لوسید مرسدس بنز را رقیب اصلی خود میداند نه تسلا
مدیر اجرایی شرکت لوسید، تسلا را رقیب اصلی این شرکت نمیداند بلکه به دنبال رقابت با شرکتهایی مثل مرسدس بنز است. پس از معرفی سدان تمام الکتریکی ایر، بهسرعت مقایسهها میان آن و تسلا مدل S آغاز شد. این مقایسهها همچنین بحثهایی را به راه انداخت زیرا هردو شرکت وعدهٔ ارائهٔ نسخههای سه موتور از سدانهای تمام الکتریکی خود را دادهاند که میتوانند سریعترین خودروهای بازار باشند؛ اما بااینحال مدیر اجرایی لوسید «پیتر راولینسون» طی مصاحبهٔ اخیر خود گفته است که این شرکت میخواهد فراتر از آنچه خودروسازان سنتی ارائه میکنند باشد.
وی دراینباره میگوید:
من میگویم رقیب اصلی ما یک شرکت خودروسازی است. من مرسدس بنز S کلاس را رقیب لوسید ایر میدانم. ما به دنبال S کلاس هستیم اما من مقایسه با تسلا را هم میپذیرم چون این یک مقایسهٔ طبیعی است. من فکر میکنم واقعاً مهم است که ما بهعنوان یک برند لوکس واقعی از جایگاه سطح بالایی آغاز کنیم. من معتقدم اولین محصول ما، لوسید را به روشی تعریف خواهد کرد که مدل S تسلا را بهعنوان یک برند تعریف کرد.
راولینسون در ادامه گفته است هرچند خودروسازان سنتی مثل جنرال موتورز در حال تولید خودروهای الکتریکی مثل جیامسی هامر EV و کادیلاک لیریک هستند اما بهاندازهٔ کافی سریع عمل نمیکنند. وی در این رابطه میگوید:
خودروسازان سنتی در زمینهٔ خودروهای الکتریکی بهاندازهٔ کافی سریع نیستند و به همین دلیل است که لوسید برای سرعت بخشیدن به این روند به صحنه آمده است.
به گفتهٔ مدیر اجرایی لوسید، روش اصلی برای اندازهگیری خودروهای الکتریکی تعداد کیلومترهایی است که میتوانند با هر کیلووات ساعت از باطریهای خود طی کنند و خودروسازان سنتی در این معیار هم عقب هستند. وی افزوده است:
ما کارایی بالایی از خودروسازان سنتی نمیبینیم ولی تسلا از این لحاظ برتری دارد. بااینحال لوسید از تسلا پیشی میگیرد. ما بیش از 7.2 کیلومتر با هر کیلووات ساعت داریم. من چیزی نزدیک به این را از خودروسازان سنتی نمیبینم.