این اواخر چیز زیادی دربارهی فیسکر به گوش نرسیده اما این کمپانی اولین تیزر از خودروی الکتریکی و پایهاش را منتشر ساخته است.
اگرچه در این تصویر جزئیات زیادی به چشم نمیآید اما هنریک فیسکر گفته خودروی یاد شده حدود ۴۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. به این ترتیب خودروی فیسکر گرانتر از تسلا مدل ۳ پایه خواهد بود اما قیمتی در حدود مدل ۳ میان رده با بهای پایهی ۴۰ هزار خواهد داشت.
چیز زیادی دربارهی این خودرو نمیدانیم اما فیسکر تأیید کرده برخی از مشخصات فنی این خودرو در هجدهم مارس منتشر خواهند شد. این مدیر ارشد همچنین ماه پیش اعلام کرده بود این خودرو در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و ظاهراً از مجموعه باتری لیتیوم-یونی که طراحی بسیار متفاوتی دارد سود خواهد برد. اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود فیسکر حدود ۲۵۰ هزار دستگاه از این خودرو را بهصورت سالانه خواهد ساخت.
اگرچه سؤالات زیادی هنوز بیپاسخ باقی مانده اما واضح است که این خودرو نسبت به Emotion جاهطلبی کمتری دارد. آن خودروی ویژه سیستم چهار چرخ محرک داشته و حداکثر سرعت تخمینی آن ۲۵۹ کیلومتر در ساعت و برد آن نیز ۶۴۴ کیلومتر میباشد. Emotion همچنین به ۵ حسگر لیدار که سیستم خودران خودرو را پشتیبانی میکنند مجهز است.
داخل کابین Emotion پوشش چرم مرغوب، ۴ صندلی برقی و سیستم اطلاعات سرگرمی عقب با صفحهنمایش ۲۷ اینچی دیده میشود. از دیگر ویژگیهای این خودرو میتوان به پشت آمپرهای دیجیتال، صفحهنمایش ایستاده و صفحه مرکزی انحنادار اشاره نمود.
اگرچه خودروی پایهی فیسکر با باتری لیتیوم-یونی عرضه خواهد شد اما این شرکت در حال کار روی باتریهای حالتجامد نیز هست. این کمپانی قبلاً گفته بود احتمالاً عرضهی این باتری برای استفاده گسترده پس از سال ۲۰۲۰ خواهد بود و تراکم انرژی آنها ۲.۵ برابر باتریهای لیتیوم-یونی است. فیسکر خاطرنشان ساخته این باتریها باعث میشوند خودروهای الکتریکی برد بیش از ۸۰۵ کیلومتری داشته باشند و زمان شارژ آنها نیز به ۱ دقیقه برسد.
مهزیار
۲۲ اسفند ۱۳۹۷آمریکاییی ها یواش یواش دارن با الکتریکی ها میان بالا…
دوران آلمانیا داره تموم میشه با طراحی های مسخرشون
تورج
۲۲ اسفند ۱۳۹۷,واقعا نظرات بعضیارو که آدم میبینه فقط میتونه تاسف بخوره به طرز فکرشون
محمد
۲۲ اسفند ۱۳۹۷شما از مثلا بامو i8 و بقیه خودروسازان آلمانی غافلی دوست عزیز؟
یعنی فکر میکنی نه فقط آلمان
که صنعت خودروی هر کشور تو کلاس جهانی،
از بروز بودن و بروز شدن فراری هستن؟؟؟
.
رقابت یعنی این
همه هستن سودش هم به امثال من و شمای مصرف کننده تو کشورای دیگه میرسه
.
فقط یه نکته اینکه چرا طراحی داخلیهای بعضی از این الکتریکیها، مثل همین برند یا تسلا، اینقدر بی روحه؟؟؟
سادگی درسته زیباست اما این دیگه تهی بودن از هر چیزیه
والا بخدا دکمه های فیزیکی اگه خوب طراحی بشن، سنخیتی با کابین هوشمند و تکنولوژیک ندارن
917
۲۲ اسفند ۱۳۹۷میمردی با احترام یه پیام میزاشتی؟
مانی
۲۳ اسفند ۱۳۹۷یکی از بزرگترین برتری های آلمانیها به آمریکا ییها همین طراحی مسخرشونه
حالا با تموم شدن دوران آلمانیها چی بهت میرسه؟
احمد
۲۲ اسفند ۱۳۹۷” این شرکت در حال کار روی باتریهای حالتجامد نیز هست. این کمپانی قبلاً گفته بود احتمالاً عرضهی این باتری برای استفاده گسترده پس از سال 2020 خواهد بود و تراکم انرژی آنها 2.5 برابر باتریهای لیتیوم-یونی است. فیسکر خاطرنشان ساخته این باتریها باعث میشوند خودروهای الکتریکی برد بیش از 805 کیلومتری داشته باشند و زمان شارژ آنها نیز به 1 دقیقه برسد.”
دیگه دوران خودرو های درون سوز تموم شد!!!
AMANTE
۲۲ اسفند ۱۳۹۷شرکت تویوتا هم روی باتری های جامد کار میکنه ولی خبری ازش نیست که آیا ازش استفاده میکنه یا نه.
درواقع شرکت فیسکر با تولید ماشینی با باتری جامد اولین شرکتی میشه که ماشین تولید انبوه با باتری جامد تولید کرده.
از بعضی مزایای باتری جامد هم میشه به: غیر قابل اشتعال بودن، شارژ سریع تر ( تقریبا 6 تا 7 ) برابر، انرژی بیشتر و…. اشاره کرد.
محمد
۲۲ اسفند ۱۳۹۷تو یک دقیقه باطری شارژ میشه!!!!!یعنی کمتر از بنزین زدن!!!!! واقعا تصور دنیا تو اینده خیلی جذابه حمل و نقل پاک،کامپیوتر های کوانتونومی، درمان بیماری های صعب العلاج و طولانی شدن عمر انسان سفر های فضایی و شهرسازی تو سیارات دیگه…..کاشکی ماهم تو این پیشرفت ها سهمی داشته باشیم.
emad1990
۲۵ اسفند ۱۳۹۷معلوم نیست این از استون کپی کرده یا استون از این!!