اینو تسلا تا بشه نیکولا تسلا (???)
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۸ دی ۱۳۹۹مطلب آمریکایی هست من یه سوال دارم
چند وقت پیش پدال مطلب گذاشت که ممکنه پونتیاک برگرده
کسی از پونتیاک خبر داره ؟؟؟ نسخه ترانس ام 2020 آیا تولید میشه.
کسی میدونه بگه ممنون. تو اینترنت سرچ میکنم هیچی نمیاد
مانی
۹ دی ۱۳۹۹قبل این که دستشون رو بشه ارزش شرکتی که هیچ کاری نکرده ۳۴ میلیارد بود
یعنی بیشتر از یه سری از خودرو سازهای درجه یک دنیا