استارتآپ لوسید موتورز با دومین پروتوتایپ خود حال و هوای دیگری به دنیای خودروهای الکتریکی داده است. لوسید ایر با شکستن بسیاری از رکوردها، تواناییهای خارقالعاده و رؤیایی را به نمایش گذاشته و بهعنوان یک سدان الکتریکی لوکس با پرفورمنس کمنظیر، نظرها را بهسوی خود جلب کرده است.
در هفته خودروی مونتری، لوسید یک نسخه خاص از مدل ایر (Air) خود را با طراحی دو رنگ چشمنواز به نمایش گذاشت. هرچند هنوز اطلاعاتی از ویژگیهای فنی یا تغییرات این مدل منتشر نشده است. پیشرانه فعلی مدل پیشتولید، قدرتی بالای هزار اسب بخار داشته و شعاع حرکتی آن با هر بار شارژ باتریها به ۶۴۳ کیلومتر میرسد.
لوسید موتورز همچنان به دنبال تأمین منابع مالی لازم برای تحقق تولید انبوه لوسید ایر است. بدین منظور آنها باید ۷۰۰ میلیون دلار بودجه برای تأسیسات خود در آریزونا در اختیار داشته باشند. اولین مرحله از ساخت این خودرو نیز نیاز به ۲۴۰ میلیون دلار دارد که میتواند بین ۸ تا ۱۰ هزار دستگاه شمار تولید سالانه را در این گام در پی داشته باشد. در سال ۲۰۲۲ نیز باید کار روی کل تأسیسات تمام شود و در آن زمان نیز ظرفیت تولید سالانه به ۱۳۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
به هر حال تا به سال 2022 هم مطمئنا این طرح در همین مرحله نمیمونه و دستخوش تغییرات بسیاری روزانه قرار میگیره حتی ساعاتی که شما خواب هستی! کمپانی هایی که همچین ایده هایی رو در استارتاپ ها معرفی می کنند مطمئنا اینقدر کوته فکر نیستند که این طرح رو در همین مرحله نگه دارن و دست روی دست بزارن تا بودجه 700میلیون دلار بزارن تو دستشون….
خیلی خیلی خیلی کم نمای جلوش یادآور کیا هست، شاید ۱ درصد، اما از نظر تکلنولوژیهای به کار رفته، زمین تا آسمون با هم فاصله دارن (البته در حال حاضر، شاید روزی کیا چند پله هم جلو بیوفته)
خیلی ماشین دوست داشتنی ایه❤? واقعا دوسش دارم کابینش از زیباترین کابین هاییه ک دیدم? پرفورمنس هم ک دیگه حرفی برای گفتن نمیزاره بیاد روی کار تسلا بایدب حسابی خودشو ب روز کنه و گرنه حسابی لوسید ، تسلا رو جا میزاره❤?? ولی جفتشون عالی ان و دوست داشتنی❤???
تسلا الان در حاله تولیده تا 2020 تسلا هم برنامه هایی داره به راحتی بازارش رو از دست نمی ده. به شخصه نظرم بر اینه که اگر تا الان کشور هایی هم چون ژاپن و تعدادی از کشور های اروپایی تو بحث ماشین های بنزینی یه مقدار پیرفته تر از امریکاییها هستند ولی نظرم بر اینه امریکا در اینده در صنعت خودرو های الکتریکی قدرت بزرگی میشه و ژاپن هم بیشتر در بحث خودرو های هیبریدی با قدرت پیش میره و قدرت بزرگی می مونه. احساسم اینه که اروپایی ها شاید علم فراوانی داشته باشن ولی در بحث به عمل اووردن اون علم یه مقدار کند ن ولی اهسته و پیوسته.چین هم با سر مایه عظیم چه مالی چه علمی چه انسانی درسته فعلا داره اسکی میره ولی در اینده اون ها هم قوی میشن. امریکا واقعا یه دزد بزرگ سیاستمدار بزرگیه.اون ها که از چندین سال پیش میدونستن بالاخره نفت تموم میشه ولی چون همه منابع از قضا دست خودشون نبود تا بتونن دنیا رو اداره کنن قشنگ دنیا رو میدوونن(چه اروپا که متحدن اسیا یی ها هم که جز ژاپن اون هم با امریکا متحده) تا همه ذخایر زمینی مصرف بشه و اون موقع که به بحران انرژی فسیلی دنیا بر میخوره با شرکت هایی همچون تسلا و در اینده قطعا شرکت های دیگه اضافه میشه صنعت خودروسازی رو می گیرن تودستشون.
چه رقابتی قراره بیوفته بین این و تسلا! تا چند نسل دیگه فقط ماشین برقی توی خیابون میبینیم! فعلا هم که امریکا توی تمام برقی پیشتازه! یه سری از کمپانی های بزرگ اروپایی هم انگار منتظرن کشورشون منعشون کنه از ساخت ماشینای بنزین سوز تا دیگه به اجبار روی بیارن به تمام برقی! تا همینجاشم قوانین سخت بعضی کشورا کاری کرده به هایبرید رو بیارن. چه شانسی داشتیم که اوایل قرن ۲۱ رو دیدیم!اوج تحول و تغییر جهان!
نت
۱ شهریور ۱۳۹۶رینگ استیلش زشته ولی طراحی جالبی داره و لی اگر سقفش از رنگ سفید استفاده نمیکرد و یکپارچه مشکی بود خیلی زیباتر میشد
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶تا ۲۰۲۲، رقبا هم شدیدا پیشرفت کردن و کار براش سختتر میشه، باید تا قبل از ۲۰۲۰ کار رو به سرانجام برسونه.
سروش
۲ شهریور ۱۳۹۶به هر حال تا به سال 2022 هم مطمئنا این طرح در همین مرحله نمیمونه و دستخوش تغییرات بسیاری روزانه قرار میگیره حتی ساعاتی که شما خواب هستی! کمپانی هایی که همچین ایده هایی رو در استارتاپ ها معرفی می کنند مطمئنا اینقدر کوته فکر نیستند که این طرح رو در همین مرحله نگه دارن و دست روی دست بزارن تا بودجه 700میلیون دلار بزارن تو دستشون….
me84
۱ شهریور ۱۳۹۶.
بچه ها لوسید برای کدوم کشوره؟ آمریکا یا چین؟
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶یه کمپانی آمریکایی که دفترمرکزیش در کالیفرنیاست.
SQ12
۱ شهریور ۱۳۹۶آمریکا.
احمد
۱ شهریور ۱۳۹۶یاد خودرو های کیا منو میندازه اسکی خوب نیست
kamran cooper
۱ شهریور ۱۳۹۶از نظر تکنولوژی که با فاصله ی کهکشانی از کیا جلوتره.
از نظر طراحی هم من شباهتی ندیدم واقعا
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶خیلی خیلی خیلی کم نمای جلوش یادآور کیا هست، شاید ۱ درصد، اما از نظر تکلنولوژیهای به کار رفته، زمین تا آسمون با هم فاصله دارن (البته در حال حاضر، شاید روزی کیا چند پله هم جلو بیوفته)
PaRHaM
۱ شهریور ۱۳۹۶خیلی ماشین دوست داشتنی ایه❤?
واقعا دوسش دارم
کابینش از زیباترین کابین هاییه ک دیدم?
پرفورمنس هم ک دیگه حرفی برای گفتن نمیزاره
بیاد روی کار تسلا بایدب حسابی خودشو ب روز کنه و گرنه حسابی لوسید ، تسلا رو جا میزاره❤??
ولی جفتشون عالی ان و دوست داشتنی❤???
رضا
۱ شهریور ۱۳۹۶تسلا الان در حاله تولیده تا 2020 تسلا هم برنامه هایی داره به راحتی بازارش رو از دست نمی ده.
به شخصه نظرم بر اینه که اگر تا الان کشور هایی هم چون ژاپن و تعدادی از کشور های اروپایی تو بحث ماشین های بنزینی یه مقدار پیرفته تر از امریکاییها هستند ولی نظرم بر اینه امریکا در اینده در صنعت خودرو های الکتریکی قدرت بزرگی میشه و ژاپن هم بیشتر در بحث خودرو های هیبریدی با قدرت پیش میره و قدرت بزرگی می مونه.
احساسم اینه که اروپایی ها شاید علم فراوانی داشته باشن ولی در بحث به عمل اووردن اون علم یه مقدار کند ن ولی اهسته و پیوسته.چین هم با سر مایه عظیم چه مالی چه علمی چه انسانی درسته فعلا داره اسکی میره ولی در اینده اون ها هم قوی میشن.
امریکا واقعا یه دزد بزرگ سیاستمدار بزرگیه.اون ها که از چندین سال پیش میدونستن بالاخره نفت تموم میشه ولی چون همه منابع از قضا دست خودشون نبود تا بتونن دنیا رو اداره کنن قشنگ دنیا رو میدوونن(چه اروپا که متحدن اسیا یی ها هم که جز ژاپن اون هم با امریکا متحده) تا همه ذخایر زمینی مصرف بشه و اون موقع که به بحران انرژی فسیلی دنیا بر میخوره با شرکت هایی همچون تسلا و در اینده قطعا شرکت های دیگه اضافه میشه صنعت خودروسازی رو می گیرن تودستشون.
FXXK
۲ شهریور ۱۳۹۶چه رقابتی قراره بیوفته بین این و تسلا!
تا چند نسل دیگه فقط ماشین برقی توی خیابون میبینیم!
فعلا هم که امریکا توی تمام برقی پیشتازه!
یه سری از کمپانی های بزرگ اروپایی هم انگار منتظرن
کشورشون منعشون کنه از ساخت ماشینای بنزین سوز تا دیگه به اجبار روی بیارن به تمام برقی!
تا همینجاشم قوانین سخت بعضی کشورا کاری کرده به هایبرید رو بیارن.
چه شانسی داشتیم که اوایل قرن ۲۱ رو دیدیم!اوج تحول و تغییر جهان!