صحبت از خودروهای تنومند، عضلانی و به اصطلاح ماسلکار، همواره تصویری از ماشینهای هشت سیلندر بزرگ، قدرتمند و سریع را در فیلمهای هالیوودی تداعی میکند. در اینجا نقبی به گذشته میزنیم و تعدادی از ماسلکارهای افسانهای را به یاد می آوریم.
کادیلاک الدورادو از اولین و کهنترین ماسلکارها به شمار میآید که تولید آن از سال ۱۹۵۳ آغاز و تا سال ۲۰۰۲ ادامه یافت. اولین مدلی که ما در اینجا به شما نشان میدهیم، تصویر مدل ۱۹۵۳ این خودرو می باشد. رقیب این خودرو لوکس آمریکایی، بیوک ریورا میباشد. الدورادو کلمهای اسپانیایی و به معنی ماهی زرینبال میباشد و اشارهای است به یک شهر افسانهای گمشده. این خودروی ۸ سیلندر یکی از ماسلکارهای محبوب زمان خودش بود.
![Cadillac Eldorado 1953](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Cadillac-Eldorado_1953-500x367.jpg)
![Cadillac Eldorado 1959](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Cadillac-Eldorado_1959_800x600_wallpaper_01-500x375.jpg)
![Cadillac Eldorado 1959](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Cadillac-Eldorado_1959_800x600_wallpaper_02-500x375.jpg)
![Cadillac Eldorado 1959](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Cadillac-Eldorado_1959_800x600_wallpaper_04-500x328.jpg)
![Chevrolet Camaro 1967](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Chevrolet-Camaro_1967_04-500x375.jpg)
![Chevrolet Camaro Z28 1967](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Chevrolet-Camaro_Z28_1967_02-500x375.jpg)
![Chevrolet Camaro 1967](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Chevrolet-Camaro_1967_02-500x365.jpg)
![Chevrolet Camaro 1967](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Chevrolet-Camaro_196703-500x231.jpg)
![Chevrolet Camaro 1967](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Chevrolet-Camaro_1967_01-500x365.jpg)
![Dodge Challenger TA 1970](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Dodge-Challenger_TA_1970__01-500x330.jpg)
![Dodge Charger 1969](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Dodge-Charger_196901-500x375.jpg)
![Ford Mustang GT 1966](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Ford-Mustang_GT_1966_01-500x375.jpg)
![Ford Mustang GT 1966](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Ford-Mustang_GT_1966_03-500x320.jpg)
![Ford Mustang GT 1966](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Ford-Mustang_1964__08-500x375.jpg)
![Oldsmobile Cutlass S 1976](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Oldsmobile-Cutlass_S_1976_800x600_wallpaper_01-500x335.jpg)
![Oldsmobile Cutlass 1971](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Oldsmobile-442_1971_01-500x343.jpg)
![Oldsmobile Cutlass 1961](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Oldsmobile-Cutlass_1961_01-500x353.jpg)
![Pontiac GTO 1965](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Pontiac-GTO_1965_800x600_wallpaper_01-500x360.jpg)
![Pontiac GTO 1968](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Pontiac-GTO_1968_800x600_wallpaper_01-500x352.jpg)
![Pontiac GTO 1970](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Pontiac-GTO_1970_800x600_wallpaper_01-500x354.jpg)
![Pontiac GTO 1974](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Pontiac-GTO_1974_800x600_wallpaper_01-500x363.jpg)
![Buick Riviera 1963](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Buick-Riviera_1963_800x600_wallpaper_01-500x315.jpg)
![Buick Super Riviera Coupe 1958](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Buick-Super_Riviera_Coupe_1958_800x600_wallpaper_01-500x375.jpg)
![ford Gran torino](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ford_gran_torino_studio_by_sergo-500x271.jpg)
![ford Gran torino](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ford-Gran-torino2-500x209.jpg)
![ford Gran torino sport 1972](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ford-Gran-torino-sport-1972-500x333.jpg)
سام سامی
۱۸ دی ۱۳۹۳واقعا این ماسل کارهای افسانه ای واسه خودشون دنیایی هستن…نمیشه ماشین باز باشی و از دیدن اینها لذت نبری…
تو بازی driver چه حالی میده رانندگی با این ماسل کار ها مخصوصا کاماروss…
درود بر عاشقان خودرو
فورد
۱۸ دی ۱۳۹۳کادیلاک الدرادو ازهمه قشنگ تره
قاقالی
۱۸ دی ۱۳۹۳بین خودروهای آمریکایی برای کادیلاک احترام ویژه ای قائلم هم بخاطر گذشته درخشان وهم کارهایی که جدیدا ارائه میده.
scott
۱۸ دی ۱۳۹۳داداش من بیوک ریورا دارم ک پدر بزرگم بهم هدیش داده کسی میدونه تو نمایشگاه های کشورای دیگه طرفدار داره و چه قیمتی میخرن؟
میلاد
۱۸ دی ۱۳۹۳چه نسلی؟
چه مدلی؟
اساسا چه شیوه ای برای خارج کردنش از کشور مد نظر دارید؟!
در کل ارزش مالی بالایی نداره.
مهدی
۲۵ خرداد ۱۴۰۱سلام دوست عزیز اگه تمیزه و موتورش و زیربندیش مشکلی نداره و تعویض پلاک هم مشکلی نداره من میخوامش
mehdi
۱۸ دی ۱۳۹۳هرکدوم از این ماشین ها رو به من بدن من راضیم
روانی
۱۸ دی ۱۳۹۳اینا خودرو نیستن اثر هنری هستن باید بزاری تو موزه ملت برن نگاه کنن
سجاد
۱۸ دی ۱۳۹۳آخ قلبم .. آخ گرفت .. آخ شورولت کامارو ، دوج چلنجر/چارجر ، فورد گرن توریسمو اسپرت ، آخ آخ کادیلاک !!!
من به لقاءالله پیوستم …
MAFIA
۱۸ دی ۱۳۹۳سجاد گرن تورینو نه توریسمو!!!
من پونتیاک لمانززر و بیشتر می پسندم
سجاد
۱۸ دی ۱۳۹۳آخ آخ ؛ آره داداش ببخشید ..
آخه امروز 2تا مازراتی granturismo دیدم تو خیابون ، بعد ازون موقع همش دارم به واژه ” گرن توریسمو ” فکر می کنم!!!!
Carbonado Aventador
۱۸ دی ۱۳۹۳درود!
به تازگی ویدئویی از درگ بین تسلا و گایاردو منتشر شده که اگر دوستان زحمت ترجمه اش رو بکشند ممنون میشم!!!!!
و من الله توفیق
$@kasra@$
۱۹ دی ۱۳۹۳به به!
کربونادوی عزیز!
کسرام
خوبی داداش؟
چند وقت بود نبودی؟
E 36
۱۸ دی ۱۳۹۳Eldorado 1953
علی
۱۸ دی ۱۳۹۳چه زیبا پر ابهت خاص واقعا خداوند با امریکاییهاست بهترینها به بشریت تقدیم کردن
مرتضی
۱۸ دی ۱۳۹۳یه ادم چقدر میتونه سطحی نگر باشه؟؟ آخه ماشین سی متری چند ده لیتر بسوزون با ایمنی صفر هم شد بهترینها؟؟ که خداوند باهاشون باشه!!! خدایا تو ذهن این بچه ها چی میگذره؟؟؟
عرفان
۱۸ دی ۱۳۹۳آقای عمقی نگر این ماشینهای به اصطلاح شما دارای ایمنی صفر ایمن ترین خودرو های زمان خودشون بودن.
یه آدم چقدر میتونه سطحی باشه که ایمنی ماشینهای 40 50 سال پیش رو با ماشینهای امروزی مقایسه کنه.
در ضمن مصرف سوخت برای همچین ماشینایی اصلن مهم نیست.چون اون موقع سوخت ارزشی نداشته.
دیگه اشکال نتونستی بگیری اومدی از قیافه ماشین ایراد میگیری؟؟؟مهم اینه که هنوز هم که هنوزه میشه ماشینای آمریکایی رو از هم تشخیص داد.نه مثل بنز و بی ام و و پورشه و آئودی و… که همه شون مثل همن و ناتوانی این خودروساز ها تو طراحی رو اسمشو میزارن اصالت.
اگه شما از چیزی خوشت نمیاد اجباری نیست که نظرتو به کسی تحمیل کنی.حرفتو برای خودت نگه دار که دلخوری هم پیش نیاد.
mc-alirezaz
۱۸ دی ۱۳۹۳ناتوانی بنز و بی ام و؟ تو برو تمام مدل های این دو خودرو ساز رو ببین در همه ی سری هاشون تو زمان خودشون بهترین طراحی ها رو داشتن اما همین ماسل کارا تو هر 10 سریشون فقط 1یا 2 سریشون طراحیشون ماندگار بود و هنوزم که آدم میبینه کیف میکنه اما….
عرفان
۱۸ دی ۱۳۹۳C کلاس همون S کلاسیه که کوچیک شده،GLE همون GLA هست که فقط ورودی هوای سپرهای جلوشون فرق داره و چراغهای عقبشون،چراغ عقب GLE همون چراغ عقب S کلاس کوپه ست که یکم بزرگتر شده،چراغ عقب GLA همون A کلاسه که بزرگتر شده،ب ام و X5 و X6 عملا فرقی ندارن.همینطور X4 و X3 و همچنین طراحی داخلی سری 6 با سری 3 و4.البته میدونم الآن یه سری میان بحثی رو به نام “زبان” طراحی یه کمپانی مطرح می کنن ولی این حرفا بجز فریبی برای صرف نکردن هزینه برای طراحی دوباره نیست.
mc-alirezaz جان شما فکر کنم منظور منو خوب نگرفتی.
شما کل ماشینهای اروپایی رو اومدی با چندتا ماسل کار مقایسه میکنی؟؟؟من مدلهای این کمپانی هارو نه در طول زمان بلکه درحال حاظر و با خودشون مقایسه کردم.
در ضمن من برای این ادعای شما که میگی: تمام مدل های این دو خودرو ساز رو ببین در همه ی سری هاشون تو زمان خودشون بهترین طراحی ها رو داشتن اما همین ماسل کارا تو هر 10 سریشون فقط 1یا 2 سریشون طراحیشون ماندگار بود.
مدرک معتبر میخوام.الکی نظرات شخصیت رو وارد اینجور بحثا نکن.
mc-alirezaz
۱۸ دی ۱۳۹۳این چیزی که شما میگی بحث خنده داریه که جز بدیهیات طراحیه مسلما باید تمام ماشین های یه کمپانی از یه زبان پیروی کنن مگه غیر از اینه؟اس کلاس 2012 با 2014 تفاوت ندارن؟ من اصلا منظور شما از اینکه میگی “نه مثل بنز و بی ام و و پورشه و آئودی و… که همه شون مثل همن و ناتوانی این خودروساز ها تو طراحی رو اسمشو میزارن اصالت.” نمیفهمم اینجور که شما میگی تمام مدل های کادیلاک مثل هم هستن ینی الان همه شرکتها همینن تو یه مدت چن ساله از یه زبان طراحی پیروی میکنن دوباره بعد از چند سال همه مدل ها با زبان جدید بروز میشن در عین اینکه خط مشی طراحی کلی کمپانی رعابت میشه
و این به هیچ وجه مشکل نیست. یه جوری میگین بنز و بی ام ناتوانن کسی نفهمه 50 ساله جایره بهترین طراحی به آمریکایی ها رسیده و همیشه بهتر پرفروش تر بوده نه عزیز دلم با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه با اینجور حرفای شما هیچ ارزشی از طراحی ماشین هایی مثل سری 6 بی ام و یا سی ال اس بنز کم نمیشه آمریکا باید فعلا بدوه تا بتونه همچین طراحی هایی بکنه من منکر طراحی خوب ماشین های جدید آمریکایی نمیشم ولی از دیدن اینچنین جملات سخیفی از امثال شما اصلا خوشم نمیاد آدم باید منطقی باشه و این حرف شما به هیچ وجه منطقی نیست
نمیدونم اینایی که بهتون مثبت دادن اگه بهشون بگن بین سی ال اس و ملیبو یکیو انتخاب کنن واقعا ملیبو رو انتخاب میکنن؟؟ منکر این نیستم که سلیقه شخصیه ولی فک نمیکنم سی ال اس خواهان کمتری داشته باشه
حسین
۱۸ دی ۱۳۹۳درود. عرفان جان هم باهات موافقم هم مخالف. از امریکایی ها برات مثال میزنم: فورد فوکوس و فورد فیوژن از نمای جلو خیلی شبیه هم هستن. شبیه بودن محصولات یه کمپانی به همدیگه نه براش اصالت میاره و نه امتیاز مثبتی حساب میشه، اما اون چیزی که اصالت میاره زبان طراحیه (و البته مواردی که به تاریخ کمپانی مربوطه و الان باهاشون هیچ کاری نداریم). نگو بنز و ب ام و و پورشه و … محصولاتشونو شبیه به هم کردن و اسمشو گذاشتن اصالت! متاسفانه جدیدا کمپانی ها محصولاتشونو شبیه به هم تولید میکنن تا هزینه هاشون رو کاهش بدن واین موضوع ربطی به اصالت نداره از ناتوانیشون هم نیست. ب ام رو برات مثال میزنم:
اصول طراحیش شامل این موارده: کاپوت کشیده، فاصله کم محور جلو تا نوک سپر جلو، جلو پنجره دوقلو، چراغ های کشیده و دوقلو (کمتر در اولویت هستن)، نفوذ صدای کابین به داخل اتاق، طراحی تهاجمی و اسپورت و … اما شبیه به هم ساختن X5 و X6 رو برای نشون دادن اصالتش انجام نداده بلکه برای کاهش هزینه بوده.
چیزایی که گفتم برای مشخص کردن تفاوت بین زبان طراحی و شبیه بودن بیش از حد محصولات به هم بود. امیدوارم متوجه دلیل شباهت و تفاوتش با زبان طراحی شده باشی
مخلص همه
rasoul
۱۸ دی ۱۳۹۳گل گفتی
شلبى
۱۹ دی ۱۳۹۳Mc-alirezaz جان با یه سرى از حرفات موافقم ولى اون قسمت که سى ال اس رو با مالیبو مقایسه کردى اصلا درست نیست، سى ال اس یه خودروى لوکس از یه برند لوکس و در یک کلاس متفاوت با مالیبو و با پول یه سى ال اس میشه سه چهارتا مالیبو خرید و نباید با هم مقایسه شن،سى ال اس و مالیبو اصلا ربطى به هم ندارن
P.G
۱۹ دی ۱۳۹۳با سلام
خدمت بعضى از دوستانى که تو مطالب مختلف سایت همین جورى رو هوا و بدون هیچ تجربه اى میگن ماشین آمریکایى ایمنى نداره !!!یا مثلاً اصطحلاکش بالاست باید بگم که این از خنده دارترین حرفایى بود که تا حالا شنیده بودم!اگر اطلاعات یا تجربه ى چیزى رو ندارید مگه مجبورتون کردن که نظر بدید؟!به عنوان کسى که ماشین آمریکایى جون خودم و خانوادمو نجات داد و ۱۰ سال صادقانه و بدون کوچکترین خرج در خدمتمون بود و حتى یک بار ما رو در راه نذاشت باید بگم که به خصوص تو ماشیناى مدل پایین هیچ ماشینى از نظر ایمنى و استحکام و کم خرجى ماشین آمریکایى نمیشه!کم حرفى نیست با شورولت نوا با سرعت ۱۴۰ کیلومتر تو یک جاده کم نور بدون ترمز زدیم وسط یک پیکان وانت که داشت با چراغهاى خاموش عرض جاده رو عبور میکرد،فقط اینو بگم که شاسى پیکان شبیه در قوطى کنسرو تاب برداشت و موتورش از کاپوت پرت شده بود بیرون و ماشینو اوراقش کردن!اما ما از همون شورولت ۶سال بعد از اون تصادف هم بدون هیچ مشکلى استفاده کردیم و فقط تا نصفه هاى کاپوت قر شده بود.ماشینو بردیم صافکار بعد دو هفته گریه اش گرفته بود،میگفت من دراز میکشم تو صندوق پراید با لگد میزنم قرى و فرورفتگیش درمیاد،الان دو هفته است با پتک میزنم نمى تونم صافش کنم!!!زیر پوسته کاپوتش که لازم نیست بگم چه ورق ضخیمى داشت یک شاسى تقویت کننده فلزى ضربدرى بسیار قوى جوش داده بودن.خلاصه اون شب اگه هر ماشینى غیر از ماشین آمریکایى بود بنده الان ۱۳ سال بود که به دیار باقى شتافته بودم!:)
این تجربه ى شخصى من بود…
saeid
۱۹ دی ۱۳۹۳بسم حق
اره از لحاظ ایمنی و طراحی در زمان خودشون بی نظیر بودن
ولی در مورد محکمی بدنه در دوره های جدید
علاوه بر ایمنی خودرو به ایمنی عابر پیاده هم توجه میکنن
و از نظر من ، به این علت هم هست که حتی تو خودروهای امریکایی دیگه از اون طراحی بشدت مستحکم قبل خبری نیست
اما در مورد برتری
شکی نیست که این خودروها در زمان خودشون برای خودشون غول هایی بودن
ولی باید قبول کرد که در حال حاضر در قرن 21
و در اول سال 2015 میلادی قرار داریم
و در جهانی که هر لحظه هر برند با یک طراحی منحصر به فردش برند دیگه رو جا گذاشته و به چالش میکشونه !!!
پس بنظرم انقدر سفت و سخت نمیشه هنوزم به امریکایی ها پایبند بود …
ehsan
۲۰ دی ۱۳۹۳وب این اجازه رو به همه داده که نظرات و ایده ای خودشون رو به اشتراک بذارن ولی متاسفانه عده ای فقط بلدند در نقش ترول ظاهر بشن و خزعبل تحویل دیگران بدند از جمله همین دوست عزیز آقا مرتضی که اگه تجربه ی آمریکایی سواری رو داشتند یا لااقل از دور دستی بر آتش داشتند اینطوری نظر نمی دادند!!
الفبای آمریکایی
۱۸ دی ۱۳۹۳از کی تا حالا الدرادو+ بیوک ریویرا+کاتلاس 61شدن ماسل!!!
پس Dodge SuperBee +Buick GSX و Plymouth Hemi-Cuda و427 COPO ChevelleوChevelle SSوPlymouth Roadrunner و غیره چی هستن؟
فریا
۱۸ دی ۱۳۹۳دقـــیقا میخواستم همینو بگم ! الدوراد و ریورا و کاتلاس رو چــطوری ماسل
حســـاب کردین ؟! O_o
راستی مثل اینکه برادر مافیا به سراط آمریکایی هدایت شــده . :-) دستخوش داداش
MAFIA
۱۸ دی ۱۳۹۳صراط نه سراط…در ضمن من به هیچ صراطی هدایت نمی شم.چه مستقیم چه غیر مستقیم.کلا من رو خط هوایی کار می کنم.که هر طرف برم درست رفتم دیگه مثل رو زمین نمی زنم تو خاکی.
عرفان
۱۸ دی ۱۳۹۳plymouth super bird هم نبود!!!!ارادت خاصی بهش داشتم.
شلبى
۱۸ دی ۱۳۹۳عرفان جان سلطان ماسل کارهاى کلاسیک هم نبود
فورد موستانگ shelbyGT500 مدل 1968 که نسل طلایى موستانگ
عرفان
۱۸ دی ۱۳۹۳اون نسل از ماستنگ واقعا فوق العاده بودشلبی جان.
تو آندرکاور خیلی باهاش خاطره داشتم.
ستاره سرقت در 60 ثانیه.Eleanor
شلبى
۱۸ دی ۱۳۹۳اره عرفان جان ستاره فیلم سرقت در 60 ثانیه ،اون فیلم که عالیه حرف نداره
ehsan
۲۰ دی ۱۳۹۳همینه دیگه الفبا جان!
نویسنده ساده ترین اطلاعات در مورد آمریکایی های کلاسیک و مفاهیم اون دوره رو نداره به خودش اجازه میده توی یه سایت پر بازدید مقاله بنویسه!
منم کامنت گذاشتم و مفصلا اشاره کردم.
حسین
۱۸ دی ۱۳۹۳درود. حال کردم انصافا
با دیدن ماسل کارها، یاد مسافرت های طولانی و باحال میفتم. با اون پنجره های جانبی بزرگ و دید وسیع به منظره اطراف و پیچیدن باد و صدای نرم موتور توی اتاق… ماسل کارهای امروزی بیشتر اسپورت هستن تا ماسل کار.. قبول دارین؟
یادشون بخیر
حسین
۱۸ دی ۱۳۹۳نمیدونم شاید به خاطر فروش بالای اسپورتای آلمانی بوده که آمریکایی ها هم مجبور شدن یکم تغییر سبک بدن و ماسل کارشونو به اسپورتا نزدیک کنن
farzad
۱۸ دی ۱۳۹۳وقتی puntiac gto 1965رو میبینم یاد فیلمxxx می افتم
الفبای آمریکایی
۱۸ دی ۱۳۹۳برادر فریا آقا ما شدیدا عاشق خودت و فیلیت وودت هستیم ها .
آقا ب نظرت آینده آمریکایی در ایران چگونه ست؟ 5سال ـه مثل شتر کار میکنم حتی یه نوا هم نمیتونم بخرم:( هرچی کار میکنم هی آمریکایی گرونتر میشه:(
تو این دهه 80ی های سیلبرتی بهتره یا کاتلاس؟ سیلبرتی 2800ـه ولی کاتلاس3100 ولی خوب کاتلاس رو میگن 40:(
پَس کی میخوان آمریکایی هم تو ایران پلاک کنن!؟ :(
پ ن: نمیدونم چرا حس خوبی ب مطالبی که پدال در مورد آمریکایی ها میذاره ندارم! یه جوری Arcade گونه ست . .
فریا
۱۸ دی ۱۳۹۳سلام
شما لطف داری ولی فــلیت وود مال من نیست . گفتم که مال یکی از
دوستان صمییم هست ;-)
ایــشالا که بهتریناشو بخری . نمیدونم باید ببینیم مذاکرات چی میشه … :-|
درمورد این دوتا از اونجایی که من میدونم سیلبرتی تعدادش خیلی کم هست
داخل ایران و بهمین خاطر شاید کمبود قطعات داشته باشه ولی کاتلاس های مدل
90 کم نیستن . من به شخصــه کاتلاس رو ترجیح میدم . بهتره از متخصصین
هم بپرسی .. توی تیونینگ تاک اساتید میتونن راهنماییت کنن ;-)
راستی کاتلاس به هیچ وجه 40 تومن نمیارزه . با 40 تومــن
میشه کاپریــس تمیز خرید . کاتلاس تمیز فوق فوقش 35 تومن .
موفق باشی داداش
4MATIC
۱۸ دی ۱۳۹۳جالب بود دم همگی گرم
ایمان
۱۸ دی ۱۳۹۳همونطور که دوستان گفتن بکار بردن واژه ماسل کار برای الدورادو و ریویرا اصلا مناسب نیست حتی تا حدی عجیب میتونه باشه.
ضمنا تولید ریویرا از سال 1963 آغاز و تا 1999 ادامه داشت که در متن اشتباه نوشته شده. قبل از 1963 بیوک از واژه ریویرا فقط به عنوان پسوند یا ساب مدل استفاده کرده.
مهرداد
۱۸ دی ۱۳۹۳واقعا ماشین نیستن ، اثر هنری هستن، داوینچی باید بوق بزنه ، تا اینا بود داعشی هم نبود دنیا که فزرتی شد همه چی نابود شد…
شلبى
۱۸ دی ۱۳۹۳اون فورد Gran torino رو که دیدم یاد اون فیلم کلینت ایستوود افتادم
اسم فیلمش هم همین gran torino بود، چقدر این ماشین زیباست
حیف که این ماشینا الان خیلى گرون شدن و مشکلات خاص خودشون رو دارن مگرنه همیشه دوست داشتم یه ماسل کار کلاسیک داشته باشم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۸ دی ۱۳۹۳با تشکر از مطلب زیبای میثم عزیز(مافیا)
داداش خیلی برام عجیب بود راجع به ماسل کار ها نوشتی ولی دستت درد نکنه.
انشالله مطلبای بیشتری هم بنویسی.
ارمان
۱۸ دی ۱۳۹۳وای اینقدر رفتم تو عکسا اصلا مطلبارو نخوندم :| له شدم تو قدیمیا علاقه خواصی به پنتیاک دارم به نظرم از همه تو زمان خودش جسورانه تره
h112
۱۸ دی ۱۳۹۳خاصت تو حلقم….
شلبى
۱۸ دی ۱۳۹۳جدا این مطلبو برادرمون مافیا نوشته؟
مافیا جان دستت درد نکنه مطلب خیلى خوبى بود داداش
ماسل کار
۱۸ دی ۱۳۹۳عاشق اینجور ماشین هام از اسمم معلومه
عکس آخریه از فیلم Fast & Furious4 هست؟؟؟؟؟؟؟
خبری از plymoth نبود!!!!!!!
Just Muscle Cars
h112
۱۸ دی ۱۳۹۳اینطور که تو عکس ها معلومه….قدیما اونقدر ها هم عظلانی نبودند…..
برگ زرین در تاریخ سایت پدال……سه رقمی شدن تعداد نظرات من….(شوخی)
ماسل کار ali
۱۸ دی ۱۳۹۳کجاست استیو مکویین که با موستانگ مدل 69 باس 302 تو خیابونای سان فرانسیسکو ادرنالین ماسل کارارو بالا ببره
مسعود
۱۸ دی ۱۳۹۳یه دوج چارجر r/t 1969 بدین به من دیگه چیزی نمی خوام :D
فرکانس
۱۹ دی ۱۳۹۳من از بیوک سوپر ویویرا کوپه 1958 سبز رنگه خخخخخخخخییییییللللییییییییی خوشم اومد.
محشره
P.G
۱۹ دی ۱۳۹۳دوستان یه مطلب به نظرم میاد که لازم دیدم بگم
من الان بیشتر از یک ساله که به این سایت میام اما برام خیلى عجیبه که چرا بعضى از دوستان میان میگن لکسوس بهترین ماشین دنیاست،بعضى دیگه میان میگن بنز،بعضى دیگه بى ام،بعضى تویوتا یا غیره و بعد سر این حرفا با هم جحر و بحث و حتى درگیرى لفظى هم پیدا میکنن!واقعا فکر نمیکنین یکم دیگه این بحث ها لوس و تکرارى شده؟باور کنید این بحثا هیچ حاصلى جز حوصله سر بردن نداره!وولکس و بنز و تویوتا و کادیلاک و دیگران دارن سود خودشونو میبرن و مطمئناً خدمات و تکنولوژى هاشون رو مفت در اختیار مشترى هاشون قرار نمیدن و به نسبت خدمات و امکاناتى که در خودروهاشون میزارن دارن پول دریافت میکنن بعد این دوستان میان سر این شرکت ها با هم دعوا و به هم توهین میکنن،باور کنید ارزششو نداره
من خودم به ماشیناى آمریکایى علاقه دارم و میتونم به سبک بعضى از دوستان اسم کاربریمو به جاى ”P.G” بذارم ”P.G,فقط آمریکا،فقط کادیلاک و کوروت” بعد هم بیام بگم ماشیناى آلمانى یا ژاپنى کلاً آشغالن اما مگه با حرف من ماشیناى آلمانى و ژاپنى واقعاً آشغالن؟حقیقت سواى حرفاى ماست!برام غیر منطقیه وقتى میبینم یکى اومده بدون هیچ دلیلى نوشته ”ماشین آمریکایى سگ آلمانى هام نمیشه!” یا اون دوستمون که اکثراً میدونید کیه چون از ماشین آمریکایى بدش میاد حتى نظر نشریات و سایت هاى معتبرم نمیخاد قبول کنه یا در مورد مطالب ماشیناى دیگه هم همچین کاربرایى هستن که آدم وقتى کامنتاشونو میخونه فکر میکنه تازه از مهد کودک فارق التحصیل شدن!واقعیت اینه که هیچ شرکت خودروسازى یا حتى کشورى تو بازار فشرده امروز از همه لحاظ و در همه سگمنتاى خودرویى اول نیست و مزیت ها نسبى هستن،پس نام هاى کاربرى مثل مثلاً ”اصغر،فقط مسکو،فقط لادا!” بى معنى و احساسى هستن و نشون دهنده ى تک بعدى بودن کاربرشون!
خلاصه نمودید ما رو با این تعصب بى جاتون!با تشکر:)
MAFIA
۱۹ دی ۱۳۹۳P.G منم میدونم این بحثا بی ربط و مهم نیستن وصرفا جنبه تفننی دارن.و شب اول قبر هم از پدال و برند و لکسوس و سیاست های بنز و کادیلاک از ما نمی پرسن.
میان از چیزایی می پرسن که برامون مهم نیستن.از جمله
نماز ولایت روزه جوانی شغل درآمد و نحوه خرج کردن
کتاب آسمانی خدا پیغمبر و امامت
مردم ما دلخوشی ندارن P.G درکش خیلی سخت نیست.می خوان با این جور طرفداری یه برند و جر و بحث بی مورد.زندگیشونو از تکرار دربیارن.
من خودم از ماشین آمریکایی بد میگم.ولی بری تو واقعیت اصلا برام مهم نیست.بدم نمیاد ازشون.خوشمم نمیاد.اصلا هیچ حسی نسبت به ماشین هیچ کشوری ندارم.البته اگر بزارن!!!
زیاد خودتو خسته نکن.پدال هم شده یک سایت تفریحی را جوون های پرشور و احساس ایرانی که احساساتشون به بدترین نحو ممکن سرکوب شده و میشه و خواهد شد.زیاد سخت نگیر و بزار الکی خوش باشن.
والسلام علیکم
امیدوارم همه بچه های پدال رو تو طبقه 8 بهشت یعنی سوپرلوکس ترین طبقه ببینم.و با عزرائیل یه درگ ریس بزاریم.حالشو بگیریم بگیم تو دنیا جونمونو گرفتی تو اون دنیا حالتو می گیریم.
البته خبری از لامبورگینی و مرسدس و لکسوس و کادیلاک و مک لارن نیست.
با اسب های بهشتی درگ ریس میزاریم.
کافر مقدس
۱۹ دی ۱۳۹۳بازهم مطلبی سر سری . . . .
danial
۲۰ دی ۱۳۹۳ford Gran torino sport 1972
همونی هست که توی توکیو دیریفت قسمت آخر باهاش نیسان زی 350 رو میگیره البته موتورش اسکای لاین توربو بود اونم فول خخخخخخ
ehsan
۲۰ دی ۱۳۹۳خدای من یعنی یک نفر اینجا پیدا نشده به آقای نویسنده محترم تذکر بده که کادیلاک الدورادو ماسل کار نیست؟!!!!!
کادیلاک الدورادو یک کوپه ی لوکس گرون قیمت بوده و نه یه ماسل کار!!
کسی با الدورادو لاستیک دود نمی کرده و مسابقات درگ و نسکار شرکت نمی کرده ! اینکه الدورادو ماشین عضلانی نیست!
البته لازمه ذکر کنم بیوک ریویرا هم توی طبقه بندی عرفی ایالات متحده ماسل کار محسوب نمیشه!
ehsan
۲۰ دی ۱۳۹۳متن پر از غلط های فاحش!
مثلا نوشته:یکی دیگر از زیرمجموعههای جنرال موتورز در سال 1956 تصمیم به عرضه ماسل کار خود به بازار آمریکای شمالی گرفت و تا سال 1963 تولید این خودرو ادامه یافت و با معرفی بیوک سیلور آروو این خودرو نیز از رده خارج و تبدیل به خاطره ای شیرین در ذهن عاشقان ماسل کار آمریکایی شد.
عزیز جان اولا دهه ی ۵۰ میلادی مفهومی به اسم ماسل کار وجود نداشته! بعد اینکه ریویرا تولیدش از دهه ی ۶۰ شروع شده و تا دهه ۸۰ ادامه داشته! شما سال آغاز تولید ریویرا رو نوشتی سال پایان تولید و خارج شدن از چرخه؟! لازم بازم اشاره کنم که ریویرا ماسل کار نیست!
نکته ی بعد اینکه فورد موستانگ رو از اواخر ۶۴ آغاز به تولید انبوه کرده و نه ۱۹۶۲!
لازم بود یه مرزبندی بین پونی کارها و ماسل کارها انجام بشه که نویسنده ی محترم انقدر اطلاعات پرت و پلا و اشتباه نوشته که تفکیک بین این ۲تا انتظار خیلی بالایه!
متاسفانه سایت ها و مجلات خودرویی تلاش لازم رو برای جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط انجام نمیدند
MAFIA
۲۱ دی ۱۳۹۳آقا احسان عزیز من این مطلب رو از سایت netcarshow تهیه کردم.شما که به کاتلس یا ریورا ماسل کار نمی گین لطفا یه نگاهی به سایت مربوطه بندازید.بعد بیایید تو سایت و با اعتبار یک سایت تخصصی خودرو بازی کنید.من همون چیزی رو ترجمه کردم که در سایت نوشته شده.
با تشکر
ehsan
۲۲ دی ۱۳۹۳ماسل کار یعنی خودروی عضلانی ولی این فقط یه ترجمه ی تحت الفظی هست، وقتی شما در مورد آمریکای دهه ی ۶۰ و ۷۰ صحبت میکنی دیگه اسم هر حجیم بودنی رو نمیتونیم ماسل کار بذاریم!
شما مطلب رو از هرجا برداشتین اولا کادیلاک اون دوره هیچ وقت و مطلقا هیچ وقت ماسل کار تولید نکرده، مفهوم کوپه لوکس با ماسل کار فرق داره عزیز جان، هر حجیم بودن و بر آمدگی اسمش ماسل نیست! مثلا چارجر ار ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۴ ماسلکار بوده ولی از ۱۹۷۵ و با تغییر پلتفرم از کورونت به کوردوبا تبدیل به کوپه لوکس شده بنابراین چارجر مثلا ۶۹ ماسل هست ولی چارجر ۷۵ ماسل نیست. در ثانی شما که میخوایین با اتکا به یه منبع خارجی منو دعوت به سکوت کنید سال تولید ریویرا رو کاملا اشتباه ذکر کردین حالا ولو اونکه یه فرد خارجی این رو نوشته باشه دلیلی بر درست بودنش نیست! تولید انبوه موستانگ از ۱۹۶۴ بوده که سال ۲۰۱۴ پنجاهمین سال تولیدش رو جشن میگیرین شما نوشتین ۱۹۶۲! اولدزمبیل ۴۴۲ ماسل هست ولی کاتلس ۶۱ به هیچ وجه ماسل نیست! نکته بعدی اینکه کوروت از وقتی هارلی ارل کبیر کانسپتش رو ارائه داد و از ۱۹۵۲ یا ۵۳ نسل اولش تولید شد تا الان که نسل هفتم هست یه ماشین سوپر اسپرت محسوب میشه و هیچ وقت ماسل کار نبوده چون غالب همه ی ماسل کارها قیمت ارزونی داشتند و کوروت گرون بوده! در ضمن اگر خیلی دقیق تر بخوایم نگاه کنیم کامارو و موستانگ و چلنجر پونی کار بودند ولی البته در تعریف عام به همه ی اینها لفظ ماسلکار اطلاق میشه.ببخشید من اگه بی سوادم در این مورد زیاد مطالعه کردم و تجربه آمریکایی هم زیاد داشتم، شما که از زبان طراحی ماسل اطلاع دارید دلیلی نداره انقد اطلاعات اشتباه بدین!!!مقاله ی پر از غلط شما با آبروی سایتتون بازی میکنه و نه کامنت انتقادیه من! فقط هم من معترض نشدم کامنت های بالا رو ببنید دوستان دیگه اشتباهات متن رو متذکر شدند….با سپاس
MAFIA
۲۱ دی ۱۳۹۳آقای احسان لازم نیست با ماسل کار لاستیک دود کنی تا اسم ماسل کار به خودش بگیره.شما چیزی از زبان طراحی ماسل کار میدونید!!!
لفظ ماسل یعنی عضله در خودروهایی به کار گرفته میشه که بدنه حجیم و پف کرده دارن.صرفا به خاطر اینکه کادیلاک لوکس هست دیگر ماسل کار حساب نمیشه!!!
شما از ماسل کار فکر کنم نسخه های ارزون و فعلی همچون چلنجر و ماستانگ و کامارو رو می دونید.
این در حالی هست که شورلت کوروت نیز با وجود داشتن لفظ سوپر اسپرت باز یک ماسل کار محسوب میشه.یا حتی کادیلاک CTS
ماسل کار حتی میتون سدان باشه.صرفا لغت ماسل رو راجع به خودرو کوپه 2 نفره به کار نمی برن.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۱ دی ۱۳۹۳مافیا جان حرفت در مورد حجیم بودن درسته ولی باقی صحبت هات اشتباهه.
کوروت به هیچ وجه ماسل نیست درسته خیلی سایتا با اسم ماسل ازش یاد میکنن ولی سایتایی مثل Autocar و Top Gear معمولاً میگن ماسل ولی اگه تحقیق کنی کوروت از ابتدا اسپورت بوده نه ماسل اگرم الان بهش ماسل میگن به خاطر اصالتش از قدیم الزمان هست چون برخی از ویژگی های ماسل رو داشته.
اگه کوروت با کامارو مقایسه کنی خیلی جمع و جورتره و بیشتر اسپورته.
ماسل کار ها عمدتاً دیفرانسیل عقب اند.حجم موتورهاشون زیاده،بدنه ی حجیم،کاپوت کشیده،صندوق عقب کوتاه و چهره ای خشن و بدنه وی عضلانی دارند.
هرچیزی هم که حجیم بودن صرفاً دلیل بر ماسل بودنش نداره مثل کادیلاک CTS.
بعدشم مافیا جان الان نمیدونم منظورت از مدل های ارزون و فعلی چلنجر و کامارو و موستانگ چیه؟
قصد داشتی این سه خودرو رو بکوبی یا چیز دیگه ای ولی در این حد بهت بگم که ماشینی مثل پونتیاک فایربرد به طور کلی بر اساس کامارو ساخته شده بود و به خاطر همینم امروز دیگه این خودرو وجود نداره.این سه تا بودن که بر دنیای ماسل کار ها تا الان حکومت میکردن و میکنن و خواهند کرد.
بعدشم این که اگر تا الان این سه خودرو ماندگار شدن چون نیم قرنه که اصالت خودشونو حفظ کردن و هنوزم که هنوزه اسمی ازشون هست.
فریا
۲۳ دی ۱۳۹۳اونایی که گفتی همش به کنار !
CTS مــاسل ؟!!! O_o
یاسین
۲۰ دی ۱۳۹۳چلنجر ودیگر هیچ ……….
سعید
۲۱ دی ۱۳۹۳دوستان سلام
میخواسم ببینم تو دنیای امروز واقعا ارزش داره که یه ماشین کلاسیک مث کادیلاک بخرم و با بازسازی ماشین ازش استفاده کنم؟
یا اینکه انجین جدید و گیربکس جدید بزارم رو ماشین؟
به نظر شما دوستان عزیز آیا واقعا ارزش داره همچین کاری؟
KiaSV
۲۱ دی ۱۳۹۳ماکت الدورادو دارم مدل 53 خیلی خوشگل و با ابهتِ مدل 59 منو یاد موزیک ویدیو Geronimo’s Cadillac مدرن تاکینگ میندازه.