هنریک فیسکر پس از مشکلاتی که برای شرکت قبلیاش و خودروی آن یعنی کارما پیش آمد، شرکت جدیدی تأسیس کرده و اقدام به ساخت خودروی جدیدی بنام اموشن نمود. چندی پیش این ماشین پس از انتشار تیزرها و اخبار فراوان بهصورت آنلاین رونمایی شد. حال در نمایشگاه CES امسال که در ۹ ژانویه ۲۰۱۸ در لاسوگاس برگزار شد، فیسکر رسماً اموشن را معرفی کرده و بهطور همزمان تصاویری جدید و همینطور مشخصات آنرا هم منتشر کرده است. در این تصاویر یک اموشن به رنگ قرمز دیده میشود و حالا میتوان بهطور کامل طراحی ظاهری آنرا مشاهده کرد. شاید یکی از برجستهترین ویژگیهای ظاهری اموشن شیوهٔ باز شدن درهای آن باشد.
اموشن که اولین محصول شرکت جدید فیسکر محسوب میشود، یک سدان لوکس تمام الکتریکی است اما گفته شده که این شرکت در آینده سدان کمی کوچکتر و البته ارزانتری از اموشن را هم تولید خواهد کرد. اموشن اما از یک پکیج باطری لیتیوم یون استفاده میکند ولی فیسکر در این زمینه اختراعی را به ثبت رسانده که به ادعای او موجب کاهش زمان شارژ، افزایش بُرد و بهبود ایمنی باطریها میشود. به گفتهٔ فیسکر، این باطریها پس از تنها ۹ دقیقه شارژ، امکان پیمایش ۲۰۰ کیلومتر را برای خودرو فراهم میکنند.
فیسکر اموشن قدرتی معادل ۷۰۰ اسب بخار دارد که به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند که امروزه به ویژگی معمولی در خودروهای الکتریکی تبدیل شده است. همچنین در ساخت شاسی این خودرو نیز از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده شده است درحالیکه رینگهای آن از نوع ۲۴ اینچی هستند که با لاستیکهای پیرلی پوشیده شدهاند. اموشن با یکبار شارژ باطریهایش میتواند تا ۶۵۰ کیلومتر را طی کند درحالیکه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت را هم دارد. اموشن با ۴.۸۷ متر طول و ۱.۵۲ متر ارتفاع، ابعادی نزدیک به تسلا مدل S دارد درحالیکه از کابین بسیار جاداری هم برخوردار است.
در این نمایشگاه همچنین فیسکر نام شرکتی که با آن در زمینهٔ فناوریهای رانندگی خودکار همکاری دارد را هم اعلام نمود. این شرکت که Quanergy نام داشته و در سیلیکان ولی واقع است، سازندهٔ سنسورهای هوشمند و پیشرفتهٔ LiDAR است که در زمینهٔ رانندگی خودکار کاربرد دارند. حال گفته شده اموشن به پنج عدد از این سنسورها مجهز شده است که قابلیت رانندگی خودکار سطح چهار را برای آن فراهم میکند.
در نمایشگاه CES همزمان با معرفی رسمی فیسکر اموشن، قیمت آنهم اعلام شده است. گفته شده قیمت پایهٔ این سدان لوکس الکتریکی از ۱۳۰ هزار دلار آغاز میشود و نهایتاً به ۱۹۰ هزار دلار میرسد که فراتر از قلمروی قیمتی تسلا مدل S است. بااینحال فیسکر ادعا کرده است که قصد دارد با سدان لوکس الکتریکی اموشن، خریداران مرسدس بنز S کلاس و بامو سری ۷ را به سمت خود جذب کند. گفته شده که احتمالاً تولید اموشن تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.
بااینحال فیسکر در حال آمادهسازی باطریهایی است که بُردی ۸۰۰ کیلومتری را برای اموشن فراهم میکنند؛ بنابراین گفته شده که ممکن است آماده شدن این تکنولوژی جدید باطری، زمان تولید خودرو را تا سال ۲۰۲۰ به تأخیر بیندازد. درهرحال بهطورکلی اگر تمامی ادعاهایی که فیسکر در مورد این ماشین کرده است در دنیای واقعی صحت داشته باشند، اموشن میتواند به رقیبی جدی و واقعی برای تسلا مدل S تبدیل شود.
Ali
۱۵ بهمن ۱۳۹۶خیلی زیباس مخصوصا نمای داخل و رینگ های عظیمش
امیر رضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۶این یکی خیلییییییی خوبه!!!!!!!!!
البته باید دید چی از آب در میاد…
ولی مشخصات بهتری نسبت به تسلا s داره…
طراحیش هم به روز تره…(یکمی شبیه پانامرا و استون مارتینه)
داخلش که از عکسش هم مشخصه چقدر زیبا و با کیفیته…
charger
۱۵ بهمن ۱۳۹۶رینگاش منو کشته
CNA
۱۵ بهمن ۱۳۹۶با روح و روان آدم بازی میکنه
F۲۲RAPTOR
۱۵ بهمن ۱۳۹۶با این سطح قدرت پیمایش عالی داره
FcmZ
۱۵ بهمن ۱۳۹۶جلو پنجرش فاجعس.
محسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۶عجب رینگای معرکه ای..ولی پشتش شبیه استون مارتین ونتیجه
charger
۱۵ بهمن ۱۳۹۶البته پشت استون مارتین شبیه اینه
F۲۲RAPTOR
۱۵ بهمن ۱۳۹۶تو پدالم ذکر شده بود
البته هرگونه شباهت اتفاقی بود
محسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ونتیج قبل از این معرفی شده در صورتی که این تازه معرفی شده. پس معلومه این از اون کپی کرده
ارش
۱۵ بهمن ۱۳۹۶هنریک فیسکر یه نابغه ی طراحیه نسل قیلی آستون مارتین با این آدم متحول شد.چقدر خوشگله اینماشین.
ali a
۱۵ بهمن ۱۳۹۶دوستمون درست میگه اول طراحی فیسکر رو شد بعد چند وقت استون مارتین کپی کرده بود
Mercede kaviani
۱۵ بهمن ۱۳۹۶با سلام
هچ چیز موتور وی 12 میشود
باتشکر مرسده کاویانی
Saeed Boroomand
۱۶ بهمن ۱۳۹۶وی ۱۶ بهتره :)
موتور دوازده سیلندر مزیت اصلی اش نداشتن لرزش موتور هست و زور زیاد. که خب موتور برقی فیسکر اینا رو داره…
اگه روزی بشه موتور های درون سوز رو هم با مدولاسیون عرض پالس کنترل کرد مثل موتور برقی، اون موقع موتورهای سوز هم ارزشمند میشن. این که بشه : مثلا اکه توی یک دقیقه یه پیستون داشته باشیم که هزار و پونصد بار بچرخه، بشه این پیستون رو برای هزار تا از این سیکل ها یا سیصد تا از این سیکل ها عیر فعال کرد. متاسفانه لرزش و از دست رفتن تعادل نیرو ها یکم مشکل ساز هستن ( تکنیک غیر فعال کردن سیلندر ها یه قدم ابتدایی هست ) . راه حل دوم بهینه کردن مصرف سوخت درون سوز ها، توانایی کنترل میزان سوخت ورودی به سیلندر هست توی یه دور موتور و سرعت ثابت ، که خب در صورتی ممکنه که یه مکانیزم توروبوی الکتریکی با اتلاف خیلی کم سینک با یه انژکتور متغیر ساخته بشه که با حفظ ضریب مخلوط سوخت و هوا بتونه میزان بیشتر یا کمتری سوخت به موتور تحویل بده. که خب چرخه کاری موتورها خیلی حساسه و و اگه در حالت فعلی امروزی اگه انژکتور سوختو کم و زیاد کنه بدون تغییر فشار هوا سوختن بهینه دچار مشکل میشه، البته من هنوز ندیدم شرکتی که بتونه توروبوی متغیری که سریع بشه فعالو غیر فعالش کرد ارایه بده.
در نهایت موتور های درون ساز یه جاده بیشتر فعلا پیش راهشون نیست، قدم اول اچ سی سی آی ها و تغییرر دهنده های ضریب مخلوط که دامنه فعالیتشون محدوده متاسفانه، قدم بعدی موتور های opposed piston و در نهایت کوچک کردن هر جه بیشتر وزن و حجم موتور و افزایش هر چی بیشتر دما و فشار کاری. هنوز حدود بیست سی سال میتونن ادامه بدن این موتور ها و خب با هر صد کیلوگرم کاهش وزن متوسط میشه پنج درصد مثرف رو کاهش داد.
Mercede kaviani
۱۶ بهمن ۱۳۹۶با سلام به دوست عزیز امیردهقان
وتشکر از شما ومعذرت خواهی برای اشتپاه من
دوستان ببخشید منظورم این بود که هچ چیز ابهت انچین وی 12 را ندارد انجین و سیستم
الودگی مشکل برزگی در مقایسه با هزینهای ارزان انها نیست
وسیستم الکتریکی در مقایسه با سیستم احتراقی بسیار پر هزینه است و جای سیستم احتراقی تا زمان ارزان شدن سیسم الکتریکی وهم فیمت شدن با سیسم کلاسک احتراقی جای این سیستم را نمگیرد
ومشکل الودگی با تفییر سوخت به متانول برطف میشود بین 70 تا 90 درصد الکل چوپ الودگی کمتری در مفایسه با بنزین گازویل دارند
الودگی انها حتی پایین تز از اتوموبیل های الکتریکی است به اندازه فتوسنتز گیاه منواکسید کربن تولید می کنند
باتشکر مرسده کاویانی
Exceute
۱۶ بهمن ۱۳۹۶طراحی ستونهای جلو فک نمیکنم از این بدتر ممکن باشه
سالها بود اینطور ستونهایی وجود نداشت
دید راننده سر پیچها کاملا کور میشه